Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Присаждане предница за Ява 250
Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Присаждане предница за Ява 250  (Прочетена 4670 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 267



« -: март 28, 2016, 17:14:14 »

Здравейте,

малко предистория:
Мотора е Ява 250 - модел 353-04 с външни пружини.
Миналата година направих ремонт на предницата и до преди няколко седмици всичко изглеждаше наред...
В момента единия амортисьор е изпуснал и всичко е в масло!
При ремонта се установи, че коловете и чашките са износени (с елипса) и втулките не бяха плътни.
Съответно се предполага, че луфта е прецакал семеринга.
    Снимков материал от ремонта тук:
        http://enter1.snimka.bg/motorcycles/prednica-yava-250.834035.36206850


В момента имам много добри колове от CZ-250 (485)
Не съм 100% сигурен за модела, но е нещо подобно:




Чашките на предницата се разминават с около 5mm (по-къси са) от тези на
Ява 353-04 (с външни пружини). Големината на отвора захващащ помпата е по-голям,
но не е проблем да преправя помпите.
Всичко други размери отговарят и мога директно да ги заменя!





Прътовете имат няколко основни разлики:

1. лагеруват само на една (по-дълга от на Явата) втулка в предният си край.






2. по-къси са с около 5-7см.





Имам 2-ри комплект прътове от Ява 353, с който тествах дали се събират чашките и става перфектно.
Вторият комплект прътове, които разполагам също се оказаха износени с около 0.5мм (на грубо) и няма особен смисъл да ги слагам...



Въпроса е:
Има ли смисъл от (гледна точка на здравина) да удължа коловете от CZ-то до дължината на Явовите?
Под удължаване разбирам, да отрежа старите накрайници (завършващият конус в горният край на прътовете на
Явата) и да ги заваря към тези от CZ-то. Съответно ще се струговат за да влязат един в друг около 10-15мм.
Заварката ще се пада между двете рамена на тройника.
Активен
sevlievoben
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Shadow,Jawa 250 Perak
Публикации: 774



« Отговор #1 -: март 28, 2016, 18:23:23 »

 Very Happy Здрасти Ванка,тази интервенция която си намислил съм я правил някога отдавна  Very HappyНо с тази разлика че не рязах и изнаждах от други тръби,а просто направих едни удължители.В единия си край са с вътрешна резба,а в другия си е с конуса и резбата за захващането към горния тройник на Явата.Ако искаш може да разглобиш горната тръба,стягаш удължителя и може  да го завариш(после си зачистваш до размера на тръбата-не забравяй да разпробиеш за наливане на маслото).Успех Mad
« Последна редакция: март 28, 2016, 18:26:19 последно от sevlievoben » Активен
pkw08
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан 250 М2
Публикации: 282



« Отговор #2 -: март 28, 2016, 21:00:35 »

От гледна точка на безопасност на движението..., препоръчвам качествен ремонт на оригиналните колове.

Ремонт на предница (изправяне на коловете):

Имах 3 броя предници на Балкан 250: на моя мотор който реставрирам, на един друг който чака да го започвам и една като резервна част. Занесох шесття кола при стругар за проверка да избера два от най-правите и добри колове необходими ми за реставрацията. Два бяха видимо криви (една мадама се блъска на 1-ва с газ челно в една къща), та беше скъсала и рамата чак. Но другите две предници видимо им нямаше нищо - работеха си и т.н.. Но машината показа, че няма нито един прав кол от 6 бр. Започна изправянето и годни се оказаха след изправянето само 3 от 6 бр. колове. Но зависи и колко са криви.
Изправят се на струг от професионален стругар, при който думата няма и не може не се употребява. След това се носят на шлайф и се шлайфат както коляновите валове на колите. Изправят се супер като според кривината се снема около 0,3-0,7 мм от материала за идеална гладкост и правост. След това се правят нови втулки на струг защото купешките вече ще са хлабави.Всяка втулка се прави индивидуално горна и долна за всеки кол.Всеки кол е с различен диаметър след шлайфа.После при поставянето на семерингите ако са хлабави леко се скъсява пружинката.По принцип семерингите обират хлабина до 1мм., така, че може и да не се наложи тази операция. Стават все едно днес са произведени от завода.

http://media.snimka.bg/7415/021084477.jpg?r=0

http://media.snimka.bg/7415/021084478.jpg?r=0

Всеки сам си решава.  Very Happy Поздрави!
« Последна редакция: март 28, 2016, 21:03:01 последно от pkw08 » Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 267



« Отговор #3 -: март 29, 2016, 10:46:13 »

Много благодаря колеги!

Ще го помисля още малко, как точно да стане...
И в двата случая ще има намаляване на здравината, но се надявам "чеха"
да се е презапасил с материал  Very Happy

Един допълнителен въпрос. Ако ползвам прътовете от CZ-то има ли смисъл
да им правя двойни втулки в долната част?
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 267



« Отговор #4 -: март 31, 2016, 09:42:35 »

Още няколко въпроса Very Happy  :

    Някой правил ли е нови пръти - от дебелостенна тръба?
    Какъв материял е добре да се ползва?
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1832


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #5 -: март 31, 2016, 11:41:26 »

Аз не разбирам, ама има хора дето са правили някакви подобни гимнастики
Виж дали това може да ти е от полза
http://www.motoforum.bg/index.php?topic=87387.0
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 267



« Отговор #6 -: март 31, 2016, 15:50:44 »

Колега Skywlak, точно такава тема търсех!

Много благодаря!
Активен
Unclemit
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: CZ 175cc Model 450
Публикации: 296



Ел. поща
« Отговор #7 -: април 07, 2016, 09:43:28 »

Здрасти Ванка,не знам колко са ти износени втулките, но може да опиташ с гумени О пръстени с подходящ диаметър. Аз също имах подобен теч и с по два пръстена на кол проблема се реши. Пръстените са маслоустойчиви, струват стотоинки и може да се намерят в магазините за авточасти. Дано да съм бил полезен.
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 267



« Отговор #8 -: април 07, 2016, 10:44:37 »

Mерси Митак,

държат ли о-пръстените?
Тези дни ще я отворя да сменя семерингата (за момента) и ще огледам.

Активен
Unclemit
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: CZ 175cc Model 450
Публикации: 296



Ел. поща
« Отговор #9 -: април 07, 2016, 11:58:16 »

 Вече съм минал около 1000 км. без проблем. Разгледах снимките. Имай предвид, че пръстените се слагат там където тапата се завива за ботуша(при резбата).
 Вариант е също така да използваш тапите от CZто(ако се навиват на ботушите на Явата), че ми изглеждат с по дълга резба и може да сложиш 2 пръстена един след друг. Ти прецени.
 И още една препоръка, пак от личен опит. Маслото на Repsol го махни и сложи хидравлично MHL 32. Цялата процедура ще ти струва 5-6 лв. и 1 -2 часа работа. Успех!
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 267



« Отговор #10 -: април 07, 2016, 14:15:25 »

Това за маслото мисля да го напрява задължително.
Задните амортисьори с него (равни количества 5W и 7W) "заспаха",
но предните не ги усещам да работят както се очаква  Very Happy

Най-вероятно ще тествам и о-пръстените.

Ако правилно съм те разбрал о-пръстена е между капачката и ботуша?
Нещо подобно на схемата?
Каква е идеята на о-пръстена да уплътнява между капачката и ботуша или да опира и в кола?
Семера си остава в капачката, нали така? От външната и страна където му е мястото.
Помниш ли размера на о-пръстена?
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 267



« Отговор #11 -: април 07, 2016, 14:29:56 »

Схемата:
Активен
Unclemit
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: CZ 175cc Model 450
Публикации: 296



Ел. поща
« Отговор #12 -: април 07, 2016, 16:41:56 »

 Да, правилно си ме разбрал, точно там му е мястото, между капачката и ботуша.

 Идеята на пръстена е да връща маслото, което се опитва да избие между кола и капачката. Т.е. върши работата на семеринга, с която той очевидно не се справя.
 Семеринга си го остави, добавя се само О пръстена и това е всичко.

 Диаметъра на пръстена да е малко по-малък от този на кола за да приляга плътно по него, а дебелината да е такава, че да може да влезе в капачката(Аз ги мерих направо по кола. Ще проверя в гаража, ако имам резервни, ще ти пиша за ориентир).

 Намажи пръстена с масло, нанижи го на кола и като завиваш капачката  не прекалявай със стягането за да не затегне движенито на кола в ботуша, да се движи "мазно". Ти ще го усетиш Mad.
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 267



« Отговор #13 -: април 07, 2016, 19:03:41 »

Екстра, ще пробвам!
Ако откриеш, само кажи ориентировъчно размера  Very Happy

И още нещо, отдушниците в горната част на кола затапват ли се (херметично)?

При мен са с болтове.
Оригинално са едни "неща" с резба и сплескани в другия край.
Проходни ли са?
Активен
Unclemit
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: CZ 175cc Model 450
Публикации: 296



Ел. поща
« Отговор #14 -: април 07, 2016, 20:32:13 »

 Ванка, при мен няма такива отдушници. Коловите в горната част на моето CZ, са същите като на Явата. Влизат на конус в горната част на тройника и се стягат с тапи на резба, които имат гумени уплътнения.

 Утре ще потърся О пръстените или ще ти замеря диаметъра на кола и разстоянието м/ду него и капачката.
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Присаждане предница за Ява 250

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.142 секунди с 20 запитвания.