Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Обезвъздушаване със свинска опашка?!?
Страници: 1 [2] 3 4 ... 10   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Обезвъздушаване със свинска опашка?!?  (Прочетена 47185 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #15 -: септември 15, 2012, 16:45:52 »

Значи янките и те са установили, че въздух все пак може да се задържи някъде по системата. Това обяснява почукването и въртенето на кормилото.
Един от начините за обезвъздушаване е с нахлузване на маркуч на пробката и потопен в другия край в съд със спирачна течност. Така и да се върне неволно педала/ръчката, преди да е завъртяна пробката, въздух не може да се засмуче. Има и система, при която човек може сам да си обезвъздуши спирачките, без да има помощник.
Тия дни времето нещо се влоши, но съвсем скоро и аз ще дам отзиви.
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #16 -: септември 15, 2012, 16:55:00 »

Цитат
...When you release the lever in the morning the piston draws back and pulls that bubble into the reservoir port and the bubble s now heading up into the reservoir.


 One final way to really help this trick is after you cut the zip tie. DO NOT PULL IN THE LEVER but gently place a thin screwdriver between the brake pad and the rotor and gently push the piston back into the caliper a small amount. This alone has the best chance of bleeding any gas out of the system.

"Когато скъсаш свинската опашка не дърпай лостчето назад, ами преди да пробваш резултата разтвори и накладките с отверка, та да може евентуално и последната доза въздух да избяга." - това не го пробвах. А метода работи. Потвърдено от мен и колегата The Truth, да видим нататък...  Very Happy
Активен
JORO-SLIVEN
НА МЕН РОКЕРИТЕ СА МИ ФЕНОВЕ!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vtr 1000 SP-1 Superbike,ducati-indiana
Публикации: 8602


Бог кара SUZUKI


« Отговор #17 -: септември 15, 2012, 17:10:13 »

Мисля си,че все пак най-качествено обезвъздушаване става със спирачна течност отдолу-нагоре.Потока на течноста увлича дори и най-малките мехурчета към резервоара и то без да чакаш,пък и ще си смениш спирач.течност ,което не е разход като знаем ,колко събира :grin:Обезвъздушена с-ма + хубава помпа не би трябвало да допуска въздух в с-та.
Активен
zlati
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: ZX12R
Публикации: 3489


Пауър ис нотинг уидаут гума!


Ел. поща
« Отговор #18 -: септември 15, 2012, 21:11:29 »

Не знам за вас, но аз под въздействието на темата закопчах спирачката с една свинска опашка Smile
Утре ще споделя впечатления ...

Споделям челен опит (що му викат челен, може би защото изглежда така -  wall?)  Smile Smile

След едно цяло денонощие вързана спирачка резнах опашката на свинята и ... нищо! АбсЕлютно нищо!
Или теорията на практика куца, или спирачката ми е перфектна, което е по-вероятно имайки в предвид кой ми обслужва мотора Very Happy
Няма грам промяна в хода и твърдостта на спирачния лост, както и в спирането на мотора. При другите може и да има ефект, но при мен йок.
Активен
JORO-SLIVEN
НА МЕН РОКЕРИТЕ СА МИ ФЕНОВЕ!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vtr 1000 SP-1 Superbike,ducati-indiana
Публикации: 8602


Бог кара SUZUKI


« Отговор #19 -: септември 16, 2012, 00:01:21 »


Няма грам промяна в хода и твърдостта на спирачния лост, както и в спирането на мотора. При другите може и да има ефект, но при мен йок.

Това исках да кажа
Обезвъздушена с-ма + хубава помпа не би трябвало да допуска въздух в с-та.
А щом няма въздух в с-та,тя няма накъде повече да се подобрява.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #20 -: септември 16, 2012, 10:15:54 »

Да, именно. Този метод действа ако има остатъчни мехурчета. Щом няма ефект, значи не е имало нужда.
Аз също тествах и резултата е позитивен. Наскоро смених спирачната течност но спирачката не ми харесваше. Обезвъздушавах няколко пъти, като прекарах доста течност през системата, но все не бях доволен. Вчера докато бях на работа вързах спирачката с една свинска опашка (голям зор беше да намеря свиня и да и отрежа опашката). Мотора престоя така около 4 часа защото реших да отеба обекта и да си ходя, все пак беше събота. Резултат определено имаше и лоста се втвърди както каза колегата с поне сантиметър. Сега хваща още в началото. Ще тествам за 12 часа. Very Happy

 П.П. Пробвах на затворено казанче. Не мисля изобщо да го отварям, течността е хидроскопична, а във Варна въздуха е доста влажен, както знаете.
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #21 -: септември 16, 2012, 11:29:08 »

Струва ми се не лоша идея, щом фокусът сработва при някои, да се поглежда дали не е спаднало нивото на течността в казанчето. Въздухът отдолу се е придвижил нагоре, нормално е течността да е заела освободения обем. Може да е малко, но все пак...
Активен
vesod
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: XJ900
Публикации: 263


Ако караш твърде бързо, ще те носят много бавно


WWW Ел. поща
« Отговор #22 -: септември 16, 2012, 13:06:57 »

Преди малко резнах опашката.Явно има ефект, поне на място се втвърди лоста на спирачката, като спре пустия дъжд, ще тествам в движение.Само да добавя, че като резнах опашката и лоста се върна, се чу изсвистяване като въздух в казанчето с течността
Активен
inspektora
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: ETZ 251, Honda XL 600V Transalp и Honda XRV 650 Afrika Twin
Публикации: 126



Ел. поща
« Отговор #23 -: септември 16, 2012, 14:12:04 »

Аааааа, за това трябвало да се превърже ръчкатааааа... За да издърпа насъбрания въздух, схванах логиката. Very Happy При отпускането на помпата се вижда с просто око как течността се връща в казанчето на "фонтанче" и даже някой път може и очите да ти измие. Very Happy В същност те ползват това "фонтанче" да изтласка събрания въздух. При отпусната помпа въздуха пак би се събрал в банджо болта, но при натискане на помпата потока го връща обратно надолу и газира течноастта. Така никога не може да се обезвъздуши идеално. Обаче когато ръчката е била стисната цяла нощ при отпускането и въздуха излиза в казанчето. Супер идея и много логична. apl Казанчето няма нужда да е отворено. Въздуха който постъпва в казанчето заема мястото, освободено от течността, която е отишла на негово място в системата. Ще го пробвам задължително. Обичам да научавам нови тънкости. Very Happy Мерси за инфото колега. Mad
Не мислите ли, че това е вредно за спирачните маркучи и спирачната помпа? Не е изключено някое спирачно бутало да запече и да не иска да се върне.
« Последна редакция: септември 16, 2012, 15:12:22 последно от inspektora » Активен
KOKO_76
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: ETZ 251; Hyosung Comet 650
Публикации: 106



Ел. поща
« Отговор #24 -: септември 16, 2012, 15:32:43 »

пробвано снощи. днес ефекта беше че спирачката "хващаше" около 1 см по-рано от хода на лоста.
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #25 -: септември 16, 2012, 16:45:23 »

Не мислите ли, че това е вредно за спирачните маркучи и спирачната помпа? Не е изключено някое спирачно бутало да запече и да не иска да се върне.

Да ти кажа честно - изключено е, особено ако си обслужваш спирачките, както би трябвало. С това упражнение е много вероятно да обтягаш уплътнителите по профила, имайки предвид конструктивно накъде сочат, та на микро ниво да уплътняват още по-добре. Нали етиленгликола е с различен вискозитет, на мен ми се струва "дебел"? Говоря в микроскопен мащаб. За маркучите няма какво да говорим - маркучи на съвременен спортен мотоциклет са си с алуминиева армировка под първият слой каучук, не ми се търси снимка да покажа.
« Последна редакция: септември 16, 2012, 16:50:06 последно от Rossen_Bossen » Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #26 -: септември 16, 2012, 16:59:58 »

П.П. Пробвах на затворено казанче. Не мисля изобщо да го отварям, течността е хидроскопична, а във Варна въздуха е доста влажен, както знаете.

Чефо обясненията на фокуса, който явно работи, нали? Какво стана след карането? Та, обясненията се въртят около два лагера. Единият - кара мини-мехурчетата да се покажат, дали като им намали обема...'бе няма значение, другият - буквално разтваря въздуха в течността, приблизително за целите на обяснението - като СО2 във вода. Ако е първото все пак - предполагам на отворен казан ще помогнеш да избяга въздуха по-лесно. С това уплътнение и мембрана в казаня може да се създаде нялагане различно от атмосферното. Аз сложих салфетки, ама много, с ластик отгоре. Не на отворен казан, естествено.  Very Happy


И още нещо - на повечето спортни мотори финтинги, за съжаление, са най-високата точка от натоварената част от системата. Та викам, че ако методът разкарва въздуха около фитинга, е добре да се демонтира лоста барабар с помпата и да се монтира на къса тръбичка с Ф на рога. Така ,яко, ама яко завързана и НАКЛОНЕНА вече може да се постави в друго положение, та да не е болта на фитинга най-висок, 'ми да се събере един хубав балон, който при рязването на опашката да си изскочи, а не да доостава пак там.  Very Happy Very Happy Това ми дойде на акъла да пробвам, в случай, че физиката е по вариант 1).
« Последна редакция: септември 16, 2012, 17:59:39 последно от Rossen_Bossen » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #27 -: септември 16, 2012, 18:07:26 »

Според мен действа по вариант 1, но няма нужда от отваряне на казанчето. 100% съм убеден в това. Не смятам да си "овлажнявам" течността. Салфетките със сигурност не биха спрели влагата поне тук във Варна.
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #28 -: септември 16, 2012, 18:15:23 »

Според мен действа по вариант 1, но няма нужда от отваряне на казанчето. 100% съм убеден в това. Не смятам да си "овлажнявам" течността. Салфетките със сигурност не биха спрели влагата поне тук във Варна.

Хората дават и още една идея - при късане на опашката да не пипаме лоста, ами да разширим накладките докрай (тук ви моля да си чистите буталцата, та да не ме псувате) с което допълнително да се помогне на въздуха да избяга!  Very Happy

Някой пробва ли в действие идеята? Неделя вечер е, и кой ли се прибира в момента, иначе щях да се повозя, к'во като вали...

П.П. Радвам се, че съм полезен, особено по такъв пинизчийски начин, и то за полезна система като спирачната...  Smile Very Happy
« Последна редакция: септември 16, 2012, 18:18:08 последно от Rossen_Bossen » Активен
Dabich
ПРОДАВАМ CBR F4i '02
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Кабрио
Публикации: 979



« Отговор #29 -: септември 16, 2012, 18:26:37 »

До сега не бях се замислял, но това е логично и просто според мен и ще има разлика ако имате минимално количество въздух в системата. При натискане за по-дълго време (няколко часа или ден) и наличие на въздух в системата въздуха под действието на физичните закони, би се придвижил в най-горната точка на системата, ако случайно не намери ъгълче или достатъчна извивка за да се задържи там мехурчето въздух. И сега тука е важния момент, когато мехурчето с въздух е вече горе с пускането на спирачката налягането от системата изтласква мехурчето в казанчето.
Другият вариант е с налягане от  обратната страна от апаратите към казанчето (както беше написал някой по-горе).
« Последна редакция: септември 16, 2012, 18:28:41 последно от Dabich » Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 10   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Обезвъздушаване със свинска опашка?!?

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.34 секунди с 20 запитвания.