Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Обезвъздушаване със свинска опашка?!?
Страници: [1] 2 3 ... 10   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Обезвъздушаване със свинска опашка?!?  (Прочетена 47195 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« -: септември 14, 2012, 03:51:11 »

Както си ръчках преди време по англосаксонските сайтове и форуми, попаднах на следното: "cable tie brake lever" линк към гугъл - (https://www.google.bg/search?client=opera&rls=en&q=cable+tie&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest#hl=en&sugexp=les%3B&gs_nf=1&tok=qsN2963CSNp9xC_tdsnTlw&pq=cable%20tie&cp=15&gs_id=n&xhr=t&q=cable+tie+brake+lever&pf=p&sclient=psy-ab&client=opera&hs=RyK&rls=en&channel=suggest&oq=cable+tie+brake&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=556da440933f8ad0&biw=1440&bih=746)

Тук не става дума за пълно обезвъздушаване, ами след цялата процедура идва "още педал" като сложим мотора на стойка, завъртаме кормилото в крайно ляво положение, отвъртим капачката, да не пречи, стиснем яката спирачката, и завържем със свинска опашка. Така си почива една нощ. Добре, поредната измишльотина или нещо трудно обяснимо, което работи. Из хам'риканските форуми е пълна война за този трик (например: http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=120967&page=2) Него дават обаче и на сайта на HEL ( http://race-lines.co.uk/bleeding/
Цитат
1 Tying the lever back overnight

One way to rid any last remaining air from the system is to tie back the lever over night. Firstly remove the master cylinder reservoir cover BUT then balance it back on top of where it should be fitted so that moisture in the air does not contaminate the system overnight. Then pull the lever in as hard as possible and cable tie it in the ON position (brake lever pulled right back to the bars). Leave this overnight and in the morning release the lever and your brakes should feel fantastic - basically the back pressure caused by tying the lever back overnight will have forced any last remaining air out of the system out to the atmousphere and leave you with sharp brakes the next day. Replace the reservoir cap correctly and you are ready to ride.
)

ОБАЧЕ Преди три-четири часа, като се прибрах, се сетих за този "трик". Направих. Мамка му...педала дойде още повече, свинската опашка се бе поосвободила ?!?!? Surprised Surprised , отвързах я, не погледнах дали излезна въздух през казаня, но дойде по-як педал. Сега съм го оставил с отвъртяна капачка и пак пристегнах. Не искам да пускам инфо-бомба но това е  положението, както го пробвам и аз...Утре ще врътна едно кръгче за финално потвърждение, но по дяволите - има нещо. Усетих го и сам, за моя най-голяма изненада. Като стиснеш спирачката разделяш системата от атмосферата, и няма къде да иде въздуха. На спирачки със обръч през калника, за другия апарат, обикновено там застава малко въздух. Тук пък привържениците на идеята казват, че гони малките въздушни джобчета около фитинга на маркуча на помпата.  Surprised Surprised

П.П. На който му се чете - http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=120967&page=2 единият от потребителите споделя някой трикове за обезвъздушаване...Аз не ги приложих напрактика, че го четох след като правих обслужването.
« Последна редакция: септември 14, 2012, 04:12:15 последно от Rossen_Bossen » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #1 -: септември 14, 2012, 10:59:14 »

Айде стига ве! Sad На първо четене звучи като да няма никаква логика. Surprised Интересно, трябва да се обследва тая работа.
Активен
Palio
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX1100G, AWO 425 Sport
Публикации: 559


I'm on the highway to Hell!


« Отговор #2 -: септември 14, 2012, 12:55:36 »

Много интересно! За съжаление нямам време да го чета в подробности, че имам само служебен комп... За съединител с хидравличен привод ще върши ли работа тоя номер и ще подобри ли отделянето? Хъм, трябва да пробвам...
Активен
the Truth
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: ZX 11 / Busa
Публикации: 665


"Torque" rider! ;-)


« Отговор #3 -: септември 14, 2012, 13:36:54 »

Идеята(доколкото аз я схванах) е,че ако има останали микро мехурчета въздух в системата,когато "превържеш" ръчката натисната и стои така,през времето в което ръчката е напомпана и неподвижна(завързана),мехурчетата благодарение на природните закони ще се придвижат до най-високата точка в системата(в повечето случаи това е "банджо"-болта на самата помпа),след това когато след няколко часа "развържеш"/отпуснеш ръчката въздухчето събрано там се връща в казанчето...с две думи ръчката(помпата) ще  издърпа въздуха в казанчето!
Според мен има някаква логика в този начин,когато системата не е обезвъздушена както трябва! Very Happy

п.п. На едно място прочетох че капачето на казанчето трябвало да се остави отворено -пълни глупости,че и опасно...щото спирачната течност е хигроскопична и веднага ще поеме влага от въздуха,и и се влошават качествата!Няма нужда да се оставя отворена системата -в казанчето има достатъчно място за постъпващия евентуално въздух! Very Happy
п.п.2 В горните мнения се споменава че при спирачките ще е дори по-добре ако след като се освободи ръчката -без да се помпи,да се приберат внимателно  и наклатките/буталцата към апаратите с помоща на отверка примерно! Very Happy
п.п.3 За хидравлични съединители би трябвало дори да е по-лесно,защото там буталото се връща в изходна позиция и избутва по голямо количество течност! Very Happy
« Последна редакция: септември 14, 2012, 13:42:56 последно от the Truth » Активен
motor_men
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: YAMAHA YZE 750 SUPER TENERE ; YAMAHA YZF 750R
Публикации: 606



Ел. поща
« Отговор #4 -: септември 14, 2012, 13:50:35 »

Има логика , например при пълненето на задния амортисьор с масло , не трябва да остава никакъв въздух , и истинските майстори имат специална машина която пълни амортисьора премахвайки микро мехурчетата с въздух. Но процедурата при спирачките трябва да се повтаря често , защото при износване на накладките постъпва нова течност , а и самата система не е затворен тип , в казанчето има въздух.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #5 -: септември 14, 2012, 16:14:14 »

Идеята(доколкото аз я схванах) е,че ако има останали микро мехурчета въздух в системата,когато "превържеш" ръчката натисната и стои така,през времето в което ръчката е напомпана и неподвижна(завързана),мехурчетата благодарение на природните закони ще се придвижат до най-високата точка в системата(в повечето случаи това е "банджо"-болта на самата помпа),след това когато след няколко часа "развържеш"/отпуснеш ръчката въздухчето събрано там се връща в казанчето...с две думи ръчката(помпата) ще  издърпа въздуха в казанчето!
Според мен има някаква логика в този начин,когато системата не е обезвъздушена както трябва! Very Happy

п.п. На едно място прочетох че капачето на казанчето трябвало да се остави отворено -пълни глупости,че и опасно...щото спирачната течност е хигроскопична и веднага ще поеме влага от въздуха,и и се влошават качествата!Няма нужда да се оставя отворена системата -в казанчето има достатъчно място за постъпващия евентуално въздух! Very Happy
п.п.2 В горните мнения се споменава че при спирачките ще е дори по-добре ако след като се освободи ръчката -без да се помпи,да се приберат внимателно  и наклатките/буталцата към апаратите с помоща на отверка примерно! Very Happy
п.п.3 За хидравлични съединители би трябвало дори да е по-лесно,защото там буталото се връща в изходна позиция и избутва по голямо количество течност! Very Happy

Аааааа, за това трябвало да се превърже ръчкатааааа... За да издърпа насъбрания въздух, схванах логиката. Very Happy При отпускането на помпата се вижда с просто око как течността се връща в казанчето на "фонтанче" и даже някой път може и очите да ти измие. Very Happy В същност те ползват това "фонтанче" да изтласка събрания въздух. При отпусната помпа въздуха пак би се събрал в банджо болта, но при натискане на помпата потока го връща обратно надолу и газира течноастта. Така никога не може да се обезвъздуши идеално. Обаче когато ръчката е била стисната цяла нощ при отпускането и въздуха излиза в казанчето. Супер идея и много логична. apl Казанчето няма нужда да е отворено. Въздуха който постъпва в казанчето заема мястото, освободено от течността, която е отишла на негово място в системата. Ще го пробвам задължително. Обичам да научавам нови тънкости. Very Happy Мерси за инфото колега. Mad
Активен
Racho
Не скоростта убива, а начина на спиране.
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: VN 1500
Публикации: 520


Cogito, ergo sum


« Отговор #6 -: септември 14, 2012, 19:38:37 »

При повишаване на налягането и задържането му такова в спирачната система т.е. стискане на спирачната ръкохватка и връзването и ще получим следния резултат:
Наличните газови мехурчета се свиват в следствие на повишеното налягане и дифузират в спирачната течност. В този газ има и количество пари от самата течност, които се втечняват. От което следва, че газа разтворен в спирачната течност остава по-малък по обем от колкото е бил преди упражненото налягане. След време обаче отново си излизат от течността.
Според мен има известен ефект от това упражнение, но е временен.
Негативи: Часове наред спирачната система е в натоварен режим, което води до амортизирането и ( мое мнение ) .
За мен по-разумно е един път на сезона да сменя спирачната течност. Живота ми не струва 5 лева ;)
Активен
the Truth
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: ZX 11 / Busa
Публикации: 665


"Torque" rider! ;-)


« Отговор #7 -: септември 14, 2012, 21:43:33 »

... Мерси за инфото колега. Mad

На друг/и са заслугите Чефо,а и затова сме тука -да си помагаме! Mad

Между другото днес нямах време да бръмча и изпробвах метода(цял работен ден),та резултатите са -метода работи! Very Happy
Дори на единия мотор се изненадах колко добре е станала спирачката,на другия имаше някаква положителна промяна но явно ще има нужда от няколко "процедури"...може би заради "спортните" спирачни маркучи! Very Happy

п.п. Проблеми със спирачната система съм нямал -пробвах просто от любопитство.Ако някой колега си мисли че така може да обезвъздуши пълна с въздух спирачна система -ще се излъже,както е казал мъдреца: "....козата си сака пръч!"...този метод е за "доизпипване" на нещата. Very Happy

Относно "износването" на системата когато стои натоварена,мисля че  не е кой знае кво...-предполагам че след определено време си отпуска малко или много,...идеята на метода е помпата сама да издърпа събралия се въздух в най-високата точка,когато се отпусне.

Лично мнение! Very Happy Mad
Активен
zlati
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: ZX12R
Публикации: 3489


Пауър ис нотинг уидаут гума!


Ел. поща
« Отговор #8 -: септември 14, 2012, 22:16:04 »

Не знам за вас, но аз под въздействието на темата закопчах спирачката с една свинска опашка Smile
Утре ще споделя впечатления ...
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #9 -: септември 14, 2012, 23:52:13 »

Не знам за вас, но аз под въздействието на темата закопчах спирачката с една свинска опашка Smile
Утре ще споделя впечатления ...

Само я стисни хубаво! Щом не тече - няма какво да им стане от компресията. Аз забелезях подобрение във хода на лостчето. Са' ако спирачката ти е супер, едва ли ще стане кой знае какво. Не си мислете за магии или за оправяне на прецакани неизлизащи буталца. Или 'де да зная, но имаше ефект - около 1 см в края на лоста!  Very Happy
« Последна редакция: септември 15, 2012, 00:38:31 последно от Rossen_Bossen » Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #10 -: септември 14, 2012, 23:55:07 »

Хайде просто да пробваме, пет човека точно по указание

Цитат
като сложим мотора на стойка, завъртаме кормилото в крайно ляво положение, отвъртим капачката, да не пречи, стиснем яката спирачката, и завържем със свинска опашка. Така си почива една нощ.

, и да видим какво ще рече статистиката?  Very Happy


зпробвах метода(цял работен ден),та резултатите са -метода работи! Very Happy
Дори на единия мотор се изненадах колко добре е станала спирачката,на другия имаше някаква положителна промяна но явно ще има нужда от няколко "процедури"...може би заради "спортните" спирачни маркучи! Very Happy

п.п. Проблеми със спирачната система съм нямал -пробвах просто от любопитство.Ако някой колега си мисли че така може да обезвъздуши пълна с въздух спирачна система -ще се излъже, този метод е за "доизпипване" на нещата. Very Happy

идеята на метода е помпата сама да издърпа събралия се въздух в най-високата точка,когато се отпусне.


'Ми то ето ти първият отзив - докато се чудех не е ли пробвал някой, поне от любопитство, явно съм недочел. За начина по който става магията - хич не е ясно, изброили сте двете основни теории. По англоезичните форуми, било английски, американски, кивита, осита - яко се замерят с л**на на тема "Защо аджеба има ефект?" Но ето и първият потвърдил се появи. Даже някои от англосаксонците минават и по-напред и слагат як ластик на лостчето, както и да е. Въх, помислих си, че си въобразявам или че се хващам на кукичка ала Дисни и Макдоналдс, ама ей го на - имаме и "нашият лагер" потвърждение!  Very Happy Mad Laughing
« Последна редакция: септември 15, 2012, 00:48:04 последно от Rossen_Bossen » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #11 -: септември 15, 2012, 10:07:35 »

На друг/и са заслугите Чефо,а и затова сме тука -да си помагаме! Mad
Не е баш тъй. Благодарности на Росен, че откри и сподели инфото. Mad А на теб ти благодаря, че ми спести доста четене. На работа бях и нямах време да чета и да си превеждам, та го бях оставил за вечерта, но ти ме изпревари и ми спести всичко това. Mad Та, поделете си двамата с Роската благодарностите както сметнете за добре. Very Happy Smile
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #12 -: септември 15, 2012, 13:54:31 »

За задна спирачка по същият начин, но с връзване на тежест на педесара или педала!  Very Happy  Някой друг да е пробвал м/у временно?  Very Happy
« Последна редакция: септември 15, 2012, 14:07:33 последно от Rossen_Bossen » Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #13 -: септември 15, 2012, 14:26:20 »

Ще заема другата позиция, не защото не ми се вярва да има ефект, ами защото трябва да има и друга позиция  Very Happy
Доводи в подкрепа:
1. Ефектът на натисната за една нощ спирачка няма ли да се постигне с едно-, дву-, тридневната и експлоатация докато джиткаме насам - натам с моторите? В крайна сметка като натиснем лоста го държим така за известно време. И би трябвало ако има въздух, да се придвижи на някъде, да речем нагоре към казанчето.
2. Описаният ефект не е ли заради "засядането" на буталцата на апаратите в по-предна позиция (по-близко до диска) и от там да се усеща втвърдяването на лостчето горе.
До сега не съм виждал спирачна система да се обезвъздушава сама. Обикновено си иска натискане на педала (стискане на ръчката) и освобождаване на налягането през съответните пробки за обезвъздушаване. Забелязал съм и друго свойство на въздуха, който се намира някъде в някакъв съд с течност - обикновено се "закотвя" някое мехурче в някоя хралупа и за да се придвижи под действието на физичните закони нагоре, си иска сериозно разклащане, за да си напусне скривалището. С едно завъртане на кормилото наляво едва ли ще се случи това.
Моята предна спирачка май се нуждае от известно "бутване", та тия дни ще пробвам и ще видя дали съм бил прав в недоверието си  Very Happy
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #14 -: септември 15, 2012, 15:35:44 »

Съгласен съм, едва ли ще става за обезвъздушаване. Но да си признаем - едва ли изкарваме всичкият въздух по нормалният начин. Доколкото разбрах - скоростта на движение балончетата е МНОГО бавна. Сега как и дали налягането помага - хич не е ясно. Форумниците отвъд океана споменават и че освен връзване на отворена капачка, практикуват и почукване с пластмасова дръжка по системата и периодично сменяне на посоките на кормилото. На мен ми се искаше първо да видим работи ли чудото, колко работи, и евентуално да намерим най-точният метод.  Very Happy  Very Happy

Давам още един коз за обезвъздушаване, пак оттатък океана пристига - Кой е казал, че за пълно обезвъздушаване апаратите трябва да са монтирани на коловете, особено ако имаме "арка" през калника за вторият апарат? Никой нали?  Very Happy Или помане на с махнати маркучи при присъединени маркучи (braided steel hoses) с крайщата им потопени отгоре в казаня. След като изкараме въздуха връзваме лоста в затворено положение и закачаме към апаратите - така въздух няма и не може да има в маркучите. Остават само апаратите. Very Happy
« Последна редакция: септември 15, 2012, 15:51:00 последно от Rossen_Bossen » Активен
Страници: [1] 2 3 ... 10   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Обезвъздушаване със свинска опашка?!?

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.253 секунди с 21 запитвания.