Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилOff-Road (Модератор: RODRIGUEZ)Тема: KTM EXC 300 E Enduro 2012
Страници: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: KTM EXC 300 E Enduro 2012  (Прочетена 4458 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 4064



« Отговор #105 -: октомври 13, 2021, 21:41:41 »

За да си сигурен, че батерията държи ток, трябва да я заредиш напълно. След това да я оставиш примерно ден без никакъв товар и да я премериш пак. Трябва да държи около 12.4 - 12.6 волта. Това е идеалният вариант. И по-малко да държи, не е проблем, ако върти стартера и моторът пали с нея. Под 12 волта вече дава признаци на умиране. След всяко ползване трябва да я дозареждаш. Трябва да се дозарежда и след продължителен престой. Марката няма кой знае какво значение. Параметрите на батерията са важни.

П.П.
Пак казвам - някои зарядни проверяват какво е състоянието на батерията и преди да започнат да я зареждат, я разреждат. Увери се дали твоето има такава функция. Ако я няма, тогава има проблем.
Активен
madbatt
Чукча не моторист, чукча форумист!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: три
Публикации: 1141


No cop, no problem.


« Отговор #106 -: октомври 13, 2021, 21:53:21 »

Еко стойка за КТМ  Very Happy


Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6588



Ел. поща
« Отговор #107 -: октомври 13, 2021, 22:09:40 »

Моя си има стойка бе...само няма зареждачка за акумулатора Surprised

Иначе утре ако имам време да мина да взема зарядното,ще го заредя до край.Ама сега не смея да го държа повече на бустера,че на него хич не му е това функцията и да не скапя и двете

Сега пак мернах...12,08 показва Surprised
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 7085


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #108 -: октомври 13, 2021, 22:32:54 »

 


А това мигане на диода в оранжево за секунда никъде не се споменава Surprised
« Последна редакция: октомври 13, 2021, 22:41:38 последно от Grobarq » Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6588



Ел. поща
« Отговор #109 -: октомври 13, 2021, 23:57:34 »




А това мигане на диода в оранжево за секунда никъде не се споменава Surprised
Свети си оранжево Surprised Surprised Surprised Surprised

Явно се е сговнясало зарядното,дано не е убило и батерията
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar;Suzuki DR650 SP46;Honda Super Cub C 125cc
Публикации: 2951


Сутрин бира и ракия - край няма мойта простотия!

7183168
Ел. поща
« Отговор #110 -: октомври 14, 2021, 03:49:46 »

Като не зарежда не е ли проблем по-малкият капацитет на литиевите? Понеже те на ток за стартера са силни, ама капацитета им е няколко пъти по-малък.

По-малкият капацитет винаги може да се окаже проблем.
В случая - едва ли.
Пък и не е задължително да не е по-малък - при обем 1:1 разликата е не е драстична.

При мотори, които е нормално по време на експлоатация да се вдигат от земята теглото е особено важно.

А пък конкретно при този, ако наистина не зарежда си плаче за литиев пакет вместо оловен.
Точно зареждането с алтернатор по време на експлоатация скъсява драстично живота на литиевите.
Активен
Kunev
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DL-650 V-Strom
Публикации: 905



« Отговор #111 -: октомври 14, 2021, 07:40:23 »

Ако акумулатора ти е стандартен за мотор AGM тип, що не пробваш да му отвориш капачките на клетките, и не му сипеш по 10-15 мл. дестилирана вода /или поне преварена или дъждовна/ на клетка. Доста често през лятото, и особено ако мотора презарежда, водата се поизпарява, и електролита се сгъстява. Със сигурност няма да му навредиш, но има шанс да пооправиш проблема.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3338



« Отговор #112 -: октомври 14, 2021, 08:17:59 »

По-малкият капацитет винаги може да се окаже проблем.
В случая - едва ли.
Пък и не е задължително да не е по-малък - при обем 1:1 разликата е не е драстична.

При мотори, които е нормално по време на експлоатация да се вдигат от земята теглото е особено важно.

А пък конкретно при този, ако наистина не зарежда си плаче за литиев пакет вместо оловен.
Точно зареждането с алтернатор по време на експлоатация скъсява драстично живота на литиевите.


При модела на акумулатора на моя мотор оловния е 8Ah, литиевия е 3. Да, литиевия е 1/3 пълен, но обема е еднакъв. Едва ли при този е много различно.
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW F900XR 2021
Публикации: 882



Ел. поща
« Отговор #113 -: октомври 14, 2021, 09:10:51 »

Моя си има стойка бе...само няма зареждачка за акумулатора Surprised

Иначе утре ако имам време да мина да взема зарядното,ще го заредя до край.Ама сега не смея да го държа повече на бустера,че на него хич не му е това функцията и да не скапя и двете

Сега пак мернах...12,08 показва Surprised

Щом от вечерта от 12,4-5 за 1 нощ пада на 12.08 много вероятно е да си разредил батерията и да си я "убил" - дали с прекалено много стартери или с зарядно.
Както ти казаха - най-добре е да свържеш зарядното към работещ, проверен акумулатор - на колата на приятел най-добре (зако да убиваш твоята ;) ) и да седите 10-15мин да видите има ли промяна.
Още нещо - тук всеки моше, занимаващ се с продажба на акумулатори ако му я занесеш ще даде някакво становище. Да не говорим, че повечето имат и товарна вилка и могат да направят реален истински тест, а и зарядни ще имат. Толко ли няма и там някакви такива експорти?
« Последна редакция: октомври 14, 2021, 09:12:38 последно от Георги Петков » Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar;Suzuki DR650 SP46;Honda Super Cub C 125cc
Публикации: 2951


Сутрин бира и ракия - край няма мойта простотия!

7183168
Ел. поща
« Отговор #114 -: октомври 14, 2021, 09:33:52 »


При модела на акумулатора на моя мотор оловния е 8Ah, литиевия е 3.

Твоя е 2 клетки в паралел.
И е по-малък от 8Аh.
Ако тая марка имат вариант с 3 клетки обема е почти 1:1, може с милимунда отгоре.
Това обикновено не е проблем - има обувалки, вазелин. И капацитета става 5Аh.

Ама това не е толкова важно, дори 3 да е.
Това, че олекотява козела и то във височина заличава негатива.

Не го навивам за литиев - просто казвам, че точно неговият дъргел е много подходящ за такава батерия.
И наистина би трябвало да "живее" дълго на него.
И ще имам какво да прави с аймакса Smile
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 4064



« Отговор #115 -: октомври 14, 2021, 14:57:54 »

Ако акумулатора ти е стандартен за мотор AGM тип, що не пробваш да му отвориш капачките на клетките, и не му сипеш по 10-15 мл. дестилирана вода /или поне преварена или дъждовна/ на клетка.

Най-сигурният начин в днешно време да си убиеш акумулатора, е да му налееш дъждовна вода.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6588



Ел. поща
« Отговор #116 -: октомври 14, 2021, 16:12:51 »

А говорете на български бе...аман от жичкаджии Smile Smile Smile Smile

Няма как да е "изветрял" щото то реално нищо не го е зареждало,не ли па презареждало,а и е на няма 2 месеца

Днес пак си беше над 12 волта

Ама новото е,че пристигна новия акумулатор и зарядното.Току що закачих зарядното за стария и той веднага взе да покачва стойности и да се зарежда.Ще разбера ли кога е готов или... Surprised Surprised Surprised

Закачих лидъла на чисто новия акумулатор и същото.Единствената разлика че показва 12,7.
За сега драмата приключи,лидъла отива в кофата мисля да си направя 2 пробни лампи от него,въпрели,че не знам за чии са ми,след като си имам професионална намалена на 60 лева от някакъв магазин на центъра на София.Трябваше ми спешно и тия ми откъснаха главата,ма кат бързаш...
Сигурно същата също толкова професионална в ибей е 2,40,ма не искам и да погледна,щот съм злопаметен и може да стане беля
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar;Suzuki DR650 SP46;Honda Super Cub C 125cc
Публикации: 2951


Сутрин бира и ракия - край няма мойта простотия!

7183168
Ел. поща
« Отговор #117 -: октомври 14, 2021, 16:27:38 »

Ебаси колко време и писане да пуснеш водата след говното!
Ти слушай що ти думам а не ме гледай що правя!

 Smile Smile Smile

Балиго това зарядно как показва, че е готово.
То има толкова лампи, че е като коледна елха.
Понякога се чудя от коя печелиш зайче и има ли лампичка за дъвка.

След некой и друг час е готово.
Червено гледай да не светне щото това е индикатор за косъм в дъвката!
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6588



Ел. поща
« Отговор #118 -: октомври 14, 2021, 18:51:52 »

Зареди го вече,сега си прави тест дали е ок всичко

Демек свети и мига зелено

Тъкмо ще видя до утре дали ще задържи ток стария акумулатор и новия ми е малко ненужен за момента,понеже със зарядното дойде и бърза връзка и мисля да я сложа някъде по мотора да не свалям акумулатор всеки път.

Все пак мисля да ида и до КТМ някой ден да питам,нормални ли са да измислят мотор без да зарежда и дали може да се оправи това
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar;Suzuki DR650 SP46;Honda Super Cub C 125cc
Публикации: 2951


Сутрин бира и ракия - край няма мойта простотия!

7183168
Ел. поща
« Отговор #119 -: октомври 14, 2021, 18:55:01 »

Зареди го вече,сега си прави тест дали е ок всичко

Демек свети и мига зелено

Тъкмо ще видя до утре дали ще задържи ток стария акумулатор и новия ми е малко ненужен за момента,понеже със зарядното дойде и бърза връзка и мисля да я сложа някъде по мотора да не свалям акумулатор всеки път.

Все пак мисля да ида и до КТМ някой ден да питам,нормални ли са да измислят мотор без да зарежда и дали може да се оправи това

Нормални са.
Ток0 е гейщина.
Возенето няма връзка с шибаният ток.
Активен
Страници: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилOff-Road (Модератор: RODRIGUEZ)Тема: KTM EXC 300 E Enduro 2012

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.319 секунди с 21 запитвания.