Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб
Страници: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 52   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб  (Прочетена 119841 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1566



WWW
« Отговор #195 -: март 08, 2015, 20:08:39 »

Все пак не знам дали наистина ще има полза от нея
Полза аз категорично не виждам?! (ако някой вижда такава нека обесни)

В крайна сметка този "АБС асистент" просто прави педала на задната ти спирачка по твърд, и е нужно да натиснеш по силно за да блокираш гумата, по мое мнение това "нещо" би било полезно ако кара някой супер неопитен и то мотоциклет с много "леки" спирачки. (и то само с уговорката че настилката по която кара му дава консистетно сцепление) защото при промяна на сцеплението то отново ще е нужно да се "настройва" въпросния "прибор".  Surprised

В крайна сметка ако имаш добре изграден усет това нещо изобщо няма да ти е от полза, по скоро обратното ще ти навреди защото ще направи самия педал/спирачка по твърд и ще е по трудно да дозираш по прецизно спирачното усилие... 

*по горното е мое лично мнение и не ангажирам никой с него...
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2907


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #196 -: март 08, 2015, 20:20:30 »

Може и да е така, аз просто мислех, че по някакъв начин не позволява на задното колело да блокира, един вид като истински АБС.
Но си нямам и на идея как работи и какво представлява.
Активен
alex22
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: mz etz 150 // honda hornet 600f3
Публикации: 130


« Отговор #197 -: март 08, 2015, 20:48:56 »

Писано е доста и по тази тема за така наречените АБС-и .До колкото знам идеята на тая система АБС е да освободи колелото в случай на блокаж, системата е сложна и май, май и компютърче са и сложили Sad .... защо ли?Е лично аз смятам,като не ангажирам никой с моето мнение, че този така наречен АБС , няма как да е това за което се представя.За мен това е един обикновен регулатор за налягане , за флуиди.Не мога да го нарека пресостат, както някои колеги го описаха в предишната дискусия ,защото пресостата регулира, и същевременно изпуска налягането, а това нещо само регулира притока на флуид до мястото за където е тръгнал.
И пак казвам , мое мнение без заангажираност.Лично аз не бих го сложил.Има доста монтирани и се надявам някой доволен от него да вземе отношение.
Имаше схема на работа на тези "АБС-и", но не я откривам нещо.
Активен
lonewolf_bg
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XĹ600->Honda Hornet 600->Honda Hornet 900->Honda CBR 954
Публикации: 66



Ел. поща
« Отговор #198 -: март 08, 2015, 21:53:05 »

Аз карам с такъв асистент и причината да го сложа беше, когато взех Хорнет-а на мой приятел за кръгче из квартала. Останах очарован от задната спирачка, след като му върнах мотора видях, какво му е сложил и веднага се сдобих с него. Така...че не е АБС - не е! Просто дава възможност да регулираш допълнително задната спирачка - това е! Няма кой знае каква полза от него, просто можеш  допълнително да си поиграеш и да намериш настройката, която най те кефи - за 40лв.- толкова! Smile Не съжалявам, че съм си го монтирал, просто нещо, което ти дава възможност да експериментираш, без да се налага да плащаш много!  Mad
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2907


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #199 -: март 08, 2015, 22:32:38 »

Какво по-точно можеш да регулираш с него? Силата на натискане на спирачката? В смисъл с по-силно натискане да блокира по-трудно или обратното?
Активен
lonewolf_bg
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XĹ600->Honda Hornet 600->Honda Hornet 900->Honda CBR 954
Публикации: 66



Ел. поща
« Отговор #200 -: март 08, 2015, 23:08:45 »

Да, идеята му е при силно натискане на педала задното колело да блокира по-трудно. Не е някакъв зашеметяващ ефект, но със сигурност е по-добре от спирачка, на която можеш да регулираш само хода ;)
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2907


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #201 -: март 09, 2015, 00:18:00 »

Ясно. Схванах идеята на устройството. Просто до този момент си мислех, че работи като истински ABS и не позволява да блокира колелото, дори и да блокира намалява спирачното усилие, за да не поднесе задницата и т.н. Това си беше мое мнение, явно погрешно изградено.
Но наистина за 40-50 лв няма какво да се очаква. Най-вероятно ще е по-добре от колкото без него.
На моя мотор вече няколко пъти имах ексремално спиране със задна и предна спирачка и доста ми поднесе задницата по моя вина.
Бях свикнал на CBR-a и докато при него всичко беше по-плавно и леко, при Хорнет 900 задната спирачка е доста  по-различна, може би заради по-големия диск, спира много повече и на няколко пъти щях да се пребия.
Сега я натискам но си имам едно на ум, доста по-леко от преди.
« Последна редакция: март 09, 2015, 00:20:45 последно от Plamen_Shopov » Активен
sam_g
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda VFR 800 V-tec, (ABS, 2006); Ex: Honda CB600F - Hornet '01
Публикации: 642


V-я си FR-а


« Отговор #202 -: март 09, 2015, 00:44:04 »

Колеги, стана ми интересно за последната дискусия на тема спирачки + монтаж на някакви достъпни устройства, с цел подобряване спирането.Но ми изникна следният въпрос, който може и да ви се стори наивен и тъп:
Може ли да се монтира цялоста ABS система на предното колело да речем на Хорнет 600 от 2001-ва и ако да,колко мислите, че ще стъпи като цена?
Не съм търсил подробна информация, понеже ме съмнява първо, че или няма да може (в най- добрият случай ще е труден) монтажът, или ще струва торба пари.
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1566



WWW
« Отговор #203 -: март 09, 2015, 00:55:48 »

Може ли да се монтира цялоста ABS система
за моженето може (няма невъзможни неща), и съм започнал да събирам чарколяците за процедурата но в момента е на пауза целия проект заради проблеми от друго естество......
колко мислите, че ще стъпи като цена?
Погледни цените по долу за да добиеш някаква представа...
понеже ме съмнява първо, че или няма да може (в най- добрият случай ще е труден) монтажът, или ще струва торба пари.
Без пари няма как (освен ако не пишеш на дядо коледа), трудно или лесно май опира до това дали си вързан в ръцете (и главата)....

Реално дисковете не ти трябват или апарати

Покрай CBF-a се разглезих с наличнието на ABS, и купих ABS модул (помпа) с идеята да го монтирам на Bros-a но към момента съм до кривата круша, трябва да проверя освен гривни и датчици какво още ще ми трябва (но Bros-а е пренебрегнат малко в момента, проблеми с работата и тн...)Също така е много лесно да се монтира копче за изключването на ABS-a ако някой има желание, проблем ще е за хората каращи на задна гума...  ABS модула (поне на моя CBF) при разминаване на скороста на 2-те гуми (въртене на гума или каране на задна) записва грешка и спира да работи (и светва лампата на таблото), после се налага да влезе в диагностичен режим и да се изтрие грешката.

Помпа 2-ра употреба се намира за £20-30-тина , гривни £10-тина (но пък те могат да се изработят по поръчка) датчиците £10-£20 за брой, ще трябва някой кабеляк и тръби, трябва само да се зачета от къде ABS модула взема скороста (дали е свързан с останалта електроника на мотора или като цяло работи като отделна система)...


Активен
radomit
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF 1000A
Публикации: 578


Ел. поща
« Отговор #204 -: март 09, 2015, 09:58:30 »

цялата "карантия" с малко търпение и постоянство се събира за 150-300 паУн(д)И .. на CBF600 и CBF1000 е практически абсолютно еднаква .. но 600-ките са произвеждат от 2004г. и се намират по лесно .. най голяма е "борбата" на задния диск до колко съм чел .. другото било лесно
Активен
radomit
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF 1000A
Публикации: 578


Ел. поща
« Отговор #205 -: март 09, 2015, 10:12:08 »

[.... ще трябва някой кабеляк и тръби, трябва само да се зачета от къде ABS модула взема скороста (дали е свързан с останалта електроника на мотора или като цяло работи като отделна система)...[/i]





мога да ти дам Service за CBF1000 да четеш, но мисля, че няма връзка .. следи си импулсите на предна и задна гума и единствения рестрикт, е че не е активна системата преди 10-15 км./ч., и това си го "разбира" от неговите си датчици

.. по неприятното е, че ще ти трябват доста тръбички по рамата, защото всичко се събира под седалката, където е модула .. и после пак до апаратите
« Последна редакция: март 09, 2015, 10:17:31 последно от radomit » Активен
IwanTT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 963



« Отговор #206 -: март 09, 2015, 14:39:54 »

Не би трябвало да се намесвам в дискусия, която не разбирам докрай, но не мога да се сдържа....   Very Happy

Не разбирам защо е нужно всичко това!!! Та нали усещането на нещата такива, каквито са, е част от очарованието на карането на  мотор. Вятърът, прахът на пътя, ускорението и спирането с поднасяне ..... и т.н. - искам да ги усещам. "Удобството убива прогреса" някъде, някой беше казал ... и е много прав. Как ще придобиеш усет към мотор, настилка, гуми ... когато подобни високотехнологични  модули "ти ревизират" реакциите... не дай Боже да ти хлъзне гумата. За мен лично този казус е сравним с правенето на секс , с и без презерватив. Аз предпочитам НАТЮР, но хора разни.....
Според мен вграждането на антиблокиращи системи е с цел да се разшити кръга от хора, които ще се качат  на мотор. Т.е. за разширяване на пазарната ниша, а от там по- големи печалби за производителите.
Може би такива системи имат своето място в голееемите туристи . Ама Хорнет 900 е пъргав, градски мотор .. и е лек.

 

« Последна редакция: март 09, 2015, 15:38:59 последно от IwanTT » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1566



WWW
« Отговор #207 -: март 09, 2015, 16:18:41 »

не е активна системата преди 10-15 км./ч., и това си го "разбира" от неговите си датчици
Това е така и при CBF500, трябва да тръгнеш и да надвишиш 10км/ч за да стане активен ABS-a (тогава изгасва при мен лампата на таблото). Честно казано не вярвам че помпата(с контролера) има някаква разлика от 500/600/1000cc (макар да е възможно да има разлика във софтуера). Важна забелешка е че мотоциклет с ABS има претенцйи към размера на гумите  Very Happy защото ABS-a никак не харесва когато 2-те гуми се въртят с различна скорост.

Иначе по въпроса с тръбите... за мен са пренебрежимо количество, освен това са доста прибрани Very Happy


и спирането с поднасяне ..... настилка, гуми ....
Има хора използващи мотоциклета за ежедневно придвижване... в рутината спираш да си толкова вмнимателен... може да се расееш за малко в трафика или просто мазно/хлъзгаво петно да те изненада неприятно.... точно там трябва да се намеси ABS-a. На мен лично ми харесва много усещането... освен това като карам CBF-a много смело натискам задната спирачка дори когато е мокро или настилката е покрита с прахоляк (нещо което не смея да направя без наличието на ABS). Освен това няколко пъти ми се е случвало да ми поднесе предната гума при екстремно спиране с Bros-a в мокро време (на чист асфалт и с нови гуми)и усещането е адски неприятно (поне за мен). Но все пак е въпрос на избор.
Активен
radomit
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF 1000A
Публикации: 578


Ел. поща
« Отговор #208 -: март 09, 2015, 16:36:02 »

... Важна забелешка е че мотоциклет с ABS има претенцйи към размера на гумите  Very Happy защото ABS-a никак не харесва когато 2-те гуми се въртят с различна скорост.....
ами .. моят размер е 120/70/17 и 160/70/17
карал съм го с различна предна 120/60/17 .. задни 180/55/17 и 170/70/17 .. все си е работил
само с малката предна сякаш по лесно сработваще .. явно си има резерви системата  Very Happy
Активен
lonewolf_bg
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XĹ600->Honda Hornet 600->Honda Hornet 900->Honda CBR 954
Публикации: 66



Ел. поща
« Отговор #209 -: март 12, 2015, 21:22:12 »

Днес си свалих ролбарите за подсилка, понеже бяха спукани. Единият направо се огъна в ръцете ми от тежестта си!  Confused
Активен
Страници: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 52   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.165 секунди с 21 запитвания.