Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Обслужване на веригата - статия
Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Обслужване на веригата - статия  (Прочетена 93657 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
pavlov_playlife
KELEMETO
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR 919 RR & NSR 400
Публикации: 1026


Дядо Соичиро Хонда си знаел работата


Ел. поща
« Отговор #45 -: март 31, 2009, 21:34:36 »

Проблема е, че въпросното петно от смазката е стигнало до тази част от гумата, която прави контакт с пътя. И на моменти в завой ми поднася задната гума. Е, може и да е заради това, че нямам опит и не държа газта както трябва в завой. За всеки случай ми е малко притеснително да карам с омазана задна гума. Ако беше обикновенно моторно масло - сигурно щеше да се е изтъркало досега, ама нали е от това лепкавото (за верига) и си седи там...
спрея е графитен и затова така става.ами изчисти го с обезмаслител нема проблем.може и с малко кореселин но малко-на едно парцалче и така-споко той се изпарява бързо
Активен
kando
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1265

бах таа ала


« Отговор #46 -: март 31, 2009, 21:38:38 »

има и друго решение дай да трампим гумите - че прототипа не издържа вече на тея .... моите нямат смазка  Mad
Активен
dobry
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR 1000 Race
Публикации: 9978


www.race-stands.com


WWW Ел. поща
« Отговор #47 -: април 11, 2009, 12:47:18 »

Интересуваме телефона или сайта за пиньоните по поръчка  Surprised
Български пиньони по поръчка-ако някой се сеща ще му бъда благодарен да даде инфо.

Предварително благодаря
Активен
vasilnantchev
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: 2006 Suzuki Hayabusa
Публикации: 322



« Отговор #48 -: април 11, 2009, 13:49:23 »

Браво за статията! Mad
Активен
Dyx4e
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: YZF R6 2007
Публикации: 103


по вените ми тече бензин


« Отговор #49 -: май 08, 2009, 01:49:08 »

може ли някой да ми обясни дали може да се оправи верига която на места се е втвърдила(в смисъл много трудно се движи) или трябва да я сменя...?!?
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1364

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #50 -: май 08, 2009, 07:44:04 »

Влязла е вода в осите и е ръждясала. Има спрейове за почистване. А може и с газ за горене (керосин) да я почистиш с четка. Чак след като се раздвижи и смаже провери дали е разтегната и за смяна.
Активен
Dyx4e
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: YZF R6 2007
Публикации: 103


по вените ми тече бензин


« Отговор #51 -: май 08, 2009, 21:02:15 »

веригата я раздвижих ама изобщо несхванах как да разбера дали е разтегната...
Активен
EVILGHOST
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Demogorgon 1000
Публикации: 18



« Отговор #52 -: май 08, 2009, 21:46:08 »

Теоретично наистина е добре веригата да се смазва често. Но какво показва практиката - при изпитания на обикновенни вериги смазваната се износва на 98% от несмазваната! И като си има предвид, че модерните вериги са с уплътнения и оригинална смазка е по-добре да почиствате и смазвате в края на сезона по-скоро за консервация.И както правилно беше забелязал някой - по омаслената верига се полепват повече прах и песъчинки.А у нас пясък и песъчинки - дал господ, за разлика от Европа.Така че не прекалявайте - разликата от лекарството и отровата е в дозировката. Smile
NAPULNO podkrepyam tova mnenie...
Активен
vgrig
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW 1100 GS
Публикации: 390



WWW Ел. поща
« Отговор #53 -: май 08, 2009, 22:15:05 »

Вчера сменявам на един приятел веригата  на Варадеро.Там има едни сектори на резките и беше стигнала червения.Човека винаги я пръска със истински шпрейове и на външен вид беше екстра, но като я разнитих щифтовете бяка се изяли с повече от  милиметър от едната страна.Всички пръстени здрави , а вътре в ролките сухо и щифтовете ръждиви ,все едно смазката не влиза вътре.
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1364

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #54 -: май 09, 2009, 06:04:42 »

Най-простият начин да разбереш дали ти и е изхабена веригата е следният. Хващаш веригата в средата на задният пиньон и я издърпваш назад с пръсти. Ако се отделя от зъбите на пиньона, до половината на зъбите има още живот в нея. Ако можеш да я изтеглиш над зъбите на венеца сменяй я веднага. Very Happy
Активен
Dyx4e
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: YZF R6 2007
Публикации: 103


по вените ми тече бензин


« Отговор #55 -: май 09, 2009, 19:09:52 »

Най-простият начин да разбереш дали ти и е изхабена веригата е следният. Хващаш веригата в средата на задният пиньон и я издърпваш назад с пръсти. Ако се отделя от зъбите на пиньона, до половината на зъбите има още живот в нея. Ако можеш да я изтеглиш над зъбите на венеца сменяй я веднага. Very Happy

Мерси...много ми помогна
Активен
ради райков
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: YAMAHA TDM 900 5PS
Публикации: 1598



WWW Ел. поща
« Отговор #56 -: август 19, 2009, 14:56:04 »

Намерих тази стара и полезна тема докато търсех отговор на въпросът ми, но до тук не е споменат или не съм намерил правилната тема, та на въпросът:
Каква е разликата между О ринг, Х-ринг и Z-ринг веригите???
Благодаря предварително
P.S.  Коя е за предпочитане на TDM-а да сложа??? Surprised
Активен
Vlado
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR929RR, ИЖ Юпитер 5 с боковой прицеп,ИЖ Планета 2
Публикации: 656


CBR929stunt


« Отговор #57 -: август 19, 2009, 15:27:44 »

Това е формата на уплътнението,което пази осите.О-ринга е мисля най-евтин и ТДМ-а ще пее.Повечето наблегни на качеството на веригата.
Активен
pagoda
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: zx9r
Публикации: 12


Ел. поща
« Отговор #58 -: август 19, 2009, 16:43:26 »

Исках да задам един въпрос относно смазването на веригата,но май вече намерих отговора.Въпреки това сте попитам все пак.До тази събота си смазвах веригата със спрей на "MaFra".Той обаче е доста течен и постоянно омазваше всичко около веригата:вилка,джанта,рама и т.н.Въпреки това веригата винаги беше добре смазана (в смисъл,че добре полепваше по нея и уплътненията).От дъжд обаче лесно се отмиваше,освен това събираше и доста мръсотия.Та реших да го сменя и си купих "Motorex" с тефлона.За да видя по-бързо резултата преди да я смажа с новата смазка,измих добре веригата.След това я напръсках с нормалното за мен количество.На следващия ден обаче веригата ми се виждаше доста суха.След като покарахме с приятелите реших пак да я "пръсна".Днес обаче пак ми се стръва сухичка.Дали това е нормалното състояние на този спрей или просто на мен ми се е изкривила представата за смазана верига след "мазната" "МаФра"?Като я пипам с ръка се усеща лепкавото и състояние,но не знам дали е достатъчно.Ако може и някой да пусне една снимка как му изглежда смазаната верига,просто за сравнение,може и на Л.С.,ще съм доста благодарен.
Спрея на моторекс е много добър.Пътувахме 4 мотора от несебър за перник,преди тръгване всички омазахме веригите здраво.Два от моторите бяха с моторекс,по пътя ни би як дъжд около 50км.В перник на другите два мотора им светеха веригите,не беше останала никаква смазка.
Активен
Hlapaka_cbr
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda
Публикации: 26



« Отговор #59 -: септември 26, 2009, 15:59:14 »

Аз ползвам "yacco" за "o-ring".
И досега нямам оплакване, дори и след проливен дъж.
Активен
Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Обслужване на веригата - статия

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.231 секунди с 20 запитвания.