Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилКъстъмс (Модератор: drfrancky)Тема: Street fighter ZONE
Страници: 1 2 3 [4] 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Street fighter ZONE  (Прочетена 31315 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1837



« Отговор #45 -: март 12, 2018, 11:33:40 »

Отскоро май въведоха нови изисквания за шума, вдиган от МПС. С тези гърнета ще берем ядове по прегледите или ако минаваме някак си там, после пунктовете ще берат ядове, че са ни пуснали.

Иначе моторът си е станал файтър отвсякъде rulez2
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4196



« Отговор #46 -: март 12, 2018, 13:56:52 »

Отскоро май въведоха нови изисквания за шума, вдиган от МПС. С тези гърнета ще берем ядове по прегледите или ако минаваме някак си там, после пунктовете ще берат ядове, че са ни пуснали.

Иначе моторът си е станал файтър отвсякъде rulez2

Те и за "замърсявъне" въведоха, ама само за пред БТВ....
Активен
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1815


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« Отговор #47 -: март 20, 2018, 16:35:11 »

Я мен шума ма не бръка, къ викат по Врачанско. Само да прИстъпа веднъж до ГТП -пункта.  Very Happy Smile СипАх му 100 октана V-Power нема да пуши, нема нишо, абе я масло сипах ли изобщо?  Smile Smile Smile Шегата настрана, няма зареждане. Как да замеря генератора дали е пробил. С 6 кабела е. Реле, лесно ще купя, но ако не е от него, трябва да си го окача на ключовете, а предишния собственик-дилетант, купил някакво от 1000 кубикова Хонда и наредил кабелите, както са били на старото, така сега акумулатор Варта за 80 лева е съсипан и мотора пак не зарежда. Моля за помощ, мнения и съвети. Поздрави.  Very Happy

https://www.facebook.com/sarbalak/videos/pcb.10212359150678012/10212359138517708/?type=3&theater
« Последна редакция: март 20, 2018, 16:42:36 последно от Сърбина » Активен
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1815


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« Отговор #48 -: март 20, 2018, 17:48:39 »

Интересен метод за тестване на релето от менюала е. Искам да попитам има ли значение трите фази, ако са разменени, сиреч 3-те жълти кабела? Сега ги проверих и са вързани както е описано тук, но дали и релето е така никой не знае! Това е лошото. И мисля, че ще ми е по-лесно да премеря генератора за пробив, вместо да окачам 3 акумулатора да тествам релето. Подскажете ми моля идейки. Very Happy



Активен
ai siktir
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: много мощен
Публикации: 418


« Отговор #49 -: март 20, 2018, 23:24:53 »

Тази картинка с 3-те акумулатора  Sad  ... не е рисувана от японец.
Доколкото се сещам част от тези ръководства се пишат и продават от трети организации, но досега не знаех, че включват и карикатури в тях.






ПС: С двата също  Razz
« Последна редакция: март 20, 2018, 23:28:48 последно от ai siktir » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3584



« Отговор #50 -: март 21, 2018, 11:44:39 »

Няма никакво значение как са закачени трите фази! Какъв точно е проблема? Какво е напрежението между фазите на генератора при разкачена букса? Премери го при различни обороти и пиши!
Активен
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1815


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« Отговор #51 -: март 21, 2018, 11:59:05 »

Днес направих тест на угасен мотор за пробив между фазите и съпротивлението описано в сервизното обслужване. Даже не дава толеранс между фазите, еднакво съпротивление на всички. Освен ще пробвам и при запален мотор да замеря, дават 45 волта. Засега виновника и слава Богу е тая гангрена, но  да видим. Стария собственик я е купил на тънкънаж, заради отчупените ребра. Всичко е възможно.

П.П. Кефят ли ви китениците на земята? Мама ги застила преди години, че често не мога да се кача на кревата! "Вани легни си в леглото" : Бяяяяййй маааа! Smile Smile Smile Smile Smile



« Последна редакция: март 21, 2018, 12:12:17 последно от Сърбина » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1856



« Отговор #52 -: март 22, 2018, 11:54:28 »

Тази картинка с 3-те акумулатора  Sad  ... не е рисувана от японец.
Доколкото се сещам част от тези ръководства се пишат и продават от трети организации, но досега не знаех, че включват и карикатури в тях.

ПС: С двата също  Razz

Хм... Доколкото видях единият акумулатор симулира заряд на половин фаза. Вторият акумулатор симулира закачен и незареден акумулатор, съответно правилно сработване на релето в тази ситуация - включена фаза. На мястото на втория акумулатор са закачени два, за да симулират презареден акумулатор и правилно сработване - изключена фаза. Карикатури? Помисли пак...
Активен
ai siktir
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: много мощен
Публикации: 418


« Отговор #53 -: март 22, 2018, 13:44:20 »

Някои уточнения, не за да се заяждам, а за да се разберем по-добре и без претенции за последноистанционни изказвания:
1. половин фаза няма
2. това изобщо не е фаза, защото подаваш напрежение от акумулатор, т.е. постоянно, а при постоянните параметри на ел.енергията няма фази
3. Много важно! Това не е РЕЛЕ в смисъла на устройство - контактно или безконтактно, което да ПРЕКЪСВА веригата, когато акумулатора е зареден, макар, че е общо прието да се нарича така "реле-регулатор", затова английското наименование е по-точно "regulator rectifier" т.е. регулатор-изправител, макар, че в случая то е първо изправител и после регулатор.

Променливото напрежение първо се изправя (по-посока, т.е. да протича през товара само в една посока), от 6 неуправляеми полупроводникови устройства - диоди, за да стане постоянно и след това, се регулира по стойност от 3 управляеми устройства - тиристори, транзистори, упраелението е на отпушването на елементите и от там се регулира стойността, но това става с голяма честота, няма включване и изключване, което да може да бъде отчетено от човешките възприятия (макар, че всъщност процесът е точно такъв или по-скоро е закъснение на отпушването), резултатът е подаване на изправено (по посока) напрежение, регулирано до определена стойност.

Тези картинки ги нарекох карикатури, защото от тях няма полза, ако първо не се направи прост тест за 5 мин (с писането), който да установи дали полупроводниковите елементи пропускат в права и са запушени в обратна посока - това, което е показано на клипчето и с което започва всеки тест на ... изправител-регулатор.

На картинките (доколкото ми е известно) е показан режим на работа при противо едн (електродвижещо напрежение) - това е нормален режим на работа на една зарядна станция.
Този тест не е за някой, който не е сигурен какво прави - имаме свързване на акумулатори последователно - енднакви ли са, в едно и също състояние ли са, еднакво ли са заредени и т.н. да не задълбаваме.

По-скоро може да се направи тест на регулирането като се подава максималното напрежение на алтернатора и се провери дали на изхода се реже на 14.4 V или колкото е по спецификации.
« Последна редакция: март 22, 2018, 13:52:00 последно от ai siktir » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1856



« Отговор #54 -: март 22, 2018, 14:50:45 »

1) Само ще река, че ми беше по-лесно да напиша "половин фаза" отколкото да обяснявам, че трябва да се обърне напрежението на акумулатора, който симулира входящо напрежение, за да се измери проводимост на изправителните диоди и регулиране на напрежението както за положителния, така и за отрицателния полупериод на променливото напрежение. Може би трябваше да го сложа в кавички.
2) Меренето на проводимост и съпротивление на реле-регулаторите е стъпка, която улавя около 99% от проблемите (може би и повече). Врътката с 3те акумулатора я виждам за първи път.

За хора с някаква елементарна култура, но без по-дълбоки познания как "минава" тока между батерията и крушката, това може да е доста полезен подход към търсене и намиране на проблеми със зареждането на акумулатора. Меренето с мултицет за теб и мен може да е смешно просто, но има хора, дето нямат идея нито от къде да го подхванат, нито как да го ползват. Акумулатор и крушка (абе фенерче един вид) е доста по-лесно за употреба.
Според мен идеята от тия картинки дава възможност на всеки лаик да измери дали на "изхода" има някакво напрежение без да търси работещ алтернатор. На всичкото отгоре по яркостта на крушката може да прецени дали акумулаторът се зарежда или не (като не коментираме колко точно можеш да измериш напрежение или съпротивление с крушка с нажежаема жичка). Вместо акумулатори може да се ползва всякакъв източник на напрежение над 15 волта, ама хората са решили, че е по-лесно да намериш 3 акумулатора (най-вероятно от същия моцел мотоциклет)...
Активен
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1815


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« Отговор #55 -: март 22, 2018, 17:06:05 »

От теста със клипчето пуснато от колегата излиза, че релето е здраво. Дава малка разлика с в стойностите на всяка фаза. Но не и да има пробил диод. Понеже не съм на електричар, а любител споделете мнение. Ако трябва да дава абсолютно еднакви стойности и на 3-те фази тогава е ясна работата. Ако трябва ще направя и клипче. Само остана да замеря генератора колко волта пуска на всяка фаза, но уви в тоя сняг няма как, нямам гараж и е невъзможно.  Surprised

Долните три крачета са фазите, горна дясна минуса, горна лява плюс, на тях дава стойности. На средното нищо и даже не знам за какво е. Нещо ми се върти в главата регулира напрежението...... Smile

« Последна редакция: март 22, 2018, 17:23:01 последно от Сърбина » Активен
ai siktir
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: много мощен
Публикации: 418


« Отговор #56 -: март 22, 2018, 20:27:52 »

Долните три крачета са фазите, горна дясна минуса, горна лява плюс, на тях дава стойности. На средното нищо и даже не знам за какво е. Нещо ми се върти в главата регулира напрежението...... Smile

Червения (+) електрод на мултимера на някое от крачетата за статора (долните), а черния (-) на положителните изводи на изправителя (горните) - трябва да отчиташ стойност (пад на напрежение 0,5-0,7 V) - значи щом имаш стойности на двете крайни горни, те ти са плюсове - един за акумулатора и един към останалата част от инсталацията, а средното, което не дава стойност е минус (-)

Мериш през 3-те крачета за фазите с (+) към положителните изводи с (-)
червен електрод +
черен -
Слагаш мултимера на символа за диод:


Трябва да имаш навсякъде стойности (приблизително еднакви).
фаза 1 (+) положителен изход 1 (-)
фаза 2 (+) положителен изход 1 (-)
фаза 3 (+) положителен изход 1 (-)
После минаваш на другия положителен изход
фаза 1 (+) положителен изход 2 (-)
фаза 2 (+) положителен изход 2 (-)
фаза 3 (+) положителен изход 2 (-)


После минаваш на отрицателния изход там също тестваш:

Трябва нявсякъде да нямаш отчитане или 0 или каквото дава там.
фаза 1 (+) отрицателен изход (-)
фаза 2 (+) отрицателен изход (-)
фаза 3 (+) отрицателен изход (-)


Сега започваш наобратно:

Трябва да няма отчитане!
фаза 1 (-) положителен изход 1 (+)
фаза 2 (-) положителен изход 1 (+)
фаза 3 (-) положителен изход 1 (+)

фаза 1 (-) положителен изход 2 (+)
фаза 2 (-) положителен изход 2 (+)
фаза 3 (-) положителен изход 2 (+)


Трябва да имаш навсякъде стойности (приблизително еднакви).
фаза 1 (-) отрицателен изход (+)
фаза 2 (-) отрицателен изход (+)
фаза 3 (-) отрицателен изход (+)
Активен
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1815


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« Отговор #57 -: март 22, 2018, 20:37:28 »

Благодаря ти за подробното разяснение, надявам се, че ще е полезно и за всички четящи. Това измерване го направих и преди това по описания от теб метод и последователност. Имаше леко недоразумение и проблема е отстранен, за радост всичко е здраво и няма да се налага да се харча тъй като това е бюджетен мотор и идеята беше да бъде едва ли не старт от скрапа. При напълно изряден генератор и работещо реле, при махане на кабелите подаващи ток от колата, защо гасне мотора оставям отговора на вас, а аз ще се самообеся и ще изчезна в безкрайност! Моля да ме баннете и да ни съм бил рокИр нивга!  Very Happy Very Happy
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3584



« Отговор #58 -: март 22, 2018, 20:39:47 »

Освен изцяло прецакан акумулатор (окъсил яко клетки),какво друго може да бъде?
Активен
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1815


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« Отговор #59 -: март 22, 2018, 20:46:44 »

Печелиш хендсфри за мотор! Аз паляка се вкарах във филма яко, а винаги трябва да проверяваме от дребните неща! Стария собственик ме увери и вика нов бе нов, е нов ама явно тая Варта не е като старата Варта.  Very Happy


NikDaPhreak поне е идвал до нас и знае в какви условия ремонтирам и какъв дилетант съм практично, но не ме е срам да си го призная! Смятам, че затова е форума а и човек се учи докато е жив!

ildivvy прати ми данните си на лично, да ти пратя хендсфрито, само ще си поемеш доставката, работи с две батерия 3А и е учудващо добро за кабелно устройство, има и вход за мп3. Поздрави.
« Последна редакция: март 22, 2018, 21:27:19 последно от Сърбина » Активен
Страници: 1 2 3 [4] 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилКъстъмс (Модератор: drfrancky)Тема: Street fighter ZONE

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.202 секунди с 20 запитвания.