Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: BMW G 650 GS  (Прочетена 872 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс, R 1100 GS, и сега BMW G 650 GS Sertao.
Публикации: 1526

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« -: септември 30, 2020, 08:09:40 »

Малък увод и предистория на тази покупка. Мотори карам от мнооого отдавна. Сменил съм различни марки, модели и видове мотоциклети. Стандартното мислене на повечето моторджии е следеното. Аз карам примерно Хонда, (или Сузуки, или Ямаха и т.н.) Много ми харесва, но е само 150 кубика. Но Хонда са пуснали примерно 500 кубиков модел. Той е много готин, по-голям, по-бърз и т.н., и т.н. Значи трябва следващият мотор да ми е 500 кубикова Хонда. След, като евентуално го купя и покарам малко ми "умалява" (това не знам какво значи, но често се ползва, като аргумент), и започвам да гледам, задължително пак Хонда, но примерно 1000 кубика. Много е готин, много е нов, много конски сили и т.н., и т.н.
Карал съм различни Хонди и Ямахи, и други, но никога не съм разсъждавал по този начин, който описах току що по-горе. Просто не смятам тези разсъждения за правилни и верни. Карах 4 години Хонда Африка Туин 750 RD 07. Някои неща харесвах по този мотор, а други неща не харесвах по него. Общо взето много добър и здрав мотор. Това, обаче, изобщо не означава, че веднага ще се юрна да купя новата CRV 1100 кубика Африка Туин, защото е Хонда и защото е Африка Туин, понеже на времето съм харесвал и карал RD 07... Същите тези мои разсъждения важат и за Ямаха, Сузуки, Кавасаки и др. Освен това двигателите и на Хонда и на Ямаха и т.н. са мнооого добри и здрави, но за съжаление мотоциклетът не е само двигател. Има и други неща по него, които при японците не винаги ми харесваха и не винаги ме устройваха, та се налагаха промени. Седалки, кормила, ел инсталации, защити и др.
Начинът да си търсиш и купиш мотор, според мен е да си дадеш точна сметка, ЗА КАКВО ЩЕ ГО ПОЛЗВАШ този мотор, а не за това дали е Хонда, Сузуки и т.н...
Аз не обичам да карам по магистрали. Обичам тесни пусти и празни локални пътища, които не са с особено добри настилки, планински пътища и проходи с много завои, макадам, и черни пътища на места, но не, и кал, мушене по горски пътеки, и дерета. Значи мотоциклетът ми трябва да е тур ендуро.
Е преди 9 години тогава купих BMW R 1100 GS. Оказа се изключително здрав, надежден, удобен и сигурен мотоциклет. По много показатели, се оказа по-добър от японските мотоциклети. Вече е на 143 000 км. Както и да е. Няма да описвам тук достойнствата, и недостатъците, (до колкото ги има) сега. Има си тема във офроуд форума точно за този мотоциклет. В последно време аз малко поостарях. Вече съм на 66 години. Отдавна вече не карам с по-високи скорости от 100-110 км/час. Моторът ми БМВ-то е сравнително тежък 250 кила. Изпусна ли го вече, почти не мога сам да го вдигна. Гори между 4,9 - 5,5/ 100 км, което вече взе да ми се вижда висок разход. Освен това е от 1998 година. На 21 години. И така реших да го сменям.
Условията, които поставих за избора на нов мотоциклет бяха: По-нов, по-лек, по-малък, тур ендуро, инжекцион, водно охлаждане. Не исках карбуратори. Все пак 21 век сме вече. Не исках шосейки, които имитират ендура от рода на Хонда NС, или БМВ F 800 R, Кавасаки Версис 650 и др. Освен това, изобщо не държах да бъде с много цилиндри. Реших, че вече ми стига и двигател само с един цилиндър. И така накрая останаха само два кандидата. Ямаха XT 660 Z Tenere и BMW G 650 GS. На Сузуки DRZ 400 е прекалено офроуд ориентиран мотора, и не е за пътешествия, а на Хонда инжекцията CRV е 250 кубика, и също е, почти за мотокрос. И така основните кандидати за мен останаха БМВ-то и Ямахата.
Ямахата е 660 кубиков двигател на Минарели, много добър и здрав. Резевоарът и е голям, което е голям плюс, но пък самият мотор е малко тежък, 206 кг пълен зареден и е с висок център на тежестта, което пък е голям минус. Позагледах също и Ямаха XT 660 R, която вече е 182 кг пълна заредена, същият двигател, и окачване, като Тенерето, но с по-малък резервоар, но този пък мотор ХТ-то се оказа много гол и ще трябваше да му се качат доста неща по него, за да стане подходящ за пътешествия. Ямахите нямат АБС. Освен това цените на Ямахите (втора ръка) от 2008 - 2009 год се оказаха еднакви и даже по-високи от тези на БМВ -тата G 650 GS от 2011 - 2012 год.
И така везните се наклониха пак към БМВ. БМВ-то е 190 кила пълно заредено, но резервоарът му е под седалката и има нисък център на тежестта. Има АБС. Инжекция, водно охлаждане 48 коня. Ямахите също са по 48 коня. Стандартното G 650 GS е с 19 цола предна гума и ляти джанти, което му придава леко шосеен вид. Има обаче една модификация BMW G 650 GS SERTAO, която има доста по-ендурски вид, със джанти със спици, по-голям ход 210 мм на амортисьорите и 21 цола предна капла. Пак тежи 190 кила пълно и заредено, но седалката му е висока 86 см ( срещу 80 см височина на седалката на стандартният модел). Е имах късмет да намеря точно такова БМВ G 650 GS Sertao произведено през септември месец 2012 година и да го купя. Ето го в пълният му блясък.

Има подгрев на ръкохватките, АБС, защитна тава от алуминии под двигателя, ролбари, хенд гардове, куфар 30 литра отзад, централна стойка и е само на 21000 км внос от Швейцария. Според други собственици на този модел, които са го карали доста повече от мен за сега, този мотоциклет гори 3,5 л на 100 км.
Преди няколко дни минах близо 300 км планинско каране, там Велинград, Ракитово, Цигов Чарк, Превала, Батак, а преди това отскочих до Момин проход през Костенец и Белово. Точно 298 км. Бях заредил до капачката. Спрях и пак го налях до капачката и се оказа, че долях 8,77 литра?!?!?!?! Или съм минал 300 км с 9 литра гориво, а това е разход от 3/100. Направо ми увисна долната джука. Изобщо не съм имал намерение, като карам сега да икономисвам гориво, а си го гонех мотора по пълна програма. Даже на едни прави отсечки вдигах 160 км/час пак да го пробвам, колко вдига. Без проблеми и замисляне ги набра, и даже имаше още малко ход на газта. Мислех, че ме лъжат, като ми казаха че гори 3,5/100, но в същност истината се оказа още по-фрапираща. Може би това е, защото по мануал му дават на тоя мотор да се движи с бензин А 91, а такъв в България няма, та се кара с А 95. Много приятно ме изненада с тоя разход. Пъргава и лека моторетка. Все едно карам колело. Малко повече вибрации има от боксера, но много по-малко, от колкото на други едноцилиндрови мотори, които съм карал. Някак си по-жив се усеща мотора с тези вибрации, а не дразнят. По-шумен е от боксера, но за сметка на това по-меко вози и седалката е по-удобна. Това дупки, кръпки, неравности, ако не мога да ги избегна ги мачкам централно, а ударите и тресенето са много по-слаби, отколкото при боксера. На същите скорости ги минавам завоите и отсечките, както с боксера, но с малко по-високи обороти поради единият цилиндър. Примерно на 3100 об/мин съм на 100 км/час на боксера на 5-та, а на Серти на 100 км/час, пак на 5-та, съм на 4000 об/мин. Много кефи тая моторетка!
Не знам как е направен тоя мотор, но на скорост, около 100 км/час за мен вибрациите са най-ниски. Те по начало са си ниски, както вече писах, но около тази скорост, почти не ги усещам. В неделя минах още 250 км по доста лоши пътища и даже малко по черно. Този път ми даде разход от 3,2/100, че давах повечко газ на места, но нямах никакви проблеми, или пък болки в задника, или кръста и се уморих много по-малко, отколкото с боксера, с който съм минавал няколко пъти по същият маршрут. Ще взема да му купя едни свещи иридиум на този мотор и в следващите 100 000 км да забравя за свещите. Друго няма, какво да му сменям сега.

 
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1936



« Отговор #1 -: септември 30, 2020, 09:00:34 »

Честита придобивка! И да не забравяш мАслото да сменяш от време на време, че с тия планове 100 000 км да не сменяш свещи, пък и ако са му реални километрите ще вземеш да забравиш за маслото...  Very Happy
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6 Fazer 2004
Публикации: 597



Ел. поща
« Отговор #2 -: септември 30, 2020, 10:31:12 »

Честито Vladi4 - живи, здрави и много километри. Да си ти носи само радости машината!
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 3494



« Отговор #3 -: септември 30, 2020, 10:37:28 »

Честито! Много ми допадат разсъжденията ти за мотора, като инструмент за конкретна цел. Наистина така трябва да се избира мотор. Едни го разбират рано, други робуват на марки, фалшив имидж и чужди мнения и цял живот се мъчат да ходят с чужд номер обувки.
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс, R 1100 GS, и сега BMW G 650 GS Sertao.
Публикации: 1526

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #4 -: септември 30, 2020, 11:11:57 »

Благодаря за пожеланията!
Маслото му е сменено на този мотор, а също и въздушният филтър от предишният собственик още в Швейцария. Охладителната течност е бистра. Аз смених само спирачната течност на задната спирачка, че ми се видя леко мътна, опънах и смазах веригата, заредих акумулатора и от тогава само карам.Very Happy Даже от пусти мерак без номер го карах известно време, преди да го регистрирам в Пазарджик, но слава Богу не успях да се уредя с проблеми от органите... Smile Smile Вече ще имам, обаче от време на време почистване и смазване на верига, че съм отвикнал от тези упражнения.  Smile
Да мине тая идиотска година с тия карантини, че имам големи планове за този мотор. Но само Господ знае, какво още ще ни се случи.   Very Happy
« Последна редакция: септември 30, 2020, 12:01:34 последно от Vladi4 » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07', Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3754



« Отговор #5 -: септември 30, 2020, 14:00:51 »

Честита нова моторетка Владич! Разкошен мотор, за това, за което си го избрал, както вече си го осъзнал! Преди да купиш нов свещи, провери тези, които сега са на мотора! Много е вероятно да няма нужда от смяна, защото той май си излиза с такива още от завода! Моя приятел, с който караме има F650GS, който е предходния модел! Преди това мотора беше на мой колега от завода... Мога да потвърдя от лични наблюдения, че този модел харчи наистина около 3,5л/100км при скорости около 100км/ч - проверено при наблюдения за над 25000км. При това, разхода му се влияе най-вече от скоростта! Т.е. дори да го натовариш с куфари и багаж, дори втори човек, ако не вдигаш над 100км/ч мотора пак харчи доста под 4лтр/100км. Можеш да си го 'цедиш' по планински завои на 3-4-та скорост, да си направиш пълен 'кеф' и пак да заредиш 3,5лтр/100км ! Разхода се повишава само ако поддържаш дълго време над 100км/ч, като пак е уникално нисък, разбира се! Прегледайте го с Коко, актуализация на софтуер, ако трябва, някой куфар, ролбар и десетки хиляди незабравими километри  Mad!
Активен
boy3m
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: 04`Keeway KEE110; 08`Honda Transapl XL700V; 88`ETZ 150
Публикации: 38


Ел. поща
« Отговор #6 -: септември 30, 2020, 14:50:41 »

Честито Vladi4 ,

хубав избор си направил.
Пожелавам много безаварийно и многокилометрово возене с посещаване на заплануваните места Mad

Поздрави,
 Mad
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6479


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #7 -: септември 30, 2020, 19:55:39 »

Владич, честито!
Само хубави и незабравими емоции да ти носи. И да те вози до прекрасни места, които ти често споделяш с нас под формата на снимки!
Пожелавам ти и този да си го караш с кеф 9-10г и тогава, ако решиш да го смениш с някой подобен модел.
И така през 9-10 години, през 9-10 години... Very Happy
 Mad

Много интересен модел! Чак ми хареса Smile
Активен
stan4o_12
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1973



« Отговор #8 -: октомври 03, 2020, 14:36:01 »

Супер е мотора,доста запазен. Сложи му един калник от другият модел без спици. Доста пази извън пътя особено. Мое мнение  Very Happy
Пс. От Dakar мисля, че става и той е с 21"



« Последна редакция: октомври 03, 2020, 15:14:46 последно от stan4o_12 » Активен
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тях (Модератор: Ice_queen^^)Тема: BMW G 650 GS

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.053 секунди с 20 запитвания.