Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: 2T МАНИЯ  (Прочетена 3406 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #15 -: януари 03, 2020, 16:51:21 »

Да разрових но нещо не откривам къде са 2Т маслата, ще опитам пак  Surprised
Активен
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou , Beta 390 RR - S
Публикации: 501



Ел. поща
« Отговор #16 -: януари 03, 2020, 17:07:38 »

Стана мешавица от едната тема в другата.
Маслото за което говорех в другата тема е MOTUL 800 ESTER Core - Factory line
Не твърдя че е лошо , даже напротив ,  но за мен най доброто от трите си остава Motorex.
Масла на моторите си и на колата си сменям на година , на работни часове или километри. Някак си ми излиза много по евтино да сменя едно масло от колкото да правя ремонт на двигателя. Безспорно новите масла покриват критериите на старите , но много от тях са блъскани с добавки , които могат да са в конфликт с материали в двигателя ти. Дали можеш да го караш със синтетика  - разбира се че можеш - просто чети какво има в маслото , какви изисквания покрива.
Активен
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou , Beta 390 RR - S
Публикации: 501



Ел. поща
« Отговор #17 -: януари 03, 2020, 17:22:25 »

Сайтът го разгледах , но маслата които му препоръчваш са доста по нисък клас от тези с които той кара в момента - сравни параметрите.
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #18 -: януари 03, 2020, 17:56:44 »

Стана мешавица от едната тема в другата.
Маслото за което говорех в другата тема е MOTUL 800 ESTER Core - Factory line
Не твърдя че е лошо , даже напротив ,  но за мен най доброто от трите си остава Motorex.
Масла на моторите си и на колата си сменям на година , на работни часове или километри. Някак си ми излиза много по евтино да сменя едно масло от колкото да правя ремонт на двигателя. Безспорно новите масла покриват критериите на старите , но много от тях са блъскани с добавки , които могат да са в конфликт с материали в двигателя ти. Дали можеш да го караш със синтетика  - разбира се че можеш - просто чети какво има в маслото , какви изисквания покрива.


Значи точно маслата които ползвам аз сега.......не е нормално според мен масло от такъв клас да ги прави
тези желета и да запушва жигльорите. Дет се вика ...М10Д да е, няма да прави подобни реакции с бензина
дори и да стои с месеци......само би се оттаило на дъното на резервара Surprised

Много странна работа........дадох 70 лева за двата вида , а и при мен бензин се не застоява дълго  Very Happy та
ще реша какво да направя.............  Surprised
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2538



« Отговор #19 -: януари 03, 2020, 18:06:53 »

Стана мешавица от едната тема в другата.
Маслото за което говорех в другата тема е MOTUL 800 ESTER Core - Factory line
Не твърдя че е лошо , даже напротив ,  но за мен най доброто от трите си остава Motorex.
Масла на моторите си и на колата си сменям на година , на работни часове или километри. Някак си ми излиза много по евтино да сменя едно масло от колкото да правя ремонт на двигателя. Безспорно новите масла покриват критериите на старите , но много от тях са блъскани с добавки , които могат да са в конфликт с материали в двигателя ти. Дали можеш да го караш със синтетика  - разбира се че можеш - просто чети какво има в маслото , какви изисквания покрива.

Щом може да се кара с полусинтетика, може да се кара и със синтетика. Има огромна вероятност полусинтетичните масла да имат идентични добавки със синтетичните. Времето, в което двигателите имаха компоненти, които не понасяха синтетични масла мина преди десетилетия.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #20 -: януари 03, 2020, 19:36:44 »

Една синтетика винаги ще е по-добра от минералното масло. Няма двигатели които не може да се карат на синтетика, но някой двигатели не може да се карат с минерално масло.....

Моят опит показва обратното - четиритактов V2 схрусква добавките в синтетиката и я прави на "чурбъ" за 1000 до 3000км (като цяло всичката съвременна синтетика, полусинтетика и повечето минерални масла, които съм пробвал). С минерално масло, чиято база е с вискозитет при работна температура и добавка за вискозитет при ниски температури няма такива проблеми.

Колкото до твоя въпрос - ако караш двигателя много по-лежерно от предвиденото, по-добре провери това масло, от което се слагат 15 милилитра на литър дали покрива изискванията на производителя на твоя двигател. Ако ги покрива - карай с него. По-малко масло = по-малко нагар. От друга страна не е лошо да намериш начин да следиш температурата на двигателя ако последваш този ми съвет. Защо? Много просто - част от охлаждането на двутактовите двигатели е вързана с количеството масло в горивната смес. Знам, че може да звучи странно, но при по-старите машини препоръката е ако загрява двигателя да се увеличи количеството масло в горивната смес. Решението е един прост безконтактен/инфрачервен термометър.
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #21 -: януари 03, 2020, 20:09:43 »

Навярно е така както казваш.......този пост(мнение) който съм цитърал е на Чефо......колкото и да ги разбира нещата, дори и той не е безгрешен  Very Happy........междудругото къде изчезна той, да не му наложиха бан от форума нещо........?????

А иначе точно така е както казваш......ако за V-2то ставаше всяка синтетика от мотул например нямаше да
пуснат масло точно определено за такъв двигател .....ама явно и те се нагаждат според опита на хората.

Ето един линк

https://www.motul.com/us/en-US/products/twin-20w50-motor-oil-4b2f0d4a-8667-440a-bc89-29eca5b6f5bc


А относно температурата.....това е добра идея. Видях някъде по сайтовете да се продават капачки за радиаторите със термодатчици(термометри по точно) мога да сложа такава, че това с инфрачервения не го
вдявам как ще стане. Имаш предвид да я проверя еднократно температурата или по някакъв начин чрез инфрачервения датчик да я следя докато карам....не разбрах...........
« Последна редакция: януари 03, 2020, 20:18:07 последно от Нешо » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #22 -: януари 03, 2020, 20:59:28 »

Да разрових но нещо не откривам къде са 2Т маслата, ще опитам пак  Surprised

Не знам дали има 2т масла. Просто вкарай марката и модела на мотора, а сайтът ще ти предложи масло. Ако няма 2т, значи можеш да го ползваш за колата, примерно. 4т маслата са страхотни. На колите се сменят през 15000 км.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #23 -: януари 03, 2020, 22:26:03 »


А относно температурата.....това е добра идея. Видях някъде по сайтовете да се продават капачки за радиаторите със термодатчици(термометри по точно) мога да сложа такава, че това с инфрачервения не го
вдявам как ще стане. Имаш предвид да я проверя еднократно температурата или по някакъв начин чрез инфрачервения датчик да я следя докато карам....не разбрах...........


Да проверяваш от време на време за предпочитане спрял, че в движение и аз не мога да си го представя....
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #24 -: януари 03, 2020, 23:43:47 »

Сега се загледах във сървис мануала на мотора и по конкретно на MAINTENANCE интервалите и със какви смаски
и масла трябва да се правят и ми направи нещо впечатление , и по специално обработка на части от мотора с грес която за първи път чувам .......с наименование  Molybdenum disulfide grease ...значи със нея пише да се минава цитирам........

RELAY ARM, CONNECTING ROD -Inspect, lube and retighten
SWINGARMInspect, -lube and retighten
REAR SHOCK ABSORBER(AfterInspect and adjustrain ride)Lube Molybdenum disulfide greaseReplace spring seatEvery one yearRetight

Тва са нещата за тази грес .........има и други но за тях пише литиева грес-за нея ясно ....
но тази молибденовата никога досега  не я бях чувал......имали изобщо грес на такава основа у нас...?

И другото което е във сървиз мануала никъде не пише (или аз поне не го намирам)че основата на въздушния филтър трябва да се маже със грез.......а във туба е пълно с клипове включително и клип на
Rocky Mountain
които са номер едно в САЩ .......от тяхни клипове научих за две скоби едната е TUSK crank case splitter-separator и другата е TUSK crank puler-instaler tool ...и двете скоби си ги поръчах и вече са при мен
...както и една скоба на FIR за статора/маховика която също си взех ......та дори и те препоръчват да
се маже основата със грес......като казват нормална грес за лагери......ама ай иди ги разбери какво имат предвид под нормална грес за лагери.......във други клипове пък съм гледал такива дето съветват конкретно
да е водоустойчива -литиева......та идеята след толкова много приказки е .....трябва ли да се маже основата на въздушния филтър със грез ако производителя не си е направил труда да го препоръча и ако ...ДА..,
каква да бъде тя

Ето го видеото на Rocky Mountain как трябва правилно да се извършва профилактиката на въздушния
филтър......прилагам го това видео щото един приятел със CRF ме учеше че омасляването трябва да се прави
със наелонова чанта в която поставяш филтър и малко масло и почваш да мачкаш... Very Happy докато си убеден
че маслото се е разнесло навсякъде..... Smile......та явно много хора не знаят как се смазва правилно
въздушния филтър и си правят свободни съчинения.... Smile

Ето го и видеото как правилно тря да се прави профилактика на въздушен филтър на кросов мотор

https://www.youtube.com/watch?v=rjaiZ6cvfZM&list=FLiXHamjEhCIZYF7WzM8AGzw&index=2&t=44s
« Последна редакция: януари 03, 2020, 23:46:57 последно от Нешо » Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #25 -: януари 04, 2020, 00:01:43 »

И тука едно видео за джетинга коeто искам да коментирам със вас........прави ли този от видеото настройките на карбуратора правилно. .......английския ми е втори език на мен  Very Happy та тоя казва че тря
да се ориентираме по звука и принципно нагажда айдъла-празния ход от въздуха. ....на мен тва не ми се вижда много правилно.......
 Другото което е ......тва са състезателни мотори които принципно не се карат на състезание със постоянна газ.....а газта е в дъно. Затва според мен за ендурото е хубаво въздуха да е малко повече
и сместа да е леко бедна......а и си през по голямата част от времето си на голяма надморска височина където въздуха е по рядък.....Та в този ред на мисли аз лично ще си донагаждам сместа периодично ...
наред със затоплянето на времето ....като мисля да се ориентирам по нагара(изгарянето) на свеща ....разбира се и това как върви и се реже мотора е важно .....но тоя от видеото ми се струва че се концентрира само върху това.......и другото което е ...някой може ли да ми каже защо е увил шлаухката на
бензина с тоя найлон...... Very Happy ...нещо ми убягва идеята на тази изолация.

Ето го и видеото

https://www.youtube.com/watch?v=ETOqYiykuBQ&list=FLiXHamjEhCIZYF7WzM8AGzw&index=2
« Последна редакция: януари 04, 2020, 00:06:42 последно от Нешо » Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #26 -: януари 04, 2020, 00:33:38 »

И още един въпрос имам за обсъждне.......станаха много ама до уре ще са ми изкочили от акъла всичките тези неща,  а сега се сетих да питам

Значи купих си мотора със тези неопреновите чорапчета за предните колове......разбирам каква им е идеята ама не са ли нож със две остриета...... Smile
« Последна редакция: януари 04, 2020, 00:35:24 последно от Нешо » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #27 -: януари 04, 2020, 10:49:39 »

Молибденова грес има по магазините и точно така се води. Принципно е стандартна грес с добавен молибденов дисулфит - има много добро смазващо действие. Част от добавките за масла го съдържат, а може да се добави и допълнително. Не е добра идея за мокри съединители обаче, защото превъртат.
Мазането на основата на филтъра с грес се прави за да "залепне" и да няма цепнатина, през която да влиза въздух. Греста може да е всякаква, може да е и свинска мас. Няма смазващи функции един вид.
Смазването на въздушния филтър... по възможност без твърде много мачкане на дунапрена, ако искаш да оцелее дълго и да си запази свойствата. Пичът във видеото си казва да не се усуква по никакъв повод, ама си го мачка здраво. Вероятно защото преди да се предаде дунапрена се предава я някое от слепванията, я (както в случая) се появява дупка. Не съм срещал описание как да се пере дунапренен филтър из ръководства за мотоциклети, но преди години добих прахосмукачка, в която след водния филтър има и дунапренен. Та за него бяха изписали половин страница - да не се мачка,  усуква, да не се суши с горещ въздух. И всичко това за да му се удължи живота. Вярно, че се пере по-често от тоя на мотора, но препоръките мисля важат и за двата филтъра.
Празният ход се нагласява като първо се намества гориво-въздушната смес на празен ход до максималните постижими обороти, после се регулират оборотите от винт за регулирането им, който поне на част от моторите, дето притежавам, може да се регулира и с ръкавици (т.е. ако е много студено мога да "подпра" малко празния ход или да го намаля в жегите). В случая този обяснява първата стъпка - постигане на максимално добро съотношение между гориво и въздух на празен ход. Тук не ти трявба бедна смес, защото а) няма смисъл и б) бедната смес води до по-голямо загряване на ДВГ.
Колкото до "найлона" - или е само с предпазна функция (да не се наранява маркуча) или е комбинация от това плюс топлоизолация, или само топлоизолация.
Чорапчетата за предните колове пазят от хвърчащи камъни. Не виждам особена причина да са нож с две остриета (най-малкото щото нямаше да ги ползват иначе).
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #28 -: януари 04, 2020, 11:36:58 »

Благодаря за изчерпателното инфо.. Very Happy Сега поразгледах ...да има я тази грес........някой са 2-3 процента
съдържание, на други е 5 процента.

Сега ...относно греста няма да се филмирам толкова. Сега гледам една литиева на име PUTOLINE Racing Grease-Lithium със високо съдържание на тефлонови частици .....взимам нея да имам и за лагерите и приключвам със въпроса........ Very Happy

Сега за джетинга......защо съм на мнение че сместа леко тря да е бедна......каква ми е идеята, вие ще кажете дали разсъждавам в правилната посока. Значи при ендурото за разлика от мотокроса мотора освен че се кара на моменти със постоянна газ, има и много спускания понякога много дълги. Сега ако двутактовия мотор е със стартер може да се изгаси докато мине спускането и да се запали после когато ти е кеф и когато е нужно , ама когато е чис крос и със манивела на никой не му се занимава при дълго спускане да го гаси и
после да го пали и обикновенно мотора работи през цялото време. Сега запознат съм с това че при такива спускания двигателя при двутакта не е добре дълго време да се използва за намаляне на скороста и правилното
е ако е много дълго спускането да се изключи от скорост и да се спуска на спирачки докато мотора работи на празен ход.......именно заради тази работа на празен ход която е доста честа, щото ако спускането е малко
обикновено се спуска и на полусъединител ...та доста често при ендурото двигателя си тропа на празен ход
което тропане на празен ход го няма при мотокроса. Та за тва ми е идеята сместа да е леко бедна ...подчертавам леко(не много)....за да може малко от малко да се минимизират нагарите които неминуемо
ще се увеличат от тва дълго тропане понякога на празен ход. Разбира се също така според мен всичко си зависи от стила на каране на човека. Познавам празни кратуни дето мотора почти винаги
е на прекъсвач и когато спускат много много не се интересуват от доброто смазване на двигателя, та при тях
джетинга тря да се прави като за мотокрос състезания......... Smile

А сега малко за чорапчетата......значи да казах знам каква им е идеята....ама от двата си края са хванати
със скоби водят се водонепромокаеми......ама тъй като не ми се занимава да ги преглеждам за микронакъсвания(разрязвания) след всяко каране .....безпокоя се че може да си влиза от някъде вода и прах вътре а аз да не знам.......щото немога да ги свалям всеки път да проверявам влязло ли е от някъде нещо или не.

Та затва казах(предположих) че може да са нож със две остриета  Very Happy


А относно прането на филтъра. Тези препарати за прането на филтъра дето са на основа която не го разтваря и втвърдява като от видеото на Rocky Mountain са скъпи. На цената на пет литра такъв препарат на мотул
принципно могат да се купят близо пет нови въздушни филтъра на Twin Air който е 20 лв филтъра за моя мотор, а 5 литра от този препарат е 100лв.. Sad супер неоправдано скъпо пране със този препарат. Та заключението ми е че без него може но без масло за филтъра неможе ....и ще следвам тази логика. Колегите го перат само със топла вода и веро ама според мен така не може да се изпере както трябва.......та ще търся изгодно решение.... Very Happy
« Последна редакция: януари 04, 2020, 11:43:26 последно от Нешо » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #29 -: януари 04, 2020, 13:52:20 »

Значи ти искаш да намалиш горивото в сместа, за да не прави нагари маслото, което ще влезе с него в двигателя. Ама намалявайки горивото, ще се влоши и смазването, защото ще влиза и по-малко масло. И като се има предвид, че двигателите наистина загряват повече заради по-бедната смес, в комбинация с по-малкото масло, ще си имаш един по-износен двигател. Нещо, което всячески се опитваш да избегнеш. Не те разбирам, честно Surprised
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: 2T МАНИЯ

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.27 секунди с 20 запитвания.