Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: За Гумите - статия
Страници: 1 2 3 [4] 5 6   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: За Гумите - статия  (Прочетена 78387 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
legio
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 735


Boardman Road Pro Carbon


« Отговор #45 -: май 01, 2008, 20:41:31 »

един си купи една ямаха с гуми метцелер
гледам граифера е както трябва тоест като се върти гумата водата да се отича от центъра към края
а пък стрелката е на обратно
ако я сложиш по стрелката,то тогава водата ще се събира по средата
кйорава работа ,незнаем кво да правим

Най-добре в случая е да се махне предната гума и да се кара само на задна докато се изхаби, след което се маха задната гума, слага се предната и се продължава само на предна! Ако и тогава продължава да се събира вода по средата на гумата ще е добре, пред фара да се монтира допълнително устройство - казанче с помпа и маркуч, който при преливане на вода от грайфера в центъра на гумата, да я засмуква и събира в казанчето. Към казанчето има и опция за добавяне на бързовар и така, докато си караш и събираш вода, може да си правиш чай, нес кафе и др.. Тези опции важат, но само ако мотора е ямаха и гумите са метцелер, както в случая!!! За другите мотори и марки гуми е съвсем различно!
Активен
vikchy
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia RS 80
Публикации: 20


224992670
Ел. поща
« Отговор #46 -: май 01, 2008, 23:18:43 »

Най-добре в случая е да се махне предната гума и да се кара само на задна докато се изхаби, след което се маха задната гума, слага се предната и се продължава само на предна! Ако и тогава продължава да се събира вода по средата на гумата ще е добре, пред фара да се монтира допълнително устройство - казанче с помпа и маркуч, който при преливане на вода от грайфера в центъра на гумата, да я засмуква и събира в казанчето. Към казанчето има и опция за добавяне на бързовар и така, докато си караш и събираш вода, може да си правиш чай, нес кафе и др.. Тези опции важат, но само ако мотора е ямаха и гумите са метцелер, както в случая!!! За другите мотори и марки гуми е съвсем различно!
супер казано и перфектно измислено  Smile Very Happy
Активен
kando
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1265

бах таа ала


« Отговор #47 -: юни 07, 2008, 00:53:16 »

е те тука пише подробно .... приятно четене

п.п.The_Devil_inside
« Последна редакция: юни 07, 2008, 00:55:05 последно от kando » Активен
The_LeadeR
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 37


Yamaha XJ 600 N


Ел. поща
« Отговор #48 -: юни 07, 2008, 18:26:01 »

Аз имам едно ламерско въпросче. Купих си една гума Metzeler ME 880 Marathon, за моята Ямаха XJ 600, по документи е с Dunlop. Метзелер-а ми излезна много тънко от един склад в Германия за 30 евро, верно че е стояла в склада 2 години, но поне е съхранявана като хората. Гумите са с абсолютно еднакви размери и шарка на грайфера, обаче в последствие прочетох на един сайт, че тая гума е мислена за предна на Хонда Goldwing! Той е доста по тежък от моята моторетка и е мислена за предна, а аз я взех за отзад. Та към въпроса - сгреших ли ?  Surprised

п.п. Аз съм начинаещ, така че не търся висока скорост и няма да я карам на ръба на възможностите.
« Последна редакция: юни 07, 2008, 18:28:39 последно от The_LeadeR » Активен
h3ll1
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 169

те го те


« Отговор #49 -: юни 07, 2008, 18:31:52 »

Аз имам едно ламерско въпросче. Купих си една гума Metzeler ME 880 Marathon, за моята Ямаха XJ 600, по документи е с Dunlop. Метзелер-а ми излезна много тънко от един склад в Германия за 30 евро, верно че е стояла в склада 2 години, но поне е съхранявана като хората. Гумите са с абсолютно еднакви размери и шарка на грайфера, обаче в последствие прочетох на един сайт, че тая гума е мислена за предна на Хонда Goldwing! Той е доста по тежък от моята моторетка и е мислена за предна, а аз я взех за отзад. Та към въпроса - сгреших ли ?  Surprised

п.п. Аз съм начинаещ, така че не търся висока скорост и няма да я карам на ръба на възможностите.

РАЗМЕРА е важен   Very Happy
Активен
supersport
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR 1100 BLACKBIRD
Публикации: 287


DEVIL RIDERS MCC


WWW
« Отговор #50 -: май 26, 2009, 19:06:59 »

 Surprised
Активен
nemezeida
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR 1000 F-3
Публикации: 256


301184289
Ел. поща
« Отговор #51 -: май 26, 2009, 20:22:33 »

мисля че най правилно е посочено в мануала за всяка машина какво къде  как и защо,конструкторите са ги изчислявали тествали и са посочили най оптималните параметри за модела,доста преди да ги подкараме тези машини ние,всяко отклонение променя  уравнението,а онези дето пускат слънцето знаят добре какво правят, че да посочват защо с тази гума а не по тясна/по широка или по ниска/висока.  Very Happy
Активен
ValeRossi46
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Вече нищо!Каквото има.....
Публикации: 521


!!!KUCARA FOREVER!!!


WWW Ел. поща
« Отговор #52 -: май 28, 2009, 21:09:52 »

А има ли някакъв начин да разберем при покупка на гумата дали е държана доста време в слад или не.Понеже в една друга актуална тема се засегва въпроса че гумите които ги рекламират в сайт .... не помна какъв беше е 359.00лв. със задраскана цена и отдолу намалението.Та мисълта ми е  беше споменато ,че ги правят с по малко компоненти и затова цената им е такава, само по цената ли може да познаем ,че са различни от същата марка гума самоче с по-висока цена и повече компоненти  Surprised Дано съм се изразил точно,ясно и неразбрано  Smile
« Последна редакция: май 28, 2009, 21:12:23 последно от ValeRossi46 » Активен
Blaaabla
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 389


SUZUKI GSXR 600 K1


Ел. поща
« Отговор #53 -: май 29, 2009, 06:52:10 »

А има ли някакъв начин да разберем при покупка на гумата дали е държана доста време в слад или не.Понеже в една друга актуална тема се засегва въпроса че гумите които ги рекламират в сайт .... не помна какъв беше е 359.00лв. със задраскана цена и отдолу намалението.Та мисълта ми е  беше споменато ,че ги правят с по малко компоненти и затова цената им е такава, само по цената ли може да познаем ,че са различни от същата марка гума самоче с по-висока цена и повече компоненти  Surprised Дано съм се изразил точно,ясно и неразбрано  Smile

Според мен,разликата в цената е заради годината на производство.Като видиж дота и ще ти стане ясно колко е държана в склада.
Активен
mariantomev
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 30


Ел. поща
« Отговор #54 -: август 23, 2009, 13:59:04 »

имам едно въпросче J 16 XMT 3.50 така е написано на джантата помощ за подходящ размер
Активен
dakata46
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda cbr 600 f4
Публикации: 593



« Отговор #55 -: август 23, 2009, 15:09:02 »

сложих на моита моторетка чисто нови гуми michelin pilot power на студено време и в дъжд стоят отлично обаче в жегите при тръгване например от светофар задната доста ми превърта, питах тук-там и някои ми казват, че давам много газ, но едва ли е от това, а други казват, че в София асфалта е много хлъзгав което според мен е по-вероятно, прав ли съм?
Активен
jazovetza
GSM:0885022828
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: YAMAHA SUPER TENERE 750,YAMAHA CIGNUS-125,SUZUKI-SEPIA 50
Публикации: 1820


НИТО ДЕН БЕЗ БИРА


WWW
« Отговор #56 -: август 23, 2009, 18:01:29 »

КОНСТРУКЦИЯ НА МОТОЦИКЛЕТНА ГУМА
 Диагонална гума или още позната като стандартна или х-слойна гума. Структурата й се състои от каркас, при който в зависимост от скоростните и тегловни спецификации един или повече се припокриват. Всеки пласт е направен от текстилни корди, обвити в каучук, а ъгъла на припокриване/застъпване е такъв, че да осигури определените динамични характеристики.

 Опоясена диагонална гума има структура със стандартен каркас и пояс, направен от един или повече пресичащи се пластове. Разликата между каркаса и пояса е в различните им функции, поради което и материалите им са различни. Поясът обикновено е от найлон и трябва да намали динамичните деформации, породени от центробежните сили, а каркасът трябва да поддържа контура на гумата.

 Опоясена гума с радиален каркас (90°). Главната разлика с опоясената диагонална гума е в структурата на каркаса, който в случая е радиален, което означава, че кордите му са увити радиално около гумата (от едното до другото рамо). По този начин могат да се направят гуми с ниско сечение, което е предимство за стабилността при завой, за намаляване на теглото и високоскоростното представяне

 Гума с радиален каркас (90°) и стоманен пояс на 0°. Това е патентована технология на Metzeler, при която предната и задна гума са с радиален каркас и еднопластов стоманен пояс. Под внимание се взема посоката на въртене на гумата и поясът се увива по обиколката на каркаса под ъгъл 0°. Предимството е, че използването на стомана осигурява висока твърдост, а възможността да се нагласи пространството при увиване дава различно разпределение на твърдостта от рамената до горната част.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Протектор
Протекторът е външната част на гумата, която влиза в непосредствен контакт с пътя. Профилът и каучуковият му състав зависят от предназначението на гумата. Прието е, че по-твърдата каучукова смес увеличава издръжливостта и живота на гумата, но пък намалява сцеплението. По-меката каучукова смес осигурява повече сцепление, но намален живот на гумата. Все пак животът на гумата зависи и от средната скорост на каране, от климатичните и пътни условия.

Каркас
Каркасът е основата на цялата система-гума и поддържа формата й. Материалите, които се използват са един или повече слоя от найлон, изкуствена коприна или полиестер. Каркасът издържа тежестта на мотора, осигурява стабилност и комфорт и трябва да е достатъчно гъвкав и да позволява деформации, което допринася за поглъщане на неравностите и ударите по пътя. Радиалният каркас е по-гъвкав от традиционната опоясена диагонална конструкция и предлага по-голяма степен на поглъщане.
Борд
Този компонент осигурява закрепване на гумата върху джантата и е подсилен от стоманени корди, обвити в каучук. Те спомагат за предаването на усукващия момент при ускоряване и спиране, както за механическото свързване на гумата към джантата за предотвратяване загуба на налягане.
Скоростен индекс
Скоростният индекс показва максимално допустимата скорост за дадената гума. Гумите може да са с еднакви размер и шарка, но с различен скоростен индекс, което се дължи на конструкцията на гумата, вследствие на което и представянето е различно. Максималните скоростни характеристики варират в зависимост от размера. Обърнете внимание за препоръчителните размери в зависимост от модела на мотоциклета.
Товарен капацитет
Гумите се предлагат с различна степен на товароносимост. Важно е да не превишавате максимално допустимия тегловен индекс. Вземете под внимание теглото на мотоциклета, теглото на допълнителните съоръжения, както и теглото на водача преди да изберете точния тегловен индекс. Товароносимостта на гумата може да бъде намалена при недостатъчно налягане в гумите.
Безкамерни гуми
Тези гуми са с специални изисквания по отношение на борта, тъй като той трябва да осигури запечатване с джантата, за да няма изтичане на въздух. Не всички лети джанти са подходящи за монтиране на безкамерни гуми. Обърнете внимание на препоръките на производителя на джантите. Ако се постави вътрешна гума, тогава е възможно да се монтират безкамерни гуми на джанти, изискващи другите.

Вентили
Центробежните сили оказват влияние на вентила. При високи скорости те имат подобен ефект като натискане с пръст, поради което гумата може да загуби налягане. Това се наблюдава обикновено при много високи скорости и все пак може да се случи и при скорости по-ниски от 200 км/ч, ако вентилът е с ниско качество или е бил употребяван дълго. Капачето на вентила е единствената част, която предотвратява това, поради което то трябва да е здраво завито.
CORSA
Обозначава специалната технология за състав на протектора за улична употреба и състезания на PIRELLI. PIRELLI CORSA се характеризира с по-висока степен на сцепление в сравнение със стандартните гуми.
M/C
Съкращение за ‘motorcycle’ – мотоциклет. Тази маркировка служи да се предотврати объркване при монтиране на мотоциклетни гуми с автомобилни гуми. Мотоциклетните гуми не трябва да се слагат на автомобилни джанти поради значителните разлики.
NHS
Съкращение от “Not for Highway Service”. Мотоциклетни гуми с такава маркировка са само за състезания или off-road и не се използват върху обикновени пътни настилки, магистрали.
Rf. или Reinf.
Съкращение от ‘reinforced’-подсилен. Отнася се до конструкцията на гумата, която е подсилена, за да се увеличи товарния капацитет.
TL
Съкращение от ‘tubeless’ – безкамерен. Гуми с такава маркировка могат да се монтират върху джанти, които не изискват вътрешна гума.
TT
Съкращение от ‘tubetype’. Гуми с такава маркировка изискват вътрешна гума. TWI Индикатор за износване на протектора, който показва минамалната дълбочина на протектора за безопасно каране.
Стена на гума
Това е ‘табелката’ на гумата. Комбинацията от числа и букви показва не само името на гумата, но и максимално допустимите товарен и скоростен индекси. Стените играят и важна рола при предаването на страничните и перифирни сили, поглъщане на удари.
Смяна на износена гума
Точното комбиниране на предната и задна гума е много важно за осигуряване на оптимално представяне и управление. Когато поставяте нова предна гума, не забравяйте да проверите износването на задната, за да предотвратите нестабилност.
Монтиране на гума
Проверете дали гумата има стрелки, обозначаващи посоката на въртене. Ако е така, трябва да монтирате гумата съобразно посоката, обозначена от стрелката. Някои гуми PIRELLI имат червена точка на стената, която посочва най-леката точка, което изисква точката да е до вентила. При почистване или смазване на борта използвайте специална смазка или сапунена вода. За да закрепите борта, махнете стеблото на вентила и напомпайте гумата. Не превишавайте: 50 psi (3.5 bar) – за мотоциклетни гуми; за скутери – не превишавайте 150% от указаното максимално налягане. Сложете отново стеблото на вентила и напомпайте гумата/вътрешната гума до оказаното налягане. Проверете дали сте закрепили правилно борта.

ФУНКЦИИ НА МОТОЦИКЛЕТНИТЕ ГУМИ


Управление
Гумата трябва да предлага сигурно управление независимо от пътните и климатични условия. Траекторията на мотоциклета зависи от еднопосочната стабилност на гумата. Гумата трябва да осигурява движение съобразно управлението на водача без да отскача от определената линия. Всеки мотор има точно фиксирано препоръчително налягане за всяко колело. Правилното напомпване на предната и задната гума спомага за повишаване на стабилността и прецизността на управление.
Товароносимост
Гумата издържа не само теглото на мотора в движение и покой, но и предаването на тежест по време на ускоряване и спиране.
Поглъщане на удари и вибрации
Гумите минават през препятствия и намаляват въздействието на ударите по пътя като така осигуряват комфорт и защита на мотора. Главното предимство на гумите е тяхната гъвкавост, особено по вертикала. Еластичността на въздуха във вътрешността на гумата спомага за поглъщане на ударите при препятствия и неравности по пътя. Правилното налягане допринася за комфорта и прецизното управление.
Ефективност на въртене
Гумите трябва да се въртят гладко с минимално съпротивление при въртене, което осигурява контрол върху пътя и равномерно износване.
Механично сцепление
Гумите предават механичните сили на мощност и спиране. Няколкото квадратни сантиметра на контактната стъпка могат значително да подобрят представянето на мотора.
Износване
Гумите трябва да поддържат стабилно ниво на представяне при милионите завъртания. Износването зависи от много и разнообразни фактори – тегло, скорост, пътни условия, поддръжка на мотора, стил на каране – и най-вече от качеството на контактната стъпка. Въздушното налягане играе важна роля с влиянието си върху размера и формата на контактната стъпка, разпределението на механичните сили на различни точки от гумата при контакт с пътя.
Споменатите 6 функции определят нивото на безопасност, комфорта и икономичността. Ако искате поддържате изпълнението им през целия живот на гумата, трябва да вземете и някои предпазни мерки. Гумата има нужда от въздух, за да изпълнява ролята си, поради което трябва редовно да проверявате налягането. Всяка гума губи въздух заради порестата структура на каучука. Инцидентна повреда на вентила или джантата, малки прорези по протектора или стените също могат да увеличат загубата на въздух. Налягането влияе върху всеки аспект на представянетона гумата.
 

Активен
KOKO_76
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: ETZ 251; Hyosung Comet 650
Публикации: 106



Ел. поща
« Отговор #57 -: август 23, 2009, 19:30:04 »

Колеги , а какво става когато завода производител дава едно налягане  а производител на гуми дава друго налягане. На кого да вярваме?
Активен
romano
Romano
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Transalp XL600 V
Публикации: 909


Hello,I Must Be Going.


Ел. поща
« Отговор #58 -: август 23, 2009, 20:12:08 »

Производителя на гуми винаги дава максимално допустимо налягане,а този на мотоциклета-номиналното и препоръчително,спрямо конструкцията,мощността ,типа и натовареността на модела мотоциклет.Не забравяи и  това,че налягането се променя с надморската височина и влияе на контактното петно.
Активен
KOKO_76
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: ETZ 251; Hyosung Comet 650
Публикации: 106



Ел. поща
« Отговор #59 -: август 23, 2009, 20:26:38 »

В сайта ма Мetseler има опция да посочиш марката и модела на мотоциклета от дългия списък с такива и там фирмата ти препоръчва определен модел гума за твоята марка и модел мотоциклет и налягането на предната и задната.
Активен
Страници: 1 2 3 [4] 5 6   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: За Гумите - статия

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.145 секунди с 20 запитвания.