Здрасти на всички,
Както ще се види по-нататък в този пост, луд умора нЕма! Даже и през зимата. EFI конверсията няма какво повече да се допълва, затова темата леко преминава в проект: "Подобрения по моя Интрудер 800". Както вече бях споменал, следващата стъпка бе смяна на
задната барабанна спирачка с дискова такава. Все повече се убеждавам, че тази намеса не е много обоснована от гледна точка на вложени пари и труд, но аз, по отношение на тунинга не съм добър в този род оценки. Важното е, че моторът ще стане уникален, без аналог в световен мащаб.
Още по-важно за мен е и кефа, постоянно да майсторя нещо по машините. Аз не съм толкова "карач". По-скоро съм по правенето, изработката и "къстъм" доработките.
И така, започнах с дългото издирване на части на добра цена. Първо се сдобих със задно колело от Интрудер 1400. Планът беше да използвам само главината и да я прехвърля на каплата от моя 800. После се сдобих и със заден спирачен диск от 1400.



Последва разглобяване на спиците и отделяне на частите.


Ето и сравнение м-у 800 колелото и главината от 1400. Както се вижда са еднакви, ама почти.

Снимка от задвижването:

Тук вече се вижда как седи на мотора, естествено след леки стругарски корекции на 1400-главината:


След известни анализи се отказах от купуването на заден спирачен апарат от 1400. Първо, те са по-редки за намиране и второ, държат неоправдано висока цена. Отделно се окаа, че оригиналното му закрепване няма да стане на рамото на 800. Имах опции за закупуване на десетки различни задни апарати, така или иначе щеше да има приспособяване, но логичния избор да купувам еднакви накладки за преден и заден апарат надделя. Така реших да използвам преден апарат и за задната спирачка.


Така стигнах и до сглобяването. Първо естествено смених лагерите и после малко излъсках главината и я пръснах с лак. После си направих стойка с която да засеча позицията на каплата спрямо главината така, че после да не се окаже, че гумата опира в люлеещото се рамо.





Започнах с реденето на спиците. Оказа се, че спиците са доста различни по форма и дължина, а и според това, дали са от 800 или 1400 главината. Освен това, резбата им се оказа нек'во средно нещо между 4 и 5мм.

Тези са от 800:

Накрая се оказа,че половината спици ще са от 800, а другата от 1400 каплите.
Това отляво си отива, както карбураторите от мотора:



Спрях дотук, защото трябва да измисля как да направя спиците от 1400 да изглеждат по-добре, понеже са потъмнели, както се вижда на двете монтирани:

Друго, което се случи през последните седмици е, че се оказа, че задната гума бе станала на кокал. Нямаше сваляне! Накрая ми я свалиха в един сервиз за коли, но я одраскаха леко при борбата. Нищо чудно - DOT 2012 година
! Така се сблъсках с цените на мотоциклетните гуми. Малко се изненадах от проучването, защото никога не съм купувал. Ако някой може да даде съвет къде, колко, марка, мотогумаджия с баланс... ще съм безкрайно благодарен. Размерите са: 150/90-15 и 80/90-21
Благодаря!
Як проект и все по красив и практичен!Както ще се види по-нататък в този пост, луд умора нЕма! Даже и през зимата. EFI конверсията няма какво повече да се допълва, затова темата леко преминава в проект: "Подобрения по моя Интрудер 800". Както вече бях споменал, следващата стъпка бе смяна на
задната барабанна спирачка с дискова такава. Все повече се убеждавам, че тази намеса не е много обоснована от гледна точка на вложени пари и труд, но аз, по отношение на тунинга не съм добър в този род оценки. Важното е, че моторът ще стане уникален, без аналог в световен мащаб.

И така, започнах с дългото издирване на части на добра цена. Първо се сдобих със задно колело от Интрудер 1400. Планът беше да използвам само главината и да я прехвърля на каплата от моя 800. После се сдобих и със заден спирачен диск от 1400.



Последва разглобяване на спиците и отделяне на частите.


Ето и сравнение м-у 800 колелото и главината от 1400. Както се вижда са еднакви, ама почти.

Снимка от задвижването:

Тук вече се вижда как седи на мотора, естествено след леки стругарски корекции на 1400-главината:


След известни анализи се отказах от купуването на заден спирачен апарат от 1400. Първо, те са по-редки за намиране и второ, държат неоправдано висока цена. Отделно се окаа, че оригиналното му закрепване няма да стане на рамото на 800. Имах опции за закупуване на десетки различни задни апарати, така или иначе щеше да има приспособяване, но логичния избор да купувам еднакви накладки за преден и заден апарат надделя. Така реших да използвам преден апарат и за задната спирачка.


Така стигнах и до сглобяването. Първо естествено смених лагерите и после малко излъсках главината и я пръснах с лак. После си направих стойка с която да засеча позицията на каплата спрямо главината така, че после да не се окаже, че гумата опира в люлеещото се рамо.





Започнах с реденето на спиците. Оказа се, че спиците са доста различни по форма и дължина, а и според това, дали са от 800 или 1400 главината. Освен това, резбата им се оказа нек'во средно нещо между 4 и 5мм.

Тези са от 800:

Накрая се оказа,че половината спици ще са от 800, а другата от 1400 каплите.
Това отляво си отива, както карбураторите от мотора:



Спрях дотук, защото трябва да измисля как да направя спиците от 1400 да изглеждат по-добре, понеже са потъмнели, както се вижда на двете монтирани:

Друго, което се случи през последните седмици е, че се оказа, че задната гума бе станала на кокал. Нямаше сваляне! Накрая ми я свалиха в един сервиз за коли, но я одраскаха леко при борбата. Нищо чудно - DOT 2012 година

Благодаря!
Диск на този мотор е много добре - че не е като да имат спирачки Сузанитите
- Гума......... Пиши ми на ЛС да ти дам опции със марка модел дот и цена