Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Обслужване на веригата - статия
Страници: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Обслужване на веригата - статия  (Прочетена 76416 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ckkgk
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Intruder VS800 - '96, Yamaha Virago XV125 - '98
Публикации: 391


NuclearS MC Козлодуй


WWW Ел. поща
« Отговор #90 -: май 29, 2014, 05:50:09 »

Извинявам се за най-вероятно глупавия въпрос, но може ли някой да ми поясни като за тъп тези формулировки:

....най-разтегнатото място..........най-неразтегнатото......

Как се определят тези места по веригата, мери се всяко междуцентрово разстояние на звената ли що ли?
За първи път имам вземане даване с мотор с верига, та съм малко тъп по въпроса Razz
« Последна редакция: май 29, 2014, 05:52:40 последно от ckkgk » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3329



« Отговор #91 -: май 29, 2014, 08:20:35 »

Ако започнеш да проверяваш свободния ход/провисването на веригата на мотора,ще видиш,че на различните места е различно.Вдигаш мотора на степенката и проверяваш провисването.То примерно е Хмм.Превърташ гумата,така,че веригата да се превърти с 30-40см и проверяваш пак.Сега най-вероятно ще е Умм.Така с няколко превъртания ще видиш,че веригата ти е разтеглена неравномерно.Т.е. на всички места на които я проверяваш,няма да е съвсем еднакво "разтеглянето".Ако е е еднакво или много близко и веригата ти не е опъната докрай ще е идеално!Означава,че е в отлично състояние.Друга проверка,която можеш да направиш е да се опиташ да я дръпнеш/отделиш от задния венец.В идеалния случай не трябва да можеш.Ако я отделиш на растояние повече от ширината на половин звено,значи вече е доста износена.Това е!
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #92 -: май 29, 2014, 12:06:29 »


П.П. Имай предвид, че веригата се разтяга неравномерно. Намираш най-разтегнатото място и регулираш спрямо него


Грешен подход. Ако регулираш провисването по този начин, там където е разтегната най-малко ще се пренатегне.

Аз съм на мнение че трябва да се регулира на най-опънатото място,поради същата причина която каза колегата по-горе.Говорим за неравномерно разпънати вериги.

Това се има предвид. По този начин в този участък веригата няма да се пренатегне, а в същото време най-разтегнатият участък ще влезе в поносими граници. Все пак едва ли ще има разлики в сантиметри, така че нещата ще станат както трябва, ако веригата има още живот.

...Друга проверка,която можеш да направиш е да се опиташ да я дръпнеш/отделиш от задния венец.В идеалния случай не трябва да можеш.Ако я отделиш на растояние повече от ширината на половин звено,значи вече е доста износена.Това е!

Тази проверка е добре да се прави след като провисването на веригата е вече регулирано.
Активен
SPS
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSF600N Bandit 2000Y
Публикации: 11



« Отговор #93 -: май 29, 2014, 12:19:53 »



Аз ползвам този на Шел и съм много доволен.На указанието пише ,че го водят водоустойчив.Много добре смазва и стои ,като на конци.Бързо съхне и не цапа.Цената му бе 16лв.
Активен
AIA
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Невидим
Публикации: 190



Ел. поща
« Отговор #94 -: май 29, 2014, 12:30:27 »

Аз ползвам смазка която е по-скоро с индустриално предназначение, но съм много доволен от нея. Има високо съдържание на тефлон, с двойно действие почиства и смазва, предотвратява полепвания. Като недостатък е, че стяга сравнително бавно и цената е около 35 лв.

Активен
ckkgk
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Intruder VS800 - '96, Yamaha Virago XV125 - '98
Публикации: 391


NuclearS MC Козлодуй


WWW Ел. поща
« Отговор #95 -: май 30, 2014, 05:37:48 »

Ако започнеш да проверяваш свободния ход/провисването на веригата на мотора,................

Много благодаря за отговора. Mad Разбрах, а и междувременно като взех четката и газта да почиставам веригата и почнах да въртя колелото и ми се изясниха двете състояния.

« Последна редакция: май 30, 2014, 05:46:16 последно от ckkgk » Активен
васко-57
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda Hornet, Suzuki VX-800, Honda ANF-125i
Публикации: 335



« Отговор #96 -: юли 24, 2014, 16:38:11 »

Да повдигнем темата и да забия и аз един въпрос. Днес, трепейки един час в магазин на Метро попаднах на два препарата за вериги, производство на Нигрин.
За почистване на веригата - 0,500 мл.


И за смазване на веригата - 0,400 мл.


Общата цена за двата флакона е атрактивна (под 20 лв.), та въпросът ми е: "Някой ползвал ли е това чудо и какви са вчепатленията?"

Досега съм ползвал само MOTUL и нямам база за сравнение с другите марки. Предвид факта, че обикновено с един 400 мл. флакон карам един сезон, а вчера съм го отворил не си купих, защото бих го ползвал чак догодина. Very Happy
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2857



« Отговор #97 -: юли 24, 2014, 16:49:51 »

Да повдигнем темата и да забия и аз един въпрос. Днес, трепейки

Не съм ги ползвал, ама на тая цена е добра информация, че скоро ще ми свърши спрея. Та, може би ще дам инфо по-нататък.  Very Happy
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #98 -: юли 24, 2014, 20:28:09 »

Само дето не се разчита по снимките съвместими ли са с различните рингове на веригите или не. Щото някои не са.
Активен
васко-57
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda Hornet, Suzuki VX-800, Honda ANF-125i
Публикации: 335



« Отговор #99 -: юли 24, 2014, 21:12:04 »

Само дето не се разчита по снимките съвместими ли са с различните рингове на веригите или не. Щото някои не са.
На спрея за смазване пишеше, че е на тефлонова основа и става за O,X и W рингови вериги. Пропуснах да го напиша, а точно този надпис ме заинтригува. hummer
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1052



Ел. поща
« Отговор #100 -: октомври 14, 2016, 17:22:54 »

https://youtu.be/mhoOcjTD5Sw
 Very Happy
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #101 -: октомври 14, 2016, 18:09:45 »

Тоя яко преигра. Smile
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1052



Ел. поща
« Отговор #102 -: октомври 14, 2016, 18:28:50 »

Тоя яко преигра. Smile

докато капеше по капчица на всяко звено бях горе-долу ОК, но като започна да ги върти едно по едно за да разкара маслото ми дойде too much  Surprised
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #103 -: октомври 14, 2016, 21:38:52 »

Едва сега разбирам защо на китайските двуколесни болтовете не са затегнати... Ако трябва да ги разглобяваш за всяко смазване на веригата, по-добре да не стягаш много-много, че кашкавалените глави на болтовете ще се поебат много бързо...
Самото смазване е ОК за верига без гумени пръстенчета, която е напълно суха по някаква причина (примерно прясно изпрана с обезмаслител). Особено ако нямаш кинти да сменяш често вериги.
Активен
kawasaki 750
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: RSV mille & zx10r
Публикации: 420


Прост народ, слаба държава


Ел. поща
« Отговор #104 -: октомври 15, 2016, 11:01:52 »

Нямам нищо общо с фирмата Мотул, но след проби на различни продукти през годините, мога да заявя, че високият им клас спрей е най-добрия на пазара. Запазва вискозитета си дори при високи температури и с едно пръскане издържа поне 400км. при липса на дъжд разбира се.Всички други спрейове са компромис. Скъп е, но пък с каране за сезон около 10-15000км е напълно достатъчен.
 Излишно е да казвам, че веригата се мие/чисти преди всяко пръскане.
Активен
Страници: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Обслужване на веригата - статия

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.311 секунди с 20 запитвания.