Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Генератор на Браун
Страници: 1 2 [3] 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Генератор на Браун  (Прочетена 31205 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kiki
Рентиер пътешественик...
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: с два коша...
Публикации: 39


Случаен минувач...


WWW
« Отговор #30 -: януари 31, 2012, 18:27:49 »

Здравейте! И аз нищо няма да рекламирам, въпреки че от две години монтирам и правя водородни клетки. Най-отговорно мога да кажа, че 30% икономия от такъв род хитринки не може да се постигне. Абсурдно е! Ако беше така, вече щях да съм доста богат, или от Лукойл да са ме освиткали.
Нагледах се на всякакви реклами, брошури и какво още ли не, в които некоректни и най-вече абсолютно некомпетентни хора, обещават до 70% икономия - нещо във сферата на най-оптимистичните мечти...
Но да се върнем към темата - електролизата изисква ток. С 4 ампера няма да постигнете нищо. С 16 ампера, може да се приближите до 800 милилитра в минута, т.е. 0.8 литра оксиводород и то при почти идеални условия-добре изчислена клетка, коректно избрани разстояние между пластините, качествен електролит/ Калиева основа-18% разтвор/, електроди от инокс 316L с по високо съдържание на молибден, който от своя страна също катализира процеса на "разбиване" на водата.....
Естествено добре е да имате емулатори за ламда сондата и мап и маф сензорите в зависимост от колата-дизелова или бензинова.
Подходящият ток за продуктивна електролиза на този етап е 25 - 30 Ампера,  което е половината от капацитета на повечето автомобилни генератори. Да не говорим за мотоциклетните, които така или иначе умират в маслената баня и все още са доста слаби ( с малки изключения).
Така че, правете си сметка: -трябва ви генератор поне 110А.за да се случи нещо от сорта на 10-12% икономия. Колкото до моторите, по-подходящи са Цериевите капсули, които не изискват никаква подръжка и ток. Освен това са и по-продуктивни.
Активен
MASTER
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA
Публикации: 113


« Отговор #31 -: януари 31, 2012, 18:43:27 »

дано поне там да има ефект защото още ме боли за тези 500лв.

Единствения шанс да спре болката ти е да намериш някой който още вярва в Дядо Коледа и други чудеса и срещу скромна сума да му преотстъпиш този паметник на глупостта
Активен
boris_vn
0898 647 384
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: cbr900rr- 97
Публикации: 1804


САМО ХОНДА МОЖЕ ДА УБИЕ ХОНДА

223
Ел. поща
« Отговор #32 -: януари 31, 2012, 19:26:07 »

Единствения шанс да спре болката ти е да намериш някой който още вярва в Дядо Коледа и други чудеса и срещу скромна сума да му преотстъпиш този паметник на глупостта
докато има балъци ще има и тарикати  :)аз се занимавам с коли и газови уредби .какви неща съм чувал за водорода мале много наивни хора има ,и много 'колеги' се възползват от наивноста  Smile
Активен
vesod
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: XJ900
Публикации: 263


Ако караш твърде бързо, ще те носят много бавно


WWW Ел. поща
« Отговор #33 -: януари 31, 2012, 22:09:39 »

Постигането на чист браунов газ е тънка работа.Номера е да се направи така,че да харчи по-малко ток и да произвежда повече газ електролизера.Иначе ползването на газ за горелка е уникално.
Пламъка на горелката сам се наглася/температурата/според материала, който се топи или заварява.
Температурата, която се постига с такава горелка достига 6000 градуса.
Ползването му в ДВГ се свежда само за подпомагане на горенето и вдигане на мощност.Електролизер произвеждащ по-малко от 2 литра в минута и повече от 20-25 ампера потребление на ток е бошлав работа.
На тези,които се интересуват и им се чете ето.

http://mazeto.net/index.php?board=15.0

Активен
the slow heart
Suzuki Intruder 750cc
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 987


somewhere over the rainbow


« Отговор #34 -: февруари 01, 2012, 10:49:55 »

Постигането на чист браунов газ е тънка работа.Номера е да се направи така,че да харчи по-малко ток и да произвежда повече газ електролизера.Иначе ползването на газ за горелка е уникално.
Пламъка на горелката сам се наглася/температурата/според материала, който се топи или заварява.
Температурата, която се постига с такава горелка достига 6000 градуса.
Ползването му в ДВГ се свежда само за подпомагане на горенето и вдигане на мощност.Електролизер произвеждащ по-малко от 2 литра в минута и повече от 20-25 ампера потребление на ток е бошлав работа.
На тези,които се интересуват и им се чете ето.

http://mazeto.net/index.php?board=15.0




Използването за горелка е наистина удивително, умните глави нека се почешат повечко и да ни светнат защо се получава така.

Относно използването за подпомагане на горенето в ДВГ ми е интересно защо
тия дето твърдят че има икономия не отиват на варианта за тест.
За обективен тест говоря, на стенд.
Защото тая дискусия се шири на много места, едните бият камбана че има икономия, другите им се смеят и само се замерят с доводи.
Знае ли някой за проведен такъв тест в присъствието на двете страни в дискусията?

Активен
vako844
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSXR 1000
Публикации: 76



Ел. поща
« Отговор #35 -: февруари 01, 2012, 15:40:21 »

Използването за горелка е наистина удивително, умните глави нека се почешат повечко и да ни светнат защо се получава така.

Относно използването за подпомагане на горенето в ДВГ ми е интересно защо
тия дето твърдят че има икономия не отиват на варианта за тест.
За обективен тест говоря, на стенд.
Защото тая дискусия се шири на много места, едните бият камбана че има икономия, другите им се смеят и само се замерят с доводи.
Знае ли някой за проведен такъв тест в присъствието на двете страни в дискусията?

Относно темп. която развива пламъка при контакт с различни материали, аз си го обяснявам че бързо се достига темп. на кипене/изпаряване на въпросния материал, вследствие на което няма как да се покачи повече въпросната температура (това е моето обяснение, и не го налагам за миродавно).
А за тестове знам за проведени няколко, но не в затворена среда. А както всеки знае едно и също трасе няма как да се мине 2-ри път - разлика във външната темп., разлика е атмосферното налягане, насрещен вятър, трафик и т.н.
Активен
uzi77
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Shadow Sabre
Публикации: 8


Ел. поща
« Отговор #36 -: ноември 08, 2012, 18:28:42 »

Ето и един тест от мене които намерих.
HHO Powered Motorcycle Test Results 3, 4, & 5 from Westcoast Exterminator

В коментарите по-надолу има и клип как е направен генератора.Получения газ трябва да премине през воден филтър обаче,иначе може да върне евентуално получения пламък в клетката. При мен вече избухна в филтъра и не е толкова страшно,по скоро неприятно. Smile
Активен
uzi77
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Shadow Sabre
Публикации: 8


Ел. поща
« Отговор #37 -: ноември 08, 2012, 18:52:44 »

Евала на NikDaPhreak , всички трябва да прочетат това което е постнал на страница 2. Very Happy
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2088



« Отговор #38 -: ноември 08, 2012, 22:23:49 »

Чудех се дали да продължавам да пиша. Ползвал съм такова чудо. Опитах се да обясня защо работи. Не продавам генератори на ННО газ. Не съм и рекламно лице на когото и да било. Споделих пример от личния си опит.
След като описах всичко това, да се опитам отново да обясня защо това чудо работи.
Да разгледаме много опростено изгарянето на горивната смес в четиритактов бензинов двигател. Интересува ни общо взето пълненето, работния такт и горенето. Както знаем, след като от цилиндъра излязат отработените газове, той се запълва с горивна смес (опростена схема!). Затварят се клапаните и горивната смес се сгъстява. Понеже горенето на тази горивна смес е _бавно_, искрата за запалването й се подава няколко градуса преди горна мъртва точка. Защо ли? Ами защото сместта започва да гори веднага след подаването на искрата. Разпалването й обаче е бавно. Дори след горна мъртва точка все още нямаме горене в целия обем. На това разчитаме, иначе запалването на сместа преди ГМТ щеше да обърне посоката на въртене на коляновия вал. Работен такт. Особено при по-високи обороти, дори и със съвременната електроника, горенето продължава и след като отдавна буталото е подминало ГМТ. Добре известен факт е, че в опитите си да се преборят с не добре изгорелите газове, конструкторите на двигатели прибягват до катализатори. Интересно, нали уж всичко в тая горивна смес гореше? Да, но някак си по-бавно отколкото ни се иска.
Какво постигаме с добавянето на по-бързо изгарящи вещества в горивната смес? Промяна на октановото число? Оп... опростена схема... Постигаме по-бързо възпламеняване на газ в целия обем. Защо твърдя тази глупост и каква е разликата между бензиновите пари и другите газове, които бихме използвали?
Горивната смес, образувана от бензинови пари, се запалва няколко градуса преди ГМТ и догаря по време на изпускателния такт на двигателя, че и в катализатора.
Ако добавим газ в горивната смес, който да се възпламенява, без да детонира, с по-голяма скорост от гази на горивната смес може би ще успеем да запалим горивната смес не само в най-близката точка до запалителната свещ, но и в целия обем. До тук надявам се сте съгласни с идеята.
Какво прави ННО газът, произведен с електролиза? И защо го пиша ННО, а не браунов газ? По дефиниция Брауновият газ съдържа свободни молекули водород и кислород. Химическият анализ на това, което произвеждаме при електролиза на водата съдържа между 10 и 30% Браунов газ, кислородни йони и молекули от два атома водород. Както свободните атоми водород, така и молекулите от по два атома, са лесно запалими. Запалват се много по-лесно от бензиновите пари и изгарят много по-бързо.
Какво ще се получи, ако добавим ННО газ към горивната смес? Ще изгори заедно с бензиновите пари. Или преди тях? ННО газът гори по-бързо от бензиновите пари, следователно ще изгори преди бензина. Какви ще са ефектите от това горене?
От една страна изгарянето на водорода ще намали количеството кислород в горивната смес. С колко? Точно с толкова, колкото кислородни атоми са мужни, за да превърнем водородните атоми и молекули във вода. Добре де, ама ние нали сме добавили освен водорода от водата и всичкия кислород? С други думи сме обогатили на кислород горивната смес преди да я запалим, запалили сме я и сме обеднили на кислород горивната смес точно с толкова, с колкото сме я обогатили предварително. Танто за танто.
От друга страна нека погледнем горенето. Имаме искра, която възпламенява горивната смес. Запалва се всичко, което е в непосредствена близост до искрата. Бензинови пари и водород. До момента нищо различно от стандартната горивна смес. Разликите се появяват след като се запали горивната смес. Водородът, който е равномерно разпределен в горивната смес (оопростен модел, ей! 2та процента не са интересни!) се запалва много по-бързо от бензиновите пари. Горенето се разпространява много по-бързо в целия обем на горивната смес. Вече нямаме запалване на бензиновите пари от горящите съседни бензинови пари, а от горящия водород. Понеже водородът е успял да се възпламени в _целия_ обем много преди горящите бензинови пари да са възпламенили и половината от него, имаме по-ранно възпламеняване на горивната смес в целия обем. От там произтичат няколко неща. Горивната смес вече не се разпалва продължително време. Налягането, което създава горенето, не се появява толкова "късно". Ако имаме късмет, цялата горивна смес ще е изгоряла 2 градуса след ГМТ. Е, чак такъв късмет нямаме, но със сигурност много по-голяма част от горивната смес ще е изгоряла във всеки един момент от работния такт на двигтателя, сравнено с горенето без ННО газ.
Две нещица още. Защо нарекох ННО газът катализатор на горенето? Защото ускорява процеса горене. Ок, участва пряко в горенето и не отговаря на дефиницията "ускорява химичната реакция, без пряко да участва в нея", защото участва. Но пък я ускорява.
Защо добавянето на ННО не намалява обема кислород в горивната смес? Ами защото добавяме освен водород и кислородът, който е нужен за изгарянето на този водород.
Има няколко прости факти, които доказват емпирично, че имаме по-добро изгаряне. Всички коли с електронно управление на впръскването на гориво повишават разхода си на гориво при добавяне на ННО газ. Защо ли? Защото всички такива коли имат ламбда сонда. Нейната основна функция е да следи количеството горивна смес в отработените газове. На тази база електрониката преценява, дали горивната смес е твърде бедна или твърде богата и коригира количеството гориво, подавано към двигателя. Ако постигнем по-добро горене, в изгорелите газове ще има по-малко горивна смес, която не е успяла да изгори. В следствие на това, ламбда сондата ще подлъже електрониката, която ще започне да подава повече гориво, за да не караме с бедна смес. Е, колата започва да харчи повече, та ще трябва да пипаме или по електрониката или да коригираме показанията на ламбда сондата (съвсем отделни теми) или да се примирим с по-големия разход (май не беше това целта).

А, да, пак да кажа - не продавам нищо, не рекламирам нищо. Четох много по темата преди да си купя 4 такива клетки. Карал съм с тях. Има ефект. Успях да им потроша кутиите и в момента не ги ползвам. Карам основно мотор (освен последната седмица, че нямам вериги за мотора) та не ме притеснява, че дамасчето харчи някакво гориво. Като за 20 дена годишно май не ми идва музата да си направя клетките.

Не знам защо мислиш, че бързото горене на горивната смес може да подобри толкова ефективността на двигателя. Ако е така, защо инженерите не харесват детонационното горене, и защо октановото число всъщност е показател за устойчивост на горене на горивото? Практически няма проблем горивовъздушната смес в бензинов двигател да гори десетки пъти по-бързо, ама това води до много грозни последствия, като примерно криви мотовилки и пробити бутала и избили свещи.
Другото име на Ламбда сондата е кислороден датчик, Мисля, че така е по-ясно какво точно следи той, ама не е горивна смес.
Ако вкараш водород и кислород и вода в горивната камера няма как да намалиш количеството свободен кислород, с което да накараш системата за впръскване да вкарва още гориво.
Правени са опити с вода в горивото с емуглатори, и това също помага, проблема е, че водата трудно става емулсия с горивата.
Когато времето е мъгливо примерно, също се усеща подобрение в работата на двигателите, особено ако са с турбо или с компресор.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #39 -: ноември 09, 2012, 12:25:37 »

Ok, нека се опитам да перефразирам малко изказването си. Горенето като скорост на изгаряне в обем 1 кубически милиметър в цилиндъра не се променя. Променя се по-скоро моментът на неговото запалване. С други думи имаме взрив на свободния водород в целия обем. Неговото количество обаче е толкова малко, че не можем да докараме бензина до детонационно горене. Вместо това успяваме да разпалим горивната смес в целия обем, като не променяме скоростта на горене на бензина, а началния момент на неговото запалване. Или имаме почти мигновено запалване, но не и изгаряне на горивната смес. Поправете ме ако греша, но при доста по-бързото разпалване на горивната смес имаме и по ранно изгаряне на същата, а от там - по-високо налягане в горивната камера, което води и до по-висока мощност.
Защо се налага да пипаме ламбда сондата? Съгласен съм, че ламбда сондата мери състоянието на изгорелите газове. Ако измерва само количеството кислород в отработените газове, то при пълно изгаряне на горивото (практически невъзможно), ламбда сондата би трябвало да отчита минимално количество кислород. Приемаме това състояние за логическа 0 / перфектна смес. Ако имаме бедна смес кислорода ще е повече, ако имаме богата - по-малко. Съответно ламбда сондата казва на ЕКУто да добави или намали количеството гориво, прибавено към горивната смес. Какво се случва при разпалването на сместа в цилиндъра? Искра, горивната смес около свещта се запалва, гори и възпламенява горивната смес в съседство, която също започа да гори и запалва тази в съседство и т.н. Горивната смес в периферията на цилиндъра започва да гори доста след като се е появила искрата (основна причина за "предварението" на запалването). Какво правим, като добавим водород при горенето? Ако не е близо до 100% от горивната смес, просто добавяме "разпалки" в нея. С други думи нещо, което запалва всичкия обем горивна смес много по-бързо от нормално. И тук не говоря за детонация, а за подпалване все едно имаме още 200-300 искри в цилиндъра. Подобен похват използват някои фирми с поставянето на 2 свещи и дори с подаването на ток за 2 или 3 последователни искри към свещите (последното съм го виждал преди години в някакъв къстъм електронен блок, не помня вече марка, модел и т.н.).
Какво отчита сондата в тези случаи? Особено при по-високи обороти, когато при нормално положение горивната смес не успява да изгори напълно и примерно 20% от нея излизат през ауспуха "фира", сондата + ЕКУто отчитат нормално горене. Добавяме водорода. Горивната смес при по-високи обороти започва да гори по-рано и съответно успява да изгори по-добре преди да излезе от цилиндъра. Имаме по-малко кислород, защото по-голяма част от него се е свързала с горивото в горивната камера. От друга страна има по-малко неизгоряла горивна смес в отработените газове. И тук идва основната драма с пестенето на гориво. Ако ламбда сондата мери само кислорода в отработените газове, то тя ще измери по-малко от нулевата стойност или ще каже на ЕКУто "богата смес, върти кранчето". Така ще реализираме реално икономия на гориво в по-високите обороти (при ниските също, но там разликата ще е малко по-малка). Ако обаче ламбда сондата мери количеството не добре изгоряла горивна смес, то според отработените газове двигателя ще работи с бедна смес. Тогава ЕКУто ще добави гориво. Ако имаме достатъчно водород, дори доста гориво. Те тогава ще сме в преразход и ще се наложи да се добавя електроника, която да коригира показанията на ламбда сондата, за да добием реално икономия.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #40 -: ноември 09, 2012, 12:40:31 »

Няколко думи за водата в горивната смес. От нея има доста добър и доказан ефект, ако е на водни капки.
Причината е проста. Водните капки (естествено, по-скоро пръски, с размер части от милиметъра всяка) попаднали в горивната камера, поемат относително голямо количество топлинна енергия, за да се изпарят. Това намалява енергията, нужна за сгъстяването на горивната смес (закон на термодинамиката - повишаването на налягането води до повишаване на температурата и обратното). Какво ще стане като се изпарят тези водни капчици? Ами ще повишат налягането в цилиндъра. Перфектният момент е точно след като буталото тръгне "надолу" и горивната смес вече гори. Тогава имаме най-много файда от повишаването на налягането. Ефектът е като да сме добавили турбо, макар и с много малко налягане.
Имаше някъде дори графики по интернет с формули и научни обяснения, но не ми се рови да ги намеря.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2088



« Отговор #41 -: ноември 09, 2012, 13:38:13 »

Ok, нека се опитам да перефразирам малко изказването си. Горенето като скорост на изгаряне в обем 1 кубически милиметър в цилиндъра не се променя. Променя се по-скоро моментът на неговото запалване. С други думи имаме взрив на свободния водород в целия обем. Неговото количество обаче е толкова малко, че не можем да докараме бензина до детонационно горене. Вместо това успяваме да разпалим горивната смес в целия обем, като не променяме скоростта на горене на бензина, а началния момент на неговото запалване. Или имаме почти мигновено запалване, но не и изгаряне на горивната смес. Поправете ме ако греша, но при доста по-бързото разпалване на горивната смес имаме и по ранно изгаряне на същата, а от там - по-високо налягане в горивната камера, което води и до по-висока мощност.

Това за което говориш е точно промяна на фронта на горене на сместа, който при толкова голямо увеличение би довел до детонация. За да запалиш целия обем без да променяш скоростта на горене, трябва да подаваш искрата не 300 пъти, а на 300 места. 20% неизгоряла смес е някакъв абсурд дори при добре настроена карбураторна машина.
При двигател с впръскване подобряването на горенето пак би трябвало да понижи разхода, защото добавянето на гориво за постигане на оптималното ламбда съотношение ще доведе до по-висока мощност и няма да се налага да настъпваме толкова.
И парата помага в цилиндъра в определени количества, не са само капчиците. Тя при компресиране май кондензира, после пак се изпарява и така, даже май се разлага в цилиндъра заради налягане и температура.
От тая гледна точка не знам дали някой бързовар няма да върши същата работа като тоя HHO генератор при двигтели със сбъркано смесообразуване.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #42 -: ноември 09, 2012, 14:53:10 »

Не, че не ми е интересно, ама нямам нито лабораторните условия, за да снимам горенето в камерата в единия и в другия случай, нито кинтите, за да си го поръчам. До голяма степен изказването ми базира на догатки, какво се случва в горивната камера и какво не би трябвало да се случва (детонациите звучат малко по-различно от нормалната работа на двигателя).
Факт е, че има разни хора, дето предлагат тест на клетките преди да ги платиш. Явно са сигурни, че клетките вършат работа. Факт е също, че клетките променят начина на изгаряне на горивото в двигателя. Колко точно и каква икономия ще добиеш зависи много от това колко адекватно е настроен двигателя. Колкото по-стар е и с по-калпаво смесообразуване, толкова по-голям шанс за икономия има.
Водната пара може би може да кондензира при определени условия в двигателя, но бързоварче с канче вода няма да свърши това, което върши електролизер. Вярно, че повечето електролизери са и бързовари, но това е отделна тема.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2088



« Отговор #43 -: ноември 09, 2012, 16:24:45 »

Не, че не ми е интересно, ама нямам нито лабораторните условия, за да снимам горенето в камерата в единия и в другия случай, нито кинтите, за да си го поръчам. До голяма степен изказването ми базира на догатки, какво се случва в горивната камера и какво не би трябвало да се случва (детонациите звучат малко по-различно от нормалната работа на двигателя).
Факт е, че има разни хора, дето предлагат тест на клетките преди да ги платиш. Явно са сигурни, че клетките вършат работа. Факт е също, че клетките променят начина на изгаряне на горивото в двигателя. Колко точно и каква икономия ще добиеш зависи много от това колко адекватно е настроен двигателя. Колкото по-стар е и с по-калпаво смесообразуване, толкова по-голям шанс за икономия има.
Водната пара може би може да кондензира при определени условия в двигателя, но бързоварче с канче вода няма да свърши това, което върши електролизер. Вярно, че повечето електролизери са и бързовари, но това е отделна тема.

Абе и на мен ми е интересен ефекта, и искам по-скоро обяснение как и защо се случва, ама ме мързи да направя един бързовар Very Happy. да тествам.
Ама мога да ти кажа, че от 20%+ икономия никой не се отказва, а доста хора ги демонтираха тия системи.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #44 -: ноември 09, 2012, 17:37:36 »

Казано честно, аз съм ползвал и има ефект. Трите клетки седят с потрошени кутии, а четвъртата брат ми я потурчи някъде. Като се замисля колко кинти налях за тях и ми призлява. Ама ще ги събера пак, няма да се размине. Че с тия цени на енергията ако не смъкна малко разхода ще ставам пешеходец и ще се грея на открит огън с паркета на комшиите (най-близо е, на удобен размер е нарязан и нацепен и много добре е изсъхнал...)
Активен
Страници: 1 2 [3] 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Генератор на Браун

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.535 секунди с 20 запитвания.