Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Кой тип мотор да си избера?  (Прочетена 11001 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #15 -: април 03, 2021, 23:28:04 »

Не отчитате факта на неудобството на това да си екипиран.
Както колегата каза по-нагоре,се вариш жив.
Отделно ти блокира доста от движенията

Сега сложете и сложното управление на мотоциклет

Не на последно място и неправилната екипировка

И изведнъж предпоставките за падане стават доста повече от това,ако тя тотално липсва

Да не говорим за мита,че щом си екипиран си едва ли не брониран и видиш ли,много пазело...пази от уруки главно.При едно сериозно падане си на дроб сърма,та ако ще да си и с бронята на Ланселот Езерни

Аз не отричам ползата от нея,но да и се придават митични свойства е също толкова опасно.

За мен най-добрата защита от падане е да не падаш.А това става с владеене на мотора.А това става с много тренировки,четене и учене,каране на курсове и много каране на мотори от различен тип
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4186



« Отговор #16 -: април 04, 2021, 00:00:42 »

За мен най-добрата защита от падане е да не падаш.А това става с владеене на мотора.А това става с много тренировки,четене и учене,каране на курсове и много каране на мотори от различен тип
Съгласен ама сега им качи оная снимка с хубавите ръкавици. Екипиран, като Ланселот Езерни да не си помисли някой, че им говори човек, който си кара мотора по гол задник. Имаше една статистика преди години, което гласеше, че мотористите умират най-често в близост до домовете си. Зоната на комфорта се припокрива със зоната на смъртта. Зле екипиран с усещането на пълен контрол върху ситуацията. Пиши The close to home effect in road crashes и ще ти излязат проучванията.
Активен
Archibald
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 900 Classic
Публикации: 413



« Отговор #17 -: април 04, 2021, 10:22:40 »

Впрочем, към бъдещия колега - не се шашкай прекалено от приказките за падане и прочие, тук или някъде другаде, ако си решил да ставаш моторист. Ако никога не си се качвал на мотор, по време на курсовете бързо ще ти стане ясно дали това хоби е за теб или не. Рисковете и опасностите ги пренебрегват само най-празните и лудите глави, обаче най-голямата пречка да се научиш и в последствие да караш безопасно (доколкото е възможно) е прекаления страх - вреден е колкото и прекалената самоувереност. Няма по-безсмислено нещо от това да не пробваш каквото ти е на сърце само заради едното шубе.
А иначе за типа мотор - зависи от какво ли не. Ако искаш да хвърчиш е едно, ако искаш да се возиш е друго, по асфалта и в гората е трето и четвърто. Височината и теглото са фактор само за малки (спрямо теб) мотори, даже и шлеповете по близо половин тон с багажа могат да се карат без проблем от 50-килограмови миски, метър и шейсе', след усвояване на основите (виж избутването им от неподвижно положение е друга работа  Smile ).
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #18 -: април 04, 2021, 16:55:17 »

Съгласен ама сега им качи оная снимка с хубавите ръкавици. Екипиран, като Ланселот Езерни да не си помисли някой, че им говори човек, който си кара мотора по гол задник. Имаше една статистика преди години, което гласеше, че мотористите умират най-често в близост до домовете си. Зоната на комфорта се припокрива със зоната на смъртта. Зле екипиран с усещането на пълен контрол върху ситуацията. Пиши The close to home effect in road crashes и ще ти излязат проучванията.
Аз говоря за каране в града,щото колегата повдигна темата.
Ако ще се кара извън града,се предполагат други скорости и друг тип падания и там си трябва цялата броня,съответно правилно избрана,според сезона и времето навън.Което никак не е лесна задача,аз също понякога зъзна или се варя,защото съм взел грешната екипировка от гардероба,ама не съм врачка,а и дори да си,сутрин рано е едно,по обяд друго и вечер трето,та...
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 3913



« Отговор #19 -: април 04, 2021, 17:16:16 »

E ти като ходи към морето и историческите паметници по дънки, с градска скорост ли се придвижва Surprised
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ1N
Публикации: 1748


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #20 -: април 04, 2021, 18:19:47 »

E ти като ходи към морето и историческите паметници по дънки, с градска скорост ли се придвижва Surprised

Ами като карахме за малко двамата,да..  Smile Ама то тва си е трипче с пасажер,недей го сравнява с каране с приятели по завои..цел ден даване на луда газ..  Smile

Иначе подкрепям Китан,че избора на екипировката е важен и се състои от мн фактори..

За мен мога да кажа,че аз не мога  да карам мотор без ръкавици и по тениска..опитвал съм,не мога..В града не карам,но и да се наложи да отида наблизо с мотора,си се обличам като за каране..  Surprised Иначе не ми е комфортно просто..
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #21 -: април 04, 2021, 18:25:27 »

E ти като ходи към морето и историческите паметници по дънки, с градска скорост ли се придвижва Surprised
Да,прецених че ще ми се наложи да съм доста време не на мотора и жертвах от скороста,за сметка на екипировката

Странно,ма се оказах прав да го направя Smile Smile Smile
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 3913



« Отговор #22 -: април 04, 2021, 19:34:27 »

Аз си се возя нон-стоп така, макар и не с градска скорост. Ама пъхам корави наколенки под дънките. Якетата са със стандартната протекция. Защото винаги возененто е свързано и с пеши разходки, кръчмички и т.н.

По принцип човек трябва да е подготвен за ситуации, които не зависят от него. Особено в града, където има преголяма концентрация на странични фактори, които е трудно да се предвидят.

Имам приятел, който кара на задна гума с километри по магистралата без да пада, но една пуйка в града го навря под колата пред него, защото нямало място да се мушне между колите, а тя не спряла навреме... Друг път пък направи класическо салто през една врата, защото докато се мушил между колите, един решил да слезе от колата в задръстването. Ако си без протектори в такива ситуации, травмите са далеч по-сигурни, отколкото ако си сложил нещо малко от малко.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #23 -: април 04, 2021, 19:56:07 »

Аз си се возя нон-стоп така, макар и не с градска скорост. Ама пъхам корави наколенки под дънките. Якетата са със стандартната протекция. Защото винаги возененто е свързано и с пеши разходки, кръчмички и т.н.

По принцип човек трябва да е подготвен за ситуации, които не зависят от него. Особено в града, където има преголяма концентрация на странични фактори, които е трудно да се предвидят.

Имам приятел, който кара на задна гума с километри по магистралата без да пада, но една пуйка в града го навря под колата пред него, защото нямало място да се мушне между колите, а тя не спряла навреме... Друг път пък направи класическо салто през една врата, защото докато се мушил между колите, един решил да слезе от колата в задръстването. Ако си без протектори в такива ситуации, травмите са далеч по-сигурни, отколкото ако си сложил нещо малко от малко.
Направо се чудя,как в Мадрид,Рим и Париж не са се сетили да карат постоянно с пълна екипировка...много са недосетливи деева
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 7021


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #24 -: април 04, 2021, 20:02:44 »

Направо се чудя,как в Мадрид,Рим и Париж не са се сетили да карат постоянно с пълна екипировка...много са недосетливи деева

Я кажи за културата на карането на шофьорите и пазят ли поне малко мотористите?
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 3913



« Отговор #25 -: април 04, 2021, 20:05:54 »

Не говоря за пълна екипировка. Говоря за най-необходимото, което малко от малко да намали риска да осакатееш с някой крайник. Ивъл каза по-горе за капачката на коляното. А за това, че в Рим, Париж и Мадрид лудите са повече отколкото у нас, сигурно си има причина. Те там и мерките срещу Ковид бяха и са все още далеч по-тежки от нашите, а пък успеваемостта им е по-ниска Surprised
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #26 -: април 04, 2021, 21:20:35 »

Я кажи за културата на карането на шофьорите и пазят ли поне малко мотористите?
Това няма връзка,протекторите не пазят от смачкване.Ако те изшие някоя леля как си караш,ще те натроши с каквото и да си

Е за това говоря,дет придавате някакви суперсили на тая екипировка.Видиш ли,щом си се навлекъл на ескимос и няма какво да ти се случи.
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 7021


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #27 -: април 04, 2021, 21:49:51 »

Това няма връзка,протекторите не пазят от смачкване.Ако те изшие някоя леля как си караш,ще те натроши с каквото и да си

Е за това говоря,дет придавате някакви суперсили на тая екипировка.Видиш ли,щом си се навлекъл на ескимос и няма какво да ти се случи.

Кой каза, че придавам супер сили? Питам просто какво е културата на движение.

Засякоха ме преди години с ижето... Резултат счупен крак около глезена. 35 дни гипс. 4-5 месеца докато проходя...
Знаете преди години ми поднесе Бунтовника на рязко спиране ( може би и заради дърти  гуми) с яке с протектори и ръкавици - счупена ръка в китката и външен екстержън за 35 дни. 6 месеца рехабилитация.... Около година докато се усетя сигурен в нея.
Та кой каза, че придавам супер сили? Всичко е много относително.
Познавам човек който се изши с около 160 в една кола дето реши да завива наляво за бензиностанцията след Първомай. Мотора над 50м хвърчал той около 20м се търкаля. Е целия екип разкъсан, той натъртен и посинен...
Друг в Кърджали го засича кола, той с около 50, пада, изхвърча му каската и на място...



Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4186



« Отговор #28 -: април 04, 2021, 22:16:46 »

Абе пак бива само преди 5-6 години какви люти спорове водехме трябва ли да имаш книжка. Книжката не кара мотор и т.н вече такова нещо не се вижда. Даже и хард аниекипировкари  Smile не отричат каските напълно. Ще поживеем още 5-6 години и с екипировката ще си дойдат нещата на мястото.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3272



« Отговор #29 -: април 04, 2021, 22:21:03 »

Това няма връзка,протекторите не пазят от смачкване.Ако те изшие някоя леля как си караш,ще те натроши с каквото и да си

Е за това говоря,дет придавате някакви суперсили на тая екипировка.Видиш ли,щом си се навлекъл на ескимос и няма какво да ти се случи.

Смачкване нямаше, удариха мотора а аз си паднах на коляното. Често се случвало според ортопеда, та може би едни протектори на коленете не са излишни.
Активен
Страници: 1 [2] 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Кой тип мотор да си избера?

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.27 секунди с 20 запитвания.