Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилChoppers (Модератор: puna_kazanlak)Тема: LS 650 Savage
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: LS 650 Savage  (Прочетена 13875 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
AlexM
ниво 3
***
Активен Активен

Мотор: Honda XL250 Degree, Suzuki LS650, Piaggio Beverly
Публикации: 153



« Отговор #75 -: февруари 12, 2020, 17:12:32 »

А от къде взе пружините, че и аз трябва да правя това упражнение с тях.
Пружините са на EBC усилени с 10 процента.
Eто това взех.
https://shop.ml-racing.eu/bg/category/10400000000/vehicle/suzuki-ls-650:20419/article/164244/?sr=30
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5985


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #76 -: февруари 12, 2020, 18:12:47 »


.


Да не говорим че миналата година като си взимах бардал от мотомагазин в София са ми дали такъв за автомобил и чак сега забелязах.



 



Ето с това трябваше да започнеш при питанието си за съединителя. Аз оня ден ти мярнах питането и се зачудих за какви добавки говориш, но нямах време да пиша пък и има къде по- знаещи от мен за маслата ...
Та може да се окаже, че съединителя изобщо не ти е за смяна. Very Happy
Активен
AlexM
ниво 3
***
Активен Активен

Мотор: Honda XL250 Degree, Suzuki LS650, Piaggio Beverly
Публикации: 153



« Отговор #77 -: февруари 12, 2020, 18:53:02 »



Ето с това трябваше да започнеш при питанието си за съединителя. Аз оня ден ти мярнах питането и се зачудих за какви добавки говориш, но нямах време да пиша пък и има къде по- знаещи от мен за маслата ...
Та може да се окаже, че съединителя изобщо не ти е за смяна. Very Happy
Ами и аз не вярвах че така може да ме метнат но факт.Като не разбира човек отива уж при тия дето разбират.Затова почнах да чета.Прочетох че трябва да е със сертификат JASO M/М2 за мокри съединители и си взех това
https://www.putoline.com/en/catalogue/product/283/ester-tech-4-15w-50/1849/
Взел съм вече съединител.В упътването на мотора пише дебелината на дисковете ще ги премеря и ако не са за смяна ще си ги оставя.Като гледам не е някаква сложна операция.



Целта ми е да видя дали е преправян и обтегача на веригата понеже е супер проблемен и ме притетнява без да съм видял лично дали не се е провесил пред изпадане вече.Защото стане ли така



То тогава маслото ще ми е най малкият проблем
И трябва да го заваря така:




Та така. Smile

Ето и една табличка с маслата в упътването, може би на някой аматьор като мен, ще му е полезна преди да са го намерили "разбиращите" и да кара един сезон с автомобилно масло  Smile


« Последна редакция: февруари 12, 2020, 19:23:49 последно от AlexM » Активен
dambatamoto
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: suzuki intruder 1400,yamaha wr 400
Публикации: 81



Ел. поща
« Отговор #78 -: февруари 12, 2020, 20:00:21 »

Колега spongi малко късно видях...пружините ги поръчах на"пружини Пенев",но си направих мои изчисления на дебелината на телта и дължината на пружините(мисля че завиших дебелината с2-5 десети,а дължината с 2-3 ММ,някъде бях писал,но продадох мотора и...).Цената беше около 50лв за целия комплект пружини.Ако намеря инфото ще пиша на лични
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 666



Ел. поща
« Отговор #79 -: февруари 13, 2020, 08:00:56 »

Скоро сменях съединител на една Шадоу Ейс 750 , пружините уж с 15% по-силни , човекът казва че вече не приплъзвал , но странно в задръствания когато се движи главно на първа след 10-15 мин ръчката омеквала . Като поизстине и се оправя , така беше и със стария , но и приплъзваше здраво .
Друг случай на скутер тунинг пружини от реномираната марка Полини , три вида в комплекта ,три цвята , 10-20-30% по-твърди . Ами двата цвята по-меки от оригиналните използвани .  Sad Smile
Този обтегач хидравличен ли е ?
Активен
AlexM
ниво 3
***
Активен Активен

Мотор: Honda XL250 Degree, Suzuki LS650, Piaggio Beverly
Публикации: 153



« Отговор #80 -: февруари 13, 2020, 09:13:08 »

Скоро сменях съединител на една Шадоу Ейс 750 , пружините уж с 15% по-силни , човекът казва че вече не приплъзвал , но странно в задръствания когато се движи главно на първа след 10-15 мин ръчката омеквала . Като поизстине и се оправя , така беше и със стария , но и приплъзваше здраво .
Друг случай на скутер тунинг пружини от реномираната марка Полини , три вида в комплекта ,три цвята , 10-20-30% по-твърди . Ами двата цвята по-меки от оригиналните използвани .  Sad Smile
Този обтегач хидравличен ли е ?
За съжаление е така и най-добре е подходил колегата dambatamoto като е модифицирал сам нещата но не всички имаме тази възможност и се доверяваме уж на готови тунинг изпълнение.Не е хидравличен, има една пружина вътре , фабричен дефект си е, трябваше да го направят с няколко мм по дълго буталото за да не може да изпада и в най крайна точка.То почва до тропа веригата жестоко но казват, че затропа ли вече си на косъм от пълен блокаж.Твърдят че ги сменят през 10 000 км, но да сменяш обтегач на 10 000 ...... заваряват му една гайка за да не може да изпадне и така докато не се износи пластмасата на веригата.  Smile
« Последна редакция: февруари 13, 2020, 09:37:12 последно от AlexM » Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1779



Ел. поща
« Отговор #81 -: февруари 13, 2020, 12:09:29 »

Скоро сменях съединител на една Шадоу Ейс 750 , пружините уж с 15% по-силни , човекът казва че вече не приплъзвал , но странно в задръствания когато се движи главно на първа след 10-15 мин ръчката омеквала . Като поизстине и се оправя..........
Така се получава когато мотора работи повече време на място и маслото загрее повече от нормалното
Активен
dambatamoto
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: suzuki intruder 1400,yamaha wr 400
Публикации: 81



Ел. поща
« Отговор #82 -: февруари 13, 2020, 12:35:27 »

И аз търсих да си купя афтърмаркет усилени пружини,но по форумите четох че ги има само в Щатите.В нета никъде не видях да се продават и затова реших да ми ги направят тук по мои размери,за съжаление не намирам листа със тези размери.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1853



« Отговор #83 -: февруари 13, 2020, 22:35:06 »

Не е хидравличен, има една пружина вътре , фабричен дефект си е, трябваше да го направят с няколко мм по дълго буталото за да не може да изпада и в най крайна точка.То почва до тропа веригата жестоко но казват, че затропа ли вече си на косъм от пълен блокаж.Твърдят че ги сменят през 10 000 км, но да сменяш обтегач на 10 000 ...... заваряват му една гайка за да не може да изпадне и така докато не се износи пластмасата на веригата.  Smile

Не е фабричен дефект. Причината обтегачът да изпада е, че не се проверява редовно както е в ръководството. Като се износи веригата се сменя тя, а не обтегача. Ако изпадне самия обтегач получаваш клапан в картера. Самият обтегач не може да се направи "няколко мм по-дълъг" заради конструкцията на двигателя - обтегачът е в картера, за разлика от на повечето мотоциклети. Съответно ходът му трябва да е по-дълъг, но пък в картера няма чак толкова много място. Решението, което си показал, е едно от многото, вероятно най-евтиното. Две неща за него, щото вероятно не си ги разбрал - 1) докато е нова веригата се ползва оригиналната дупка. Добавената пред нея по посока на самата верига се ползва след като веригата се разтегли. Целта е да се изстискат поне 80 000км живот от ангренажната верига (в оригиналния вариант с качествена верига животът ѝ рядко надхвърля 40 000км). Има алтернативен вариант с две стоманени планки за изместване на опората на обтегача към картера, което ти дава около 150 000км живот на веригата. Имай предвид, че разтеглянето на веригата променя ъгълът на разпределителния вал спрямо коляновия. Освен това разтеглената верига износва зъбните колела. Нямам спомен на коляновия вал може ли да се смени зъбното колело.
И две приказки за маслата - мокрият съединител се страхува само от добавки за подобряване на триенето, не толкова от автомобилни масла. За съжаление някои от тези добавки се набиват трайно във феродовите дискове на съединителя и смяната на масло не решава проблема с превъртането, но винаги може да се опита. Няма да коментирам "страх ме е да налея 10w40", щото като знам какво има в съвременните масла ме е страх да налея повечето от тях в който и да било двигател, ама го правя, щот нямам алтернативи.
Активен
AlexM
ниво 3
***
Активен Активен

Мотор: Honda XL250 Degree, Suzuki LS650, Piaggio Beverly
Публикации: 153



« Отговор #84 -: февруари 14, 2020, 08:57:17 »

Не е фабричен дефект. Причината обтегачът да изпада е, че не се проверява редовно както е в ръководството. Като се износи веригата се сменя тя, а не обтегача. Ако изпадне самия обтегач получаваш клапан в картера. Самият обтегач не може да се направи "няколко мм по-дълъг" заради конструкцията на двигателя - обтегачът е в картера, за разлика от на повечето мотоциклети. Съответно ходът му трябва да е по-дълъг, но пък в картера няма чак толкова много място. Решението, което си показал, е едно от многото, вероятно най-евтиното. Две неща за него, щото вероятно не си ги разбрал - 1) докато е нова веригата се ползва оригиналната дупка. Добавената пред нея по посока на самата верига се ползва след като веригата се разтегли. Целта е да се изстискат поне 80 000км живот от ангренажната верига (в оригиналния вариант с качествена верига животът ѝ рядко надхвърля 40 000км). Има алтернативен вариант с две стоманени планки за изместване на опората на обтегача към картера, което ти дава около 150 000км живот на веригата. Имай предвид, че разтеглянето на веригата променя ъгълът на разпределителния вал спрямо коляновия. Освен това разтеглената верига износва зъбните колела. Нямам спомен на коляновия вал може ли да се смени зъбното колело.
И две приказки за маслата - мокрият съединител се страхува само от добавки за подобряване на триенето, не толкова от автомобилни масла. За съжаление някои от тези добавки се набиват трайно във феродовите дискове на съединителя и смяната на масло не решава проблема с превъртането, но винаги може да се опита. Няма да коментирам "страх ме е да налея 10w40", щото като знам какво има в съвременните масла ме е страх да налея повечето от тях в който и да било двигател, ама го правя, щот нямам алтернативи.
Страхотно Ник, ето това очаквам от един форум.Благодаря ти.
Значи да не бързам да си играя със заварката а да преместя дупката?Моя мотор ако считам километража за верен, което е малко вероятно е на 32 000 км.Ако направя вариянта със преместване на дупката с 5 000 км на сезон това са още близо 10 години  Sad Sad  Very Happy а след това смяна на веригата?Ако вече е преместена, това означава нова верига?Вапроса е какво ще открия като го отворя.  Smile
Довечера чакам съединителя и го започвам утре.
Може ли да те използвам ако нещо се запъна тотално?
« Последна редакция: февруари 14, 2020, 09:07:48 последно от AlexM » Активен
FozY
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 1030


R1200GSA; XVS650


WWW Ел. поща
« Отговор #85 -: февруари 14, 2020, 09:38:55 »

Никаква представа колега какво е.Сега съм с такова и взех същото но на друга марка.
Всеки който питаш ти отговаря подобно на теб с догатки.В този форум е пълно с подобни безсмислени постове и отговори.Да не говорим че миналата година като си взимах бардал от мотомагазин в София са ми дали такъв за автомобил и чак сега забелязах.Нали се сещаш че не всички сме маслари нито ти си кардио хирург(предполагам).  Smile

Пич, вярвай че съм много толерантен. И си прав че никой не е роден научен, но след като можеш да пишеш можеш и да четеш. Е... чети в същия този форум, има понаписано за маслата.
От друга страна ЗАКЛЮЧЕНИЕТО, че ще шурне като лейка, не е въпрос, т.е. ти си вече "вещ" в темата с маслата, ама пък ти продали автомобилно масло....
И като финал, я си потърси майстор за съединителя или повикай приятел, докато не е късно.

п.п. но пък ти стискам палци
Активен
AlexM
ниво 3
***
Активен Активен

Мотор: Honda XL250 Degree, Suzuki LS650, Piaggio Beverly
Публикации: 153



« Отговор #86 -: февруари 14, 2020, 09:47:56 »

Пич, вярвай че съм много толерантен. И си прав че никой не е роден научен, но след като можеш да пишеш можеш и да четеш. Е... чети в същия този форум, има понаписано за маслата.
От друга страна ЗАКЛЮЧЕНИЕТО, че ще шурне като лейка, не е въпрос, т.е. ти си вече "вещ" в темата с маслата, ама пък ти продали автомобилно масло....
И като финал, я си потърси майстор за съединителя или повикай приятел, докато не е късно.

п.п. но пък ти стискам палци
Ти не четеш а пишеш изявление.Това беше питане "дали ще шурне да тече", както и отгоре съм писал глупости за обтегача и колегата Ник ми е отговорил.Пита се, какъв беше проблема да кажеш че то няма съществена разлика и приключва въпроса, ама не, по добре да се похилим на вещия. След като разбрах че са ми дали масло за кола се зачетох за маслата.А твоето мнение и хилене в темата с какво помогна освен, че в момента си губя времето да пиша ала бала истории пак в тази същата тема.Ако утре някой като мен търси информация за този мотор ще гледа нахилени емотиконки но не и нещо полезно.
И не се притеснявай за моя съединител и моя мотор.Точно заради такива "майстори" съм го докарал до това да чета, понеже всички са разбирачи страшни. Самият този мотор не го обичат майсторите понеже е нискобюджетен и няма как да ти вземат например 300 лева за масло като за някое БМВ и никой не иска да го гледа.Особено в София където ще прекарат 5 други докато лепят гарнитурата на моя със силикон.И до майстор стигнах да, няма да му споменавам името но ми поискаха 2 000 лева да ми оправят двигателя който видите ли работи.....(и това за труд без частите)......... и то с автомобилно масло и то цяло лято.
Ако пък не на боклука и нов мотор, не ми е проблем ама никакъв.Стига сме разводнявали хубавата тема.Жив и здрав.
« Последна редакция: февруари 14, 2020, 10:38:37 последно от AlexM » Активен
Gnome Rhone
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: 1938 Gnome Rhone AX2 800 Yamaha XT600Z 1VJ
Публикации: 410


argumentum ad novitatem


« Отговор #87 -: февруари 14, 2020, 10:20:34 »

Една ангренажна верига на did е от порядъка на сто и няколко лв. Зависи колко линка е. Може да се провери доколко е разтеглена като се провери обтегача колко е отворил. Друг вариант, като се мери разстоянието примерно между 20пина на звената. С тези байганювщини, направени с толкова старание и рационална мисъл... Smile
Активен
AlexM
ниво 3
***
Активен Активен

Мотор: Honda XL250 Degree, Suzuki LS650, Piaggio Beverly
Публикации: 153



« Отговор #88 -: февруари 14, 2020, 10:36:42 »

Една ангренажна верига на did е от порядъка на сто и няколко лв. Зависи колко линка е. Може да се провери доколко е разтеглена като се провери обтегача колко е отворил. Друг вариант, като се мери разстоянието примерно между 20пина на звената. С тези байганювщини, направени с толкова старание и рационална мисъл... Smile
Дам, намерих я
https://www.dianamoto.com/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B6%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0-did-sca412h-132l-%D0%BA-41-195.html
Реално да, сменяш ли си веригата всичко това е ала бала. Smile
Ако и километрите които пишеха когато ти продават мотора са реални щеше да е прекрасно, но не е.  Very Happy
Немога да намеря колко милиметра трябва да е хода на обтегача до безопасния лимит.За да може да го премеря дали изобщо все още има смисъл от тая операция.
Иначе колегата Ник предполагам говореше за този вариянт на обтегача, много е добър ама е доста над техническите ми възможностти.  Very Happy



« Последна редакция: февруари 14, 2020, 10:57:26 последно от AlexM » Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2247


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #89 -: февруари 14, 2020, 10:59:44 »

Дали ти е разтегната веригата или не можеш да провериш и по ъглите на отместване на валовете - стига разбира се да намериш референтни стойности
Скъпото в тая операция е трудът, а не частите
Активен
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилChoppers (Модератор: puna_kazanlak)Тема: LS 650 Savage

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.475 секунди с 21 запитвания.