Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилOff-Road (Модератор: RODRIGUEZ)Тема: Какво е Honda Transalp и има ли почва у нас?
Страници: 1 ... 144 145 [146]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Какво е Honda Transalp и има ли почва у нас?  (Прочетена 589804 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6495


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #2175 -: ноември 09, 2020, 15:33:57 »

За да няма никаква реакция по токовете след даване на контакт, е възможно да е изгорял главният предпазител. Обикновено е около 30 А. Виж първо него. Причината може да е някъде късо по веригата към/от акумулатора. Ако залепне шалтерът (някои му казват соленоид), би трябвало да завърти стартерът и да не спира. Все пак шалтерът прави мост по силовия кабел от акумулатора към стартера. Досегът му с масата се явява чак при самия стартер. Не съм 100% наясно как е вързан конкретният стартер, ама японците ги правят обикновено по един и същ начин. Има и нещо друго, което обикновено препоръчват производителите на акумулатори и то е да не се ползва батерията веднага след заряден цикъл, а да се изчака някой и друг час. Подозирам защо е така, макар че в работен режим, качен на мотора, акумулаторът постоянно се зарежда и разрежда Surprised

А ако този шалтер изгори какво се случва?
Може и той да е дал на късо и да е изгорил бушона, а?
Колегата пише, че е карал на следващия ден след зареждането, а не веднага.
Което не пречи да се провери акумулатора в какво състояние е в момента.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2565



« Отговор #2176 -: ноември 09, 2020, 16:23:24 »

Шалтерът е автоматичен мост на прекъснат силов кабел. Кабелът е между акумулатора и стартера. Не ходи другаде. Ако шалтерът изгори, в най-лошия случай до стартера няма да стигне якият ток за да го завърти. Но не би трябвало при изгорял шалтер да изчезва захранването на таблото и т.н., за което обяснява колегата, ако правилно съм го разбрал. Сега, Хонда може да са въвели някаква иновация, за която да не знам и шалтерът да се окаже причина, ама ме съмнява. И понеже лично съм горил главния бушон с едно недоглеждане, затова при така споделения проблем предположих първо него като причина.
Естествено, може и да греша. Ама по нета с толкова информация - толкова помощ. Ако колегата провери и докладва какво е положението и е различно от първите предположения, ще го мислим нататък. Все пак е Хонда, не Боинг, баси Surprised

П.П.
От долното обяснение не става ясно кога акумулаторът е свален от зарядното, затова реших, че е било веднага. Но може и да не съм го разбрал правилно.

Тези дни смъкнах акумулатора да го заредя, тъй като мотора не беше каран известно време. Заредих го и го покарах още на следващия ден...

Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2453


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #2177 -: ноември 09, 2020, 16:37:04 »

Първо не става ясно дали акумулатора е още жив
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2565



« Отговор #2178 -: ноември 09, 2020, 16:42:09 »

Това е едно на ръка. Ама той и няма как да умре така, че да не захрани поне основните лампи по таблото. Един мултицет ще даде някаква представа какво се случва. Един директен кабел от батерията към плюса на стартера пък ще даде яснота дали батерията държи достатъчно стартов ток. Това да се прави при скоростен лост на неутрал...
Та колегата да направи някоя и друга проверка и да сподели резултатите, ако още има желание.
Активен
stan4o_12
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1983



« Отговор #2179 -: ноември 09, 2020, 22:48:09 »

 https://youtu.be/GstSb6PY3ZM




Погледни това видео мисля имаш същият проблем. Въпросът е защо ти е изгорял бушон 30А?
Това ще трябва да намериш. За начало го смени ако си работи явно му е дошло времето.  Very Happy
Активен
Някой си
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda xl600v, Suzuki Burgman 250
Публикации: 50



« Отговор #2180 -: ноември 09, 2020, 22:58:55 »

Благодаря ви за информацията! Акумулатора го свалих още днес и го сложих да се зарежда, веднага обаче светна лампичката, че е напълно зареден. Така че едва ли е от него.

Утре ще видя да го замеря бушона и ако трябва ще го подменя този въпросен бушон 30А за който говорите.

Лека вечер от мен!
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6495


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #2181 -: ноември 10, 2020, 07:21:40 »




Шалтерът е автоматичен мост на прекъснат силов кабел. Кабелът е между акумулатора и стартера. Не ходи другаде. Ако шалтерът изгори, в най-лошия случай до стартера няма да стигне якият ток за да го завърти. Но не би трябвало при изгорял шалтер да изчезва захранването на таблото и т.н., за което обяснява колегата, ако правилно съм го разбрал.







Виж какво пише:



.



 Днес, два дни по-късно, рекох да изляза с мотора из града, при запалване дадох на контакт, тъкмо натиснах старт бутона и се чу някакъв странен звук, при което буквално всичко огасна. След това въобще не мога да дам дори и на контакт.






Тоест възможно ли е да е изгорял този шалтер и тъй като не стига силния ток до стартера да се е чул този странен звук и съответно да изгори главния бушон?
Или самия стартер нещо е дал на късо и е изгорил бушона?
« Последна редакция: ноември 10, 2020, 07:31:55 последно от Grobarq » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2565



« Отговор #2182 -: ноември 10, 2020, 10:31:08 »

Ми затова предложих стартерът да се захрани с директен плюс от акумулатора, без да минава през управлението му с ключовете и шалтера. Ако стартерът е здрав, ще завърти. Ако шалтерът е на достъпно място за да се направи мост между силовите му клеми, директният ток може да се пусне и с една отвертка, допряна до тях. Върши същата работа. Но ако някой от силовите кабели от акумулатора до шалтера и от шалтера до стартера е компрометиран и се опира на маса, пак ще има проблем. Но пък поне ще се локализира. Та с директния плюс се проверява стартерът и ако завърти, се търси проблем в шалтера, управлението му и/или силовите кабели от и до него. Не е твърде сложно. Ако там няма проблем, става по-сложно, защото вече трябва да се проверяват веригите, вързани на главния предпазител.
Активен
Някой си
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda xl600v, Suzuki Burgman 250
Публикации: 50



« Отговор #2183 -: ноември 12, 2020, 16:23:43 »

Искам да ви благодаря за многото и страшно бързи съвети, които споделихте тук в темата. Признателен съм за помощта ви.

Днес по-рано се позанимавахме с мотора и отстранихме проблема. Оказа се, че главната клема се е била окислила (явно с времето и ако има влага) - беше придобила зелен цвят. Почистихме я с 100% спирт и мотора запали от раз.

Бушоните са наред. Оставих го да поработи малко мотора и тези дни ще изляза пак да покарам.

Дано времето се застои така цяла зима =)

Поздрави,
Алекс
« Последна редакция: ноември 12, 2020, 16:25:58 последно от Някой си » Активен
Страници: 1 ... 144 145 [146]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилOff-Road (Модератор: RODRIGUEZ)Тема: Какво е Honda Transalp и има ли почва у нас?

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.156 секунди с 20 запитвания.