Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация
Страници: 1 2 3 [4]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация  (Прочетена 16596 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958 / Yamaha XT600E 2001
Публикации: 304



« Отговор #45 -: октомври 31, 2018, 11:41:07 »

Данчо, има схеми на дигателя, в които има зегерка, но при мен са я пропуснали.
И да, по-тъкни са от стандартните, накупих си нови, но ще си ползвам старите.

Машинитите са стари, но професионални - малък универсален струг и инструментална фреза.
Само аз съм хобиста!

Както ви обещах ще има хром, но преди него малко от вездесъщата - ръжда!

Турската дръжка на опашката не пасваше към моята опашка и има нужда от огъване и напасване.
Реших, че има голяма опастност да я разваля като е вече хромирана. За това пак прибегнах
до услугите на Ангел Миров, който ми подари и подготви за хром една от неговите.

Ето го "ръждилника" преди и след. Естествено първо го напаснах по моята опашка.





Преди хрома:



И след него:




И за финал на днешната доза хром: отново резервоара!

Стария имаше онези точици от галванизацията и ме притесняваше, че няма да се върже на
всичката лъскавина на останалите детайли. И така след много разправии, тестове и
лъскане Ангел ми подготви този хубавец.





И вече в по-финалния, лъснат вид









И след хрома








И пак проблеми.... явно си нямам късмет с тези резервоари...
И на този има един участък с много кофти зърна от ваната за галванизация...





Такъв ми бил късмета...

Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958 / Yamaha XT600E 2001
Публикации: 304



« Отговор #46 -: януари 02, 2019, 18:12:09 »

Здравейте и за много години!

Време е да ви запозная с малкия, но качествен напредък по проекта.
Незнам на вас какво ви донесе Дядо Коледа, но на мен ми върна каквото му бях занесъл... малко по-лъскаво.

Не издържах на вида на резервоара... и взех решението да го преполирам на местата със "зърната"
и да се хромира още веднъж... Този път започнах от далеч - консултирах се защо се получават тези зърна
и как би могло да се намали шанса да ги има. Оказва се, че е най-добре резервоара да е затворен и пълен
с инертен материал за да не изплува.

За целта направих капачки, долната е стандартен болт със ситна резба М14х1.5 и О-пръстен.
За горната тапа трябваше да се постарая повече. "Врътнах" една текстолитова тапа:





Ето го и резултата от цялостната процедура:


С две думи: невероятна красота!

При полирането не успях да прецакам големи площи от резерваоара и стигнах само до никела.
Така новото покритие е само никел и хром. Надявам се да няма проблеми (има такава опасност).

Заедно с резервоара минах и две оси за манивелата:



Бях ви споменал и за гарнитурите на главата, ето ги и тях. Нови, правени по поръчка на лазер от медна ламарина.
След няколко телефонни разговора с лазера (много разбран човек!), намиране на ламарината,
два транспорта до лазера и 20лв. за рязане, резултата е следния. Перфектно пасващи гарнитури лягащи по диаметъра на
цилиндъра, така че да няма как да бъдат "издухани".





И да допълня придобивките с един комплект неръждаеми кабелни превръзки:



Новата година продължаваме напред, надявам се към финала!
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958 / Yamaha XT600E 2001
Публикации: 304



« Отговор #47 -: юни 13, 2019, 13:23:11 »

И така...

Ще ви позанимая още малко с моя проект и напредъка по него.
Но преди това ще си позволя да направя кратко лирическо отклонение.

Получих един интересен въпрос относно проекта.
А именно:
    - Защо го описваш, за да се хвалиш ли?
    - По-скоро не.

Този въпрос ме накара да се замисля защо го правя наистина, а по-късно се върнах и към началото на темата.
Еми аз съм си го написал...


Здравейте колеги,

започвам тази тема с идеята да публикувам снимки и информация от процеса по ремонт и реставрация
на мотора ми. Надявам се материалите да са "надъхващи" и полезни, и да "запалят" нови ретро фенове.
Където мога ще давам цени, контакти и т.н. за съответните операции.


Но другото към което ме върна този въпрос беше защо реших, че искам да го направя и да го покажа по този начин.

Отговора естествено е комплексен, но последните капки в чашата, необходими да прелее са ми пределно ясни.
На първо място е реставрацията на Борката и неблагоразумието на баща ми да ми я покаже...
Много важни бяха и темите на Милко за двете Яви реставрирани от него в далечната 2011 година.

Но основната причина и да го опиша със снимки и текст е една тема за реставрацията на MZ ES Doppelport от 1956.
Боядисано в маслено зеленикав цвят (примерно...), с обяснения как оригиналната боя била с олово и вече не се използва...
С описание на това от къде и как е намерен въпросния мотор. Как са "произвеждани" нови лагери, как е линирано и т.н. и т.н.

Темата е на Димо (Димо Калайджиев) в [url=http://www.offroad-bulgaria.com]www.offroad-bulgaria.com[/url], но за съжаление днес установих, че и тя е неактивна....
Не се познавам лично с въпросния Димо, но ще си позволя да споделя с вас клипчето, което изплува в съзнанието ми когато се сетя за Doppelport:
MZ ES 250 DOPPELPORT/1956

Покрай търсенето на въпросната тема стигнах и до пътеписите на Димо.
Много са увлекателни и реших, че е време и аз да ви зарадвам с малко напредък.

И по този начин да ви "запаля и на вас малко чергата"!

И такааааа, помните ли онези ламарини - ръждивите?
Е, бояджията се справя перфектно (но да не го хваля още, че има детайли за довършване)!

Напредък има още от зимата, но частите не бяха подходящи за развихряне.
Вече картината е съвсем друга и поле за изява имам огромна!

Амортисьорите с нови чашки, готови за сглобяване:



Ето ги и вече сглобени. С онези ръчно направени, пасвани, неръждаеми, полирани болтове (много прилагателни станаха, но нищо)


Найс а?

Сега към рамката, да и тя е готова!

С монтирана чисто нова централна стойка (с втулка, да не хлопа), новите селенови втулки за амортисьотите и оригиналната табелка.







Така пътуваме с новите детайли ................................... , а така трябва да се пътува!



Идва ред и на линирането!

Цак, цак - два дни линиране ама стана както се очакваше!





Хайде и калниците !!!








Още един детайл (от Март 2014...) на финалната права - клаксуна.
Защо са сложили толкова измислен стопорен болт незнам... не 6mm, не е и 8mm?!?
Ще го проверя тези дни, но резултата ще е нещо подобно.



Горния капак на фара беше готов още зимата, но не вървеше само него да показвам.



И за пълнота - боята е с номер R-195 на Helios.





Това е за сега!

Активен
xaskoveca
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xv 1900
Публикации: 977


331971686
WWW Ел. поща
« Отговор #48 -: юни 13, 2019, 15:09:19 »

То всичкото е супер ама линирането е тия лепенки малко не е добре
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958 / Yamaha XT600E 2001
Публикации: 304



« Отговор #49 -: юни 13, 2019, 15:57:00 »

То всичкото е супер ама линирането е тия лепенки малко не е добре

Критиката е повече от основателна... виждал съм на Инко линиите!  Very Happy

Няма какво да се оправдавам, взех такова решение за линиите.
Сега очаквам да видя как ще изглеждат след запечатващия лак.
И нямам търпение да по сглобявам малко  Very Happy
Активен
spongi
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1744



Ел. поща
« Отговор #50 -: юни 13, 2019, 16:15:56 »



Получих един интересен въпрос относно проекта.
А именно:
    - Защо го описваш, за да се хвалиш ли?
    - По-скоро не.



А защо пък да не се похвалиш ? Аз не виждам нищо лошо в това.
Всичко е станало много хубаво, а като сглобиш мотора и добие завършен вид, ще бъде още по-хубаво.
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 956



« Отговор #51 -: юни 13, 2019, 16:17:07 »

Без да те лаская, ама разликата между теб и Димо е един гараж копие на Тежко Мaшиностроене "Радомир" и съответните умения за работа в него.

Много се кефя на темата.
Активен
l410
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Ява 175
Публикации: 10


« Отговор #52 -: юни 13, 2019, 22:27:44 »

Ванка, това ми е любимата тема! Но, за съжаление е към края си. Smile Успех с довършителните работи и скоро очаквам да го видя в движение и на живо!
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958 / Yamaha XT600E 2001
Публикации: 304



« Отговор #53 -: юни 14, 2019, 12:48:14 »

spongi Хвалбата определно си я има, еми "всички сме хора на този свят....." гледам само да не е основната  Very Happy

SimonX Радвам се, че ти допада!

l410 Дона е по-скоро, че вече взех да прекалявам. А иначе всеки завършен проект е началото на нов Smile
Активен
mitakabg
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: MZ ES 175/0, MZ RT 125/1, SIMSON SR 4-2 STAR, MZ ETZ 250 POLIZEI, GILERA EAGLET, HONDA DEAUWILLE
Публикации: 483


« Отговор #54 -: Вчера в 11:53:15 »

здравей Ванка, този тип теми са за хора преминали през емоцията на реставрацията и съпреживяващи етапите с теб, проекта ти върви повече от супер направо маняшки, много се кефя на детайлите на които обръщаш внимание и ДА хвали се щото свършената работа е огромна (вероятно и разходите) Smile
Активен
Страници: 1 2 3 [4]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.207 секунди с 21 запитвания.