Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилStunts (Модератор: pipona)Тема: Stunt пинизи
Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Stunt пинизи  (Прочетена 21657 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
RaTTo
началник
Администратор
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSXR1000
Публикации: 906


MotoZone

69253274
WWW
« -: януари 24, 2005, 11:31:30 »

Вдигането на задно колело е съществена част в живота на опитния моторист. В следващите няколко реда, ще откриете информация за това, предоставена от PhuzzyGnu, един от най известните световни каскадьори.

Част Първа.

Един от най известните проблеми в тази каскада, е страха от счупване на вас и вашия мотоциклет. Това е нещо доста сериозно, което по принцип се свързва, както със вдигането на задна гума и другите каскади, така и въобще с управлението на мотоциклет. Ето и няколко съвета как да преодолеете по лесно този страх. 1. Започнете, като си поставяте малки цели, вие не сте Гари Ротуел и вероятно никога няма да бъдете. Затова не се стремете да правите чудеса, докато не се почувствате истински сигурни и готови. 2. Не оставяйте намерението да направите нещо трудно а вземе връх над вашите истински възможности. 3. Винаги бъдете със защитна екипировка. Каската, ръкавиците, ботушите, якето и протектора за гърба, трябва да са вашето задължително облекло. Дори по правилно би било да носите цял кожен екип. Ако сте пропуснали някое от по горе изброените и нещо се обърка, рискувате да станете по малко привлекателни за противоположния пол. Носенето на предпазно облекло, също и помага да се чувствате сигурно и по-уверени в себе си.

Част Втора : Екипировка

За да карате на задно колело, се нуждаете най вече от мотоциклет. Всеки такъв ще свърши работа. Лично аз имам приятел, който вдига своята Hona GoldWing, без проблеми. Въпреки това, ви препоръчвам да започнете процеса с научаването на каскадата, с мотор, който има спортни възможности, въпреки че той е еднакъв за всички мотори. Офроад моторите са добри, защото са по евтини за поправка от другите. Моторите на приятелите ви, които след това няма да са ви приятели, също са добри в това отношение 

Ето и няколко въпроса които трябва да зададете на вашия мотор: 1. Кажи копеле, добре ли се чувстваш ? 2. Плавно ли ускоряваш, като ти раздам ръчката ? 3. Мила, дали съединителя не ти боксува ? 4. Работи ли ти задната спирачка, в случай че се наложи да се спасявам от асфалтови екземи ?

Ако на някой от тези въпроси, той/тя отговори е “НЕ!”, по добре намерете друг мотор, или оправете проблема на този с който разполагате. А ако случайно той/тя не ви отговори, не се притеснявайте, моторите по принцип не говорят 

Част Трета : Къде да се упражнявам ?

Упражнявайте се там, където можете спокойно да сте идиот на мотор, без да има хора които да се съмняват в това. Също така намерете участък с хубав асфалт, където също така няма и полицейско присъствие. Добра алтернатива е да се упражнявате в близост до девически училища и/или болнични заведения.

Част Четвърта:

Полицаите мразят каскадите. Те предизвикват някакви първични реакции в тях.
Могат да ти вземат книжката затова. Могат спокойно да го нарекат : “Неспособност за овладяване мотоциклета” , “Непълен контрол над мотоциклета” , “Неправилно потегляне от начална позиция”и т.н. Така че не правете това пред полицаи. Майките също мразят каскадите. От друга страна, малките деца ги обожават. Повечето жени също ги харесват, въпреки че много малко от тях биха си признали. Така че най добре е да ги правите пред жени при всеки сгоден случай. Ако сте жена…..
Ех ако сте жена, и сте способна на това, ще можете да въртите всички мъже на малкия си пръст.

Част Пета: Със съединител или без ?

Ако мотора ви е много мощен и/или е лек, не се нуждаете от съединителя. Можете спокойно да отлепите предното колело, само с подаване на газта. GSXR-750s, Bandit 1200s, Blackbirds, TL1000s, VTR1000s, R1s, ZX-9R и други такива с много въртящ момент или пък не толкова тежки, отлепят с повече подаване на газ или дори не чак толкова повече Smile . Най простия опит, както си карате, бързо затворете газта , след което я отворете, по този начин най вероятно ще успеете да вдигнете предното колело във въздуха. При някой мотори е достатъчно дори рязкото подаване на газ. Други пък изискват използването на съединител ( това е лявата ръчка на конзолата на вашата кърма, при положение че карате някой от тези други ) Все пак предполагам, че ако имате някой от ‘много конските’ мотори, няма а се нуждаете от моята помощ.

Част Шеста: Има ли опасност да си повредя мотора ?

Вдигането на задно колело, изпълнено правилно, е безвредно , както за вашия мотоциклет така и за вашия съединител. Използвайте ниските обороти и въртящия момент , а не високите и многото коне. Каскадите при по бавна скорост, също така са и по лесни за контрол. Ако обаче изпълните каскадата грешно, можете да повредите веригата, главните лагери, семерингите на предницата и в най лошия вариант, вашите спойлери и дори вас самите.

Част Седма: Какво става, ако всичко се обърка ?

Ако всичко се обърка, все пак трябва да се надявате че задната спирачка ви е някаква застраховка, така че натиснете я. Тогава разбира се предния край на мотора ще се удари в земята силно, карайки ви да почувствате как топките ви се смазват в резервоара( ако сте мъжко ) или смазвайки някой мистични ваши части ( ако сте женско), карайки ви да проклинате автора на тази статия до девето коляно. Обаче, ако нещото НАИСТИНА се обърка, и вие не можете да се доберете до задната спирачка ( крака си се изплъзне – стават такива неща ) , мотора ви ще се разпердушини на доста скъпи парченца. Също така има вариант и когато мотора падне върху вас. Опитайте се да паднете на страни от него, ако не носите защитно облекло, ще се озовете във света на болката, дори ако скоростта ви е била не повече от 40км. Носенето на предпазно облекло също не дава 100% гаранция, че няма да се нараните лошо.

Част Осма : Самата каскада

Ако сте успели да прочетете всичко написано дотук, вие сте готов за първите опити, по вдигането на задна гума. Накратко ще обясня стъпка по стъпка, какво трябва да си надробите, за да не сърбате после нещо друго. 1. Подсигурете с добре задната спирачка с крак трябва да имате непрекъснат контрол върху нея. Тя ще ви помогне да не превъртите мотора върху вас, в случай че му изпуснете края Smile 2. Ускорете до ¼ от оборотите, някъде около 35-50км/ч 3. Стиснете съединителя 4. Подайте още газ 5. Пуснете съединителя .

Стъпките от 2ра до 5та се изпълняват почти едновременно.

Стъпка 1. Задната спирачка е вашата застраховка, тя ще ви спаси в случай, че забележите задника си да минава пред вас. Докато не станете много опитен в тази каскада, трябва да покривате задната спирачка, за всеки случай.

Стъпка 2. Трябва да ускорявате внимателно, така че тежестта да се премести на задното колело. Когато станете професионалист, ще можете да вдигате мотора от всяко положение при всякаква скорост, но засега започваме по този начин.

Стъпка 3. Разбира се, стискането на съединителя, ще накара мотора да развие по големи обороти и да вкара повече коне в употреба. Няма нужда да го стискате целия докрай, нужно е толкова колкото да приплъзне, да накара двигателя да развие повече обороти и да получи повече мощ.

Стъпка 4. Подаването на малко повече газ, увеличава въртенето на двигателя, както е отбелязано в стъпка 3

Стъпка 5. Пускането на съединителя е ключа към плавното изпълнение на каскадата. Не го пускайте рязко, защото предницата ви може да подскочи в облаците и така да ви изплаши, че да забравите за такива изпълнения поне за година. Пуснете съединителя плавно и бързо, сякаш стартирате на светофар. Ако някога сте били на драгрейс и при тръгването предното колело се е отлепяло, по същия начин трябва да отпуснете съединителя

Във всеки случай, ако не сте безразсъден или пък просто глупав, предното колело няма да тръгне да отлепя още от първия опит. Ако това се случи, не се притеснявайте, просто опитайте пак, този път с малко повече газ, пускайки съединителя с една идея по бързо, с надеждата че този път ще стане. Най вероятно няма да се получи и от този опит, но не се отчайвайте. Просто продължавайте с подаването на газ с идея повече и пускане на съединителя по бързичко. Най вероятно колелото ще започне да отлепя все по често и по често, като принципа е един – повече газ , повече във въздуха.

Да завивате когато едното ви колело е във въздуха не е трудно, но не е и невъзможно. Всичко е въпрос на разположение ви върху мотора. Ако се наведете на едната страна, мотора ще завие на нея, ако завъртите предното колело на ляво, ще започнете да завивате на дясно, същото както при кънтърстиринг. Пуснете коляното навън и започвате да отивате в тази посока, просто а ? Хех, по добре стойте направо първия път и дръжте кормилото здраво и във същата посока Smile)

Предното колело притежава жироскопичен ефект, така че ако то спре да се върти, въртенето на кормилото няма да ви помогне да завиете. И когато решите да пуснете мотора отново на две колела, предното ще трябва да се завърти докато изравни скоростта с тази на задното колело. Ако сте засилили повече, при спускане на предното колело, ще чуете звука от свистенето на предната гума в асфалта придружено от малко пушек, но нека оставим това за по късно. Ако пуснете мотора на две гуми, но със изкривено кормило, ще получите така наречения танкслапер или резонанс, при който най вероятно ще бъдете изхвърлен от мотора, така че на първо време опитайте се да не правите така, освен ако не сте самоубиец или фен на силните преживявания. Кормилната игла, позната още като демпфер ( демпер по ме кефи ) , може да облекчи значително критичното състояния на мотора, но и тя има ограничени възможности и не прави чудеса.

Едва когато започнете да вдигате предното колело все по високо и по високо във въздуха, тогава можете да помислите и затова как да го задържате във въздуха по дълго.

Част Девета

Добре все още сте сред нас, сега вече изпълнявате каскадата когато си пожелаете. Сега трябва да потърсите и намерите баланса. По същество, той е плуващ. Колкото е по голяма скоростта ви, толкова по ниско е той, колкото е по малка толкова по високо.

Част Десетa : Скорости

В тази каскада, не сте ограничени само до първа скорост. Веднъж превърнали се в професионалист в нея, можете да си позволите и използването на другите скорости. Повечето спортни мотори с лекота отлепят на първа, втора и дори трета скорост, а някой наистина “големи” като R1 и ZX9R могат да отлепят дори на четвърта. Все още не съм успял да го направя с моя, но в напълно възможно.

Алтернатива е да започнете от първа скорост и когато го вдигнете да започнете да изреждате скоростите поред, докато яйцата ви не се сварят, пътя продължава, както и вашите способности ви позволяват. Текущия рекорд на задна гума е 280км/ч ( изглежда не всички са гледали ГостРайдър) Да превключвате скорости докато сте на задна гума, трябва да отпуснете леко газта, докато във същото време левия ви крак се опитва да намери следващата по ред скорост. Няма нужда от използването на съединител. Някой по мощни мотори подскачат от първа на втора скорост. Дръпнете силно лостчето на скоростите към вас, за да избегнете неутрална скорост, ако не се получи , оборотите на двигателя ще скочат до небесата, а предното колело ще падне на асфалта, иподигравките на свидетели ако има такива , ще ви направят за резил в очите на новобранците Smile Ако успеете с превключването обаче, мотора ще се издигне повече ( баланса за който говорихме по рано ) така че бъдете готови с контрола на газта. Разбира се не би трябвало да опитвате превключване на скорост, докато не сте напълно запознати с баланса на мотора, така че не би трябвало да има проблеми. Сега вече можете да превключите на 3та , 4та, 5та и дори 6та, и дори да изкарате пари от това Smile

Част ….

Нито аз нито някой друг носим отговорност, ако нещо ви се случи, затова че вие сте прочели тази статия и сте решили да изпробвате наученото от нея. Каскадите са особено опасни, поради факта че моторите са направени на две колела и са измислени да се карат по този начин. Така че отлепяйки което и да е от двете във въздуха вие откривате ново измерение на варианти и опасности които могат да ви сполетят. Така че не бъдете глупави и не ме обвинявайте ако изведнъж се окажете със инсталирани титаниеви сплави по вас и вашето тяло, ако нещо се обърка. Smile

от  IzrodGaden ICQ74305798
Активен
KARAKONDJUL
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 361



« Отговор #1 -: юни 01, 2005, 18:42:53 »

Е това направо ме разби-БРАВО !!!
Активен
Stupid_boy
Модератор
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4620



« Отговор #2 -: юни 03, 2005, 10:23:21 »

малко филмов материал по темата ще намерите тук
Активен
KARAKONDJUL
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 361



« Отговор #3 -: юни 03, 2005, 18:53:01 »

Xa-ще отнеме доста време, но сега ги пуснах да си свалям. С 40К за около седмица ще ги сваля
Активен
Huku
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 618


335869795 skype:nikolay.nenov
« Отговор #4 -: юни 03, 2005, 19:51:22 »

Цитат на: KARAKONDJUL
Xa-ще отнеме доста време, но сега ги пуснах да си свалям. С 40К за около седмица ще ги сваля


Дай ги после в някой торент...
Активен
KARAKONDJUL
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 361



« Отговор #5 -: юли 03, 2005, 13:13:41 »

хора-свалих ги. То е цяло DVD туй чудо. Има доста интересни неща. "Учат те" или по-точно показват как да изправяш мАтора на задна, как да спираш на предната, как да му " палиш " гумата, и накрая как да пускаш коляното в завой. Има доста интересни неща, но е 4 GB - бая време го дърпах, но се получи ;) трябва да свалиш всичките части ,за да можеш да го разархивираш. Но си заслувава. Пускайте да го сваляте-идеално е за  гледане. Има и много яки каки Smile) В началото има две по баснки на едно GSXR- правят си снимки Smile
Абе лудница е- сваляйте го ако имате нерви-няма да съжалявате. Но е добре и да знаете английски, понеже иначе само с гледане не стават работите ... той пича там обяснява кое как трябва да се прави.
Активен
^YaMaHa^
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 165


286714508
Ел. поща
« Отговор #6 -: август 02, 2005, 10:15:53 »

Цитат на: Stupid_boy
малко филмов материал по темата ще намерите тук

Аве хора това филче е много готино,ама случайно да има някой който да го е рипнал на AVI,че това ми е много голямо,пак нямам толкова място на харда,а и нямам ДВД записвачка.
Ако някой знае дали го има някъде,или пък му се захваща с тежката задача да го рипне,нека да каже.
Сигурен съм че и други хора ще бъдат много благодарни за това.
Активен
Stupid_boy
Модератор
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4620



« Отговор #7 -: август 02, 2005, 10:20:26 »

доколкото знам, няма го на DivX. нарочно съм го оставил в оригиналния му вид, ефекта е по-голям пък и не ми се занимава. принципно ако имам избор между DVD & DivX, предпочитам да сваля DVD-то
Активен
^YaMaHa^
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 165


286714508
Ел. поща
« Отговор #8 -: август 02, 2005, 10:29:02 »

Да съгласен съм с теб по принцип.И аз бих предпочел да сваля ДВД-то ама нали ти казвам,нямам много място и трябва да го разкарам на някакав диск,а както казах вече нямам ДВД записвака. А иначе аз го изтеглих и определено мога да кажа че е много готино филчето!
Все пак дано някои си го е рипнал и благоволи да го сподели Smile.
Активен
scooter
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 31

stefanboxa@yahoo.com
« Отговор #9 -: август 02, 2005, 21:51:06 »

много полезна тема (като за начинаещи като мен..) ужасно много искам да изтегля това двд.. но с 6-7к според вас колко време ще го тегля? година? .. предлагам тезо който са го изтеглили да изрежат най-важните части от филма..и да го превърнат в някакъв обикновен файл, .avi, mpg, mpeg или какавто и да е било там файл.. и да го качат в някой безплатен сървар, че да могат тези като мен да си го свалят Smile

миси  Very Happy
Активен
Keko
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 339


47776367 Phronkkk@yahoo.com
WWW
« Отговор #10 -: август 02, 2005, 23:29:12 »

yes
Активен
scooter
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 31

stefanboxa@yahoo.com
« Отговор #11 -: август 03, 2005, 14:52:20 »

Ако не знайте как става.. с Windows Movie Maker е много лесно ;) и допълнителни ефекти можете да сложите.. Smile
Активен
KARAKONDJUL
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 361



« Отговор #12 -: август 05, 2005, 16:46:38 »

Ако хвана да го режа - ще се изгуби смисъла. Представи си че си на училище и влезеш в средата на часа-нищо няма да се схване. Пускай да дърпаш, пък за около 2 седмици ще го свалиш-сигурен съм. Аз съм готов да го дам на някой, който му се занимава да го прави на avi или mpeg и да го качи на някой български сървър, за да могат и други да му се радват. Но лично аз нямам тази възможност.
Така че: DOWNLOAD му е майката - успех !
Активен
RoadRunner
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: zx6r
Публикации: 73

236890968
« Отговор #13 -: август 05, 2005, 17:14:04 »

Изтеглих 2,5 файла.Продължавам да тегля .Следва гимнастика по пренасянето му и запис на ДВД (дано стане). Дали изглеждането му ще ми помогне да се задържа повечко на другото коуло?!? [-o< . Кеко от тука ли се е учил или проба грешка му е майката. Very Happy
Активен
niki_moto
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 46


« Отговор #14 -: август 06, 2005, 14:51:55 »

Хора свалих ги и ги разархивирах ма незнам как да ги пусна.Трябва ли да ги запиша на DVD щото нямам такава записвачка.Помогнете и кажете как да го пусна.
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилStunts (Модератор: pipona)Тема: Stunt пинизи

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.169 секунди с 20 запитвания.