Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Акумулатори и що е то акумулатор
Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Акумулатори и що е то акумулатор  (Прочетена 3519 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
akumudid
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: honda
Публикации: 1


Ел. поща
« -: септември 18, 2013, 13:09:03 »

Или друго яче казано кои с какви акумулатори кара и дали е доволен от тях ?
Активен
Roshavv_airbrush
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Intruder LC 1500
Публикации: 219



WWW Ел. поща
« Отговор #1 -: септември 18, 2013, 14:20:23 »

Или друго яче казано кои с какви акумулатори кара и дали е доволен от тях ?
VARTA ...никога повече..
Активен
s-klasica
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: до момента 37ми под ред - но не и последен
Публикации: 67



Ел. поща
« Отговор #2 -: септември 18, 2013, 14:35:55 »

че какво лошо има във Варта - аз съм си доволен  Mad
Активен
veso-o
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: suzuki k 3
Публикации: 183


Ел. поща
« Отговор #3 -: септември 18, 2013, 14:46:40 »

Два сезона изкарах с VARTA YTX 12-BS....Нямах проблеми,но умря като циганин-без да боледува!Сега сложих EXIDE YTX 12-BS.Ще видим кво ще излезе... Surprised
Активен
Roshavv_airbrush
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Intruder LC 1500
Публикации: 219



WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: септември 18, 2013, 15:05:49 »

преди Варта бяха хубави... от миналата година много народ изрева.. и аз включително... може би има контейнер от китай ментаци внесен  и докато ги изкупим голям зор  Sad
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #5 -: септември 18, 2013, 15:10:16 »

Два сезона изкарах с VARTA YTX 12-BS....Нямах проблеми,но умря като циганин-без да боледува!Сега сложих EXIDE YTX 12-BS.Ще видим кво ще излезе... Surprised
И аз така, ама с едни чорапи - чисто нови чорапи на три години , мамата им се еба.
Активен
mendi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XL 500 R - бивш; Yamaha TT 600 S - бивш; Suzuki DR-Z 400; Yamaha TDM - бивш; BETA 350
Публикации: 1088


Ел. поща
« Отговор #6 -: септември 18, 2013, 17:08:01 »

Като видях заглавието си помислих че темата ще е по образователна...
Предлагам всеки да напише по нещо полезно, иначе меренето на марки... Всеки си има предпочитания и изисквания. За един VARTA може да е супер, за друг да е пълен боклук. И нито един от двамата няма да убеди другия.

Та почвам с най масовите типове акумулаторни батерии:

- обслужваеми оловно - киселинни
Това е най разпространената технология. Проста, евтина, изисква периодична проверка на нивото на електролита, не търпи обръщане (!!!) Това ги прави не особено подходящи за мотоциклет – разлива се електролит и поврежда метала на рамата, предисвиква силна и гадна корозия. Имат голям саморазряд или иначе казано не могат да се съхраняват дълго време (2 – 3 месеца) без да се зареждат. Отделят водород, който е взривоопасен в затворени помещения което трябва да се предвиди при зареждане. При зареждане капачните трябва да се разхлабят поради по горе споменатата причина.

- необслужваеми оловно-киселинни
Малко по усъвършенствани в сравнение с обслужваемите - електролит и отделянето на водород са силно намалени.  Тъй като са херметически трябва да се пазят от презареждане (налягането в тях се повишава) Обикновено не се разливат при преобръщане. Обикновенно са малко по скъпи от обслужваемите но са много по подходящи за употреба в мотоциклет

- Гелови
Много от недостатъците на оловно-киселинните са поправени. Херметични са, не могат да се отварят, не се расипват. Могат да работят наклонени или поставени в странично положение (нещо невъзможно при оловно-киселинните тъй като при наклон клетките се оголват и капацитета намалява) Електролит не се излива даже при счупване на корпуса. Имат по големи изисквания към зареждането и не всички реле-регулатори се справят ефективно. Обикновенно са доста по скъпи но при мотоциклети които падат често (ендуро, крос) са най добрата алтернатива.
Активен
Fbegov
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Benelli tnt 1130 café racer, Yamaha fz6 fazer s2 GT
Публикации: 2067


Ако си прекалено предпазлив, животът ти става уме


Ел. поща
« Отговор #7 -: септември 19, 2013, 02:54:51 »

 Много добре написано,. но кой не ползва геловите батерии??? Ще ме затрудниш, ако ме накараш да намеря нещо различно Surprised
« Последна редакция: септември 19, 2013, 02:57:25 последно от Fbegov » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #8 -: септември 19, 2013, 09:24:41 »

Аз ползвам само обслужваеми. На двойна и нагоре цена вероятно мога да намеря необслужваем, а за гелов даже не съм и пробвал. 20Ач тухленце возя, та затуй.
Иначе има още един тип акумулатори, който не виждам описан - литиево-йонни. Да, струват едно малко състояние, но ги има на пазара от няколко години. Основно предимство - по-леки са от оловните (има значение май само за състезания). Принципно би трябвало да живеят повече и да са с по-добри температурни характеристики. До момента не съм ползвал и нямам ни най-малка идея как се държат на практика.
Активен
mendi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XL 500 R - бивш; Yamaha TT 600 S - бивш; Suzuki DR-Z 400; Yamaha TDM - бивш; BETA 350
Публикации: 1088


Ел. поща
« Отговор #9 -: септември 19, 2013, 13:48:13 »

Литиево-йонните са най новата технология и както каза ти, струват доста в сравнение с масовите модели. Познати са на всички нас, тъй като масово се използват в ГСМ-и, лаптопи, батерий за многократна употреба...
Те също си имат трески за дялане но предполагам до няколко години вече ще са достъпни на по човешки цени.
При тях особеността е наличието на множество свързани малки по капацитет клетчици. Над определен размер на клетката се появява опасност от прегряване, дори саморазрушаване.
Последния модел на Бойнг - "Дриимлайнера" беше временно спян от експлоатация именно поради проблем с литиево-йонните му акумулатори и по точно тяхното самозапалване  Sad (мисля че имаше два поредни случая)
Активен
sampos
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 341



Ел. поща
« Отговор #10 -: септември 19, 2013, 15:54:53 »

За скутера /150сс. четиритактов/ преди 4 лета купих обслужваем CREPOWER YB 7-A /26лв./. До ден днешен е в топ състояние и нямам логично обяснение за  този факт   Surprised
Активен
mendi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XL 500 R - бивш; Yamaha TT 600 S - бивш; Suzuki DR-Z 400; Yamaha TDM - бивш; BETA 350
Публикации: 1088


Ел. поща
« Отговор #11 -: септември 23, 2013, 10:31:45 »

Оня ден си счупих клавиатурата да пиша, сега виждам че поста ми не е публикуван. Вината най вероятно си е в мен де... Както и да е. Продъжавам в росветителския дух на темата с разглеждането на може би най важния параметър на всяка батерия – капацитета. Версията е малко съкратена защото ме мързи да изписвам всичко от начало но все пак мисля че става достаръчно ясно:

Капацитет:
Това е параметъра който оценява количеството електрически заряд, което акумулатора може да отдаде от напълно заредено състояние до напълно изтощено. Измерва се в амперчасове - Ah.
Пример:
Имаме консуматор, който употребява 2A (ампера) ток. Свързваме го към акумулатора. Минава време и напрежението на акумулатора спада до стойност, от която нататък е вредно да го използваме (9 – 10V). Времето, за което акумулаторът е бил способен да захранва 2А консуматор е примерно 5 часа. Умножаваме едното по другото и получаваме капацитет от 10 Ah. Ако същия акумулатор го заредим и го натоварим с 1А консуматор, той ще го захранва 10 часа (10Ah / 1A = 1h). С 5А консуматор - 2 часа и тн...

Стартов ток:
Обикновенно заедно със капацитета върви още един параметър – стартов ток.
Това е максималния ток можем да черпим от акумулатора в продължение на някакво кратко време (на пример 1 минута), без напрежението да спадне по-ниско от критичната стойност (9 -10V).  Този параметър не е толкова важен при мотоциклетите (предвид малката консумация на стартера) но е добре да се взема под винимание при избора на нов акумулатор.

Акумулатор с по голям капацитет обикновенно има и голям стартов ток. И двата параметъра проявяват предимствата (или недостатъците си) при ниски температури когато маслото е сравнително гъсто (по голямо съпротивление при развъртане) а акумулатора – по муден. С две думи добре е да се подбере акумулатор с възможно най големия капацитет който можем да си позволим конструктивно и финансово (разбира се).
Активен
glatka
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: suzuki 850 GS
Публикации: 205


offroad Пловдив


« Отговор #12 -: септември 23, 2013, 11:40:19 »

Ето едно място, където при желание може да се прочете доволно много, имам предвид образователно:  http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=56270&highlight=%E0%EA%F3%EC%F3%EB%E0%F2%EE%F0+%EA%E0%EA%E2%EE+%FF%E4%E5
Аз лично имам някакво недобро отношение към Varta.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #13 -: септември 23, 2013, 13:07:29 »

Колкото е по-тежък, толкова е по-истински. Не може една УЖ оригинална Варта да е два пъти по-лека от китайския си еквивалент "чонг-чунг". Това значи, че в нея няма достатъчно олово и просто не е Варта, а долнопробно менте. Когато тръгнете да избирате акумулатор, просто купете най-тежкия който намерите. (Имам пред вид от съответния модел). Внимание, ментета има на всички марки. Единствено кантара ще ви разкрие истината. Very Happy
Активен
HristoLichev
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: KAWASAKI ZR7-S
Публикации: 453


Ел. поща
« Отговор #14 -: септември 23, 2013, 15:22:43 »

Ама и това не е точно така за теглото.Той китаеца се е сетил. Може да е пълен с камъни. На работа например измежду различните микрофони има един китайски, който за да изглежда по истински, има вмъкната гипсова отливка в корпуса  Smile нищо че капсулата му е голяма колкото на компютърно микрофонче за скайп  Smile
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Акумулатори и що е то акумулатор

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.074 секунди с 20 запитвания.