Зарядно за акумулатор

<< < (4/5) > >>

johnny:
Ами ако не намериш друг вариянт е някои да ти направи (проблема е да намериш някой на когото му се занимава :) ). На мен (и на още едно приятелче) зарядните ни ги прави баща ми - със скала (за тока) и имат по 3 позиции - 1 А, 1.5А и 2А и са супер малки. Обикновенно зареждам на 1А и за един ден е готов акумулатора.

SimonX:
Оги за колко Амперчаса ти требе...
Ако акумулатора ти е 10-12 амперчаса ще ти трябва заряден ток до 1 ампер...в общия случай зареждането става с генератор на ток...бегай в конрад - там гледах подобно на стабилизатор с различни напрежения, само че стабилизатор по ток - вместо скала 1,5 -3 6 12 волта - превключваш амперажи до 1 ампер и е пригодено за батерии от 1,5 до 12 волта. Струва...около9 лв. Немаше май изключване  - зарежда се 10-12 часа.

shaman:
Отиди в някой магазин, където продават аларми за дома и офиса. Тези аларми работят с подобни акумулатори като на моторите(вчера  даже си запалих мотора с такъв акумулатор), така  че и зарядните им ще свършат работа. Мойто го взех за 15-20 лв. и се регулира на 6 и 12 V. и от 0.05 до 1.5 А. Даже за да не свалям всеки път седалката като зареждам акумулатора, съм си извел една букса на удобно място и само включвам в нея зарядното, когато ми трябва (при изключено положение на прекъсвача на запалването).

Terziev:
За Оги:
Вчера си купих зарядно от Метро. Има 2 вида, и двата са Китайски, единия е 5А няма никаква регулация, втория (който аз купих) е 8А и има 2 режима и 2 копчета.
Едното копче превключва 6V/12V а другото Автомобил/Мотоциклет.
Техническите параметри са следните:
1. За автомобил:
- при 6V - 8А ефективно
- при 12V - 6.5A ефективно

2. За мотоциклет
- при 6V - 0,85A ефективно
- при 12V - 1,2А ефективно

Цената му е 40лв без ДДС.
Това е от мен

Palio:
Понеже някой спомена за зарядно за влакчета, пуснах запитване във форума за такива работи и ето какво ми отговориха:

Цитат

ще се намеся и аз като електронен инженер... та най-доброто за акумулатора е зареждане, (но не импулсно) с големина на тока 1/10 от капацитета на батерията в продължение на 14-16 часа.Най-големият враг на акумулаторната батерия е ПРЕЗАРЕЖДАНЕТО. При правилна експлоатация живота и може да достигне 6-7 години.
_________________

Аз се занимавам с импулсни захранвания и зареждащи устройства и имам поглед върху материята. Всеки тип акумулатори изисква различен режим на заряд и разряд и следене на различни параметри:

1. Оловни акумулатори - зареждат се с константен ток, равен на 0.1С (С е капацитета в Ah) като се следи напрежението и/или гъстотата на електролита. Напр. при акумулатор 12V зарядът се прекъсва при достигане на 14.4V и/или гъстота 1.28 - 1.3 при температура 20 градуса. Допуска се заряд с ток 0.2С. След достигане на пълен заряд може да се премине към режим на подзаряд с ток 0.01С за неограничено време. Не се допуска презареждане и разреждане на акумулатора под 10.5V, защото започват необратими процеси на сулфатизация. Най-сигурният начин за съсипване на акумулатора е зареждане по време с неизвестен ток (с автомобилна зареждачка). Има една много подходяща интегрална схема - контролер за зареждане на такива акумулатори - LT1510 на Linear Technologies.

2. Ni-MH (никел-метал-хидридни) акумулатори - зареждат се с постоянен ток до 0.4С до достигане на обратен завал на напрежението. При тях съществува явлението "memory effect" (постепенно фиктивно намаляване на капацитета), което се оправя с пълно разреждане през няколко месеца. Подходящ чип за зареждачка е MC33340 на Motorola.

3. Li-Ion (литиево-йонни) акумулатори - зареждат се с постоянно напрежение и се следи спадането на тока, като зарядът се прекратява при липса на промяна в стойността му. Допускат пълен разряд, но си намаляват капацитета при отрицателни температури.
---------------------------

Ще добавя някои несъществени корекции:
NiMH - технологията в последните 2-3 години е напълно усъвършенствана и за memory effect при новите NiMH батерии не може да се говори. При канцерогенния им предшественик NiCD, обаче, този ефект е много силно изразен.
Li-Ion - НЕ допускат пълен разряд. Отрицателните температури влияят негативно на работоспособността на батерията само при зареждане - до 30% от капацитета могат да бъдат изгубени завинаги при едно такова "студено" зареждане.
--------------------

Май долавям, че в началото на темата става въпрос за траф на PICO.
Имам такъв и си бачка много добре. Напрежението се регулира доста плавно и издържа на тоци. Има и 16В променлив.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page