Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 2 [3] 4 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: 2T МАНИЯ  (Прочетена 3408 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #30 -: януари 04, 2020, 14:31:23 »

Ще ти обясня, ама се чопла по мотора и реших да направя на някой един подарък  Very Happy

Колеги подарявам верига Мото Мастер V4 520 произведена в Япония....веригата е на 90-95 процента, много малко карана(здрава) на няколко часа. Веригата е рингова но учудващо лека за такъв тип верига. Веригата е
113 или 114 звена(броих ги няколко пъти и все различно ги изкарвам нещо) Който я иска
тря да си поеме разходите по доставката....там от 5-до 10лв. На който пръв я пожелае и ми даде данни за доставка негова е...... Very Happy Към вторник ще взимам едни части за мотора......тогава мога и да я изпратя ...

Ето и снимки правени току що







« Последна редакция: януари 04, 2020, 14:33:32 последно от Нешо » Активен
ivodr800s
Ivelin Mitev
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKIDRBIG800S
Публикации: 419


463606232
Ел. поща
« Отговор #31 -: януари 04, 2020, 14:48:46 »

Здравей,колега и за много години,веригата ако никой още не си я заплюл аз ще я взема Very Happy
Активен
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou , Beta 390 RR - S
Публикации: 501



Ел. поща
« Отговор #32 -: януари 04, 2020, 15:51:27 »

-   Относно маслата – Nick даде изчерпателен отговор
-   Относно настройката на карбуратора – дори и не си помисляй да караш мотора си с бедна смес – ще се получат детонации които ще съсипят двигателя ти за отрицателно време. Преди да започнеш да пипаш жигльорите ( така нареченият джеттинг ) , започни с обследване на настройките от собственото си каране – няма по добър критерий за работата на двутактовият двигател от цвета на свещта.  Наблюдавай след всяко каране какъв е цвета на свещта.
-   За спусканията си прав – трябва да избягваш спускане на скорост , двигателя се дави и ще зацапаш свещта. Изгради си навик когато се спускаш да стискаш съединителя ( не изключвай от скорост ) и от време на време да форсираш и да изчистваш двигателя.
-   За чорапчетата и аз се чудя точно заради споменатите причини , и в допълнение че не мога да видя ако ми е протекла семерина. За сега съм решил да сложа протектор на семерините на SKF.
-   Относно филтрите – не виждам защо ти е да правиш експерименти с веро и масла , неща със съмнителен произход , както и да купуваш бидони за 100 лв течност за миене на филтри. Аз използвам почистващ препарат на Motorex и масло на спрей на същата марка ( не , не съм на заплата при тях ) . Комплекта от двете ми струваше точно 45 лв и ги използвам вече трета година , при положение че мия филтър на всяко каране. Тук има една уловка – на всички клипчета виждам че ди слагат в съд и изсипват значително количество от препарата ( може би мият по няколко филтъра ) , но по този начин излишно се губи много. Аз си пресипах в една пластмасова бутилка с пулверизатор , и с няколко пръскания филтъра става като нов , освен това химикала прави голяма пяна. След като е изсъхнал го напръсквам обилно с маслото , което става като дъвка ( не забравяй за споменатата грес по ръба на филтъра или просто напръскваш със спрея и там ) . При всяко миене на филтъра – преглеждам филтърната кутия за пропуски от филтъра и фини частици. Добре е да съчетаваш миенето на филтъра с миенето на мотора след всяко каране – за целта те съветвам да си купиш капак който се слага на мястото на филтъра ( 30-035 лв ) и предпазва от навлизането на вода , като тогава може да се развихриш с маркуча и да го измиеш максимално добре – аз не използвам водоструйка.
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #33 -: януари 04, 2020, 16:12:48 »

Здравей,колега и за много години,веригата ако никой още не си я заплюл аз ще я взема Very Happy


За много години колега........твоя е веригата. Както казах към то 113-114 звена е дано ти свърши работа и пасне на мотора..... Very Happy Напиши данни за доставка на лични
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #34 -: януари 04, 2020, 19:50:32 »

-   Относно маслата – Nick даде изчерпателен отговор
-   Относно настройката на карбуратора – дори и не си помисляй да караш мотора си с бедна смес – ще се получат детонации които ще съсипят двигателя ти за отрицателно време. Преди да започнеш да пипаш жигльорите ( така нареченият джеттинг ) , започни с обследване на настройките от собственото си каране – няма по добър критерий за работата на двутактовият двигател от цвета на свещта.  Наблюдавай след всяко каране какъв е цвета на свещта.
-   За спусканията си прав – трябва да избягваш спускане на скорост , двигателя се дави и ще зацапаш свещта. Изгради си навик когато се спускаш да стискаш съединителя ( не изключвай от скорост ) и от време на време да форсираш и да изчистваш двигателя.
-   За чорапчетата и аз се чудя точно заради споменатите причини , и в допълнение че не мога да видя ако ми е протекла семерина. За сега съм решил да сложа протектор на семерините на SKF.
-   Относно филтрите – не виждам защо ти е да правиш експерименти с веро и масла , неща със съмнителен произход , както и да купуваш бидони за 100 лв течност за миене на филтри. Аз използвам почистващ препарат на Motorex и масло на спрей на същата марка ( не , не съм на заплата при тях ) . Комплекта от двете ми струваше точно 45 лв и ги използвам вече трета година , при положение че мия филтър на всяко каране. Тук има една уловка – на всички клипчета виждам че ди слагат в съд и изсипват значително количество от препарата ( може би мият по няколко филтъра ) , но по този начин излишно се губи много. Аз си пресипах в една пластмасова бутилка с пулверизатор , и с няколко пръскания филтъра става като нов , освен това химикала прави голяма пяна. След като е изсъхнал го напръсквам обилно с маслото , което става като дъвка ( не забравяй за споменатата грес по ръба на филтъра или просто напръскваш със спрея и там ) . При всяко миене на филтъра – преглеждам филтърната кутия за пропуски от филтъра и фини частици. Добре е да съчетаваш миенето на филтъра с миенето на мотора след всяко каране – за целта те съветвам да си купиш капак който се слага на мястото на филтъра ( 30-035 лв ) и предпазва от навлизането на вода , като тогава може да се развихриш с маркуча и да го измиеш максимално добре – аз не използвам водоструйка.


Ще се вслушам в съветите..... Very Happy Филтъра като го миеш от вътре на вън ли го пръскаш със пулверизатора ???
И принципно от къде си взе препарата за миене на Моторекс, че аз по сайтовете за моторекс намирам само масло за филтъра......??

А иначе ще се вслушам и ще се ориентирам по свеща.....мога да я снимам , че да си кажете мнението.....последно мотора го задавих бая докато го палих ама предполагам ще се е изчистила от после от карането Surprised А иначе цилиндъра е никасил, предишния собственик му е правил ремонт малко преди да го купя .........ама те всички така казват, но принципно компресията му е добра. Сега като го задавих...разбира се спрях бензина ама бая зор видях докато запали(много трудно се рита).....възможно е предишния собственик да не ме излъгал за скорошния ремонт...... Smile........а тва за леко бедната смес на са мои съчинения някъде гледах клип и един ги съветваше тези работи заради празния ход който описъх и заради разредения въздух горе по високото.....нещо обясняваше във клипа и за настройки съобразени и със температурата и сезона но
конкретно не си спомням какво съветваше точно ....запомних за леко бедната смес и това че дори леко бедна смес добавяла мощтност...........ама...... Surprised

« Последна редакция: януари 04, 2020, 20:15:24 последно от Нешо » Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #35 -: януари 04, 2020, 20:13:50 »

Значи ти искаш да намалиш горивото в сместа, за да не прави нагари маслото, което ще влезе с него в двигателя. Ама намалявайки горивото, ще се влоши и смазването, защото ще влиза и по-малко масло. И като се има предвид, че двигателите наистина загряват повече заради по-бедната смес, в комбинация с по-малкото масло, ще си имаш един по-износен двигател. Нещо, което всячески се опитваш да избегнеш. Не те разбирам, честно Surprised

Малко е трудно за разбиране знам...........ама ако ми проследиш постовете отначало ще ми хванеш идеята и мисълта. Значи мисля да карам по предписание на производителя на мотора което е 1 към 30 или 33 грама и
мръвка на литър. Което си е доста масло........повечето си ласкат по собствено усмотрение 25 грама средно
аритметично и си свиркат... Very Happy Та тъй като 30 грама си е доста масло не се притеснявам изобщо за смазването.........а по скоро за нагара , щото както казах съотношението е дадено от производителя за мотор който ще се кара на пълна газ.....а при ендурото знаеш не е така, написъх предишния пост цял роман
за празния ход и спусканията ...няма да се повтарям. Та както казах смазването не ме притеснява ...притесняваме нагара при толкова много масло.......затова и се бях филмирал относно 2Тмасла
които са предвидени да изгарят добре и във съотношения 1 към 30 дори 1 към 25 има такива ...дадох примера
със Мотулите как на едното му дават тясно определено 1 към 50 или по малко,а на другия Мотул пише че може да се кара във съотношения от 1 към 30 до 1 към 25 ....тва масло за да му даде производителя съотношения във такива граници .....то е предвидено да изгаря добре във въпросните съотношения и затова се насочих към него........ Сега някой ще каже а щом се притесняваш за нагара защо просто не караш с по малко масло в бензина........ Smile ...НЕ...неща! Ще си му ласкам 30 грама .......а борбата с нагара ще се прави със добри
масла и лека игра с джетинга.......решил съм да следвам тази философия отколкото да му ласкам 20 или 25
грама масло............. Smile Smile Smile Smile

Междудругото като казвам ......бедна смес не ме разбирайте до степен да прецакам двигателя. Значи първо му търся добрите настройки и изгаряне на свеща при каране на високи и средни обороти(така както е предвиден да се кара този мотор )и след такова каране като ми ареса свеща.......хващам и увеличавам една идея въздуха (под идея разбирай)по малко от милиметър"микрон" от градуса и оборота.......а не до степен да почнат детонациите както ме предопреди
Koceto ....за което е прав разбира се ...просто със тази идея микрон от "перфектното изгаряне" ще се стремя да компенсирам празния ход при спусканията и карането на места със ниски обороти и постоянна гас и прочие...
разбирасе във времето продължавам да си следя изгарянето...........


междудругото Yamaha YZ 250  имат добре проектирано охлаждане и не греят ама аз за всеки случай реших да
направя ъпгрейд на охлаждането щото тука няма перки на радиаторите като при истинските ендура и си взех афтърмаркет-пърформанс радиатори......по широки и със по голяма вместимост от стандартните....
 
« Последна редакция: януари 04, 2020, 21:16:46 последно от Нешо » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #36 -: януари 04, 2020, 22:30:24 »

Ти май упорито искаш да го счупиш тоя мотор... Притеснява те нагара от съвременните масла? Пффф! Слагаш по-сериозно охлаждане на състезателен мотоциклет, чиито двигател ще галиш на ниски и средни обороти? Пффф!
Понеже днес съм все още в добро настроение да взема да ти обясня някои базови факти около двигателите с вътрешно горене.
1) Смазване. Ако двигателят няма адекватно смазване, то отделни негови части вместо да се трият в маслен филм започват да се трият метал в метал. Резултатите са а) по-бързо износване б) задиране и в) блокиране на някоя движеща се част. И трите не са това, към което се стремиш, или поне така предполагам.
2) Нагар. Нагарът по челата на буталата и по главата на всеки двигател с вътрешно горене е нещо неизбежно. Независимо дали е 2, 4 или друг брой тактове. Борбата с нагара не е с намаляване на маслото, горивото или вуду магия. С нагар се справя най-лесно самия двигател при високи обороти и голямо натоварване. Т.е. като катериш някой по-стрмен баир след поредното спускане нагарът от спускането доизгаря по баира. Да не говорим, че при двутактовите двигатели ауспухът обикновено е точно на мястото на канала и всичко ненужно пада там.
3) Работна темнература. За правилното изгаряне на гориво-въздушната смес в един двигател с вътрешно горене, той трябва да е достигнал работна температура. При повечето двигатели от последния половин век тя е около 100 градуса. Това не е температурата вътре в цилиндъра, а температурата на метала около цилиндъра (глава, блок...). Какво се случва с двигателя преди да достигне проектираната работна температура? Най-просто казано не изгаря добре горивната смес. Последиците от това са по-голям разход на гориво и за двутактовите - лошо изгаряне на двутактовот масло, водещо до пушене и нагар. Добавяйки по-големи радиатори, които да помагат с охлаждането на и без това ненатоварения двигател, ти умишлено му пречиш да достигне работната си температура не само по-дълго време от момента на запалването, а вероятно и изобщо по време на цялата му работа.
И още нещо - с Балкан 250 преполових Европа (питай гугъл "Колко далеч мога да стигна с Балкан М1" ако не вярваш) и хич не ми е пукало колко нагар има в двигателя. Пък си карах с нескромните 50 милилитра масло на литър. И не, Балканът не пушеше като комин, защото ползвах сравнително съвременно масло (минерално, евтино, без да е бездимно, но творено по съвременни стандарти). Мисълта ми е, че нагарът, колкото и страшен да ти се струва, далеч не е основната причина за аварии с двутактовите двигатели. Далеч повече драми ще си навлечеш с бедната горивна смес на празен ход, лошото смазване или прекомерното охлаждане на двигателя.
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #37 -: януари 04, 2020, 23:23:20 »

Оффф....и аз щото съм в добро настроение ще ти обясня някой работи.
Така ....значи теорията на ДВГ-то ви е във пъти по добра от мойта но с изключение на един двама тука...май и идея си нямате от ендуро и каране на мотор в гориста местностVery Happy Разбира се че може да прегрее мотора ......и да изфърли "водътъ" както се казва......къквокато бил състезателен....точно
щото е състезателен не е създаден да го заровиш до уши в калта или да го буташ докато му даваш пълна гас нагоре по баира щото до върха ти остават десетина метра или да го караш бавно криволичейки между дърветата по някоя пътека изкачваща се по някой стръмен склон нагоре......и при трите случая най-добре е да има перки на радиаторите и ендуро моторите ги имат......но тъй като няма и няма начин да се поставят, единственото което можеш да направиш е да смениш малките радиаторчета с малко по големи .......а те наистина са малки .....щото на мотокроса, матора винаги се движи със една средна скорост от 50 километра и не му трябват на мотора по големи радиатори ......и другото което е......
 слага се антифриз със висока точка на кипене .......а той в жегите лятото като правиш онези неща от по горе които съм изброил ще се опитва да заври повярвай...!

Понякога теорията се разминава със практиката...... Smile.......не че във изброените случаи от по горе
по- големите радиатори ще помогнат много но поне вместимоста на системата е по голяма а от там и времето
до достигане на точка на кипене е малко повече .....което малко повече време понякога е достатъчно от дълбокия КЪР в кото си се наврял да излезеш отново по път или склон където мотора да почне да се охлажда и да бута надолу температурата !

А иначе при двутактов двигател без термостат ......да държи оптимална температур от 90-100 градуса трудна работа.....за него важното е да не прегрява

А иначе целта на една идея .....(вече повтарям като папагал една идея МНОГО ЛЕКО) по бедната смес е, че от мястото на настройка на карбуратора до местата където обикновенно се кара мотора, а там въздуха предполагам знаете че е по разреден има разлика в денивилация понякога от 1000 до 1500 метра........за карането с постоянна газ и дългите спускания на празен ход също мисля че споменах........ Не ми схващате
идеята май.............. Surprised Междудругото тия неща не си ги съчинявам......попрочел съм ги и съм ги понаучил от тук таме........!!!
« Последна редакция: януари 04, 2020, 23:51:47 последно от Нешо » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #38 -: януари 05, 2020, 12:38:30 »

Моторът си е твой, караш си го ти, та и отговорността си е твоя. Иначе още Ейбрахам Линкълн е рекъл да не вярваш на всичко, дето срещнеш в Интернет...
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2538



« Отговор #39 -: януари 05, 2020, 15:27:05 »

Леко бедната смес ти повишава температурата. И така я повишава, че не можеш да я "излекуваш" с по-голям радиатор. Има температури на контактните повърхности, които се влияят твърде бавно от охлаждането и се получават свръхгорещи петна вътре, където антифриза няма достъп. Там антифриз няма. Охлажда ги бензина, който го няма при бедна смес, просто не остава достатъчно.
Хората са сметнали оптималното за тоя двигател. Не, не е състезателен, състезателните са по два милиона на сезон. Сигурно 90% от тоя тип мотори се ползват от любители, и се експлоатират далеч от скоростите, които си писал.
« Последна редакция: януари 05, 2020, 15:31:17 последно от evilution » Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #40 -: януари 05, 2020, 19:22:36 »

Не ме разбирайте погрешно ама взехте вече да си ги съчинявате.......като цяло горивната смес охлажда но най -вече въздуха който влиза в двигателя с температура поне десет пъти по ниска от тази на температурата на контактните повърхности.......маслото смазва  лагерите и навсякъде  щото тука няма маслен сегмент
и ако маслото в бензина примерно е  малко и не е достатъчно и има прекомерно триене .....ти чакай бензина да ти охлади нещо...... Very Happy За едно съм съгласен и то е че когато е малко бензина е и малко маслото принципно щото е разтворено във бензина и когато е малко маслото тогава може да дойдат проблемите.....ако тва си имал предвид принципно съм съгласен  Very Happy........Казах ви идеалното така наречено съотношение се влиае от много на брой неща както от режимите на работа които при офроуда спокойно можем да го наречем стила на каране на човека, така и предполагам знаете, че сместа във карбураторните двигатели се влиае от надморската височина ......какво се случва със сместа в карба когато от 300 метра надморска се качиш на 1300........факторите са горе долу следните но когато се качваш от ниско на високо и тва високо е гора и планина, принципно водят сместа във една точно определена посока, Значи кои са те Горе на високото кислорода е по малко, температурата на въздуха почти винаги е по ниска от тази долу по ниското, влажноста на въздуха във гората и деретата също се променя.....
 айде отговорете ми на тези въпроси ...щото ми се струва че тъпчем все на едно място....и тогава ще продължим дискусията............. Smile
« Последна редакция: януари 05, 2020, 19:39:36 последно от Нешо » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2538



« Отговор #41 -: януари 05, 2020, 20:09:22 »

Аз тия неща, които ги пиша съм ги чел съчинени в учебници по ДВГ.
Бензина охлажда дори челото на буталото изпарявайки се.
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #42 -: януари 05, 2020, 20:48:26 »

Възможно е  Very Happy....но при тези обороти времето за изпарение(отнемане на температура) преди да се нагнети сместа и да се възпламени (при което възпламеняване челото на буталото се нагрява отново) е нищожно малка.....по скоро при движението надолу и навлизането на свеж(студен) въздух(смес) оказват по голямо влияние на температурата вътре отколкото изпаряващия се бензин......но принципно говорим за двете страни
на едно и също нещо и съм съгласен. Very Happy Междудругото мислих, че ще ми дадете някакъв отговор как се променя съотношението на сместа в карба със повишението на надморската височина и при различните влажности и температури за да продължим дискусията.........да амa уви...... Surprised Айде прочетете във учебниците по ДВГ
това за което говоря , че да продължаваме.....
« Последна редакция: януари 05, 2020, 21:11:19 последно от Нешо » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2538



« Отговор #43 -: януари 05, 2020, 21:39:12 »

Можеш да фантазираш колкото искаш. Хладилника не работи с постъпване на въздух от околната среда, а сваля температурата значително под околната в следствие на изпарението на течност, с което се отнема температура. Изпаряващата се течност отнема голямо количество топлина и го прави бързо. 
Дори да се обогати малко сместа като вдигнеш надморската височина, не е голяма драма. Можеш да я регулираш оптимално за условията, не да търсиш умишлено бедна смес, нямаш техника да я следиш. Оптималната смес е оптимална - не бедна, не богата. Не я следиш постоянно сместта, гледаш белези в следствие на работата на двигателя. И ако белезите показват, че си леко беден, това означава, че и на висока надморска височина сместта ти е по-скоро бедна.

Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #44 -: януари 05, 2020, 21:54:01 »

Тука не говорим за хладилници а за ДВГ. И другото което изпускаш е, че при ДВГ-то с двата такта сместа
не влиза отгоре а първо влиза в картерите , а когато влезе отгоре буталото вече е тръгнало на горе да сгъстява и да възпламенява. При четерите такта това за което говориш е точно така и има много по голямо влияние и значение от двата такта......но казах ти, че принципно съм съгласен тука с теб . Другото което е , казах ти че няма такова нещо като оптимална смес , а има съотношението въздух-бензин на горивната смес вариращо в определени граници и тези граници са от-до съобразено с условията температура , влажност , надморска височина и прочие, а не някаква фундаментална константа от която няма мърдане ... Very Happy  Изминенията на сместа не са хич малки особенно ако настройките се правят и проверяват долу на ниско и сухо време , а мотора се кара ОСНОВНО(през по голямата част от времето) горе на голяма надморска височина и висока влажност......... Smile
« Последна редакция: януари 05, 2020, 22:24:08 последно от Нешо » Активен
Страници: 1 2 [3] 4 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: 2T МАНИЯ

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 1.062 секунди с 20 запитвания.