Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тяхФен Клуб (Модератори: Гост, Ice_queen^^)Тема: Собственици на Suzuki Bandit (GSF250, 400, 600 и т.н.)
Страници: 1 2 [3] 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Собственици на Suzuki Bandit (GSF250, 400, 600 и т.н.)  (Прочетена 3654 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1600



WWW
« Отговор #30 -: юли 17, 2020, 17:50:25 »

Това е KokoVmaha бе колега, знаем се с него, обсъждаме проблема в момента дори.
Аз обаче искам да знам какво точно им се чупи на тези карбуратори.

Щом си говорил с него аз не бих могъл да допълня нищо повече.....   Личните ми сблъсъци с този мотор и карбураторите му са бегли... (приятел имаш такъв с мн износени и течащи карбуратори, след известно ръчкане разглобяване и тн спряха течовете и така си замина мотоциклета... вървящ и палещ без кой знае какви драми) също така си  понапушваше на високи обороти но и това никой не го е смятал за проблем   Surprised
Активен
Altium
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Мотоциклети със самоделни процесорни запалвания и реле-регулатори
Публикации: 1076



Ел. поща
« Отговор #31 -: юли 17, 2020, 20:52:13 »

Ок, нека разсъждаваме:

1. За да го спъва на високи явно не му стига бензина. Откъде не му стига ако всички жигльори са ОК, тук има 2 варианта:
 а) смуче въздух отнякъде, примерно през луфтове, къде са те?
 б) задръстени канали на карбураторите
 в) мембраните не работят правилно и не отварят докрай иглите. Само че мембраните ми изглеждат меки и основното усилие, което противодейства на вакуума е от пружините, следователно трябва да работят правилно.
 г) всички щуцери и тръби по карбураторите са навързани, също и гарнитурите са стегнати, няма как да смуче въздух през тях.
 д) има някаква възможност на високи да не пуска достатъчно бензин през кранчето, това ще го проверя. Защото виждам през филтъра как бензина тече добре на високи.

2. Откъде пуши? Явно гори масло, а това може да е от:
 а) гумички на клапаните
 б) маслени сегменти
 в) друго?

3. В крайна сметка който знае типичните проблеми на Bandit 400 нека ги сподели, за да не си играя на гадаене.
Защото би трябвало да има определени фабрични проблеми, които се повтарят при всеки мотор и имат еднакви симптоми.
За да знам къде точно да търся проблема колеги.

И не се притеснявайте да обяснявате детайлно, защото аз съм инженер, а преди това съм завършил механо ДВГ и направо ми е скучно, когато не се обяснява подробно.
В работата си решавам доста по-сложни неща от карбураторите, просто с тези конкретно модели не съм се занимавал досега и ми е адски интересно, искам да разбера откъде губи мощност на високи.
« Последна редакция: юли 17, 2020, 20:58:23 последно от Altium » Активен
Gnome Rhone
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: 1938 Gnome Rhone AX2 800 Yamaha XT600Z 1VJ
Публикации: 434


argumentum ad novitatem


« Отговор #32 -: юли 17, 2020, 21:50:50 »

Разбирам, че се забавляваш с тази тема. Не разбирам обаче защо очакваш готови отговори на така да се каже имагинерни за нас проблеми. Базата данни които си предоставил е недостатъчна за правилни отговори, и предполагам че това ти е ясно. Изхождаме от субективни впечатления на индивид, който въпреки нужното образование не подхожда методически правилно към решаване на проблемите. Не го приемай като форма на конфронтация.
Как преценяваш че жигльорите са ок, измерил си ги с калибри? Има ли вариант от много богата смес да не работи на високи? На място без товар до колко оборота стига? Какъв е финалният стадий на мах. обороти в случая? Съществува метод за проверка на работата на мембраните. Без кутията на въздушния филтър какво се случва. AFR на сместа поне от ниски към средни как се променя? При проверка работата на запалителната уредба с осцилоскоп, какви   са показанията? Проверка на компресия, cylinder leakage? Има ли вариант да е от ремонтираното запалване? Да няма необходимият аванс или нещо по тривиално?
Активен
Altium
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Мотоциклети със самоделни процесорни запалвания и реле-регулатори
Публикации: 1076



Ел. поща
« Отговор #33 -: юли 17, 2020, 23:00:26 »

Не се забавлявам, а искам да установя причината и да си реша проблема.
Доста ми е странно защо си сметнал, че се забавлявам.
Защо да е недостатъчна базата данни, не описах ли много подробно всички симптоми?
Интересно ми стана ти как би подходил методически правилно...??
След като си тръгнал да обиждаш - не можеш ли да пишеш на нови редове всяко изречение, за да се чете по-приятно (не го приемай като конфронтация).

По същество:
Жигльорите не съм ги мерил с калибри, но те са абсолютно чисти, гледани под увеличителен оптически прибор.
На място без товар вдига максимални обороти, не разбрах за финалния стадий какво точно ме питаш.
Сподели метода за проверка на мембраните?
Без кутията на въздушния филтър какво се случва ще видя утре.
AFR на сместа, имаш предвид стехиометричното съотношение ли - няма с какво да го измеря. А ти как го мериш?
С богата смес да не работи на високи - може и да има вариант, ама пак се връщаме на въпроса за измерване на AFR.
Запалителната система си работи с оригиналния му TCI модул. Следователно няма как да е от запалването.
Компресия не съм мерил все още както написах в преден пост, трябва да си остържа първо преходници за целта.

И пак да попитам: срещнах много мнения досега, че карбураторите на Bandit 250-400 били заводски недоправени и дефектирали често, та в крайна сметка на едно такова изделие, което се прави в много бройки би трябвало дефектите да са идентични и повторяеми.
И точно това и ме интересуваше - знаете ли какви са им типичните дефектиращи места на този модел карбуратори, за да търся причината първо там?



« Последна редакция: юли 17, 2020, 23:14:30 последно от Altium » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2884



« Отговор #34 -: юли 18, 2020, 00:07:27 »

Това с абортите по телефона е трудна работа.
Приел си, че ти е бедна сместа, а при богата също може да губимощност. Достатъчно е само да свалиш филтъра, и ще стане ясно. А да пуши може и от богата смес, не само от масло.
Активен
Gnome Rhone
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: 1938 Gnome Rhone AX2 800 Yamaha XT600Z 1VJ
Публикации: 434


argumentum ad novitatem


« Отговор #35 -: юли 18, 2020, 00:36:54 »

Жигльорите дори и чисти може да са компрометирани, разбирай с друг размер, не с обозначения. Сместа може да провериш каква е на всеки пункт за ГТП, където се съгласят да извършат тази услуга. За да не ми се налага да действам по подобен начин, имам мотортестер Sun с четирикомпонентен газанализатор плюс още един преносим газанализатор, който мери само CO. С тях меря AFR и правя изводи.
Допълнителен въздух може да смуче при износени шибри, както често се случва при доста по дърти механични карбуратори. Дали може да се случи при 400? Шибрите се износват интензивно при работа с бедни смеси. Ще ти пусна снимки утре на шибрите на 400, с която се занимавах. За мен лично озадачаващо е неадекватната работа на пилотните винтове и изключително малкия толеранс за настройка.
Активен
Altium
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Мотоциклети със самоделни процесорни запалвания и реле-регулатори
Публикации: 1076



Ел. поща
« Отговор #36 -: юли 18, 2020, 16:55:12 »

Gnome Rhone, това вече се казва качествена информация, мерси.

Обаче ако вкарва и масло през гумички на клапаните, то ще порти и измерването на AFR според мен.
И тогава задачата по измерването става малко по-трудна.

А съществуват ли стендове за карбуратори, които имитират работата на двигателя? Трябва да са с необходимия дебит и налягания.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2884



« Отговор #37 -: юли 18, 2020, 21:04:23 »

А без филтър какво стана?
Активен
Altium
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Мотоциклети със самоделни процесорни запалвания и реле-регулатори
Публикации: 1076



Ел. поща
« Отговор #38 -: август 05, 2020, 08:55:36 »

Ето данните за моя Suzuki Bandit 400 от 1992:
VIN: GK75A-110438
Двигател: K707-123068

Дотук от обясненията на майсторите се разбра следното:

Аз не разбирам кое в крайна сметка му е сложното: CV (costant velocity) карбуратора има отвор в долната част на шибъра в директна близост до иглата (там където до иглата пише Воздушный канал на този чертеж), като чрез него поддържа постоянна скорост на потока (изравнявайки вакуума в сечението под шибъра със силата на пружината).
Да, съгласен съм, че в youtube повечето клипове са правени от неграмотници и левият на чертежа Воздушный канал вляво е за изравняване на неработното пространството на мембраната с атмосферното за да не пречи на пружината, а не както го дават по анимациите, че там връзват вакуума след дросела.

Също се разбра, че първо и най-важното е да проверя жигльори, игли и нива на поплавъци дали съответстват за този модел, с цел да се разбере сместа (AFR = air/fuel ratio) дали е правилна.
Не изключвам варианта от предишния собственик да са монтирани други, неподходящи за 400сс жигльори и игли.

От газоанализатор за изгорелите газове с цел проверка на качеството на сместа според KokoVmaha нямало нужда.
A синхронизацията се правела най-добре с eSync Tool на HealTech, което е уред с датчик за преобразуване на налягане в електрически сигнал и съответно показва софтуерни графики. Съгласен съм че уредът е готин, аз съм фен на подобни уреди.

Все пак вие майсторите - KоkoVmaha и останалите, освен с термометър в изпускателните отвори, как измервате качеството на гориво-въздушната смес в крайна сметка?
Колко точен е методът с термометъра и други методи има ли, питам от теоретична гледна точка че ми стана интересно.


Ето и базата данни за карбураторите на Suzuki (лява колона, редове от 37 надолу), само че досега не успях да получа информация кой ред след 37 на какво отговаря.
Знам само, че ред 41 е диаметър на главния жигльор в стотни, тоест 100=1мм.
А останалите редове какво са?






« Последна редакция: август 05, 2020, 09:06:35 последно от Altium » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2373



« Отговор #39 -: август 05, 2020, 09:09:27 »

Ред 39 изглежда като да са обороти на двигателя на празен ход. Ред 50 ми изглежда като стойности на зарядното напрежение при 5000 оборота.

Няма ли обяснения на някоя от съседните страници кое какво е Surprised
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със по две свещи
Публикации: 2642


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #40 -: август 06, 2020, 12:04:21 »

 Това дето си го публикувал по никакъв начин не показва с какви Карбове е мотора  Very Happy карбовете си имат собствен код


  Mad
Активен
Gnome Rhone
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: 1938 Gnome Rhone AX2 800 Yamaha XT600Z 1VJ
Публикации: 434


argumentum ad novitatem


« Отговор #41 -: август 07, 2020, 00:48:28 »

Всъщност след леки експерименти със подобен бандит, имам отговор на казуса ти с невървенето на мотора ти. Само че тази информация ми струва доста загубено време, и не съм сигурен дали да третирам заниманието като школа, или като безсмислена работа от тип "губи време"
Не е необходимо да се фиксираш върху таблицата по-горе, не е решението. Тъй като искаш да усвоиш материята карбуратор, подходи емпирично, следи промените при различни настройки
Активен
Altium
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Мотоциклети със самоделни процесорни запалвания и реле-регулатори
Публикации: 1076



Ел. поща
« Отговор #42 -: август 10, 2020, 09:31:45 »

Всъщност след леки експерименти със подобен бандит, имам отговор на казуса ти с невървенето на мотора ти.
И какъв е отговора на казуса ще споделиш ли?
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със по две свещи
Публикации: 2642


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #43 -: август 10, 2020, 10:36:28 »

.... имам отговор на казуса ти с невървенето на мотора ти. Само че тази информация ми струва доста загубено време, и не съм сигурен дали да третирам заниманието като школа, или като безсмислена работа от тип "губи време"...........

 Добре де сега Аз ли съм прекалено Наблюдателен или просто някой неможе да чете ? Или Яз се заяждам пак ?

И какъв е отговора на казуса ще споделиш ли?

  ***** Оги не го трий това моля те  Very Happy
Активен
Altium
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Мотоциклети със самоделни процесорни запалвания и реле-регулатори
Публикации: 1076



Ел. поща
« Отговор #44 -: август 11, 2020, 09:21:28 »

И аз искам да не го триете, защото пичът май не знае точно какво иска и се държи неадекватно.

1. Информацията му струвала време, обаче аз НЯМАМ машина на времето, за да му го възстановя.
2. Попитах го в преден пост КОЛКО ПАРИ ще иска за тази информация, обаче не получих отговор нито в поста, нито във Вайбър!!!
3. Поста ми изчезна на другия ден.

Писаници от сорта на "подходи емпирично", "школа" и др. са несериозно отношение. Вече се замислям такива "колеги" като ми се обадят и ме питат нещо по електрониката на мотоциклетите дали да постъпя по същия начин както правите с мен в случая.
Защото досега на всички дето са се обадили, съм обяснявал безплатно с часове как да си оправят мотора на място, кое и как да измерят и т.н.
А особено внимание обръщам на тези, които се интересуват и искат да научат нещо.

Дадох VIN и максимално точно се опитах да опиша симптомите, кое точно не ви достига като информация?
Адекватни ли сте въобще, ще давате ли практическа информация как да си оправя проблема или просто се лигавите с общи приказки в темата ми?

Колеги, изобщо в този форум ИМА ЛИ ПОНЕ ЕДИН, който реално разбира от карбуратори, знае как да се държи с клиентитие си и в крайна сметка да може да ми помогне да си реша проблема срещу заплащане??

KokoVmaha и GnomeRhone - няма как да ви пратя карбураторите си ако ще се ебавате по този начин с клиентите си.
Вече не пращам нищо на никакви майстори, докато не се уверя в техните знания и възможности и особено пък заради отношението към клиента.
Защото е много лесно да кажеш на един клиент - ти не разбираш от карбуратори. Ама той първо длъжен ли е да разбира, а второ ти ако си майстор МОЖЕШ ЛИ ДА ОБЯСНЯВАШ грамотно, така че човекът да разбере?
За мен майстор, който не умее да обяснява не става.
« Последна редакция: август 11, 2020, 09:31:50 последно от Altium » Активен
Страници: 1 2 [3] 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тяхФен Клуб (Модератори: Гост, Ice_queen^^)Тема: Собственици на Suzuki Bandit (GSF250, 400, 600 и т.н.)

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.367 секунди с 22 запитвания.