Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Екипировката - въпрос на личен избор
Страници: [1] 2 3 ... 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Екипировката - въпрос на личен избор  (Прочетена 40963 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Tosho
Почетен член
ниво 3
******
Неактивен Неактивен

Публикации: 177


Ел. поща
« -: октомври 12, 2005, 19:37:13 »

Да карате без ботуши и да паднете може да ви струва няколко охлузвания, може да ви струва смачкване на стъпалото, а в някои редки случаи може да отнесете и ампутация. А е възможно да не може да ходите без патерица. Ще трябва да се борите с теглото си до края на живота си. Болката няма да ви изоставя дори при леки разходки. Но най-вероятно няма да ви убие.

Да карате без ръкавици и да паднете може да ви струва няколко охлузвания, може да ви струва една смачкана ръка, или в тежкия случай - ужасяваща болка от обезобразен крайник, богат на нервни окончания. А може да изгубите пръст или два. Това ще ви отнеме възможността да играете на топка с вашия син, да почувствате по подходящ начин нежната извивка на женска гръд, или да си държите бирата. Но най-вероятно няма да ви убие.

Да карате без яке с протектори и кожени панаталони, или без цял кожен костюм, или поне без кожено яке и дебели дънки, и да паднете може да ви струва няколко сериозни охлузвания. Можете да остържете едното си зърно в асфалта. Може да си имплантирате асфалт в рамото. Може да превърнете гърба си в телешка пастърма. Може да си изстържете капачката или пък да имате белег с формата на Австралия на пласеца, точно какъвто има мой приятел. Може да се уплашите до смърт и повече да не се разхождате гол по плажа, чувствайки се неловко. Може да свършите и като героя на Кевин Спейси от "Предай нататък" и да трябва да се справяте със същия неловък момент, когато си сваляте дрехите с новата си приятелка. Но най-вероятно няма да ви убие.

Да карате без гръбен протектори и да паднете в редки случаи ще бъде необратимо. Но дори и след падането има много възможности - бордюри, калници, стълбове, боклуци на пътя. И всяка една от тях може да се превърне в Златната Възможност, която да нарани гръбначния стълб по най-неправилния начин и да ви остави в инвалидна количка. Или може би, ще си имате постоянна въртяща болка  в единия крак. Или няма да можете да си движите краката. Или ще трябва да носите памперси, и/или колостомна торбичка, която да издърпвате през крачола и да изстисквате изпражненията си в тоалетната, точно като един мой познат. Или да не можете да се движите от гърдите надолу. Или от врата надолу. Колко добри сте да управлявате джойстика с устата си? Или може да ви трябва респиратор? Или чужди 24-часови грижи? Несъмнено има сблъсъци, които съвсем предвидимо довеждат до сигурни травми, дори и с най-добрия гръбен протектор на света. Но има катастрофи и последващи сблъсъци, в които и най-обикновените гръбни протектори ви позволяват да почувствате разликата - когато ставате и си тръгвате с болки в мускулите, но "на крака". Искате ли последните ви крачки да са онези, направени пред магазина за цигари, преди да се качите на мотора? Тези 10 скъпоценни крачки ще си ги спомняте до края на живота си, защото следващият път когато не сте на мотора, ще бъдете по гръб на носилката, гледайки мигащите лампи, със сълзи по цялото лице, защото не можете да почувствате онази своя драгоценна част в гащите? Да карате с или без гръбначен протектор и да паднете може да няма разлика, но може да усетите цялата разлика на света. Може да не ви убие, но може да ви накара да искате да се беше случило.

Накрая, каските. Ездата без каска и катастрофата може да нямат последствие. Вие можете дори да не докоснете твърда земя с главата си. Или пък можете да си направите асфалтен фейслифт. Можете да имате сблъсък, който да ви доведе главоболие през целия следващ ден. Можете да имате сериозен сблъсък, който да ви закара в болница за безкрайни изследвания и да до края на живота си да имате мигрена. Може да си нараните орбитите или да загубите зрението си. Може получите фрактура на скулите и до края на дните си да бъдете напълно функционален, обаче с Франкенщайнски белег и метални пластини, които да ви тормозят в студено време и да задействате всички метални детектори по летищата. Можете да имате вътрешен кръвоизлив в главата, от който да не събудите в продължение на часове, или дни, или месеци - докато всички ваши майки, бащи, братя, сестри, деца, колеги и приятели-мотористи идват да ви посещават в болницата, запълвайки депресиращата стая с цветя и картички, на които пише "Оздравявай скоро!", и които вие никога няма да помиришете или прочетете. Със сигурност можете да се събудите абсолютно нормален, като изключим дупката в главата ви за да намаля налягането в нея. Или да се събудите леко замъглен, несигурен кои са точно тези хора. Или да се събудите и да се наложи отново да се учите на всички неща, които са ви отнели целия досегашен живот. Или да се събудите като детето-мъж, лигавейки се и смеейки се докато се опитвате да нареждате кубчета, носейки панталонки и тениски, подписани от вашите майки, бащи, братя, сестри, деца, колеги и приятели-мотористи, и които вие никога няма да можете да прочетете. Или да имате отворена рана на главата, с която знаете, че няма да се върнете към онзи "пич",  който сте били преди това. Остатъкът от живота ви - ден, седмица, месец, година - ще се състои от хранене през тръбички, безкрайно бипкане на сърдечен монитор, съскане на респиратор и капчукане от венозни системи. Разбира се, на вас изобщо няма да ви пука докато сте в онзи въображаем свят, за който никой друг не знае. Вашето тяло ще отслабне и атрофира. Евентуално, вашата физическа обвивка ще се умори някой ден и тогава онези, които ви обичат, ще трябва да вземат най-мъчителното решение в техния живот. Или пък може да умрете на пътя - пухкаво сиво мозъчно вещество, примесено с кръв и костен мозък. Вашата последна езда може да бъде с 30 км/ч по квартална уличка, комбинирана с нетърпелив млад шофьор и неспазен знак "Стоп". Или да бъде магистралата, където влизането в дупка може да нарани джантата и да накара предната гума да изскочи от леглото си, като ви хвърли зад мантинелата. Или да сте по пътя на славата, карайки на задна гума със 150 км/ч, просто завършвайки по грешен начин. Всеки от тях може да доведе до 10 секундна новина по телвизията, или некролог на 18 страница в "24 часа". Да караш с каска може да няма значение - или да означава разликата между това, което си сега, и отнемането на живота ти както, ако Господ беше натиснал ключ на лампа.

Мога да живея без пръст на крака или деформирано стъпало - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това. Мога да живея с ръка, която прилича на изгоряла и да се науча да пиша с другата - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това. Мога да живея с белег като Австралия на прасеца - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това. Мога да живея с белезите от охлузванията по тялото и крайниците ми - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това. Мога да живея в инвалидна количка, агонизирайки всеки ден - но аз избирам да опитам и да се предпазя от това

Не мога да живея като мъжът-дете. Вече съм си играл с конструктори и строители. Лигавя се само насън.

Ние всички правим избор. Екипировката не може винаги да ни предпази. Всички най-добри кожи, дънки, кордура, кевлари, фибростъкла и пластмаси са безполезни, когато съдбата постави Неподвижните обекти или Неустоимата сила на вашия път. Но аз избирам да разбъркам картите в моя полза. Ако всичко свършва грозно, а нагласената колода и асото в ръкава губят пред флош-рояла на Съдбата, нека така да бъде. Но аз ще опитам.

-------------------------------------------
По повод на развихрилата се скоро полемика "Каски - с или без".

----
Поправка е върху няколко правописни грешки.
Активен
RODRIGUEZ
"Rodriguez Motors"
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KLX650, ZX9R
Публикации: 3091


НЯМА ЛОШИ МАРКИ, ИМА ЛОШИ СТОПАНИ!!! 0889289511


WWW Ел. поща
« Отговор #1 -: октомври 12, 2005, 21:21:01 »

Тоше, само едно ми кажи?!?!?!? #-o
Как да се предпазиме при падане, от ВЛИЗАНЕ НА ОГЛЕДАЛО ВЪВ ВИЗЬОРА НА КАСКАТА?!?!? :-k  :-k  :-k  :-k  :-k  :-k  :-k  :-k  :-k
Активен
IzrodGaden
Red Brigades
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3236


От цебеерите, най ма кефи нинджата

74305798
« Отговор #2 -: октомври 12, 2005, 22:27:12 »

Браво Тудоре, РЕСПЕКТ, тази тема трябва да бъде като устав на мотористите !!!

Родри, стига се лигави, хората са го измислили още в средновековието, рицарски шлем !
Активен
gele
бръъъмммммммм...
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 84



« Отговор #3 -: октомври 13, 2005, 00:20:59 »

БРАВО !  [-o<  [-o<  [-o<
Активен
speedster
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CBR 1100 XX / Kawasaki ZX 12
Публикации: 174


луд, твърдоглав и винаги прав ...

159380241
Ел. поща
« Отговор #4 -: октомври 13, 2005, 01:31:07 »

Темата е страхотна и актуална - браво !!!  =D>
 ...накара ме да си спомня едно необмислено мнение / не помня чие, от преди няколко дни /, че екипировката пази от вятър, но от другото се пази сам .Много е егоистично някой да мисли, че е господар на живота си и, че решенията са си негови, защото за приятелите ни, роднините ни и близките за нас хора, не е без значение дали ще ни отмият с маркуча от асфалта или, мъкар и с травми ще продължим напред . Ще перефразирам народната мъдрост и ще кажа - Пази се сам, че и Бог да те пази ! Сигурен съм, че ще има и несъгласни, но ще им кажа : - Хора, повярваите ! Малко са хората от форума с които се познавам, но знаят, че през 1999г. бях 20 дни в кома, а лятото на 2003 бях 3 месеца във Военна болница . Не, че хуля Бог, но оцелях благодарение на екипировка ....е, и професионализма на травматолозите ...Това е много време в което намираш отговори на въпроси, които си избягвал егоистично ...мъкар и несъзнателно . Призивът ми е да мислим и за другите ....
Активен
Tosho
Почетен член
ниво 3
******
Неактивен Неактивен

Публикации: 177


Ел. поща
« Отговор #5 -: октомври 13, 2005, 09:40:20 »

Цитат на: RODRIGUEZ
Тоше, само едно ми кажи?!?!?!? #-o
Как да се предпазиме при падане, от ВЛИЗАНЕ НА ОГЛЕДАЛО ВЪВ ВИЗЬОРА НА КАСКАТА?!?!? :-k  :-k  :-k  :-k  :-k  :-k  :-k  :-k  :-k

Хохохо, ама не пропускаш да бъзнеш, а?! Smile Но ти и затова ме кефиш толкоз. Smile Всъщност остава пак да благодаря, че тогава ме накара да сложа каска, въпреки, че категорично отказах да сложа очилата. Е, то беше показателно кой е бил по-прав, когато огледалото ми се навря в окото. Благодаря на Господ, че беше леко предупреждението. Smile
Активен
Kaloyan Mitkov
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: zx10r
Публикации: 1190


Let us die young or let us live forever


« Отговор #6 -: октомври 13, 2005, 09:45:39 »

RESPECT! =D>  =D>  =D>
Активен
markovivo
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 262


152203155
WWW
« Отговор #7 -: октомври 13, 2005, 11:10:25 »

Стресиращо но вярно!!!  =D>  =D>  =D>

П.С. Само че видждам как идва един начинаещ който си търси и мотоциклета още, прочита темата и си купува ... Golf II  :-# . Аз настръхнах и вчера цяла вечер гледах Corsa-ички в мобилето  Very Happy . И в края на краищата статията е добра и поучителна, а новаците да не се плашат ами да се пазят. То страх лозе не пази!
Активен
FreeRider
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR 1000
Публикации: 81



WWW
« Отговор #8 -: октомври 13, 2005, 12:31:02 »

Браво!!!  =D>  =D>  =D>
 Това е статия която всеки моторист трябва да прочете и да прецени за себе си заслужава ли си да кара без екипировка или да прежали някой лев и да се снабди макар и не наведнъж със гореописаните задължителни според мен елементи  :-k
 И мисля че ако има повече хора като Tosho да пишат по нещо полезно и поучително за всички, а не като  :-#  които са виждали мотори на картинка и решили да убият свободното си време с чесане на езици т.е. на пръсти с писане по клавиатурите на всевъзможни глупости - то тогава този форум ще върви напред.
Активен
®yMeH
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 47

28440829
« Отговор #9 -: октомври 13, 2005, 13:11:29 »

Тошеее, Тоше... що няма повече хора като тебе, бате?!

Горд съм че те познавам!
Активен
Tosho
Почетен член
ниво 3
******
Неактивен Неактивен

Публикации: 177


Ел. поща
« Отговор #10 -: октомври 13, 2005, 13:26:10 »

Цитат на: ®yMeH
Тошеее, Тоше... що няма повече хора като тебе, бате?!

Горд съм че те познавам!


От твоята уста похвалата звучи още по-голяма. Мерси, Румба.
Активен
emilkost
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW K1200RS
Публикации: 862


свободата Санчо е на седлото на мотора


Ел. поща
« Отговор #11 -: октомври 13, 2005, 14:34:23 »

ако паднеш и си хубаво екипиран - пораженията са едни , но
ако го направиш същото , но си по джапанки , потник и слънчеви очила - ЛОШО
има една хубава поговорка НАЙ - ОБИЧАМ АКЪЛА НА БЪЛГАРИНА ДЕТО МУ ИДВА ПОСЛЕ
защо трябва да се обелиш като гущер , за да ти светне лампата че екипировката е за това - ДА НИ ПАЗИ , а не за красота / макар че добре оборудван екип си е направо красота
като си дал сумати пари за мотор дай още малко за екип , за да не съжаляваш някой ден
ГОСПОД ДА ПАЗИ ВСИЧКИ МОТОРИСТИ ОТ ПРОСТОТИЙТЕ ПО ПЪТИЩАТА
АМИН   =D>  [-X  Very Happy
Активен
Talasum
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 283


211377424
« Отговор #12 -: октомври 13, 2005, 14:39:48 »

Respekt !
SAD BUT TRUE !
Активен
Vency
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 891


София

12255767
« Отговор #13 -: октомври 13, 2005, 14:48:51 »

Това писание и темата на Румбата свали цената на мотора ми с
още 2-300 лв
Активен
MoToPuCT
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 424


SUZUKI GSX-R 750

78240711
WWW Ел. поща
« Отговор #14 -: октомври 13, 2005, 15:45:05 »

Браво Тошо,Респект !!!
Наистина не мисля че трябва да има моторист, който да пропусне писанието ти. Върти ми се в главата ...ако може да се сложи на по видно място някъде ...  :-k
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Екипировката - въпрос на личен избор

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.076 секунди с 21 запитвания.