Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тях (Модератор: Ice_queen^^)Тема: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Страници: [1] 2 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Moto Guzzi- историята за една марка мотори  (Прочетена 19123 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Dainese
Моторист, а не Рокер :)
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1
Публикации: 362



« -: ноември 08, 2006, 16:51:17 »

Историята на мотоциклетите, носещи емблемата с разперилия криле орел започва преди цели 85 години, в
далечната 1921 г., когато на 15 Март е основана Societa Anonima Moto Guzzi. Партньори в това начинание са
известния генуезки корабособственик Емануеле Виторио Пароди, сина му Джорджо и неговия боен другар от
италианските ВВС и мотоциклетен ентусиаст Карло Гуци. Като всеки истински мотоциклетен ентусиаст, Карло
Гуци не можел да си намери подходящ мотоциклет, затова решил да си го направи сам.


Първият прототип бил произведен през 1919 г. в работилница в Мандело дел Ларио, градче близо до Милано, с помощта на ковача Джорджо Рипамонти. Известен като G.P. (Guzzi-Parodi), според инициалите на партньорите, той бил с работен обем 500 см3, с един цилиндър, 4-клапанна глава и горен разпределителен вал. Имал мощност 12 к.с., развивал 100 км/ч и взаимствал много от авиационната технология, добре позната на конструктора. Революционен и изпреварил времето си, G.P. бил модифициран няколко пъти, преди да се достигне окончателната версия, най-вече за да се намалят производствените разходи. Името G.P. било изоставено, поради объркването с инициалите на Джорджо Пароди. Така се родило името Мото Гуци, както и днешната емблема, с разперилия криле орел, в памет на състезателя Джовани Равели, който трябвало да е 3-тия партньор в начинанието, но загинал трагично в самолетна катастрофа.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist02.jpg

И така, през 1921 г. се родил Нормале, първият модел за продажба на пазара, с 8 к.с. мощност и 80 км/ч максимална скорост, който изминавал 30 км с 1 л гориво.

Още веднага след това Мото Гуци участва в спортни състезания, първото от които е трудното рали Милано-Неапол. Двете Мото Гуцита завършват на 20 и 22 място. Но победата идва само 30 дни по-късно, на 25 септември 1921 г., когато Мото Гуци печели легендарното Тарга Флорио с пилот Джино Финци. С това започва победната серия, включваща 14 световни титли и 11 турист трофита.


 Първата победа популяризира марката и повишава търсенето. През 1921 г. са произведени 17 мотора Нормале на цена от 8500 лири. От ръчно производството става индустриално, фабриката се разширява до 300 м3 със 17 работника.
От този момент нататък производството нараства постоянно.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist03.jpg

През 1923 г. Мото Гуци става известно и високо ценено навсякъде, а на 7 септември 1924 г. Гидо Ментасти триумфира с C4V (еволюция на 1-вия прототип) над съперниците си и спечелва Европейския шампионат.

През 1924 г. фабриката вече е на площ от 730 м2, производството се удвоява. През 1925 г. 300 работника произвеждат 1200 мотоциклета.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist04.jpg

През 1928 г. е произведен първият мотоциклет клас Гранд Туризъм, със задно пружинно окачване, наречен Нордж, на името на състезанието до Полярния кръг, в което братът на Карло, Джузепе Гуци участва в продължение на няколко месеца.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist04.jpg

През 1934 г. Мото Гуци става най-важната мотоциклетна фабрика в Италия.
През 1935 г., ставайки първият не-английски победител в легендарното Турист Трофи на остров Ман от 24 г., Мото Гуцито на Стенли Уудс налага еластичната рама сред състезателните мотоциклети. Моторите са с двигатели с обем 250 см3, едноцилиндрови, или 500 см3 ве-образни, с ъгъл 120 градуса между цилиндрите. Максималната скорост надвишава 200 км/ч и те доминират по световните писти в следващите 20 г.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist06.jpg

В средата на 20 в. се появява легендарния модел Galetto, първият скутер с нормален диаметър на колелата, предшественик на концепция, станала изключително популярна в наши дни.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist07.jpg

Постоянната изследователска работа на фирмата води до построяването на въздушен тунел през 1950 г., единствен по рода за времето си, с което подпомага разработката на първия модерен аеродинамичен обтекател, утвърдил лидерството в спорта. Но това не задоволява конструкторите на Мото Гуци и Джулио Чезаре Каркано конструира Guzzi 500 Otto Cilindri (8 цилиндра), станал първият 8 цилиндров мотоциклет в света, с мощност 80 к.с. и максимална скорост 285 км/ч. Само оттеглянето на фирмата от състезания през 1957 г. спира този изключителен проект.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist08.jpg

В началото на 50-те год. Мото Гуци е голяма компания, разположена на 24 000 м2, с 1500 работника. В края на десетилетието обаче, италианската мотоциклетна индустрия изпада в криза. Бързо развиващата се след Втората световна война италианска икономика и нараснал жизнен стандарт прави автомобила вещ, която вече е достижима за много хора и ги кара да предпочитат да си купуват автомобили, а не мотоциклети. През 1957 г. 3-те водещи италиански мотоциклетни фирми Мото Гуци, Джилера и Мондиал, решават заедно да се оттеглят от мотоциклетния спорт.

На 26 септември 1957 г. се затваря славната глава от историята на Мото Гуци, включваща 14 световни титли и 11 турист трофита.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist09.jpg

През 1964 г. Мото Гуци официално изпада в криза. Основателите на фирмата вече ги няма, за да и вдъхнат ентусиазъм. Емануеле Виторио Пароди умира през войната, синът му Джорджо също умира внезапно през 1955 г. Карло Гуци е стар и болен и се оттегля в пенсия. По-късно, през 1964 г. умира на 75 г. Тогава Енрико Пароди, братът на Джорджо, поема управлението.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist10.jpg

През февруари 1967 г. Мото Гуци е продадена на индустриалната група Seimm. В опит да преодолее кризата и да задоволи промененото търсене, Seimm започва производство на евтини мопеди. Така се раждат моделите Dingo и Trotter. Успоредно с производството на мопеди, Джулио Чезаре Каркано започва разработката на ве-образният двигател с 2 цилиндра под ъгъл 90 градуса, станал постепенно символ на марката. През 1967 г. 703 см3 -вото Guzzi V7 се появява на пазара и бива прието много добре. Последвано е от V7 Special, а по-късно и от легендарното V7 Sport, мотоциклет с изключително поведение на пътя и модерен атрактивен дизайн. Америка се влюбва в тази нова Гуци технология и италиански стил и скоро започва разработката на версиите Special, California и Ambassador. Тези мощни и елегантни италиански крузери привличат въображението на американците до такава степен, че стават главни герои в много филми и реклами. Тези изключително успешни модели запалват страст, която все още е жива в Америка.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist11.jpg

През 1973 г. фирмата е купена от Де Томазо Индъстрис Груп. Придобиването от Де Томазо се изразява в старта на производството на серия от 4-цилиндрови модели, най-успешен от които е Guzzi 254 от 1975 г. Привържениците на Мото Гуци обаче ясно демонстрират, че ценят традицията повече от новите идеи, и компанията бързо се завръща към 90 градусовите двуцилиндрови машини, превърнали се в неин символ. Знаменитият дизайн се прилага и на по-малки двигатели, като V35 и V50 през 80 - те години. Същото десетилетие е характерно с въвеждането на американския стил с моделите Florida и Custom, както и ендуро моделите. Продукцията се концентрира в 2 главни направления - Гран Туризмо и Хай Пърформанс, типизиращи марката с репутацията на комфортни машини за дълги разстояния и наследници на славна спортна история. Без съмнение, най-известният Гран Туризмо модел е California. По-късните версии се характеризират с електронно впръскване на горивото и интегрална 3-дискова спирачна система с автоматично разпределение на спирачното налягане. Le Mans, Daytona, Centauro и Sport 1100 от друга страна символизират спортното наследство на марката. Всички те са екипирани с ъп сайд даун предни вилки, с колела, фиксирани с плъзгащи се скоби. Този дизайн на вилката е практически същият, възприет от Карло Гуци над 50 г. по-рано в моделите Airone и Astore и представлява впечатляващ пример на пророческа визия и иновативен дизайн, така характерни за Мото Гуци.

Характерът на тези машини от 80-те години се отразява и през 90-те години в моделите Nevada, новата California и V11 Sport. Като десетилетие, 90-те години се характеризират със завръщане към класическия дизайн и концепция, осъвременени с прилагане на технически новости и отговарящи на съвременните изисквания. Деветдесетте години са характерни също и с промените в организацията и собствеността на фирмата, които в края на крайщата довеждат до придобиването на Мото Гуци С.п.А. от Априлиа на 14 април 2000 г.

Търсенето на баланса между духа на Мото Гуци и новите технологии води до появата на V11 Sport Rosso Mandello на изложението Интермот в Мюнхен през 2000 г. Той се произвежда в лимитирана серия и носи цялото очарование на 80 годишната история и авангардните технологии. 80-годишнината на фирмата от Мандело дел Ларио бележи период на ре-дефиниране на гамата от модели. Усилията са насочени успоредно и към външния вид, и към технологията, приспособявайки мотоциклетите към все по нарастващите изисквания на пазара. Създадени са нови модели от фамилията Калифорния, с богат набор от аксесоари. Нови версии са добавени и към спортната гама V11. Вечно младият модел Невада продължава своя успех, оборудван вече с електронно впръскване на горивото. Той печели сърцата най-вече на дамите, със своето леко управление, пъргавина и модерна цветова гама. Пъргавата Breva 750 i.e., агресивното Griso и ултра спортният MGS-01 Corsa, спечелил тазгодишното издание на легендарното състезание Battle of Twins, 200 мили в Дайтона, САЩ, изразяват различните „души" на Мото Гуци.

Между 28 и 30 декември 2004 г. окончателното споразумение за придобиването на Мото Гуци от Априлия е подписано и финализирано. Така е създадена водещата европейска мотоциклетна групировка с оборот от 1,5 милиарда евро, 24% пазарен дял в Европа и 35% в Италия, годишно производство от 600 000 мотоциклета, с 6000 служители, 8 завода по света и оперираща в над 50 страни.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist12.jpg

На 3 март 2005 г. Даниеле Бандиера, 47 годишен инженер, бивш президент на Алфа Ромео Бизнес Юнит, е назначен за главен изпълнителен мениджър на Мото Гуци С.п.А. На 24 март Брева 1100, новото италианско предложение в силно конкурентния сегмент на т.нар. нейкид байкс, е представен на публиката в Милано. Той е предназначен за тези, които обичат италианските мотоциклети и които искат да открият нов стил на каране. Многобройни са подобренията по двигателя, който благодарение на усъвършенстваната система за впръскване на горивото покрива нормите за екология Евро3. Задвижването е с помощта на патентования реактивен карданов вал.



« Последна редакция: март 11, 2018, 20:03:37 последно от ЧЕФО » Активен
NIKI_CBR
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 513


От зелена тиква семе неща!!!


Ел. поща
« Отговор #1 -: ноември 09, 2006, 14:11:10 »

RESPECT!!!
Имаш плюсче и от мене рядскост са такива теми...
повечето теми са заяжданки само (браво отново)
А модела от 1954 има резервна гума бреййй....   Very Happy  Very Happy  Very Happy
Активен
Plamen
Red Brigades
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 370


26990304
« Отговор #2 -: ноември 21, 2006, 11:14:07 »

Ценовата листа на Мото Гучи на представителя им за България:
http://www.darucar.bg/motoguzzi/files/PriceListMotoGuzzi2006.pdf
Активен
spower
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: ямаха вр 450 СМ
Публикации: 68


Yamaha wr450 SM: http://bit.ly/1WQVsKc


WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: юни 24, 2013, 16:42:40 »



докоснах се и аз до тази легенда това е Модел V7 от 2009г някой има ли преки впечатления от този модел. Иначе като дизайн и красота си е уникален класически модел!!!
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1246

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #4 -: юни 24, 2013, 18:54:45 »

Moto Guzzi
Моля оправете тази грешка в заглавието, че звучи като подигравка, към марката. Very Happy
За мен Мото Гуци са най-интересната от всички италиански марки мотори! Ще ме прощават от Дукати, Априлия и т.н., но те не са ми интересни.  Very Happy
И още нещо. Прайс-листата на Дарукар за Мото Гуци не се отваря.
Активен
Доберман
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2154



« Отговор #5 -: юни 24, 2013, 19:34:52 »

Дарукар нямат нищо общо с Гуци и никога не са имали, освен само на хартия, затова и ценовата листа не се отваря.
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1484


7183168
Ел. поща
« Отговор #6 -: юни 24, 2013, 20:05:44 »

И от мен едно "добре" за историята на тази знаменита марка.
Не, че хората, които харесват марката биха научили нещо ново но е приятно да намериш други, които споделят същото.

П.С: И аз моля някой началник да оправи заглавието, че наистина изглежда като нещо довлечено от котка!
Активен
ai siktir
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: много мощен
Публикации: 418


« Отговор #7 -: юни 24, 2013, 20:42:51 »

Много силно съм "зарибен" по Griso 8v:





За около 40 хил. Евро, можете да се сдобиете с такова:



Стърчащите из под резервоара глави правят силуета на тези мотори неподражаем.

Единствено Honda CX си позволява скромно да им опонира.  Smile
Активен
sat99
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawazaki ZX6R 2011 г ;Aprilia RS 250 2000г
Публикации: 662


Подходящата гума променя всичко :)


« Отговор #8 -: юни 24, 2013, 21:13:59 »

Готин мотор , но само си представям какво ще се случи ако падна с него. Ще му отворя двигателя за основен ремонт без инструменти на полеви условия.
Имам предвид че стърчащите глави настрани от мотора са СУПЕР много уязвими.
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1246

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #9 -: юни 24, 2013, 21:48:29 »

Oригиналният ауспух на Грисо-то звучи много добре, но слушах едно унгарско Гуци с монтиран на него титанов Акрапович и направо получих оргазъм от звука... Smile
Ако имах 40 хиляди евро щях да си купя две класически Гуцита вместо едно такова с остра човка и завито в разни пластмаси... Very Happy
Moto Guzzi Griso
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1246

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #10 -: юни 25, 2013, 14:28:37 »

Moto Guzzi Respect
   Very Happy
Активен
morqka
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia RSV Mille; Moto Guzzi V50; Ducati 500; BMW R45S
Публикации: 1381



« Отговор #11 -: юни 25, 2013, 16:16:59 »

Новата играчка. Ще става на cafe racer зимата  Very Happy
Активен
sampos
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 341



Ел. поща
« Отговор #12 -: юни 26, 2013, 09:52:12 »

Ами айде на следващото събиране, например на закриването на сезона ще го спра и гледай какво ще стане около него...
Е к'во ще стане около него, няма да има никой щото ще гледат моето  Smile

цък

Още ме е яд че си продадох предишното Guzzi, имаше място в гаража и за него, къде два там и три мотора амааааа....



Активен
Goshi
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Gilera Nexus 500
Публикации: 286



WWW Ел. поща
« Отговор #13 -: юни 26, 2013, 13:32:19 »


 Здравеите,

 Преди няколко години (2007) и аз имах Moto Guzzi. V10 Centauro. Ето го:
 
 

 Пролета на 2008 го продадох на едно момче от София, мисля че Дългия му викаха. Сега незнам къде е, но много ми е интерсно пак да са го видя мотора, така че ще се радвам ако някои го е виждал и има връзка с сегашния му собсвтеник да ме свърже с него.

 Поздрави!!

 http://bikepics.com/members/goshi/97centaurosport/
Активен
ivan_j
Ivan_J's Garage www.ivan-j.ga
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DR650SE, Honda XR250 Baja, Piaggio Liberti 125, NSU OSL 251, Horex Regina 400, Lambretta Li150 s.1, Moto Guzzi V65TT
Публикации: 2906


От кал да си, Иван да си!


WWW
« Отговор #14 -: септември 08, 2013, 21:06:59 »

И аз съм влюбен в Гуци, но искам някой от ендуро моделите -
NTX650



или NTX750



Не бих отказал и някоя "гадна" Quota.

Някой ако знае някъде в БГ такова, да казва.

П.П. и не ми обяснявайте колко са грозни, знам си, ама ме кефят ;)
« Последна редакция: септември 08, 2013, 21:21:51 последно от ivan_j » Активен
Страници: [1] 2 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тях (Модератор: Ice_queen^^)Тема: Moto Guzzi- историята за една марка мотори

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.479 секунди с 20 запитвания.