Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Анодизиране или оксидиране на алуминий.  (Прочетена 17774 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« -: октомври 19, 2010, 21:33:56 »

 Някой знае ли къде във Варна правят анодизиране или оксидиране на алуминиеви детайли? Не съм много сигурен дали правилно наричам този процес. Става дума за оцветяване на алуминий в златно, черно, червено, синьо и др. като същевремено се запазва металния блясък. Дано сте ме разбрали за какво говоря.
Активен
Dimitar Nenchev
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Pegaso 650 i.e.
Публикации: 759


Off Road


Ел. поща
« Отговор #1 -: октомври 19, 2010, 21:46:41 »

Казва се Елуксиране. И аз търся.
« Последна редакция: октомври 19, 2010, 21:52:09 последно от Dimitar Nenchev » Активен
RideHard
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ex 2002 Custom Harley Davidson XLH 883 Sportster
Публикации: 818


... And the road becomes my bride


« Отговор #2 -: октомври 20, 2010, 11:01:27 »

DIY ?

Справка YouTube .
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #3 -: октомври 20, 2010, 12:21:12 »

Казва се Елуксиране.....
Да бе точно така.
Днес сутринта даже ми обясниха как да си го направя сам в домашни условия, но не съм много убеден, че ще се справя. Все още търся професионалисти. Ако не намеря може и да се пробвам.
Активен
Dimitar Nenchev
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Pegaso 650 i.e.
Публикации: 759


Off Road


Ел. поща
« Отговор #4 -: октомври 20, 2010, 12:22:11 »

Имам инфо как се прави в домашни услови. Който има интерес да пише. Имам схеми и рецепти не само за алуминий. Основно са на руски език. Основният проблем, е че при мотоциклетите (поне на мен за това ми трябва) не се използва чист алуминий а сплави. Който иска може да пробва. Според мен по-добър вариант е цветен лак. Фабричният лак е изключително здрав и трудно пада дори с пясъкоструйка, изпробвано е. Номера е, че алуминия се окислява много лесно. Оксният слой е изключително страв и е предпазен слой също. Номера е да се боядиса/лакира този здрав предпазен окисен слой.
Активен
Dimitar Nenchev
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Pegaso 650 i.e.
Публикации: 759


Off Road


Ел. поща
« Отговор #5 -: октомври 20, 2010, 12:24:50 »

Малко извън темета, за което се извинявам. Събирам предложения за електролит за електрофореза при метали, става въпрос за обработка за ръждаема ресьорна стомана, примерно 65Г.
Активен
levskara
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: NONDA VTR 1000 firestorm
Публикации: 133



Ел. поща
« Отговор #6 -: октомври 20, 2010, 13:05:20 »

и аз търся но в София , става вапрос за предницата ,коловете (бутушите)понеже е от Англия и сигурно за това е като окислено седи някакво но на петна а не изцяло. Mad Mad
Активен
Dimitar Nenchev
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Pegaso 650 i.e.
Публикации: 759


Off Road


Ел. поща
« Отговор #7 -: октомври 20, 2010, 13:30:40 »

Който има парички за харчене може да си купи готова вана+захранване+нагревател с регулатор. http://www.focuser.com/atm/anodize/anodize.html

Аз викам да пробваме. Днес старирам проекта, довечера очаквайте снимки и коментари на свършеното.
Активен
morqka
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia RSV Mille; Moto Guzzi V50; Ducati 500; BMW R45S
Публикации: 1381



« Отговор #8 -: октомври 20, 2010, 14:11:05 »

А може би:Алекс - Александър Рашков ЕТ
Град: София
Адрес: София, бул. Цариградско шосе , 7-ми km / Зад Биц - Изот /
Телефон: 029743176
Факс: 029743395

или тук: 0886477612,скаип  dimitar_valchev ,e-mail:[email protected]


Това изкопах. Яд ме е, че затрих един сайт точно за такива услуги. Surprised
« Последна редакция: октомври 20, 2010, 14:14:12 последно от morqka » Активен
Dimitar Nenchev
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Pegaso 650 i.e.
Публикации: 759


Off Road


Ел. поща
« Отговор #9 -: октомври 20, 2010, 17:22:04 »

Аз реших да пробвам сам. Спрях се на една идея от руски сайт. Ето какво казват братушките:

http://radio-hobby.org/modules/news/article.php?storyid=119

Пише, че е за метални детайли, не се споменава дали става за алуминий и неговите сплави.

За захранване ще ползвам преработено компютърно захранване, на което може да се регулира напрежението и тока, съответно от 1 до 26 волта и от 1 до 6,5 ампера.







За вана ползвам пластмасова кана разграфена до 1,2 литра, медна пластина, както е казано в сайта, 12 волтов нагревател, ел. термометър. Днес не можах да намеря подходящ терморегулатор, намерих само един от 5-35 градуса, май ще трябва да поръчам по интернет. Остават ми терморегулатора и електролита, който ще е по-големия проблем. Има и малко спетки да направя за плътността на тока. Дано опита се укаже успешен, ще постна резултатите, без значение какви са.





« Последна редакция: октомври 20, 2010, 17:24:38 последно от Dimitar Nenchev » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #10 -: октомври 20, 2010, 20:25:26 »

Хм, започва да става интересно.
Активен
Dimitar Nenchev
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Pegaso 650 i.e.
Публикации: 759


Off Road


Ел. поща
« Отговор #11 -: октомври 20, 2010, 22:21:43 »

Днес рових в нет-а и попаднан на статия за оцветяване на титан, за електролит използваха кока-кола. Не го приех на сериозно, но сега гледам, че за електролит при елуксация използват разтвор на орто - фосфорна киселина. Т.е. кока колата си е готов разтвор на тази киселина.
Активен
ChemPrince
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati 1198S, Ducati Multistrada 1200S
Публикации: 1125



« Отговор #12 -: октомври 21, 2010, 01:35:25 »

Днес рових в нет-а и попаднан на статия за оцветяване на титан, за електролит използваха кока-кола. Не го приех на сериозно, но сега гледам, че за електролит при елуксация използват разтвор на орто - фосфорна киселина. Т.е. кока колата си е готов разтвор на тази киселина.
Mad
Активен
Dzvr
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CBX 650 E, YAMAHA Virago 750
Публикации: 13


« Отговор #13 -: октомври 21, 2010, 09:34:48 »

А може би:Алекс - Александър Рашков ЕТ
Град: София
Адрес: София, бул. Цариградско шосе , 7-ми km / Зад Биц - Изот /
Телефон: 029743176
Факс: 029743395

при тоя НЕ стъпвайте! Оплеска яко един багажник за никел, ама рекламации не приемал. Покритието се люпи. И не издава фактура, че да си търсиш правата. ПЪЛЕН НЕЩАСТНИК
Активен
Dimitar Nenchev
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Pegaso 650 i.e.
Публикации: 759


Off Road


Ел. поща
« Отговор #14 -: октомври 26, 2010, 10:27:40 »

Изпробвах няколко рецепти от сайтове за елуксиране, за съжаление при мен не проработи, но за сметка на това се получи идеално отменане на метал! Става за гравиране. технологията е следната. Вземате парче метал, което искате да надпишете или гравирате. Най-лесния начин е да го загреете леко и да го намажете с нещо, което е водоустойчиво, смола, восък, лой, каквото ви хрумне. Мажете тази част, която ще бъде потопена в електролита. След това с острър предмет (чертилка, гвоздей) почвате да пишете надпис върху смолата или да си ресувате, като по този наччин отнемате от смолата, докато стигнете до метала. Така целия детайл е "запечатан" със смола, само надписа / гравюрата не са. трябва траф с изпр напрежение, аз ползвах 12В 1А, тока, напрежението и плътността на тока за без значение за любителска работа, става с 5в, става и с 30в, за плътността на тока е сътщото, изпробвах няколко варианта всички работят. За електрод може да се ползва олово, мед, тел, каквото Ви хрумне, за предпочитане е оловото, понеже създаденият окис върху него след процеса се почиства много лесно. За електролит си избирате нещо с ниско съпротивленив и добра електропроводимост, кока кола, лимонтозу, оцет, дестилирана вода със сол. Изпровано е, работи. Сле като направите всичко това и цопнете детайла във ваната и подадетезахранване, след определено време (зависи от напр, ток, електролит, за това проверявайте детайла от време на време)там където няма смола и метала е открит е отнет материал, по този начин гравюрата става вдлъбната. Следва почистване на детайла. В зависимост от това колко време стои детайла дълбочината е различна. Аз за проба сложих един гвоздей и малко го позабравих, след около 2 часа тази част на гвоздея, която беше потопена в електролита (кока кола в случая) я намаше, остана само частта, която беше на сухо.
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Анодизиране или оксидиране на алуминий.

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.184 секунди с 21 запитвания.