Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб
Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 52   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб  (Прочетена 119587 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2907


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #45 -: февруари 10, 2015, 11:44:00 »

По принцип там където са хванати на Хари е най-удачното място за краш тапи при Хорнет 919. Навсякъде го дават да се захващат на това място.
Активен
Хари Бюкюджян
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CB 900 Hornet
Публикации: 114



Ел. поща
« Отговор #46 -: февруари 10, 2015, 12:07:38 »

Програмирането .... ще ти покажа как.

Един съвет. Въпреки, че имаш двата ключа. Препрограмирай ги. Упражнението е за 10 минути, ако знаеш как.
И понеже съм чел постовете на IwanTT, то нека той ти помогне.  
Тъй като става супер лесно, не е изключено някъде да има трети ключ. А след като ги препрограмираш, дори и да "изкочи" от някъде този трети ключ, няма да може да се запали мотора с него.
Аз лично имах един ключ и по описаната схема ми направиха втори. Так изключих всякаква вероятност някой да държи ключ от моя мотор.

Недостатък в цялата схема е, че ключовете принципно са меки и с времето се усукват с износването на патрона. И оригиналния и новия. Това, което правя аз е постоянно да въртя и двата ключа, за да могат еднакво да се износват. Допълнително за усукването допринася и плиткия патрон на опашката. Винаги след като си отключиш седалката, вади ключа и тогава измъквай седалката!!!
« Последна редакция: февруари 10, 2015, 12:20:30 последно от Хари Бюкюджян » Активен
IwanTT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 963



« Отговор #47 -: февруари 10, 2015, 13:11:11 »

Има едно клипче:
https://www.youtube.com/watch?v=db0ee6u7CjQ

То показва последователността на действията при програмиране на ключ. Това е опция, оставена от производителя, не е хакерска история. трябва един кабел, който се прави мн. лесно - аз го имам.

Това, което казва Хари е съвършено вярно:
1. За да отключиш възможността да програмираш ключ, трябва да имаш работещ ключ
2. При програмиране  на нов ключ или ключове, всички стари ключове , с изключение на този, с който си отключил системата , се забравят
3. Можеш да програмираш най-много 3 ключа и с този, с който си отключил, стават 4 ключа. Т.е. ако искаш да имаш 4 работещи ключа трябва да програмираш 3 ключа наведнъж. Ако го направиш на няколко пъти, всеки път ще забравя предишните ключове.
4. Един чип може да бъде програмиран САМО ВЕДНЪЖ
5. Чипът може да се вади и при механично износване на ключа , да се слага в нов ключ. Ключ без чип има навсякъде и е около 10 лв.
Ключ с чип (не програмиран) струва около 30 лв : http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-MOTORBI ... 7702936673

В следващия пост ще публикувам моето обяснение за принципа на работа на системата ХИСС (Хонда Игнишън Секюрити Систем)
Активен
IwanTT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 963



« Отговор #48 -: февруари 10, 2015, 13:15:04 »

Трябва да се чете внимателно , защото е доста объркващо:

Обясненията са груби, колкото се може по-опростени и колкото да се схване идеята:


Празният ключ, който си купуваме, по- точно чипът му, идва със записан код върху него. Същевременно с това в чипа има незаета, свободна памет, върху която по-късно ще се запише още един код, изпратен от ECU-то. Върху тази памет може да се записва само веднъж. т.е. ключ не може да се препрограмира.
В ECU-то има 4 празни "клетки", в които могат да се запишат кодовете на 4 ключа

Представете си че имаме два ключа. Губим единия и решаваме преди да е станало късно да си обучим резервен ключ.

Тогава по познатата ни от клипчето процедура, трябва да поставим ECU-то в режим на обучение. За да стане това Ключът който имаме изпраща регистрирания вече в ECU-то код, който се състои от заводски записаната в чипа съставка и другата, която е дадена от точно това ECU при програмирането на точно този ключ. ECU-то намира в една от 4-те си клетки кода на ключа, който използваме и разрешава да се включи режимът на обучение.

 В ТОЗИ МОМЕНТ ИНФОРМАЦИЯТА ОТ ВСИЧКИ ДРУГИ КЛЕТКИ СЕ ИЗТРИВА.

Тогава слагаме новия ключ. Той изпраща към ECU-то заводски записания си код ( т.е. ключа се регистрира в ECU-то) , ECU-то го приема и връща обратно към чипа друг код, който се е генерирал и се записва в празната част от паметта на чипа от ключа ( т.е. ECU-то програмира чипа от ключа) . Така се получава чисто нов код, който е записан на чипа от ключа и така също е записан в една от 4-те клетки в ECU-то. Така получилият се нов , отключващ код е сума от заводски записан върху чипа код и друг код, който е записало ECU-то при програмирането на ключа

Така може да добавим още два ключа.

Сега си представете, че си намерим изгубения ключ. Неговият код ( който, повтарям се, е сума от заводски записан върху чипа код и друг код, който е записало ECU-то при програмирането на ключа) е вече изтрит от паметта на ECU-то и е НЕВАЛИДЕН.

Ако пък предположим, че и втория ключ ( този, който уж сме изгубили) искаме да го включим в процеса на програмиране, ще кажа , че това няма как да стане по простата причина, че няма къде да се запише онази съставка от кода, която ECU-то изпраща към чипа на ключа.

А как точно се осъществява "комуникацията" между чипа и ECU-то е друга тема. Общо взето принципът е, че има антена, която разпръсква електромагнитни вълни, които индуцират напрежение в бобинката на чипа и по този начин чипът се захранва и "оживява". От там насетне започва едно общуване - чип- ECU , ECU - чип .....! Very Happy
« Последна редакция: февруари 10, 2015, 14:12:14 последно от IwanTT » Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2907


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #49 -: февруари 10, 2015, 14:05:48 »

Много полезно инфо. Аз имам два ключа, единия е чисто нов и не мислех да правя друг, но никога не е излишен още един. Между другото е много вярно, че ключовете на Хонда са супер меки и се кривят супер лесно. Веднъж вече се наложи да изправям моя, защото се изкриви леко при отваряне на седалката. Най-лесно се кривят там.
Активен
васко-57
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda Hornet, Suzuki VX-800, Honda ANF-125i
Публикации: 344



« Отговор #50 -: февруари 10, 2015, 14:55:31 »

А дали и при по-малкия Хорнет системата HISS е същата, сигурно е Хонда патент и едва ли ще ползват нещо друго? Моят го купих с два еднакви черни ключа и една пластмасова плочка с някакъв номер на нея. Моторът пали и с двата ключа, но си мисля - има ли смисъл да правя трети? Досега почти нищо не съм губил - ключове, документи, пари и др. подобни, ама сигурно ще има и загубване за първи път. Very Happy
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2907


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #51 -: февруари 10, 2015, 15:05:37 »

А дали и при по-малкия Хорнет системата HISS е същата, сигурно е Хонда патент и едва ли ще ползват нещо друго? Моят го купих с два еднакви черни ключа и една пластмасова плочка с някакъв номер на нея. Моторът пали и с двата ключа, но си мисля - има ли смисъл да правя трети? Досега почти нищо не съм губил - ключове, документи, пари и др. подобни, ама сигурно ще има и загубване за първи път. Very Happy
Системата им е еднаква, както и при повечето модели на Хонда. Не е излишно да имаш още 1 ключ, но и два са достатъчни, все пак единия си го оставяш у вас и ако загубиш другия, ще имаш резервен. Лошо е ако си с 1 ключ. Аз правих нов на Хорнет 600-ката, но там няма имобилайзер и ми струваше под 5 лв.
Активен
васко-57
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda Hornet, Suzuki VX-800, Honda ANF-125i
Публикации: 344



« Отговор #52 -: февруари 10, 2015, 15:15:56 »

Системата им е еднаква, както и при повечето модели на Хонда. Не е излишно да имаш още 1 ключ, но и два са достатъчни, все пак единия си го оставяш у вас и ако загубиш другия, ще имаш резервен. Лошо е ако си с 1 ключ. Аз правих нов на Хорнет 600-ката, но там няма имобилайзер и ми струваше под 5 лв.

Аз мисля, че моят мотор има имобилайзер, иначе как Хис ще блокира паленето?
Честно казано не съм много навътре в тази материя и въпросът ми сигурно е лаишки. Very Happy
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2907


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #53 -: февруари 10, 2015, 15:34:59 »

Има естествено, всички Хонди с H.I.S.S. имат имобилайзер. По-старите модели нямат. За Америка съшо нямат.
Активен
васко-57
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda Hornet, Suzuki VX-800, Honda ANF-125i
Публикации: 344



« Отговор #54 -: февруари 10, 2015, 15:50:38 »

Има естествено, всички Хонди с H.I.S.S. имат имобилайзер. По-старите модели нямат. За Америка съшо нямат.

Голямо мерси Пламене, абе както на колата, така и на мотора ми светкат едни червени лампи и загасват като вкарам ключа, или дам контакт, ама какво точно се случва не ми е много ясно. То мина и бая време, откакто не съм се доближавал до мотора, ама календара показва, че идва Видюв ден .... Mad
Активен
Хари Бюкюджян
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CB 900 Hornet
Публикации: 114



Ел. поща
« Отговор #55 -: февруари 10, 2015, 16:43:48 »

Голямо мерси Пламене, абе както на колата, така и на мотора ми светкат едни червени лампи и загасват като вкарам ключа, или дам контакт, ама какво точно се случва не ми е много ясно. То мина и бая време, откакто не съм се доближавал до мотора, ама календара показва, че идва Видюв ден .... Mad

Виж сега! Ако червените лампи светят докато караш - не е добре! Ако светне жълта, то спри някъде и зареди!  Very Happy Шегувам се!

На ХИС-а лампата угасва заедно с лампата на акумулатора. На маслото, след като запалиш.

https://www.youtube.com/watch?v=ivVB5-SG0B4
Активен
васко-57
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda Hornet, Suzuki VX-800, Honda ANF-125i
Публикации: 344



« Отговор #56 -: февруари 10, 2015, 17:05:21 »

Виж сега! Ако червените лампи светят докато караш - не е добре! Ако светне жълта, то спри някъде и зареди!  Very Happy Шегувам се!

На ХИС-а лампата угасва заедно с лампата на акумулатора. На маслото, след като запалиш.

https://www.youtube.com/watch?v=ivVB5-SG0B4

Майтап, майтап, ама жълтата лампа като светне - нямаш пробег да търсиш бензинаджийница, ако не превключиш горивния кран на резерва. Ядох го един такъв като купих мотора - светва, гасне, пак светва жълтата лампа и като светна постоянно видях, че иска гориво, ама навика за превключване го нямаше и карах докато почти угасна. После доста повъртях докато запали, но оттогава не ми е светвала никога. Very Happy
Старият ми мотор не стига, че гореше по-малко, но и резервоара му събираше с 2-3 л. повече, та търсех безиностанция след 320-350 км., а с Хорнета - поне със 100 км. по-рано.
Впрочем, на 900-ката при даване на контакт стрелките на оборотомера и скоростомера не отиват ли докрай?
Активен
Хари Бюкюджян
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CB 900 Hornet
Публикации: 114



Ел. поща
« Отговор #57 -: февруари 10, 2015, 17:58:02 »

Отиват, но на модели след 2005-а.

Аз кранче за резерва нямам Smile, то никоя 900-ка няма Smile
Имам лампа, която светва между 270-ия и 300-ия километър,в зависимост от дясната китка. След което имам още 40-ина км да се оглеждам за чорба.
Иначе става ето това:
 

Звъниш на приятел, който задължително да се появи с туба! Smile

Намерих си едно алуминиево шише, с алуминиева тапа. Приблизително 1,5 литра. Но така и не добих смелост да си го монтирам под опашката. Съдейки по това, че има пряка видимост към релето, ме достраша да не се превърна в призрачния ездач! Smile
Активен
OBI_1
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki GPZ500S Ninja Kawasaki ZX-9R Ninja Kawasaki ZXR 750 Ninja Kawasaki ZR-7 Kymco People S 250
Публикации: 820


зелено, зелено


Ел. поща
« Отговор #58 -: февруари 10, 2015, 18:27:07 »

Тва, че ще програмирате на ново ключовете не дава гарнация, че някой няма клониран ключ на вашия. Аз така програмирах ключ на фиат при него за процедурата трябва един "мастър" и два други. Само, че след като сменявах комп имах "Мастър" и два клонирани, треа ми трети-друг за процедурата. Сега имам два ключа които влизат в ключалката и на единия чипа е клониран, мастър чип който така си седи, и в един познат трети ключ, чиито чип пали, но не става за ключалката  Smile
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2907


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #59 -: февруари 10, 2015, 18:34:23 »

Хорнет 919 наистина няма кранче за резервата. Аз много време го търсих след като купих мотора и чак след това разбрах, че просто го няма. Знам, че със сетеща жълта лампа за горивото се изминава около 50км, поне с ф4-ката беше така, с Хорнета все още не съм пробвал. Иначе аз от едното копченце до оборотомера съм изключил лампата за HISS-а, да не свети когато изкарам ключа.
Модела до 2005 не прави тест на километража и оборотомера за съжаление. Когато купувах моя мотор в първия момент се учудих защо стрелките не се вдигнаха и върнаха но после след като се разчетох в интернет разбрах, че е нормално това. Модела до 2005 няма и часовник за съжаление.
Активен
Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 52   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.682 секунди с 21 запитвания.