Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилКъстъмс (Модератор: drfrancky)Тема: Bobber ZONE
Страници: 1 [2] 3 4 ... 9   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Bobber ZONE  (Прочетена 82344 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
werty
Кулинарен рокер
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Intruder М800
Публикации: 1716


Летя ниско с .... 90

495290597
Ел. поща
« Отговор #15 -: април 15, 2014, 22:44:16 »

Май, се тачат повече кафе рейсърите! 


Абе не съм много съгласен , тия кафетата са малко уродливи , докато един бобър винаги си е класика :



И за да не каже някой , че съм "плеснал" първата намерена в нета снимка , поразрових специално , за да видя в какво би се превърнал сегашният ми мотор .

Активен
jagobi
Bubz
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Victory Judge
Публикации: 680



Ел. поща
« Отговор #16 -: април 16, 2014, 08:06:45 »

Активен
lcr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TAIL GUNNED - Honda Shadow VLX 600 CUSTOM ultra glide ; Honda Shadow VT600 bobber
Публикации: 761


www.youtube.com/user/lcrbulgaria?feature=mhee

judas_priestbg@hotmail.com
WWW Ел. поща
« Отговор #17 -: април 19, 2014, 01:17:24 »

моя бобър в действие....
 http://youtu.be/xbk4jPJfvpM
« Последна редакция: април 19, 2014, 01:29:12 последно от lcr » Активен
Доберман
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2159



« Отговор #18 -: април 20, 2014, 09:17:59 »

Бобър или кафе рейсър или какъвто и да е мотор, като е хубаво направен и с усет, спор няма. Не е нужно и непременно да е някоя чопърия:



« Последна редакция: април 20, 2014, 09:38:00 последно от Доберман » Активен
IAM
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Gsxr
Публикации: 69


Ел. поща
« Отговор #19 -: април 20, 2014, 21:52:54 »

Здравейте... Това са едни наистина много красиви мотори. Интересно ми е защо се наричат БОБЪР и какви специфики трябва да има един от тези за да влезе в тази категория, освен handmade предполагам..
Активен
lcr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TAIL GUNNED - Honda Shadow VLX 600 CUSTOM ultra glide ; Honda Shadow VT600 bobber
Публикации: 761


www.youtube.com/user/lcrbulgaria?feature=mhee

judas_priestbg@hotmail.com
WWW Ел. поща
« Отговор #20 -: април 20, 2014, 23:49:56 »

Здравейте... Това са едни наистина много красиви мотори. Интересно ми е защо се наричат БОБЪР и какви специфики трябва да има един от тези за да влезе в тази категория, освен handmade предполагам..
Здравствуйте.
 Дефиницията какво е БОБЪР . На Руски език,мързи ме да превеждам...но си го владея почти на 100% отлично

Боббер – это мотоцикл-кастом. Мотоциклы в таком стиле стремительно набирают популярность в США и потихонечку у нас. Bobber Style зародился гораздо раньше повального увлечения чопперами, имеет свою интересную историю и характерные черты. Об этом и хотелось бы написать в этой статье.
На соревнованиях на грунтовой трассе.
Также рассмотрим, как эволюционировал Bobber Style и что изменилось в бобберах с момента их появления в 30-х годах прошлого столетия.
История возникновения мотоциклов в стиле боббер.

Для начала разберемся, что же такое боббер. По утверждению Википедии, боббер – это мотоцикл-кастом с демонтированным передним крылом и обрезанным задним крылом, детали которого облегчены или демонтированы ради облегчения конструкции.

Стиль начал зарождаться в 30-40-хх годах XX века в США. Толчком к появлению таких мотоциклов послужила распространенность гонок на мотоциклах по грунтовой трассе. При этом уже зародились первые мотоклубы, то есть уже существовали байкеры как субкультура. Ну и конечно же, мотоклубы старались выступать на гонках.

Естественно, в США в то время были распространены в основном Харлеи, то есть тяжелые мотоциклы с далеко не самыми мощными двигателями Flathead.

Такие мотоциклы приходилось модифицировать для участия в гонках. Для того, чтобы грязь не забивалась под крылья, их обрезали или демонтировали, ну а чтобы мотоцикл хотя бы немного резвее ехал – в целом значительно облегчали его конструкцию.

Так родился боббер, мотоцикл для гонок по грунтовой трассе.

Но экономика США переживала не самую прекрасную стадию, денег в целом у населения не было. И поэтому боббер стал не просто мотоциклом для гонок, но и средством передвижения. Основная идея, заложенная в Bobber Style  при рождении – мотоцикл должен самостоятельно доехать до гоночной трассы, а потом увезти своего хозяина домой. То есть боббер – это гоночный мотоцикл на каждый день, парадоксально, но факт Smile
Боббер – мотоцикл для езды!
Въехал на мотоцикле прямо в бар
Характерные черты мотоциклов в стиле боббер.
Рассмотрим классический боббер на примере… на примере мотоциклов из культового фильма Стэнли Крамера “Дикарь” с Марлоном Брандо. Фильм был снят в 50-е годы, то есть в период расцвета Bobber Style. В этом фильме, помимо крутых байкеров, есть и классические бобберы, и гонки по грунтовой трассе, если кто помнит.

В “Дикаре” Марлон Брандо (Джонни) рассекал на своем собственном боббере на базе Triumph Thunderbird 650. Такие мотоциклы были достаточно редки, они импортировались в США малыми партиями. А вот Ли Марвин (Чино) появлялся в кадре именно на Харлее.

Прямую посадку. Вилка – Спрингер. Вот кстати по поводу вилок, Спрингеры признаны самым “труевым” вариантом для боббера.

“Дикарь” оказал большое влияние на мотосообщество, став культовым фильмом и задав моду. Уже через несколько лет после выхода появились мотоциклы, которые никак не были связаны с гонками по грунтовой трассе, (да и вообще, после войны в Штатах уже появился асфальт), зато прекрасно впитавшие в себя все характерные черты.

На этой фотографии мы видим классический боббер. Спрингер, сухая рама, прямая посадка, широкий руль. Ну и переднее крыло отсутствует.

И негр на немА теперь обратите внимание, что стоит мотоцикл на асфальте. Дороги уже появились, и демонтаж переднего крыла – это всего лишь дань стилю!

Также характерной чертой бобберов является по сути стоковая рама. Угол наклона вилки не изменяется, сама рама не удлиняется. Рама боббера переваривается только в случае невозможности впихнуть в нее двигатель большего размера (Например двигатели EVO не влазят в рамы Панхедов и т.д.)
Эволюция стиля Bobber Style.

Эволюция Bobber Style протекает донельзя типично. Как мы поняли, сначала бобберы были мотоциклами для небогатых слоев населения. После Второй Мировой войны определился стиль, который был укреплен и популяризирован кинематографом, и, в частности, кинофильмом “Дикарь”.

Потом США ввязывается в войну во Вьетнаме, появляются хиппи, на экраны выходит “Easy Rider” и начинается эра чопперов. Бобберы выходят из моды на долгое время. Возрождение стиля произошло в девяностых, и сейчас наблюдается неизбежный уход в гламур. Вплоть до последней стадии мы всего этого не застали, поскольку жили не в той стране, а жаль. На мой взгляд, Bobber Style неразрывно связан с американским олд-скулом, и то, что сейчас творится на мировых мотосалонах, не совсем правильно. Обилие хрома и гламур не для таких мотоциклов. Но это ИМХО, так что тапками не кидаться!! О_о

В любом случае, есть такой стиль, он сформировался, из рук кастомайзеров выходят очень прикольные конструкции, так что пришло время полюбоваться цветными фотографиями бобберов.

В общем-то на данный момент мы имеем олд-скул бобберы и нью-скул бобберы. В качестве основных черт стиля были приняты прямая посадка, сухая рама (правда уже не всегда), минимализм в деталях и отсутствие переднего крыла. Все, в остальном можно импровизировать.
Олд-скул бобберы.

Минималистические конструкции со всеми атрибутами старого мотоцикла. Двигатели – Panhead, Knucklehead, даже совсем старые Flathead, иногда используются моторы старых Британцев. Рама от старого Харлея, вилка – Спрингер (чаще всего) или Гирдер. Часто ручное переключение передач (“Ручка самоубийцы”), отсутствие переднего тормоза. Тормоза барабанные.


Нью-скул бобберы.

Если бобер создан для езды, то какой смысл отказывать себе в эффективных тормозах и мучиться с ненадежным старым мотором? Это философия нью-скул, где за спартанским внешним видом деталей скрываются новейшие технологии.

Нормой стал дисковый тормоз.
Гидравлическая вилка.
Иногда даже увеличивается угол наклона вилки.
..но уже почти чоппер

И в результате от классического боббера ничего не остается, конструкция изменяется до неузнаваемости.

К лучшему ли это? Не знаю!
Активен
Djaba
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XT 600 43f
Публикации: 279



Ел. поща
« Отговор #21 -: април 21, 2014, 21:10:58 »

Здравствуйте.
 Дефиницията какво е БОБЪР . На Руски език,мързи ме да превеждам...но си го владея почти на 100% отлично



Браво колега, напомняш на един хубав виц за богаташа със обявата във вестника, дето само искал да се похвали...
Чудесно е че знаеш руски език, ама то ако ще е така и аз ще си го намеря във интернет даже и на китайски. Такъв безсмислен труд дето си вложил в поста си, просто няма нужда   Very Happy
Активен
IAM
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Gsxr
Публикации: 69


Ел. поща
« Отговор #22 -: април 21, 2014, 21:34:53 »

Благодаря на колегата но още не мога да си го проверя. Въпросът ми беше от любопитство аз карам съвсем друг тип мотор но като видях снимките ми стана много интересно тези мотори изглеждат уникално все пак
Активен
IAM
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Gsxr
Публикации: 69


Ел. поща
« Отговор #23 -: април 21, 2014, 21:36:03 »

Благодаря на колегата но още не мога да си го проверя
Имах предвид ПРеведа
Активен
RODRIGUEZ
"Rodriguez Motors"
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KLX650
Публикации: 3093


НЯМА ЛОШИ МАРКИ, ИМА ЛОШИ СТОПАНИ!!! 0889289511


WWW Ел. поща
« Отговор #24 -: април 21, 2014, 21:42:09 »

Да плесна и аз нещо мое .... ей така, темата да е UP-ната!!! Very Happy







Honda Steed ... заден калник, седалка, ауспуси, стойка за регистрационна табела (всичко е handmade)!!! Smile
« Последна редакция: април 21, 2014, 21:53:30 последно от RODRIGUEZ » Активен
Доберман
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2159



« Отговор #25 -: април 22, 2014, 07:25:42 »

Шарката на седалката и на калника си отиват. Харесва ми, когато видя нещо че е мислено. Евалла.
Активен
RODRIGUEZ
"Rodriguez Motors"
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KLX650
Публикации: 3093


НЯМА ЛОШИ МАРКИ, ИМА ЛОШИ СТОПАНИ!!! 0889289511


WWW Ел. поща
« Отговор #26 -: април 22, 2014, 07:34:29 »

Шарката на седалката и на калника си отиват. Харесва ми, когато видя нещо че е мислено. Евалла.
Проекта бе започнат от някой друг, просто копирах същата шарка от резервоара за да запазя идеята!!! Very Happy
Активен
lcr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TAIL GUNNED - Honda Shadow VLX 600 CUSTOM ultra glide ; Honda Shadow VT600 bobber
Публикации: 761


www.youtube.com/user/lcrbulgaria?feature=mhee

judas_priestbg@hotmail.com
WWW Ел. поща
« Отговор #27 -: май 03, 2014, 11:44:40 »

добре си го направил...бобър от новата школа....Smile направи го хардеил...Smile))Няма такава возия. Тъкмо тези страничните капаци ще отпаднат....
   Обаче....такъв калник за моя откъде да намеря ....???
Активен
lcr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TAIL GUNNED - Honda Shadow VLX 600 CUSTOM ultra glide ; Honda Shadow VT600 bobber
Публикации: 761


www.youtube.com/user/lcrbulgaria?feature=mhee

judas_priestbg@hotmail.com
WWW Ел. поща
« Отговор #28 -: май 03, 2014, 12:10:14 »

Браво колега, напомняш на един хубав виц за богаташа със обявата във вестника, дето само искал да се похвали...
Чудесно е че знаеш руски език, ама то ако ще е така и аз ще си го намеря във интернет даже и на китайски. Такъв безсмислен труд дето си вложил в поста си, просто няма нужда   Very Happy
Колега Smile ако не те мързи...преведи го вместо мен Smile)))
Активен
RODRIGUEZ
"Rodriguez Motors"
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KLX650
Публикации: 3093


НЯМА ЛОШИ МАРКИ, ИМА ЛОШИ СТОПАНИ!!! 0889289511


WWW Ел. поща
« Отговор #29 -: май 03, 2014, 14:02:24 »


   Обаче....такъв калник за моя откъде да намеря ....???
Калника го изработих аз от друг доста по-голям .... а, ако имаш предвид хромираната час отгоре, то тя крепи калника към шарнира!!! Very Happy
... Мотора е клиентски и не мога да си позволявам своеволия ... предстои да му се изработи спрингър!!! Very Happy
« Последна редакция: май 03, 2014, 14:05:06 последно от RODRIGUEZ » Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 9   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилКъстъмс (Модератор: drfrancky)Тема: Bobber ZONE

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.397 секунди с 20 запитвания.