Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 2 3 [4] 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: 2T МАНИЯ  (Прочетена 3409 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #45 -: януари 05, 2020, 22:27:25 »

... За едно съм съгласен и то е че когато е малко бензина е и малко маслото принципно щото е разтворено във бензина и когато е малко маслото тогава може да дойдат проблемите.....ако тва си имал предвид принципно съм съгласен  ...

Това ти го писах аз Very Happy

За надморската височина... На 1300 м в Родопите температурата е като в София, а хората там не ходят с кислородни бутилки и маски. Сещаш ли се каква ще е драмата с горивната смес? Никаква, ще знаеш. Качвал съм се доста пъти с карбураторен мотор там, пък и не само там, ами и в други планини у нашенско и моторът си върви без грижи. Ако се качиш на Мусала може и да усетиш някаква разлика с вървежа заради качеството на сместа, ама не е много сигурно. А пък Хималаите ме съмнява да тръгнеш да качваш. Та като цяло ми се струва, че развиваш едни теории, които се уповават на някакви клипчета в Мрежата, снимани от съмнителни капацитети, а не слушаш какво ти говорим инженерите тук. Задаваш въпроси и когато ти дадем мнение, започваш да го оборваш. Ако всичко ти е ясно, защо изобщо питаш Surprised Подобни комбинации правеше Чефо. Да не си под прикритие тук Smile
« Последна редакция: януари 05, 2020, 22:29:25 последно от phoenix » Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #46 -: януари 05, 2020, 22:59:22 »

 phoenix виш сега. Да търсиш съвет и да търсиш различно от твоето мнение, са две различни неща. Съвети търсят  хората които са стакнали и хал хабер си нямат от нещо и затова питат. Аз съм по скоро човек
който търси различно мнение за да се намери най-доброто за себе си . Има известна разлика. А иначе проблема не е във мен а във вас. По умни хора от нас са казали че във спора(дискусията) се ражда истината друг е въпроса, че вие имате проблем със хора които не се съгласяват със вас още на ПЪРВО ЧЕТЕНЕ....!!!

А относно температурат чаках да започнем дискусия с инжинерите за да им кажа че по ниската температура горе освен ако не е минусова заради по плътния въздух при такава температура компенсира по ниското атмосверно налягане на големите височини......и заключението е точно това което казваш ти но обяснено по научно му. А иначе тука не говорихме за мощност, а за оптимална смес и изгаряне  и многото фактори които и влиаят ....някой от които са дори стила на каране .....ама спирам да споря със вас и почвам да кимам и да се съгласявам със всичко още на първо четене , че да не бутам авторитета. Пък и зимата явно зле ни влияе
дори и на нас със ендуротата.... Very Happy Very Happy
« Последна редакция: януари 05, 2020, 23:22:19 последно от Нешо » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #47 -: януари 05, 2020, 23:22:59 »

Нешо, глей ся. Ти имаш вече изградено мнение и търсиш потвърждение, а не съвет. Аз нямам инженерно образование, макар да съм го започвал таман три пъти. Попрочел съм това-онова специално за тунинговане на двутактови състезателни двигатели, ама няма да те пращам да четеш дебели книги на чужди езици, че не е модерно. Преразказах много малка част от написаното от хора, които са прекарали живота си в опити да изцедят това или онова от двутактови двигатели. И да, прав си, нищо не разбирам от каране на двутактов двигател или "ласкане" (каквото и да значи това по вашия край). Не знам дали знаеш колко високо се провежда Stella alpina и дали погледна темата, която те пратих да потърсиш. В този форум е и има някакво отношение към двутактов двигател и височина от 2500-2800 метра над морското равнище. След последното ти обяснение как нищо не разбирам мислех да не пиша повече и затова ти написах, че моторът си е твой и можеш да си го тормозиш както намериш за добре.
Ти твърдиш, че търсиш дискусия, ама си си наумил, че си прав, щото някой някъде е казал, че "то така се прави" и понеже не намираш потвърждението, което търсиш, си на мнение, че никой не те разбира. Няколко човека ти казват, че не си прав, но ти си видял, че някой е казал, че така се прави, щото в планината въздухът е по-разреден. И понеже на 1500 метра въздухът е по-разреден да те питам знаеш ли с колко процента? Че да си настроиш с толкова процента по-бедна сместа, че да отговаря за точно тоя по-разреден въздух?
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #48 -: януари 05, 2020, 23:38:26 »

Нешо, не те знам на какви височини обикновено ще го караш това ендуро, ама 1300 м не са дерт да си играеш със смесите. Просто няма смисъл. Даже там количеството кислород в единица обем ще е по-голямо, защото във въздуха липсват всичките тези гадни добавки, дето ги дишаме в градовете и селата в ниското. Та ми се струва, че ако намалиш горивото или както каза по-горе увеличиш въздуха, вместо да докараш нормална смес на високото, тя ще е още по-бедна. 1300 м не са никаква критична височина на практика. Ей за това ти говоря:







П.П. Това на втората снимка не съм аз Very Happy

П.П.2. Този път преди няколко години не беше асфалтиран, а чер и когато валеше дъжд замязваше на корито на река. Качвах го със същия този мотор.


« Последна редакция: януари 05, 2020, 23:42:05 последно от phoenix » Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #49 -: януари 05, 2020, 23:45:11 »

Нешо, глей ся. Ти имаш вече изградено мнение и търсиш потвърждение, а не съвет. Аз нямам инженерно образование, макар да съм го започвал таман три пъти. Попрочел съм това-онова специално за тунинговане на двутактови състезателни двигатели, ама няма да те пращам да четеш дебели книги на чужди езици, че не е модерно. Преразказах много малка част от написаното от хора, които са прекарали живота си в опити да изцедят това или онова от двутактови двигатели. И да, прав си, нищо не разбирам от каране на двутактов двигател или "ласкане" (каквото и да значи това по вашия край). Не знам дали знаеш колко високо се провежда Stella alpina и дали погледна темата, която те пратих да потърсиш. В този форум е и има някакво отношение към двутактов двигател и височина от 2500-2800 метра над морското равнище. След последното ти обяснение как нищо не разбирам мислех да не пиша повече и затова ти написах, че моторът си е твой и можеш да си го тормозиш както намериш за добре.
Ти твърдиш, че търсиш дискусия, ама си си наумил, че си прав, щото някой някъде е казал, че "то така се прави" и понеже не намираш потвърждението, което търсиш, си на мнение, че никой не те разбира. Няколко човека ти казват, че не си прав, но ти си видял, че някой е казал, че така се прави, щото в планината въздухът е по-разреден. И понеже на 1500 метра въздухът е по-разреден да те питам знаеш ли с колко процента? Че да си настроиш с толкова процента по-бедна сместа, че да отговаря за точно тоя по-разреден въздух?

Има си формули за изчисляване на корекционнен коифициент но никой по тези формули неможе да си настрои карбуратора чрез въртене на винтовете ...дори и да знае какво е точно налягането освен ако не се ориентира по размера на жигьорите...коеото пък ще е пълна простория да се барат жигьори заради  УЖ перфектната настройка на определена височина!!

 Оптималното така наречено съотношение се постига само в много кратък интервал в режима на работа на двигателя. И точно тука е разковничето за дето не ме разбирате....аз твърдя че оптималната така наречена настройка в кавички варира във определени граници. И тези граници зависят от факторите които изброих ......дори и от стила на каране намоториста. Но каквито и да са факторите винаги клонят по скоро в посока че през по-голямата част от работните цикли на карбуратора, двигателя работи с БОГАТА СМЕС...и тва се дължи на непълното изпаряване на горивото при ниски натоварвания или поради голямото количество бензин, постъпващо при големи натоварвания.........

« Последна редакция: януари 05, 2020, 23:58:00 последно от Нешо » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2538



« Отговор #50 -: януари 06, 2020, 02:08:57 »

Още малко, и ще се сетиш, че когато горивото влезе горе, пак може да е неизпарено.
Как разбираш дали сместта ти е бедна или богата?
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #51 -: януари 06, 2020, 19:51:38 »

Още малко, и ще се сетиш, че когато горивото влезе горе, пак може да е неизпарено.
Как разбираш дали сместта ти е бедна или богата?

Като прегрее мотора и ...фърли кърпа.. Smile
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #52 -: януари 06, 2020, 20:33:25 »

Малко two stroke мания.
От 6:15 минута на  видеото имаме хил клаймб и след хил клайма на върха доста интересна ситуация. Кристиян чака бай Марин да му хване мотора , а бай Марин вика на другия одгоре....
аааа... леле, леле.........подай ми ръка да не падна....... Very Happy Very Happy Very Happy

Междудругото като се остави майтапа във видеото настрана.....подобни ситуации във ендурото са чести и за тва е хубаво групата да е възможно по голяма.... Smile

Ето го видеото.....принципно на мен ми е цялото интересно ....ама майтапа е от 6:15 минута нататъка  Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=SJUN5ipuYNU

Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2538



« Отговор #53 -: януари 07, 2020, 01:12:44 »

Като прегрее мотора и ...фърли кърпа.. Smile

Именно. Щото ти си настройваш сместта по цвета на свещта, примерно. Ако ти е като на бедна смес, това означава, че и на баира на 500+ метра по-високо си с бедна смес.
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #54 -: януари 08, 2020, 14:03:03 »

Именно. Щото ти си настройваш сместта по цвета на свещта, примерно. Ако ти е като на бедна смес, това означава, че и на баира на 500+ метра по-високо си с бедна смес.

Местата от които тръгвме и местата на които обикновенно караме са със разлика във надморската височина от
порядъка на 1000 метра средно. Не са 500+ метра а много повече. Много момчета си карат моторите по две импровизирани писти тука по ниското на аз лично мотора ще го карам основно в гората и по високото като
проценттно карането се пада да е над 700-800 метра средно. Затва съм реши един ден с джетинга да си поиграя горе на място (в гората)   потдържайки леко по високи режими на работа от тези с които обикновенно  карам. Така като го наглася на леко по високи режими на работа.....после на режимите в които обикновенно го карам мотора сместа винаги ще е по скоро богата отколкото бедна, затва не ме притеснява ако сега през зимно пролетния сезон леко я обедня сместа още повече, че така джетинга ще остане актуален за малко по дълъг период от време ....защото със затоплянето на времето плътноста на въздуга намаля .......,а освен по ниската си плътност във по топлия въздух обикновенно има повече влага от по студения която влага също обогатява леко сместа!!!!

« Последна редакция: януари 08, 2020, 14:09:45 последно от Нешо » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #55 -: януари 08, 2020, 23:35:39 »

... в по топлия въздух обикновенно има повече влага от по студения която влага също обогатява леко сместа!!!!


Аз съм забелязал, че когато е по-студено, двигателят развива по-голяма мощност. Обяснява се с това, че в студения въздух количеството кислород е по-голямо. Поради тази причина някои двигатели имат охладител на входящия въздух.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #56 -: януари 09, 2020, 10:35:24 »

Разликата в мощността идва не от количеството кислород във въздуха, а от разликата в налягането в цилиндъра. Студеният въздух е с по-голяма плътност, т.е. в един обем има повече въздух, и съответно при компресия налягането в ГМТ е по-голямо, а от там и по-високата мощност (сходен ефект като ДВГ с турбо). Още по-голяма мощност имат ДВГ в студено и мъгливо време. Водните капки охлаждат горивната смес по време на компресия за сметка на изпарението на водата, което намалява услилието за компресиране на горивната смес, а това повишава полезната работа, която ДВГ може да свърши.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #57 -: януари 09, 2020, 10:55:36 »

Ми то не е ли едно и също Surprised В единица обем има повече въздух, съответно и кислород. Нали той поддържа горенето на практика Surprised Просто мисля, че в твърдението на Нешо не влагата прави сместта богата, а по-малкото въздух, защото последният е в по-малко количество в единица обем заради температурата му.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #58 -: януари 09, 2020, 21:37:17 »

Разбрал съм те погрешно - че се променя процентното съотношение на кислорода спрямо останалите газове. А Нешо се е в карал в някакъв филм, дето ако седне да попрочете, ще разбере, че е излишен. Ама то така е, като не слуша какво е казал още Ейбрахам Линкълн... Пък и седмица в лабораторията спестява час в библиотеката.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #59 -: януари 09, 2020, 22:16:35 »

Нешо или е в библиотеката или в лабораторията. Нещо не се появява Нешо Smile
Активен
Страници: 1 2 3 [4] 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: 2T МАНИЯ

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.849 секунди с 20 запитвания.