Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Генератор на Браун
Страници: 1 [2] 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Генератор на Браун  (Прочетена 28563 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #15 -: януари 26, 2012, 12:58:49 »

Колега с тази твоя така обяснена клетка ти си постигнал има-нема 0.1л/мин от въпросната смес Very Happy Демек си работел на принципа нищо не давам, ама и нищо не взимам Surprised
Този 2.2 мотор какво количество въздух минава през двигателя за 1 минута, а ти си успял да му добавиш за 10 минути 1л от този газ (моля само този газ да не се бърка с 1л газ от тези дето ползват газови уредби понеже този не е втечнен). Както ти сам каза, няма устройство на тази земя което да има КПД по-голямо от 100%  Smile (винаги има загуби въпроса е колко). Единствения + който се сещам беше че премахва натрупването на нагар по челото на буталото и главата (даже някой сервизи предлагат тази "услуга" със стационарни такива клетки  Smile Smile Smile ), и някой твърдят че качествата на маслата се задържали за повече време (сменяли се на повече км).
Точно поради 1-вото качество аз се бях засилил да правя такова нещо, понеже с моя Мерцедес 300д лятно време горя ВСЯКАКЪВ вид преработени масла, и исках да премахна нагарите който се образуват вътре в горивната камера.

ПС:Ето ви една наистина изпитана схема за икономия

Не съм мерил точно колко газ генерираха 4те клетки и не бяха точно със стоманени пластинки. Но не коментираме конкретния случай, дадох го за пример. По каталог 2250сс 5 цилиндров звяр би трябвало да папка 7.3/100 извънградско. 6.9/100 без да го жаля си беше поне за мен добър резултат.
И за да спрем с полемиката за обемите - клетките работеха на 8А и със сигурност произвеждаха повече от 100 милилитра газ в минута всяка. Проблемът беше, че загряваха и се изпаряваше и някакво количество вода, освен генерирания газ.

По темата - изгарянето на нагара е резултат от по-доброто горене като цяло. Както написах вече - водородът в случая е катализатор, а не основно гориво. Както знаем от учебниците по химия катализаторът в една система не е нужно да е в огромни количества, за да свърши работа. Най-смело и безотговорно твърдя, че добавянето на катализатор при ДВГ има положителен ефект както върху мощността, така и върху икономията на гориво. Просто повишава КПД на двигателя.
Факт е, че темата е безкрайна и че някои експерименти са по-удачни от други. Но то като се замислим и при автомобитите и при моторите е така - някои модели са по-успешни от други.
Ако някой се интересува по-сериозно от темата - да драсне едно съобщение. Мога да му изсипя доста идеи и линкове. Ако интересът се окаже по-сериозен, мога да ги изсипя и тук.

Koлеги, както отдавна е установено перпету мобиле е невъзможно - не можеш да печелиш енергия от нищото. За да разделиш водата на водород и кислород е меобходимо точно толкова енергия, колкото ще се получи при изгарянето на водорода. Като се има предвид КПДто на процесите, дори ще изгубиш енергия. Който твърди че кара колата само с водород от електролиза за сметка на ток, произведен от двигателя - просто лъже........

До голяма степен си прав, коелга. Ако разглеждаме електролиза в затворена система. Ако обаче добавяме енергия от обкръжаващата ни среда (няма значение как... ловим гръмотевици примерно) сметката ще излезе. Е, нямаме още технология за целта, ама... Пълно щастие няма Smile
Активен
sasko12345
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: kolelo s motor
Публикации: 358


Ел. поща
« Отговор #16 -: януари 26, 2012, 15:03:10 »

по добре пусни пропан бутан малко поне няма ток да хаби
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #17 -: януари 26, 2012, 16:01:11 »

по добре пусни пропан бутан малко поне няма ток да хаби

Не си прав, колега. По една много проста причина. Пропан-бутанът е гориво, а не катализатор. Ще промениш горивната смес и не вярвам да постигнеш нещо смислено.
Активен
vako844
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSXR 1000
Публикации: 76



Ел. поща
« Отговор #18 -: януари 26, 2012, 18:01:13 »

Добре ясно е че тук всеки си има вече създадено мнение, но искам да кажа, че аз доста обстойно се интересувах от цялата тази концепция, като съм посветил доста време в четене (не само на Бг сайтове), и изглеждането на огромно количество клипове.
роблемът беше, че загряваха и се изпаряваше и някакво количество вода, освен генерирания газ.
Колега изчезва ти електролита (както си писал по-горе водата ама то не е вода) поради причината, че при получаването на тези смеси (газ) се изразходва електролит. Обаче ако разхода ти е много голям просто си си монтирал бързовар в колата (идея си нямам за какво ще ти е).
Единствената електролиза която си заслужава да се коментира за този вид използване на генератора (използване в кола с цел намаляване на разхода), е тази на Бойс иначе казано "резонансна влвктролиза" при която се ползва чстотен регулатор - PWM, доабвяне на намотки и др неща който да покачат КПДто на самата клетка.
Другото което коментираше "че газта е катализатор за горенето" и оттам идва намаляването на разхода. Ти даже и не знаеш производителността на тази/тези клетка/ки която ползваш, камо ли КПДто, но 1 път ти се е случило колата ти да ти даде разход с 0,5л/100 и си сигурен че е от нея?!?!?! Дори и добавянето на този катализатор няма как да се получи икономия понеже разхода е много по голям за получаването му, дори и да е катализатор а не основно гориво.
Просто на тази земя няма как да стане 1+1=3, не и на тази земя.
Активен
the slow heart
Suzuki Intruder 750cc
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 987


somewhere over the rainbow


« Отговор #19 -: януари 26, 2012, 18:13:54 »

Просто на тази земя няма как да стане 1+1=3, не и на тази земя.

Е как да няма колега, това е стара креватна технология,
благодарение на която не само аз и ти щъкаме наоколо  Smile

Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #20 -: януари 26, 2012, 19:16:14 »

Е как да няма колега, това е стара креватна технология,
благодарение на която не само аз и ти щъкаме наоколо  Smile



Много си прав Smile
Активен
kiril kirilov
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: YAMAHA FZ-1 Fazer, KAWA KLR 250, АWО S, КR-50, IFA ВК 350 и MZ RT 125/3
Публикации: 1668


Винаги може и още.......... Бургас


« Отговор #21 -: януари 26, 2012, 22:42:48 »

Водорода няма нищо общо с катализаторите - няма каталитично действие /кат. са в-ва които увеличават скороста на хим. реакции, без сами да участват в тях/. Той има много по-голям афинитет към кислорода от горивото и първи ще изгори /при него горенето ще е с по-голяма скорост от това на въглеводородите в горивото/. На всички ни се иска да открием достъпен начин за генериране на енергия или повишаване икономичнистта на съществуващите източници на енергия, но няма от къде тази система да даде значителен ефект........а да само в рекламите на тарикатите...........
Активен
jagobi
Bubz
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Victory Judge
Публикации: 670



Ел. поща
« Отговор #22 -: януари 27, 2012, 01:37:08 »

извинявайте ама всички на теория много разбират четат пишат ама аз ще кажа само едно брат ми си сложи такава чудесия по точно двамата го слагахме купил го е от канада и икономията е 30% ако искате вярвайте ако искате недейте четох четох и накрая зех да напиша всеки разсъждава ама така ама онака колата е хонда 1,4 бензин 96 гореше му 10 сега гори 7 както искайте го разбирайте
Активен
Fbegov
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Benelli tnt 1130 café racer, Yamaha fz6 fazer s2 GT
Публикации: 2067


Ако си прекалено предпазлив, животът ти става уме


Ел. поща
« Отговор #23 -: януари 27, 2012, 02:55:26 »

 Добре де, тези, които използват, така да се каже иновацията би следвало да постнат повече информация -логично е да са чели повече и да я имат.
 Аз не съм скептик, дори напротив. Искам да разбера, ей така от любопитство, какво представлява Брауновият газ като съединение - щото чист водород не е.
 Някой спомена, че се явява като катализатор..! Не виждам обаче, как въпросния газ може да бъде катализатор, когато се твърди, че помага за пълното изгаряне на сместа - катализатора ускорява реакцията = на промяна на октановото число,... което не се връзва с пълно и прецизно изгаряне Surprised
 А да го спрягаме като основно гориво е направо смешно - надявам се, не е нужно да "разказвам" защо..(ако е нужно ще го направя)
 Хайде знаещите, кажете как контролирате и съхранявате произведеното и изчислявате дебита, който тече към дозиращото усройство, което од своя страна се грижи за еволюционната горивна смес?
 И ето, че стигаме до същинсата революция - ГОРИВНАТА СМЕС в частност калоричноста, октановото число и т.н. за достигане на 30%+ КПД.
 Искам просто инфо, нищо повече.
Активен
jagobi
Bubz
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Victory Judge
Публикации: 670



Ел. поща
« Отговор #24 -: януари 27, 2012, 11:14:24 »

Сега да се опитам да обясня това което аз разбрах когато поставяхме тва чудо.Имаше описание как се поставя и следствие прочетеното -споделям.Клетката която произвежда газа представлява контеинер херметически затворен в който се поставя дестилирана вода и катализатор на реякцията забележете КАТАЛИЗАТОР НА РЕАКЦИЯТА-калиева или натриева основа.Внашия случай 30гр. за 1,2 л вода.Отгоре има клеми +/- и щуцер за маркуча който отвежда газа до смукателния колектор.Има импулсен модулатор който накъсва тока на импулси,на същия има потенциометър с който регулираш ампеража на системата -който в нашия случаи трябваше да бъде-10-14А.Има една електроника която се връзва на дебитомера на смукателния колектор която се поставя в купето с нея регулираш оборотите на празен ход защото когато пуснете газа дебитомера отчита по високо ниво на кислород и подава компа повече гориво.На тая електроника има 2 копчета Вкл/Изкл-едното е за цялата система а другото е градско-извънградско- и потенциометър за командване на дебитомера.В комплекта също има и една отдалечваща втулка за ламбдата-която се завива на неино място и после ламдата се завива върху нея.Сега поставихме всички компоненти вързахме ги и кво се получи палим(в указанията пише че се изчаква колата да загрее и да си махне смукача и тогава се пуска системата)изчакахме да загерее и пуснахме тва чудо като с ампермер насторихме да работи на 13 А.И о небеса ниските обороти се вдигнаха с 500-намалихме ги от електрониката и работата стана.Препоръчва се ако катализатора ти е натриева основа на 2 наливания на вода да се слага отново защото се отлага по стените и се губи с времето,при калиевата е друго та се слага първия път и повече не-защото при процеса се отлага по анода и катода и при наливане на нова вода отново влиза в действие.За зимата се препоръчва да се налива по 30мл пропилов спирт за да се избегне замръзване.При нашия случаи 1,2 вода я дават за 1000км.Между другото има клип някъде в тубата(ама не ми се търси)направена горелка с браунов газ и човека топи сребро с нея-значи щом гори работата е ясна.Ай успех на всички ако имате въпрси питайте.И четете сайта на тоя в БГ дето ги прави там всичко е обяснено и на въпроси е отговорено.Аз лично говорих с тоя човек по тел.много е учтив обясни ми доста работи.
http://www.hho-bulgaria.com/chesto-zadavani-vaprosi-hho-generatori
« Последна редакция: януари 27, 2012, 11:18:39 последно от jagobi » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #25 -: януари 27, 2012, 11:50:17 »

Чудех се дали да продължавам да пиша. Ползвал съм такова чудо. Опитах се да обясня защо работи. Не продавам генератори на ННО газ. Не съм и рекламно лице на когото и да било. Споделих пример от личния си опит.
След като описах всичко това, да се опитам отново да обясня защо това чудо работи.
Да разгледаме много опростено изгарянето на горивната смес в четиритактов бензинов двигател. Интересува ни общо взето пълненето, работния такт и горенето. Както знаем, след като от цилиндъра излязат отработените газове, той се запълва с горивна смес (опростена схема!). Затварят се клапаните и горивната смес се сгъстява. Понеже горенето на тази горивна смес е _бавно_, искрата за запалването й се подава няколко градуса преди горна мъртва точка. Защо ли? Ами защото сместта започва да гори веднага след подаването на искрата. Разпалването й обаче е бавно. Дори след горна мъртва точка все още нямаме горене в целия обем. На това разчитаме, иначе запалването на сместа преди ГМТ щеше да обърне посоката на въртене на коляновия вал. Работен такт. Особено при по-високи обороти, дори и със съвременната електроника, горенето продължава и след като отдавна буталото е подминало ГМТ. Добре известен факт е, че в опитите си да се преборят с не добре изгорелите газове, конструкторите на двигатели прибягват до катализатори. Интересно, нали уж всичко в тая горивна смес гореше? Да, но някак си по-бавно отколкото ни се иска.
Какво постигаме с добавянето на по-бързо изгарящи вещества в горивната смес? Промяна на октановото число? Оп... опростена схема... Постигаме по-бързо възпламеняване на газ в целия обем. Защо твърдя тази глупост и каква е разликата между бензиновите пари и другите газове, които бихме използвали?
Горивната смес, образувана от бензинови пари, се запалва няколко градуса преди ГМТ и догаря по време на изпускателния такт на двигателя, че и в катализатора.
Ако добавим газ в горивната смес, който да се възпламенява, без да детонира, с по-голяма скорост от гази на горивната смес може би ще успеем да запалим горивната смес не само в най-близката точка до запалителната свещ, но и в целия обем. До тук надявам се сте съгласни с идеята.
Какво прави ННО газът, произведен с електролиза? И защо го пиша ННО, а не браунов газ? По дефиниция Брауновият газ съдържа свободни молекули водород и кислород. Химическият анализ на това, което произвеждаме при електролиза на водата съдържа между 10 и 30% Браунов газ, кислородни йони и молекули от два атома водород. Както свободните атоми водород, така и молекулите от по два атома, са лесно запалими. Запалват се много по-лесно от бензиновите пари и изгарят много по-бързо.
Какво ще се получи, ако добавим ННО газ към горивната смес? Ще изгори заедно с бензиновите пари. Или преди тях? ННО газът гори по-бързо от бензиновите пари, следователно ще изгори преди бензина. Какви ще са ефектите от това горене?
От една страна изгарянето на водорода ще намали количеството кислород в горивната смес. С колко? Точно с толкова, колкото кислородни атоми са мужни, за да превърнем водородните атоми и молекули във вода. Добре де, ама ние нали сме добавили освен водорода от водата и всичкия кислород? С други думи сме обогатили на кислород горивната смес преди да я запалим, запалили сме я и сме обеднили на кислород горивната смес точно с толкова, с колкото сме я обогатили предварително. Танто за танто.
От друга страна нека погледнем горенето. Имаме искра, която възпламенява горивната смес. Запалва се всичко, което е в непосредствена близост до искрата. Бензинови пари и водород. До момента нищо различно от стандартната горивна смес. Разликите се появяват след като се запали горивната смес. Водородът, който е равномерно разпределен в горивната смес (оопростен модел, ей! 2та процента не са интересни!) се запалва много по-бързо от бензиновите пари. Горенето се разпространява много по-бързо в целия обем на горивната смес. Вече нямаме запалване на бензиновите пари от горящите съседни бензинови пари, а от горящия водород. Понеже водородът е успял да се възпламени в _целия_ обем много преди горящите бензинови пари да са възпламенили и половината от него, имаме по-ранно възпламеняване на горивната смес в целия обем. От там произтичат няколко неща. Горивната смес вече не се разпалва продължително време. Налягането, което създава горенето, не се появява толкова "късно". Ако имаме късмет, цялата горивна смес ще е изгоряла 2 градуса след ГМТ. Е, чак такъв късмет нямаме, но със сигурност много по-голяма част от горивната смес ще е изгоряла във всеки един момент от работния такт на двигтателя, сравнено с горенето без ННО газ.
Две нещица още. Защо нарекох ННО газът катализатор на горенето? Защото ускорява процеса горене. Ок, участва пряко в горенето и не отговаря на дефиницията "ускорява химичната реакция, без пряко да участва в нея", защото участва. Но пък я ускорява.
Защо добавянето на ННО не намалява обема кислород в горивната смес? Ами защото добавяме освен водород и кислородът, който е нужен за изгарянето на този водород.
Има няколко прости факти, които доказват емпирично, че имаме по-добро изгаряне. Всички коли с електронно управление на впръскването на гориво повишават разхода си на гориво при добавяне на ННО газ. Защо ли? Защото всички такива коли имат ламбда сонда. Нейната основна функция е да следи количеството горивна смес в отработените газове. На тази база електрониката преценява, дали горивната смес е твърде бедна или твърде богата и коригира количеството гориво, подавано към двигателя. Ако постигнем по-добро горене, в изгорелите газове ще има по-малко горивна смес, която не е успяла да изгори. В следствие на това, ламбда сондата ще подлъже електрониката, която ще започне да подава повече гориво, за да не караме с бедна смес. Е, колата започва да харчи повече, та ще трябва да пипаме или по електрониката или да коригираме показанията на ламбда сондата (съвсем отделни теми) или да се примирим с по-големия разход (май не беше това целта).

А, да, пак да кажа - не продавам нищо, не рекламирам нищо. Четох много по темата преди да си купя 4 такива клетки. Карал съм с тях. Има ефект. Успях да им потроша кутиите и в момента не ги ползвам. Карам основно мотор (освен последната седмица, че нямам вериги за мотора) та не ме притеснява, че дамасчето харчи някакво гориво. Като за 20 дена годишно май не ми идва музата да си направя клетките.
Активен
sasko12345
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: kolelo s motor
Публикации: 358


Ел. поща
« Отговор #26 -: януари 27, 2012, 14:10:58 »

Има едно уж по добро устройство от това взима топлина от изходящия колектор и прави водород без да хаби ток. Доста е популярно в ебай ако намеря линк ще пусна.
Активен
_fabrizio_
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 222



Ел. поща
« Отговор #27 -: януари 27, 2012, 17:07:25 »

Чета с интерес отговорите по темата.В първия клип,който съм качил с пикапа,в който се твърди,че се захранва изцяло от генератора,в никакъв случай не означава,че по детски вярвам в това,че само благодарение на подобен генератор,ще се премахне нуждата от конвенционално гориво...Но намаляване на разхода с 30-40% не смятам,че е за пренебрегване!

Поздрави!
« Последна редакция: януари 27, 2012, 17:34:10 последно от _fabrizio_ » Активен
hbforko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XL600V Transalp
Публикации: 49



Ел. поща
« Отговор #28 -: януари 31, 2012, 18:01:51 »

АЗ много се бях зарибил по тези ННО клетки понеже се занимавам с транспорт с бус. Човекът който ме светна също кара подобен бус и ми каза, че гори 5/100 с тази система. Следваха 2 безсънни нощи (как да заделя 500лв. и да си го купя), накрая успех. Клетката е купена и поставена. Резултат има и то КАКЪВ!? Кабината ми е бяла (от содата каустик) сменях щуцери тръби и тя пак ще просълзи от някъде. Изхабил съм 5м. тенол да презапоявам модулатора, а разхода МАХ 7-8% икономия (буса е 2.8 HDI) Тази икономия спокойно я постигам само от педала. Сега като се стопли ще прехвърлям клетката на джипа който е 2.9 ТДИ дано поне там да има ефект защото още ме боли за тези 500лв. Забравих да отбележа, че клетката я дават с производителност 8л/ч.
Активен
sasko12345
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: kolelo s motor
Публикации: 358


Ел. поща
« Отговор #29 -: януари 31, 2012, 18:15:46 »

Оф тва е пълна глупост ако има ефект накрая на пътуването ще си с изтощен акумулатор просто мога да се обзаложа незнам само как ще докажеме ефекта от тоя боклук бъблар ли квото е там тъпа колба неква. По добре 1000 пъти по добре за дизел е бутилка 15 литра пропан бутан и да пръска по малко наистина разхода става 4-5 дизел.
Активен
Страници: 1 [2] 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Генератор на Браун

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.245 секунди с 20 запитвания.