Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Въпрос за мотор от бъдещ моторист
Страници: [1] 2 3 ... 9   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Въпрос за мотор от бъдещ моторист  (Прочетена 27606 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ceckostamov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600RR
Публикации: 17


Ел. поща
« -: декември 11, 2020, 23:20:53 »

Здравейте, мотористи! Да започна първо с това, че съм на 21 години и от малък ми е мечта да карам мотор. На пролет ще изкарвам курса за категория А2, тъй като това е най-голямата така да го нарека, която закона ми позволява да изкарам. Харесал съм си мотор Kawasaki Ninja ZX6R 600cc, обаче според закона не трябва да превишава 35kW, а той е около 85-90. Какво може да се направи в този случай? Много си го харесах, знам че още дори не съм изкарал категорията (в момента имам B) и 100% ще има хора, които ще ме критикуват за избора ми и че този мотор е бърз и не е подходящ за 1ви. Знам това, което ще ми кажете, че е опасно и т.н, но не искам да си купя по-малък и след време да го сменям. Смятам че ще се науча без проблем, макар че ще е по-трудно, отговорен съм и мога да се контролирам. Преди месец карах Kawasaki 650cc 2015г, мисля че беше и се справих добре, Трудно ми беше, когато потеглих да запазя равновесие, но след 10 метра свикнах. Държах си пътя(което е едно от най-лесните неща) завивах, правих обратни, спирах тръгвах, но това е друга тема. Въпроса ми е за тези киловати, има ли някаква заобиколка в закона?, ограничител после технотест?, друг да го регистрира, който има А категория(но тогава какво се случва при стоп палка?), или просто трябва да се примиря и да си взема по-малък...
Благодаря на отзовалите се, надявам се че темата е в правилния раздел.
Поздрави  Very Happy
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4287



« Отговор #1 -: декември 11, 2020, 23:33:23 »

Няма проблем да си вземеш, какъвто и да е мотор и да се крепиш на него. Проблемите идват в случай, че се окажеш в ПТП с други участници и недай си боже да има пострадали. Автоматично нямаш ГО защото си неправоспособен. Всички щети, наказания и глоби са за твоя сметка. Така, че чувстваш ли се късметлия?
Активен
SimonX
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1233



« Отговор #2 -: декември 11, 2020, 23:46:17 »

Първо, пишеш грамотно, поздравления за това. Не казваш колко килограма си, на 21 тия дето от малки им е мечта да карат мотор имат(хме) вече 7-8 години история.

Защо не изкараш чиста А категория? (Тука може и аз да не съм в час с последните новости.)

Няма да те питам защо не започнеш с ролер.

Как тъй ти е трудно да пазиш равновесие, ти с колело опит имаш ли?

От тук, най-късметлийския ти път в бъдещето е:

  • Изкарваш пълна "А" категория,
  • Купуваш си прахосмукачка (600сс),
  • Започва да ти малее, купуваш си хилядарка.
  • Някой от приятелите ти се размазва.
  • Купуваш си дрон, записваш се на шах и салса, започваш да бягаш в парка...
 

« Последна редакция: декември 11, 2020, 23:53:35 последно от SimonX » Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4287



« Отговор #3 -: декември 11, 2020, 23:51:44 »

Не може да вземе А защото, минималната възраст е 24 години. Или 20 години ако притежава А2 от над 2 години.
Активен
ceckostamov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600RR
Публикации: 17


Ел. поща
« Отговор #4 -: декември 11, 2020, 23:54:39 »

Първо, пишеш грамотно, поздравления за това. Не казваш колко килограма си, на 21 тия дето от малки им е мечта да карат мотор имат(хме) вече 7-8 години история.

Защо не изкараш чиста А категория?

Няма да те питам защо не започнеш с ролер.

Как тъй ти е трудно да пазиш равновесие, ти с колело опит имаш ли?

От тук, най късметлийския ти път в бъдещето е:

  • Изкарваш пълна "А" категория,
  • Купуваш си прахосмукачка (600сс),
  • Започва да ти малее, купуваш си хилядарка.
  • Някой от приятелите ти се размазва.
  • Купуваш си дрон, записваш се на шах и салса, започваш да бягаш в парка...
 


72кг съм, 175см висок, нямал съм мотор преди, защото нямах възможност да си го позволя. Имал съм колело, но от 6-7 години нямам и не карам, защото едното ми го откраднаха от двора, а другото брат ми падна с него и го счупи брутално. Карал съм скутер, кросов 125кубика, атв, но за смешни няколко километра. По въпроса с равновесието имах проблем със свикването с тежестта предполагам, нямах 20кг колело между краката, а вероятно 150-60кг звяр. Чиста А категория няма как да изкарам вмомента, защото нямам 24години, а трябва да изчакам 2 години докато ги навърша.
Активен
SimonX
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1233



« Отговор #5 -: декември 12, 2020, 00:01:25 »

Не може да вземе А защото, минималната възраст е 24 години. Или 20 години ако притежава А2 от над 2 години.
Което си е вид бонус...едно време искаха 18 за "А" и кубатура до 350 и минимум 21 години за нагоре. Сори за невежеството, ама сега на 20 години  с "А" и стаж от А2,  можеш ли да джиткаш с хилядарка?

72кг съм, 175см висок, нямал съм мотор преди, защото нямах възможност да си го позволя. Имал съм колело, но от 6-7 години нямам и не карам, защото едното ми го откраднаха от двора, а другото брат ми падна с него и го счупи брутално. Карал съм скутер, кросов 125кубика, атв, но за смешни няколко километра. По въпроса с равновесието имах проблем със свикването с тежестта предполагам, нямах 20кг колело между краката, а вероятно 150-60кг звяр. Чиста А категория няма как да изкарам вмомента, защото нямам 24години, а трябва да изчакам 2 години докато ги навърша.

Две години на ролер 125, да се научиш да падаш, че иначе язък дето си слушал в часовете по Български и литература. Следващия! Не се бъзикам, така се наваксва с пропуснатите падания  от 14 годишен...
« Последна редакция: декември 12, 2020, 00:11:45 последно от SimonX » Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4287



« Отговор #6 -: декември 12, 2020, 00:15:31 »

ама сега на 20 години  с "А" и стаж от А2,  можеш ли да джиткаш с хилядарка?
Да, можеш. Логиката е малко дискутабилна ама това са новите правила.
Активен
SimonX
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1233



« Отговор #7 -: декември 12, 2020, 00:20:26 »

дискутабилна
Ето, научих ново прилагателно...
Активен
ceckostamov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600RR
Публикации: 17


Ел. поща
« Отговор #8 -: декември 12, 2020, 00:36:53 »

Пичове, не съм тук да се заяждам, а по простата причина, че винаги съм правил нещата по законен начин. Въпроса ми беше има ли начин да се постави ограничител на големия мотор и да се намалят киловатите? Изобщо не ми пречи да си взема мотор според изискванията за А2 категория, на 2ро място след суперспорта(пистарките) са ми супермото моторите. Никакъв проблем. Тия реплики от сорта "Две години на ролер 125, да се научиш да падаш..." не искам да ги чувам. Каквото и да казваш на човек да го направи, той си знае неговото, единствено можеш да му помогнеш като му дадеш съвет и да го предупредиш за нещата, които могат да му се случат. Има адски много информация за каквото и да е било в интернет. Попринцип съм самоук, приятеля, който ми даде да карам 650така помисли, че го лъжа като му казах, че не съм карал преди. И без това супермотото ще ми е по-лесно за ремонт и поддръжка, тъй като почти всичко си правя сам по колата.
Лека вечер от мен и със здраве!
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 7085


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #9 -: декември 12, 2020, 01:40:58 »

Всяка година се появяват поне 3-4 абсолютно еднакви теми...
От известно време мисля, мисля... И май измислих.... Оги ако може да подбере 10-на такива в един отделен подраздел на "За начинаещия МоТо-Форумист", ако може да сложи и нещо като анкета който от новите е прочел подраздела да се разписва. И чак тогава да пуска тема.

Съвременната младеж иска всичко наведнъж. Според последните проучвания не са по-умни и схватливи от младежите преди 30-40г. Даже май е точно обратното...
Но пък те си мислят, че могат да изкачат стълбите на един скок ...

Относно въпроса, най-вероятно е възможно. Много мотори се преработват. Не знам точно за този модел как е. В България.... ако изобщо някой се наеме да го направи, после трябва да се мине техно тест, че мотора е скопен. Тоест няма да мине теста 90% съм сигурен.
Вариант е вкаран скопен мотор от чужбина ....ма точно този модел...

Така, че купи си супер мото. Научи се да го караш и след няколко години ще решиш кой мотор е за теб.






 

Активен
Venci
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 696



« Отговор #10 -: декември 12, 2020, 01:42:51 »

Що се сърдиш? Хората ти дават съвети. Нали това искаш?
Един съвет и от мен - за първи "сериозен" мотор си вземи нещо с минимално количество пластмаси по него. Бързо ще разбереш защо. И не е зле да познаваш добър ортопед. Успех!
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4287



« Отговор #11 -: декември 12, 2020, 03:14:30 »

Въпроса ми беше има ли начин да се постави ограничител на големия мотор и да се намалят киловатите?
Да има такива ограничители. Трябва да намериш за конкретния модел и година на производство. Монтажа обикновено е елементарен. Проблема идва от това, какво пише в документите на мотора. Ако направиш модификацията с ограничител ще трябва да минеш техно тест защото променяш техническите характеристики описани от производителя. След това с документите да смениш талоните в КАТ. След това да си издадеш нова полица ГО. После някой ден ако решиш да изкараш и А категорията отново минаваш по същата пътека.

Ето ти едно видео какво представлява ограничителя за модела, който си набелязал.



Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1972



« Отговор #12 -: декември 12, 2020, 10:10:14 »

На мен като на Гроби ми писна да пиша в такива теми. Ама ми хрумна нещо друго - вземи си каквото ти е на сърце и карай. Даже няма да ти препоръчвам да спазиш закона и да караш нещо съобразено с категорията. След като навъртиш 2-3000 км иди на оглед за някоя 125 кубикова машина. Подкарай я и след това ела и напиши честно с коя от двете ще ти е по-лесно да се научиш да се крепиш на мотоциклет. Може би тогава ще осъзнаеш защо пишем такива съвети. А може би не...
Активен
ceckostamov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600RR
Публикации: 17


Ел. поща
« Отговор #13 -: декември 12, 2020, 10:51:38 »

Благодаря за съветите, именно за това реших да пиша тук. Ще се придържам към закона и ще взема Супермото да се науча по-лесно да карам. За напред ще му мисля дали ще ми е нужен по-голям мотор.
Активен
Kunev
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DL-650 V-Strom
Публикации: 905



« Отговор #14 -: декември 12, 2020, 11:06:51 »

Предполагам че няма да е проблем да си намериш някоя машина от швабско съ законно поставени и регистрирана с тях рестриктори. По обявите има много. Гледай обаче да е с височина на седлото не по-голяма от 800 мм, и възможно най-нисък център на тежестта.
Успех
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 9   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Въпрос за мотор от бъдещ моторист

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.305 секунди с 21 запитвания.