Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилМотоспортMotoGPТема: MotoGP - анализ за Гран-При на Италия 2012
Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: MotoGP - анализ за Гран-При на Италия 2012  (Прочетена 12552 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
RaTTo
началник
Администратор
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSXR1000
Публикации: 911


MotoZone

69253274
WWW
« -: юли 20, 2012, 09:26:35 »

Обзорен анализ на най-итересното за девети кръг от световният пистов шампионат - MotoGP от Емилиян Стойков / Евроспорт.

ita12_99lorenzo_ara6169_3

Слабата италианска икономика, високите цени на билетите и слабите италиански постижения, които доведоха до нетипично рехаво присъствие на , не помрачи традиционното шоу, наречено Moto GP на Муджело. Една от най-зрелищните писти в световен мащаб представляваше и арената в която Хорхе Лоренсо напомни защо именно той, а не Кейси Стоунър, е големият фаворит за завоюване на титлата. Миналата година Лоренсо изненада всички като спечели, въпреки че разполагаше с по-слаб мотоциклет, а през този уикенд нямаше човек, който да очаква нещо друго, освен победа на световният шампион за 2010-та. В тренировките той измина четири състезателни дистанции с лекота, като дори с твърдите гуми слизаше в рамките на 1:47, а в петък имаше предимство от половин секунда пред пилоти, ползващи меките гуми, които бяха предвидени единствено за квалификацията. В Ассен се получи нещо подобно, но сблъсъкът с Алваро Баутиста анулира всякакви предимства. На Муджело отново не всичко се разви по план. В края на тренировката за място Лоренсо трябваше да се откаже от бърза обиколка заради трафик и в желанието си да започне нова пресече на пряко, пропусна половината от трасето, което е позволено в тренировъчни сесии и в последната си възможност за постигане на квалификационен резултат всичко се обърка. Електрониката започна да дава серия от грешки и в крайна сметка спря цялата налична мощност. Това, което първоначално изглеждаше като пресъхнал резервоар се оказа повторение на случката с Ники Хейдън. Електрониката получаваше даваше грешна информация за местоположението на байка на пистата, което на практика го направи неуправляем, а объркването дойде от пресичането на пряко. Забранено е мотоциклетите да разполагат с GPS и затова правилната позиция се изчислява чрез скорост, измината дистанция, избрана предавка и дори ъгъл на наклона на машината. Заради липсата на финален бърз тур, Лоренсо остана зад Дани Педроса, но секунди след изгасването на светофарите това се промени.

ita12_motogp_arb7308_2

Дани внесе прекалено високо скорост в първия вираж „Сан Донато", докато Лоренсо подходи внимателно, узурпирайки вътрешната линия. Педроса тръгна да ги затваря, но започна маневрата прекалено късно, трябваше да вдигне байка за да не се удари със съперника си и в голяма степен това реши състезанието. Хорхе нямаше намерение и желание да чака, а когато поведе разполагаше с лукса да кара с чиста писта пред себе си. В петия завой Педроса бе изненадан от Андреа Довициозо и докато си върне позицията, дребничкият испанец трябваше да наваксва сериозно изоставане от сънародника си. Лоренсо с лекота слизаше в рамките на 1:47 и за да го настигне Педроса трябваше да прави същото. За учудване на много, той успя да стигне до това темпо, но задната гума започна да превърта, появиха се добре познатите вибрации и притеснен от потенциално големи проблеми с износване, Дани реши да свали скоростта и да подсигури второто място. Едно зряло и съвсем разбираемо решение, което оставя пилота на Репсол Хонда в битката за титлата и пред съотборника си в генералното класиране. Лоренсо беше неузнаваемо бавен на Заксенринг, затова второто място бе огромен успех. Тук асфалтът е напълно различен от кошмарната за Ямаха настилка на германското трасе и промяната бе видима за всички. Другият заводски пилот на Ямаха изкара едно катастрофално състезание, заради тежка неразположеност, която се породи в неделя сутринта. Първоначално се говореше за хранително отравяне, но се оказа, че е някакъв вирус. Спийс не разполагаше с никаква енергия, постоянно губеше фокус и концентрация, на моменти го връхлиташе световъртеж и във финалните обиколки усилията му бяха съсредоточени върху това да не му прилошее съвсем докато е на пистата.

ita12_4ng_7433_4

Третото място на Андреа Довициозо е доста значимо постижение. След като за първи път в историята на кралския клас трима испанци потеглиха от първа редица, съществуваше голяма вероятност за първи път от 16 години на подиума в Муджело да няма италианец. Но за щастие на домакините, Дови спечели третия си пореден подиум и за разлика от миналата седмица, нямаше нужда пред него да падат пилоти за да го постигне. Щефан Брадл бе основният опонент за трета позиция и дори изглеждаше, че ще я завоюва, когато Дови сгреши в „Сан Донато". Но неговият стил предразполага към много ефективно ускорение, а това заличаваше предимството на Хондата. Към края Брадл започна да усеща предна нестабилност в режим на спиране и стана лесна плячка за Довициозо, който продължава да трупа успехи и въпреки това се засилват слуховете, че вместо него Бен Спийс ще е съекипник на Лоренсо и до промени няма да се стигне. А за Брадл четвъртата позиция е личен рекорд и подиумът не е далеч. Във финалната обиколка той показа завидна борбеност, надделявайки над Ники Хейдън по леко агресивен начин и когато човек го гледа как процедира в подобни ситуации, в никакъв случай не би могъл да го посочи като дебютант. Контрастно бе представянето на Кейси Стоунър, от който не сме виждали толкова слабо темпо от години. Твърдата гума за Муджело се оказа почти неизползваема от Кейси и явно спецификите на неговите настройки създадоха много повече трудности отколкото за Дани Педроса. Дори влизането в шестицата се оказваше проблем, гумата просто не загряваше достатъчно бързо, особено лявата страна и намиращ се в пълна безизходица, Стоунър реши да рискува с различен избор, залагайки на екстра твърдата гума на Бриджстоун. И това не помогна, а малко преди финала на състезанието предницата яростно се разклати и тъкмо когато Стоунър започна да напредва се озова в чакъла. Кейси се добра до осмо място, но в генералното класиране пасивът възлиза на 37т. и с тенденция да се увеличава. Психологическото предимство е изцяло на страната на Лоренсо и заради по-силната и комплексна машина с която разполага, както и факта, че е толкова напред въпреки падането от Ассен. Предимството изглежда крехко, но Хорхе е в такава форма, че ако условията са равни, трудно ще се намери кой да го спре и единственият страничен фактор, който може да го притеснява е изоставането в използваната бройка двигатели и вероятността да стартира от последно място в една надпревара. А освен изброените трудности, Стоунър си навлече гнева на много хора. В тренировките се ядоса на Данило Петручи за това, че го е блокирал, в яростта си се изравни с италианеца, сви рязко към него и го бутна с рамо. Някои нарекоха това движение грубо и безотговорно, други заявиха, че Петручи си го е заслужил и маневрата на Стоунър е била достатъчно контролирана, че да не представлява опасност. Другата случка го свърза с Алваро Баутиста, когато пробва агресивна атака от вътрешната страна и бутна пилота на Грезини в страни. Причината да се развият толкова спорове е в това, че Стоунър е изключително критичен към младите пилоти, определяйки техния стил като опасен, без мисъл за последиците и прекалено агресивен, а ето, че сега той беше този, който застрашаваше другите.

ita12_46rossi_arb3379_2

Валентино Роси постигна най-силният си резултат на сухо за годината, завършвайки пети след силна втора половина. Квалификацията се разви ужасно, защото той беше с единственото Дукати, което не сработи с меките гуми. След неприятностите от Холандия и Германия, Бриджстоун подходи изключително консервативно, предупреждавайки всички отбори, че меката смес няма да издържи състезателната дистанция и може да се ползва само в квалификацията. Това беше единственото успокоение за Роси, защото с меките нямаше да има никакъв шанс. Вибрациите бяха огромни и байкът бе почти неуправляем. Както и на Заксенринг, Роси избра настройки, които по-бавно загряват гумите, но увеличават техния живот, като и това не е перфектно решение, защото предната гума дава по-лошо чувство на влизането във виражите. Заради лошата квалификация и слабия старт Доктора имаше много за наваксване в първите обиколки и според него ако квалификацията беше минала по-добре, дори подиумът бе възможен. Челото е изключително далеч, но поне малка утеха остава в това, че Муджело беше най-силното отборно състезание за Дукати. Ники Хейдън също бе много бърз и малко по-внимателен подход срещу Брадл можеше да му спечели качване на почетната стълбичка, вместо разочароващото седмо място.

MotoGP_2012_Mugello_11_lorenzo_2

Освен към неделното състезание, погледите на водещите анализатори бяха насочени и към теста в понеделник, който щеше да бъде показателен за следващите кръгове. Хорхе Лоренсо беше най-бърз, въпреки че нямаше особено позитивни коментари за деня, заявявайки, че новите части за двигателя не са показали никакво подобрение, а изпробваните настройки за повече сцепление не са предоставили повече от неделните настройки. Лоренсо трябваше да върши всичко сам, тъй като вирусът все още мъчеше Спийс. Педроса и Стоунър оформиха челната тройка, като най-много погледи имаше именно в тяхна посока, защото тестваха Хондата, предвидена за следващия сезон, чието развитие бе ускорено за да бъдат решени проблемите с вибрации. Надеждата бе, че ако пилотите са доволни, новият байк ще бъде ползван още на Лагуна Сека. Само че Педроса допусна падане още в третата си обиколка след като избра първа предавка, вместо втора. Учудващо е, че за толкова кратко време той имаше мнение, но пред журналисти заяви, че е много доволен от новите шаси и двигател. Стоунър хареса работата на двигателя, но шасито го разочарова и поне според британската преса, в Лагуна Сека Педроса ще е с изцяло нов пакет, докато Кейси ще ползва само новия двигател. Едно е ясно – колкото и да е доволен Педроса, вибрациите за сега не са премахнати. Валентино Роси също имаше падане. Причината е повреда в електрониката на новия двигател. Но денят не бе напълно загубен, защото освен двигателя в Дукати тестваха много по-различно разпределение на тежестта, а Филипо Прециози разправяше наляво и надясно, че Дукати в пълна степен ще се възползва от опита на Ауди в разработката на електроника и двигатели. На всеки е ясно обаче, че докато стане това ще мине още време.

 

thumb_emilian_stoykov_face_cropЕмилиян Стойков

ЕВРОСПОРТ

[email protected]

Активен
the slow heart
Suzuki Intruder 750cc
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 988


somewhere over the rainbow


« Отговор #1 -: юли 20, 2012, 10:10:45 »


Това, което първоначално изглеждаше като пресъхнал резервоар се оказа повторение на случката с Ники Хейдън. Електрониката получаваше даваше грешна информация за местоположението на байка на пистата, което на практика го направи неуправляем, а объркването дойде от пресичането на пряко. Забранено е мотоциклетите да разполагат с GPS и затова правилната позиция се изчислява чрез скорост, измината дистанция, избрана предавка и дори ъгъл на наклона на машината.

Някой по-запознат колега може ли да поясни повече тук,
какво по-точно контролира електрониката по мотора?

И как точно електрониката определя позицията на мотора на пистата,
това със скорост и предавка ми звучи не сериозно,
предполагам някакви радио или лазерни скоростомери използват?
Активен
sat99
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawazaki ZX6R 2011 г ;Aprilia RS 250 2000г
Публикации: 662


Подходящата гума променя всичко :)


« Отговор #2 -: юли 20, 2012, 10:19:50 »

До колкото аз съм запознат , имам приятел който работи за отбор от Мото2 механик , и той ми е казвал същото , че картата на електрониката се пише не само за определените обороти на мотора ( като на стандартната електроника) а и за всяко място на пистата ( завой , права ) След като е забранен ГПС модула за позициониране на пистата единствения вариант е чрез изминато разтояние , когато е минал на пряко реалното местоположение на което се е намирал вече не е отговаряло на местоположението според електрониката( според електрониката е примерно в 2 завой а Хорхе реално е на правата след завоя ) и така е получил неправилни настройки на електрониката и грешки.
Активен
the slow heart
Suzuki Intruder 750cc
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 988


somewhere over the rainbow


« Отговор #3 -: юли 20, 2012, 10:37:56 »

До колкото аз съм запознат , имам приятел който работи за отбор от Мото2 механик , и той ми е казвал същото , че картата на електрониката се пише не само за определените обороти на мотора ( като на стандартната електроника) а и за всяко място на пистата ( завой , права

Аха, това за агрегата едно на ръка,
а окачването и то ли се адаптира автоматично в динамичен режим?

След като е забранен ГПС модула за позициониране на пистата единствения вариант е чрез изминато разтояние , когато е минал на пряко реалното местоположение на което се е намирал вече не е отговаряло на местоположението според електрониката( според електрониката е примерно в 2 завой а Хорхе реално е на правата след завоя ) и така е получил неправилни настройки на електрониката и грешки.

Доколкото разбирам правилника ги ограничва откъм позициониране със забрана на глобалната система,
а тия чийтъри търсят приемливи алтернативи да се определят къде са,
и пак да ползват предимство с динамични настройки  Very Happy
Активен
sat99
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawazaki ZX6R 2011 г ;Aprilia RS 250 2000г
Публикации: 662


Подходящата гума променя всичко :)


« Отговор #4 -: юли 20, 2012, 11:29:51 »

Аха, това за агрегата едно на ръка,
а окачването и то ли се адаптира автоматично в динамичен режим?

Доколкото разбирам правилника ги ограничва откъм позициониране със забрана на глобалната система,
а тия чийтъри търсят приемливи алтернативи да се определят къде са,
и пак да ползват предимство с динамични настройки  Very Happy
До колкото знам , окачването не е така , но не съм го разпитвал специално за окачване.
Активен
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилМотоспортMotoGPТема: MotoGP - анализ за Гран-При на Италия 2012

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.122 секунди с 21 запитвания.