Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Кой тип мотор да си избера?  (Прочетена 11000 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
niksara
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Нямам
Публикации: 1


Ел. поща
« -: март 28, 2021, 09:34:17 »

Здравейте!Запалих се по моторите на доста късна възраст, в момента съм на 28 и никога през живота ми не съм карал мотор или скутер, даже още книжка нямам за мотор. Сигурно ще имам един милион въпроси, четох много от информацията в този форум, но ми се иска да получа ново мнение от сегашните години, тъй като повечето информация идва отпреди 10 години. Да знам, че голяма част от нещата са си същите, но моторите се развиха индустрията също, само нашите улици не станаха по хубави, ама това е друга тема. Въпросите са ми, след като си изкарам книжка за А категория, кой мотор е по-добре турър(naked)и каква кубатура като за новобранец или пистов като със сигурност там трябва да съм под 500 куб. за да не си счупя главата някъде.Знам, че и за двата трябва хубава екипировка. Причината за карането е както за градско така и извън, като добавим наслаждаването и през по топлите месеци ходенето до работа без да се чака в трафика.
Активен
dirtlego
Ducater
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati Diavel
Публикации: 675



« Отговор #1 -: март 28, 2021, 09:47:50 »

Ти и с мотор под 500cc можеш да си счупиш главата. Като изкараш курса ще имаш по-малко въпроси. Тук ще получиш много различни съвети, понеже всеки има различна опитност.
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW F900XR 2021
Публикации: 861



Ел. поща
« Отговор #2 -: март 28, 2021, 10:51:38 »

С колко пари разполагаш? Колко пари ще отделиш за екипировка? Колко си висок и колко тежиш?
Да ти кажа само, че с толкова оскъдна информация няма как да получиш обратно нещо. Скоро идват топли дни и форума ще умре.
Ако не си 1.90 си купи КТМ Дюк 390 нов карай го 1-2 години скъсай го от каране, за да се научиш, а и след това си купи друг.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3272



« Отговор #3 -: март 28, 2021, 11:29:07 »

За ходене на работа и кратки извънградски разходки вероятно е най-подходящ е супермото или някое леко ендуро. За мен подобен мотор би бил най-подходящ, но пък нещо не ме радват толкова визуално, и не карам такъв. "пистовите" мотори не им е силата в града. Направени са да завиват с 250, не на 2.5 метра диаметър. Но има хора, които им се радват, и си ги карат ежедневно в града. Трети карат мотори по 400кг широки колкото малолитражка. Изкарай курса, ще имаш няаква представа какво е да седиш на мотор.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 3913



« Отговор #4 -: март 28, 2021, 13:54:53 »

Кола караш ли и колко често? Смяташ ли да возиш някоя мадама на извънградските разходки?
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #5 -: март 28, 2021, 20:05:42 »

Ако си вземеш някой много скъп и хубав,ще те е страх да му даваш газ,та да не го почупиш.Колко повече го мразиш,толкова по-лесно става ученето Smile
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ1N
Публикации: 1748


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #6 -: март 31, 2021, 18:18:05 »

Ако си вземеш някой много скъп и хубав,ще те е страх да му даваш газ,та да не го почупиш.Колко повече го мразиш,толкова по-лесно става ученето Smile

Аз нямам такива скрупули..лошото е,че все не мога да стигна до много скъпите и хубавите дейва.. Smile иначее,ше ги поря кат рибии...  Smile Smile Smile
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #7 -: март 31, 2021, 19:48:16 »

Аз нямам такива скрупули..лошото е,че все не мога да стигна до много скъпите и хубавите дейва.. Smile иначее,ше ги поря кат рибии...  Smile Smile Smile
Абе като знаеш че едно падане е 3-5000к евро и някак по-отговорно караш Smile

Активен
po_taka
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: -
Публикации: 18


WWW
« Отговор #8 -: април 02, 2021, 23:42:05 »

Аз от ~3000км карам duke 390 и ninja 400, много съм далеч да ми станат "малки".
Съветвам те да си вземеш мотор с ABS.

Също нито веднъж не съм мислил да ходя с мотора на работа. Винаги карам с пълна екипировка и винаги градско след 5-10мин започвам да се припотявам.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #9 -: април 03, 2021, 18:27:09 »

Аз от ~3000км карам duke 390 и ninja 400, много съм далеч да ми станат "малки".
Съветвам те да си вземеш мотор с ABS.

Също нито веднъж не съм мислил да ходя с мотора на работа. Винаги карам с пълна екипировка и винаги градско след 5-10мин започвам да се припотявам.
Са ако се разровиш малко и установиш,че се потиш без връзка.

Вероятноста екипировката да ти е от реална полза градско е...много малка
Активен
Archibald
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 900 Classic
Публикации: 413



« Отговор #10 -: април 03, 2021, 22:02:47 »

Веднъж когато бях решил да не слагам наколенките под дънките щото щях да карам само градско се изгърмях на едни хлъзгави павета и съответно си халосах точно коляното. Размина се само с натъртване и синина, ама можеше и без толкова. Та случва се и в града да потрябва екипировката.  Very Happy
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 6477



Ел. поща
« Отговор #11 -: април 03, 2021, 22:13:51 »

Веднъж когато бях решил да не слагам наколенките под дънките щото щях да карам само градско се изгърмях на едни хлъзгави павета и съответно си халосах точно коляното. Размина се само с натъртване и синина, ама можеше и без толкова. Та случва се и в града да потрябва екипировката.  Very Happy
Не,трябвало ти е да се научиш да караш мотор Very Happy

В града се кара относително бавно и както сам си забелязал и без екипировка не си пострадал сериозно.
Ама дори и да си ултра мега гига зъл рацер и да си с целия екип,при едно падане с голяма скорост срещаш бордюра и си до там.
Екипировката е направена да пази от протриване,което в градско,няма как да ти се случи

Та като за начало,се научете да си владеете моторите,колкото по-добре,толкова повече шанс имате.Това е най-добрата възможна защита

Научете се къде може и къде не може да се дава газ

И накрая ако не ми вярвате,а то сигурно е така...ми вижте с каква екипировка карат градските ездачи (скутеристите) из страни като Италия ,Франция и Испания където моторите са религия
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4186



« Отговор #12 -: април 03, 2021, 22:57:02 »

Превенцията винаги излиза по-евтино от задължителната сметка за закърпване на пораженията, когато неволята те хване неподготвен. Караш ли ще паднеш все някога. Как никой не може да каже но се обличаш за този ден. За останалите слънчеви дни може всякак. Абе ако мислиш да си моторист, обличай се като моторист, нищо не пречи и да се научиш да караш, като Маркес през това време.
Активен
Archibald
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 900 Classic
Публикации: 413



« Отговор #13 -: април 03, 2021, 22:57:51 »

Е точно в тая ситуация мотора са подхлъзна в почти спряло положение, щото паветата бяха наредени на вълнички вървящи успоредно с гумата, а малко преди това за бонус беше почнало да ръми - оставаше само да се падне възможно най-удобно.  Very Happy В такъв случай дали ще срещнеш земята с кожа/кокъл, "предпазени" единствено от дрешките, или с нещо омекотяващо удара, има значение. А, че като срещнеш челно бордюра на скорост си пътник е ясно. Иначе за овладяването на машината си напълно прав, това варди повече от всякаква екипировка и съответно докато не се получи шансът да се въргаляш по земята е значително по-голям - то затова и е най-малкото препоръчително докато си новобранец да караш с повечко предпазни средства. След десетина хиляди километра може и дибидюс (и с каска де, по закон), всеки сам си решава.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3272



« Отговор #14 -: април 03, 2021, 23:22:23 »

Мен ме блъснаха и 6 месеца ходих с патерици, което нямаше да се случи, ако бях с наколенки. Иначе нямах драскотина. Оказа се, че счупената капачка е кофти травма, зараствала два пъти по-бавно от другите кости. Но пък има екипировка, която е идеална за лятото в града.
Активен
Страници: [1] 2 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Кой тип мотор да си избера?

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.149 секунди с 20 запитвания.