Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб
Страници: [1] 2 3 ... 51   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб  (Прочетена 96036 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2898


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« -: декември 27, 2014, 01:29:51 »

По подобие на другите фен теми във форума реших да пусна такава за един прекрасен мотоциклет, именно Honda CB 900F Hornet. Идеята за темата ми се въртеше в главата от доста време. Истината е, че модела у нас не е чак толкова популярен както ''по-малкият брат'', Hornet 600, който може да се види под път и над пъти лично аз не познавам много собственици с които най-малкото можеш да размениш няколко благи думи.
 На първо място се надявам в темата да се включат всички собственици на модела. Да се запознаем, дори и задочно само в интернет пространството, да обменим опит и да изкажем впечатления от модела, НЕ на последно място да си помагаме взаимно в намирането на определени части, информация и т.н.
А защо не и да си разменим телефонните номера и да направим една ''сбирка'' на модела ?!
Информацията в Бг форумите относно Хорнет 919 също е доста оскъдна, за това за бъдеще ще е добре да прилагаме в тази тема всякаква полезна информация за големия стършел.
Директно прилагам една статия за мотора:

   ''В света на мотоциклетите една от компаниите, която не спира да се развива и да търси нови и все по-атрактивни предложения за своите клиенти безспорно е Honda. Този път ви предстои среща с един от най-разярените и бързоходни “стър­шели” на японския гигант - Honda Hornet 900.
Самураят е снабден с четирицилиндров редови двигател с водно охлаждане. Разпределителните валове са два, горно разположени и задвижвани от верига. Работният обем на агрегата е 919 куб. см., като осигуряваната мощност е 109 к.с при 9000 об./мин. Максималният вър­тящ момент е в отлични граници - 92 Нм при 6500 об./мин. Освен това возилото е снабдено с електронна система за директно впръскване на горивото и регулируем катализатор. В оборудването са използвани също така шест степенна механична скоростна кутия и многодисков съединител.
Рамката е изработена от тръбни профили, а отпред японските конструктори залагат на телескопична вилка. И всичко това, разбира се, “гарнирано” с атрактивния дизайн на Honda. Формите са максимално изчистени от всякаква натруфеност, като единственото чувство, което насажда “злият” стършел, е за необуздана агресия.
При управлението на мотоциклета явно конструкторите са положили сериозни усилия и резултатът е повече от задоволителен. Основните уреди за навигация и контрол са разположени на удобни места, реагират перфектно и не създават затруднения. Страничните огледала също са позиционирани добре и дават надеждна информация за това, какво се случва някъде зад вас. Когато стане дума за разточителство в оборудването обаче Hornet 900 никак не пасва в контекста. Така например, ако желаете да разполагате с часовник на информационния дисплей, трябва да си го поръчате допълнително, което ще ви струва няколко стотин евро отгоре. По същия начин стои въпросът със специалното предно защитно стъкло на Honda. При положение, че го искате - плащате. Ако не желаете да се бръкнете в джоба обаче получавате стандартното стъкло. За сметка на всичко това пък в серийното оборудване е включена специална защитна система против кражба. Тя се активира в момента, в който извадите ключа от стартера и се деблокира едва, когато разпознае оригиналния ключ. На практика всеки опит да се стартира возилото по друг начин остава напразен. Вие пък внимавайте да не си изгубите ключа, защо тогава ще разберете, какво означават думите “истински неприятности”.
Нарасналият обем на резервоара (от 16 на 19 литра), както и средният разход на гориво от около 6.0 литра ви гарантират пробег от 250 км, без да трябва да направите кратко посещение на бензиностанция. Това заедно с добрите параметри на двигателя осигурява перфектното усещане на пътя с Honda Nornet 900. Ускорението с него е истинско удоволствие, като от 0 до 100 км/ч япончето се катапултира за 3.5 секунди. Максималната скорост или максималното удоволствие, което може да си доставите с него е 230 км/ч.
Скоростите се превключват лесно, а двигателят работи уверено при всякакви предавателни числа. При гумите конструкторите се спират на размер 120/70 ZR 17 отпред и 180/55 ZR 17.
При спирачната система обаче има какво да се желае. Отпред са монтирани два спирачни диска, а отзад - един. Спирачните апарати са съответно с четири и един цилиндър. Задната спирачка обаче реагира неубедително. Друга основна слабост е, че не е предвидено дори срещу допълнително заплащане, монтирането на ABS и CBS.
 
 Общо взето тази статия е доста семпла и не достатъчно изчерпателна, но е едно представяне на модела за тези които не са запознати с него.
 Аз мога да добавя, че Hornet 919 започва да се произвежда от края на 2001 год (макар повечето да смятат, че производството е започнато през 2002 година) до 2007 г. До 2005 година предницата е нерегулируема, което в някаква степен е минус за по-взискателните и едва чак след това е заменена с регулируема. Разлики през годините има най-вече в разцветките. А моделите след 2005 г. освен, че са с регулируема предница имат и няколко визуални черти които ги отличават. Това са черната глава на двигателя, черният капак на съединителя и динамото, докато при моторите произведени от 2001 до 2005 г. тези детайли са в цвета на двигателя. Моделите за Америка са с по-различни лепенки и на опашката не пише Hornet 900,  а само 919. Също така мигачите им са от по-стар модел (по-големи с леко правоъгълна форма), имат и типичните светлоотразители от страни на стойката за номера и над спирачните апарати.
Снимка на мотор след 2004 г.

Снимката е на модела до 2005 г.

Хайде колеги присъединявайте се към кошера.
« Последна редакция: декември 27, 2014, 02:23:10 последно от Plamen_Shopov » Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2898


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #1 -: декември 27, 2014, 02:14:30 »

Аз лично точех зъби на този мотор още от 2012 год. след като осъзнах, че вече не искам да карам спортен мотоциклет, а Хорнет 600 ми се струваше слаб.
По различни обстоятелства така и не се реших да купя Хорнет 900, до 14 октомври тази година.
Както става почти винаги взех този мотор който най-малко ме впечатли в обявата. Снимките бяха семпли, не показваха кой знае какво, но ми беше достатъчно да видя, че поне визуално е напълно стоков, а това беше което търсех. След оглед на място, просто нямаше как да не се прибера с именно този мотор.
Рядко срещан екземпляр, нов внос от Германия, на реални километри, в състояние много близко до това на мотор който току що излиза от завода.
Първите ми впечатления бяха, че двигателя работи изключително тихо и равномерно, дори и студен реагираше на подаването на газ много адекватно и приятно.
Мотора на пръв поглед е масивен и мускулест, особено ако до преди месец си карал 600 куб. спорт-турист и същевременно имаш в гаража си Хорнет 600.
На база сравнение с тези мотори, Хорнет 919 е доста по-масивен и тежък, но същевременно е сбит и практичен мотор.
До тук с впечатления от пръв поглед.
Когато се качиш на мотора неговите 218 кг зареден не се усещат въобще. Адски удобен в града, извън града на къси и дълги разстояния, дори и по тесните планински пътища, където имах честта за пръв път да карам сегашният си мотор.
Като характеристики големият стършел също впечатлява. Вярно е, че не е както пистова 1000-ка, но тук идеята въобще не е такава.
Honda CB 900F Hornet
Engine: Liquid cooled, four stroke, Transverse four cylinder, DOHC, 4 valve per cylinder.
Capacity: 919
Bore x Stroke   71 x 58 mm
Compression Ratio: 10.8:1
Induction: Electronic fuel injection
Ignition  /  Starting: Computer-controlled digital transistorized,  /  electric
Max Power: 81 kW @ 9000 rpm
Max Torque: 92 Nm @ 6500 rpm
Transmission  /  Drive: 6 Speed  /  chain
Front Suspension: 43mm cartridge-type telescopic fork, 120mm wheel travel
Rear Suspension: Monoshock damper with 7-step adjustable preload, 128mm wheel travel
Front Brakes: 2X 296mm discs 4 piston calipers
Rear Brakes: Single 240mm disc 1 piston caliper
Front Tyre:
120/70 ZR17
Rear Tyre:
180/55 ZR17
Dry-Weight: 194 kg
Fuel Capacity: 19 liters
Consumption  average: 18.1 km/lit
Standing ¼ Mile:  11.1 sec
Top Speed: 235.3 km/h
Мотора върви много, много добре на ниски и средни обороти, а във високите няма загуба на мощността. Доста е мазен и плавен, но с лекота поднася задницата още при 2500-3000 оборота. Няма нужда от това да сменяш предавките постоянно, защото поема от ниска скорост дори и на 6-та, без да се зачуди.
Ускорените му е завидно, като се има предвид, че е гол мотор с 110 коня на вала.
Спирачите също ми направиха много добро впечатление. Спира много бързо и са достатъчно добри за този мотор, ако изключим задната спирачка. Там е може би и единственият минус който виждам за сега в този мотор. Не ми харесва как спира. При прилагане на не голямо усилие задната спирачка не реагира много, добре, а при по-голямо усилие, просто заковава колелото и задницата започва да поднася опасно.
Може би при мен това се дължи, на факта, че мотора отзад е с оригиналните си заводски накладки които в момента са доста твърди и позахабени (първото което ще сменя преди новия сезон).
В днешно време разхода на гориво също не е без значение. Аз останах повече от доволен, като при 30% градско каране и 70% извън градско каране със скорост от 120 км/ч до 180 км/ч (извън града) ми даде среден разход 5.6 л/100 км, а не съм гонил икономия. При лежарно и пенсионерско каране, без проблем разхода пада на 5 л/100км и дори под 5.
Добро впечатление прави и добрия фар, с този мотор е удоволствие да караш нощем, даже с най-обикновена халогенна крушка.
Окачването при мен е без регулиране на предницата, но ме устройва напълно, особено при моя тип на каране, предимно градско или от тук до морето със скорости от порядъка на 120-140 км/ч.
Харесва ми това, че не е прекалено твърдо, но не е и толкова меко. Държи се добре в завои, не съм изпитвал резонанс, някаква нестабилност и т.н. Естествено не съм карал на писта, за да изпробвам максимално възможностите му, но идеята на този мотор не и такава.
Имал съм възможността да карам ЦБР 919, и макар и по-мощен отстъпва на Хорнет 919 в ниския и среден диапазон на оборотите.
С две думи мотора е страхотен. Идеален е за градско каране, за разходки извън града и по-далечни пътувания, а също така е предостатъчно мощен за гол мотор и няма да изоставате от приятелите си със спортни мотори, ако изключим дългите прави и магистралата.
До момента не съм го карал с над 220 км/ч, но знам, че без проблем прави над 240 км/ч по километраж. Въпроса е, че нито стойката, нито самия мотор предразполагат за такава скорост.
В този мотор аз открих всичко което търсех. Удобна стойка, бърз и мощен, добри спирачки, готина класическа визия с модерен привкус, икономичен, здрав и надежден двигател.
Един от минусите които забелязах, е, че при насрещно слънце уредите не се виждат въобще. Не виждаш стойностите на километража и оборотомера, нещо което не съм забелязвал при CBR 600 или Хорнет 600.
Друго което не ми харесва е, че стоково не всички мотори имат централна стойка, която за този не малък мотор е доста полезна, особено когато смазваш веригата или го оставяш за по-дълго време в гаража.
Ето няколко снимки на моя мотор.











Има монтирана слюда Puig, краш тапи и от няколко седмици спортни ръчки. За момента мисля, че това е напълно достатъчно и не мисля, да променям нищо друго по него.
Няма и какво да обслужвам освен подмяната на задните накладки и маслото (макар, че в момента е на  по-малко от 2000 км след смяна).
Има една малка драскотина на резервоара и една на капака на съединителя и все още се чудя дали да ги правя или да ги оставя така.


Хайде качвайте снимки и на вашите мотори.
Телефона ми е 0896 33 63 40
Ако някой се нуждае от помощ или просто има някакво питане относно Хорнет 919, бих се радвал да помогна.
« Последна редакция: декември 27, 2014, 02:24:37 последно от Plamen_Shopov » Активен
hafte
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 900
Публикации: 8


Ел. поща
« Отговор #2 -: декември 27, 2014, 06:45:44 »

И аз съм такъв от  септеври 2014. Хубава машина и много ме радва.
Сега се обслужва за новия сезон, но не беше случила на стопанин за съжаление. Това ми отвори доста работа от глупости но като цяло вече е ок.
Останаха масла и гуми, но тях ще взимам към Март преди сезона, както и нови ръкавици.

За сбирка напролет ще направим, та и някое трипче може да спретнем.

П.С. Plamen_Shopov смени си горивния филтър, че надали е пипан откакто е мотор Smile
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2898


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #3 -: декември 27, 2014, 11:23:10 »

И аз съм такъв от  септеври 2014. Хубава машина и много ме радва.
Сега се обслужва за новия сезон, но не беше случила на стопанин за съжаление. Това ми отвори доста работа от глупости но като цяло вече е ок.
Останаха масла и гуми, но тях ще взимам към Март преди сезона, както и нови ръкавици.

За сбирка напролет ще направим, та и някое трипче може да спретнем.

П.С. Plamen_Shopov смени си горивния филтър, че надали е пипан откакто е мотор Smile
По принцип в сервизната книжка на мотора е описано всичко което е сменяно до момента, лошото е, че трябва да превеждам в гугъл преводач, защото не разбирам немски. От първия ден до последния си в Германия е имал един собственик и е обслужван в представителството на Хонда в град Майнц, от където е закупен.
Приятно ме изненада това, че спирачната течност е сменена, антифириза и той, предните накладки също. Акумулатора е чисто нов, гумите са нови...
Виж да филтърчето си нямам идея дали е сменяно и сигурно ще го сменя. Въздушния също е нов.
Къде се намира горивния филтър на модела? Все още не съм разглобявал или правил нищо по мотора.
Активен
hafte
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 900
Публикации: 8


Ел. поща
« Отговор #4 -: декември 28, 2014, 09:50:10 »

В резервоара е горивния филтър и ако няма да взимаш оригинален, ще ти кажа с какво да го замениш.
Моя изглеждаше така и надали беше сменян някога.

Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2898


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #5 -: декември 28, 2014, 11:54:33 »

На кранчето ли се намира и как се сваля? Я обясни по-подробно, за да се заема с него.
Мотора е на малко реални километри и мисля, че едва ли ще е в толкова лошо състояние филтъра, при положение, че в България има няма 1000 км навъртени, преди това е каран само в Германия, а дума за разликата в качествата на горивата даже и не може да става. Но нищо не ми пречи да го сменя профилактично.
Хайде бе колеги, надявах се, че има повече собственици на модела... Само двама ли се включихме в целия форум?
Активен
iaskoo
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR1000 К2...SUZUKI RM 250
Публикации: 3518


ремонт и подръжка на мотоциклети


« Отговор #6 -: декември 28, 2014, 12:27:14 »

двама двама,а без хич Smile Smile Smile Smile
Активен
hafte
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 900
Публикации: 8


Ел. поща
« Отговор #7 -: декември 28, 2014, 12:37:31 »

Намира се в резервоара.


Сваля се отдолу помпата и излиза всичко като на снимката.

Боклуци освен от гориво може да има и от ръжда в резервоара, като тялото на помпата което се сваля е метално и си пуска малко или много. За съжаление точно от там смуче помпата. Другата част на резервоара не знам от какъв материал е, но по моя нямаше почти никаква ръжда освен малко отвътре на отвора за пълнене.

Хонда не го дават да се сменя преди да почне да прави проблеми. Мери се според мануала само дали е запушен, с уред. Като се подменя само ако дебита му падне под .... не помня стойността.

Цялата процедура за мен е супер безмислена и е направена за хора които ще го купят нов и след 5г. ще го сменят. За 20-30 лв. не си заслужава да не се сменя на 15к километра поне. Отделно че се товари помпата и се скъсява доста от живота и.

Собственици има доста но не пишат много много.

Частите обаче са си проблем.
Нови има, като цената не е много за БГ доходите ни, но пък са необходими.
Не всичко може да се ползва 2-3-5 ръка.
Другия проблем е, че модела за разлика от СВ600 е доста малко разпространен и дори части на старо се намират трудно.

 
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2898


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #8 -: декември 28, 2014, 13:07:16 »

Мисля да закарам на пролет мотора при Коко Вмакса, че се познаваме лично и ми е близо. Доволен съм от него и мисля да му го оставя за смяна на маслото в предницата (макар, че е правено преди 10 000 км) и ще му кажа да смени и този филтър. Относно частите втора ръка не съм слагал никога, а и за напред не мисля да го правя. Сменял ли си въздушен филтър и каква му е цената?
Интересно ми е защото стоков филтър за Хорнет 600 е 25-30 лв, а за 900 все още не съм купувал.
Свещите са си стандартни и не се отличават като цена от тези на другите мотори които съм имал и имам.
По пътя и по съборите не срещам чак толкова колеги с Хорнет 919, за разлика от Хорнет 600, а да не говорим за спортните мотори.
Бях чел някъде, как един моторист от Западна Европа може да разбере, че вече е в ориента. Ами много лесно, когато престане да вижда толкова често по пътищата нейкед байкове и започне да вижда все повече спортни мотори, значи вече е на в Източна Европа.
Шега или не, факт е, че у нас почитателите на този тип мотори са много по-малко от тези на пистовите. Аз самия бях след феновите на спортните мотори, но бързо се излекувах от тази болест след смяната на два такива и след като разбрах, че този мотор не е практичен за нашите условия.
Иска ми се в началото на сезона при първа възможност да направим едно събиране със собственици на модела, някъде като може да се отседне за ден-два, да се хапне и пийне и най-вече да се запознаем и споделим общата страст към големия стършел.
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2898


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #9 -: декември 29, 2014, 23:38:24 »

Търся краш бар за Хорнет-а.
В Ибей е пълно с предложения, но не ми се поръчва. Помагайте! Някой да знае къде у нас се предлага нещо подобно?
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2512



« Отговор #10 -: декември 30, 2014, 01:14:37 »

Търся краш бар за Хорнет-а.
В Ибей е пълно с предложения, но не ми се поръчва. Помагайте! Някой да знае къде у нас се предлага нещо подобно?
http://olx.bg/rolbari-za-motor-stnt-tseni-99-lv-koplekt-s-tapi-119-lv-i45377911
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3320



« Отговор #11 -: декември 30, 2014, 08:50:42 »

Бях чел някъде, как един моторист от Западна Европа може да разбере, че вече е в ориента. Ами много лесно, когато престане да вижда толкова често по пътищата нейкед байкове и започне да вижда все повече спортни мотори, значи вече е на в Източна Европа.


Или в Англия или Испания или ... Всъщност "нейкед" карат най-много по градовете в Централна Европа.

Една тема не стигаше ли за модела или наистина е нужна още една?
Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2898


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #12 -: декември 31, 2014, 00:58:07 »

Страшна грозотия са тези. В смисъл за мотор който ще се кара стънт са супер, но не бих сложил такъв краш бар на моя мотор. Чисто визуално не се връзва с картинката въобще.
Активен
IwanTT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 959



« Отговор #13 -: декември 31, 2014, 21:15:18 »

Сетих се за втори ключ.... имаш ли?

Ако НЕ, ще ти помогна да се сдобиеш. Цената излиза около 30 лв - това е цената на ключа и чипа. Програмирането .... ще ти покажа как.

http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-cbr-cb-crf-MOTORBIKE-MOTORCYCLE-KEY-SHELL-CASE-CHIP-ID46-UNCUT-BLADE-/181439092677?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item2a3e9cd7c5
« Последна редакция: декември 31, 2014, 21:25:28 последно от IwanTT » Активен
Plamen_Shopov
Пламен Шопов
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650/ИЖ Планета 5 06'
Публикации: 2898


И дай вам Бог, того вдвойне, чего желаете вы мне


« Отговор #14 -: януари 01, 2015, 18:10:45 »

Сетих се за втори ключ.... имаш ли?

Ако НЕ, ще ти помогна да се сдобиеш. Цената излиза около 30 лв - това е цената на ключа и чипа. Програмирането .... ще ти покажа как.

http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-cbr-cb-crf-MOTORBIKE-MOTORCYCLE-KEY-SHELL-CASE-CHIP-ID46-UNCUT-BLADE-/181439092677?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item2a3e9cd7c5

Имам го колега. При това е чисто нов, с шлауфчето си.
Имам и инструмента и сервиз менюала.
Благодаря ти все пак!!!
Я покажи някоя снимка на твоя красавец.
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 51   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: Honda Hornet 919 - Фен Клуб

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.137 секунди с 20 запитвания.