Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3 ... 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: 2T МАНИЯ  (Прочетена 3405 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« -: януари 01, 2020, 21:51:29 »

Отварям темата за да не спамим темата за маслата. Предлагам тука да се коментира всичко свързано с ДВУ-тактовите
 ДВУ-колесни машини. Very Happy Ако модератора прецени ще го помоля да премести постовете които не са свързани с 2Т маслата от темата която отворих за тях тука в тази тема

Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #1 -: януари 01, 2020, 22:34:09 »

Ето защо Аз лично съм маняк на тема двутактови(ендуро-крос) мотори ..........тези видеа от по долу обясняват всичко. Основното е че за нас каращи този тип мотори сезона никога не свършва и купона винаги е на шест....... rulez2

Е малко тря да ти е празна кратуната...... Very Happy...всъщност много празна

https://www.youtube.com/watch?v=HsBUnWfVdHc

https://www.youtube.com/watch?v=PpAL4ncfhjc


Тихо се сипе....белият сняг....!!!!!!!!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=_UUC6HLw6CA&list=LLiXHamjEhCIZYF7WzM8AGzw&index=47&t=0s
« Последна редакция: януари 01, 2020, 22:50:49 последно от Нешо » Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #2 -: януари 01, 2020, 22:55:56 »

И разбира се едно видео със ВЪРХЪТ НА СЛАДОЛЕДА ...SUTER MMX 500...V4 двутактов двигател 500 кубика, 195 коня при 127 килограма

Ехххх да не беше спряло производството на тези мотори и сега да бяха масови и не толкова отвратително скъпи и само за колекционери........изгледайте видеото докрай .....
или поне до дуно теста ......и малко от пистата....звука е невероятен !!!

https://www.youtube.com/watch?v=i31XkNO89OU
« Последна редакция: януари 01, 2020, 23:17:08 последно от Нешо » Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #3 -: януари 02, 2020, 18:01:24 »

Тъй като темата за 2т маслата се разду в посока екология   Surprised ........искам да засегна нещо важно което без да искам установих за себе си във връзка със 2Т маслата.  Значи като си взех мотора естествено без да му мисля много си взех естерен 2т мотул със нарисувания кросов мотор на него Motul Factory line off road , маслото е добро но ми направи впечатление, че препорачителното съотношение с бензина
е тясно ограничено 1 към 50. Което е 20 грама на литър. Ето ги и параметрите от сайта на Мотул за конкретното масло

цитирам- RECOMMENDATIONS Mixing  ratio:  MOTO  CROSS  GRAND  PRIX:  2%  (50:1).  In  normal  conditions  decrease  the  percentage  by 0.5%.
 PROPERTIES Colour  Visual Red  Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.911 Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 120.2 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.5 mm²/s Viscosity Index ASTM D2270 135 Flash point ASTM D92 252°C / 485°F

А на моя мотор производителя казва че тря да се кара в съотношение 1 към 30, което разбира се е съотношение за състезание
щото това са напрактика състезателни мотори, така както горе е написано че при нормални условия намаляш процентите на маслото в
бензина.Ок тва го разбирам ама ако тези 2 % или 20 грама на литър са съотношение за състезание колко още тря да се намали
 още процентното съдържание на това масло от по горе че да се омеши бензина за нормални офф-роуд условия .......сиреч как да му слагам
по малко от 20 грама на моя от това масло.......като производителя на моя мотор е казал 30, разликата е близо 50 на 100.

...............и нещеш ли разглеждам другото естерено 2Т масло на мотула с наименование MOTUL Factory Line 800 2T ROAD RACING
с нарисуван един пистак на него и във параметрите на това масло забелязвам че съотношението хем не е толкова тясно определено
хем блиско до това което ми трябва ........
ето цитирам параметрите -RECOMMENDATIONS Mixing ratio: ROAD RACING GRAND PRIX from 3% to 4% (from 33:1 to 25:1) In normal conditions decrease the percentage by 0.5%.  PROPERTIES Color  Visual  Orange Density at 20°C   (68°F) ASTM D1298 0.927 Viscosity at 40°C   (104°F) ASTM D445 157.4 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 19.2 mm²/s Viscosity Index ASTM D2270 140 Flash point ASTM D92 274°C / 525°F .........край на цитата


Естествено веднага взех това масло ..........та каква ми е идеята. Безпорно има много хубави масла на пазара но трябва да се обърне внимание на препорачителното им съотношение с бензина и дали е близко до това което ти е казал производителя на мотора който караш
........като му ръгнеш 25 или 30 грама така както ти е казал производителя на мотора.,а то маслото е с препорачително съотношение 15 грама за нормални условия и режими на работа и 20 грама за състезание ще се чуди човек от де са тези нагари и пушаци при положение че уж е убаво и скъпо маслото........


Сега има само една малка особенност и подробност..........От мотул казват че маслата от по горе са предвидени за конкретни условия
сиреч при офроуда имаме много прах, кал и влага и маслото конкретно за офроуда от по горе имало някакви почистващи и разтварящи наслагванията добавки.......сега друг е въпроса колко повече ще са наслагванията
с това масло ако му слагаш повече от препорачителните 20 грама.
Така че аз се отказах от почистващите му функции за сметка на масло чието препорачитълно съотношение му е близко до това което
ми е казъл производителя на мотора.



« Последна редакция: януари 02, 2020, 18:25:50 последно от Нешо » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1850



« Отговор #4 -: януари 02, 2020, 20:25:47 »

Нискодимните (или бездимни) масла за двутактови двигатели нямат особен проблем с пушеците даже при двойно по-висока доза спрямо предписаната от производителя на маслото (поне аз не съм видял драма при 70 милилитра на литър и Балкан 250 по време на разработка). От друга страна предписанието на производителя на двигателя е важно не защото маслото, което е ползвал при разработването, е по-лошо от това, което можеш да купиш в момента, а защото това е количеството масло, което двигателят губи от картера при изгарянето на литър бензин. Производителят на ДВГ е взел под внимание завихрянията в картера и куп други неща, които производителят на масло няма как да знае.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #5 -: януари 02, 2020, 20:38:02 »

Ама производителят на мотора ти посочил ли е масло с каква спецификация трябва да се слага в съотношение 1 към 30? Защото по-горе се драматизираш в съотношенията на масла с различни спецификации, което нормално изисква смесването им с бензина в различни съотношения. Според мен се филмираш излишно. Производителят на маслото е указал в какво съотношение то трябва да се смесва с бензина, водейки се от качествата на маслото. Теб това трябва да те интересува. Смятам, че ако пробваш и с двата вида масла в съотношенията, които е препоръчал производителят им, моторът ти ще се държи по един и същ начин с всяко едно от тях.
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #6 -: януари 02, 2020, 21:01:31 »

Ама производителят на мотора ти посочил ли е масло с каква спецификация трябва да се слага в съотношение 1 към 30? Защото по-горе се драматизираш в съотношенията на масла с различни спецификации, което нормално изисква смесването им с бензина в различни съотношения. Според мен се филмираш излишно. Производителят на маслото е указал в какво съотношение то трябва да се смесва с бензина, водейки се от качествата на маслото. Теб това трябва да те интересува. Смятам, че ако пробваш и с двата вида масла в съотношенията, които е препоръчал производителят им, моторът ти ще се държи по един и същ начин с всяко едно от тях.


Значи ..........виж не мисля че се филмирам и ще ти кажа защо.  Very Happy  Какво за мен означава препорачително съотношение с бензина
дадено от производителя на на дадено масло. Според мен е съотношението при което маслото най-добре изгаря
и не прави натрупвания......или по точно тва е съотношението при което едното не е за сметка на другото....демек смазването не е за сметка на нагара и обратното.Като например за това първото масло дето си го купих съотношението му е 20гр на литър и то за натоварени
режими (мотокрос състезания и т.н),а при лек режим пише даже да намалиш процента на маслото в бензина..сиреч дори по малко от 20 гр.


Сега аз не съм мотокрос състезател и ако следвам препоръките на производителя на маслото трябва да слагам от тва масло по 20гр и
дори по малко от 20гр щото мотора няма да е постоянно в максимални режими.  Да ама производителя на мотора ми казва че мотора ми се
кара със 30 гр на литър..........Да,... това е съотношение за състезания но дори и да намаля с 5 грама и да го карам със 25 например
пак не спазвам препоръките на производителя на маслото .   Затва като видях че тва пистарско 2Т масло производителя казва че
съотношението трябва да е 1 към 33 та дори казва, че може да се кара и във съотношение 1 към 25 веднага го взех това масло.
Малко по скъпо е от другото ама за разлика от другото което е доста конкретно и тясно упоменато във какво съотношение тря да се кара
тука има от толкова .......до толкова.Тва е много интересно (поне за мен), и напрактика много ма устройва...възможно и да е филм... Very Happy ......не споря, ама предпочитам да съм във тоя втория филм от колкото във първия със петнайсте или двайсете грама.

« Последна редакция: януари 02, 2020, 21:45:52 последно от Нешо » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #7 -: януари 02, 2020, 23:14:09 »

Ти май четеш какво съм писал по диагонал и виждаш само твоите си мисли. Няма нужда да си преразказваш предишните постове. Отново говориш кой производител на масло какви съотношения за смесване с бензина е препоръчал. Пък аз те попитах дали дали производителят на мотора ти е препоръчал някакви спецификации на маслото, което да се смесва 1 към 30. Щото двете масла от предишния ти пост са с различни спецификации и със сигурност производителите им са преценили на базата на тези им качества на маслата, в какво съотношение да се смесват с бензина, без значение в какъв двигател ще се слагат и дали ще е баш на твоя мотор или на Ник. Нормално е ако спазваш препоръките на производителя на мотора, които са различни от препоръките на производителя на маслото, същото или да не смазва или да пуши, според зависи дали се случва да е по-малко или в повече. Бъди сигурен обаче, че производителите на маслата работят със стандарти, на които отговарят и двигателите. Така че пак смятам, че ако производителят на маслото е казал 1 към 50, се слага толкова. Аз карах Трабант 3 години и съм му наливал всякакви масла - и за двутактови и за четиритактови машини. Производителят на маслото казваше да се слага 1 към 50, а аз му ръгах 250 грама на 10 литра. Ми пушеше малко пущината. Иначе количката лепеше стрелката на километража на стопор без никакви проблеми и така с километри. Не съм гледал какво се е случвало в двигателя, защото не ми се е налагало.
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #8 -: януари 03, 2020, 00:24:26 »

Еми преразказвам щото и ти не се опитваш да разбереш какво пък аз ти казвам.........а то е че производителя на маслото казва кое е оптималното съотношение за даденото масло с бензина.........и ти вече си решаваш дали тва масло има блиско съотношение със това което ти е дал производителя на мотора и това дали ще го ползваш или ще търсиш такова със блиски(сходни) параметри.........ето
пак почвам да преразказвам в няква степен ама........... Smile

А иначе аз много добре те разбрах какво искаш да ми кажеш но .......принципно когато говорим за мотор от панти века 2002 година
какви спецификации на маслото да гледам като сега сме 2020. Мога  да ти цитирам от мануала какво казва производителя ама не знам
има ли смисъл.......принципно защото от една страна си лансират тяхното си масло на Ямаха и от друга тогава когато са я
давали тая препоръка и параметри надали са си представяли че Нешо ще кара мотора с Естер на Мотул .......вместо с минерала на Ямаха

« Последна редакция: януари 03, 2020, 00:29:21 последно от Нешо » Активен
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou , Beta 390 RR - S
Публикации: 501



Ел. поща
« Отговор #9 -: януари 03, 2020, 05:54:41 »

Нешо – до колкото разбирам : мотоциклетът ти е кросов , не се използва със състезателна цел а като ендуро ?
Тук нещата са малко объркани за мен – мотоциклетите за мотокрос са предвидени за мотокрос писта с оглед на много фактори , като един от тях е диапазона на обороти по време на каране , къси предавки , охлаждане и прочие. При ендуро каране този мотор не се кара на пикови обороти – както е предвиден  и съответно двигателя не може да се изчисти добре. Каквото и масло да сложиш в каквоти и да е процентно съдържание – двигателят ще трупа нагар и ще плюе през ауспуха , освен ако не го караш само в пикови обороти или не си направил модификации като слагането на тежест на маховика и подходящ джеттинг на карбуратора – нещо което се съмнявам.
Масло се избира не според процентното смесване с бензина а според предписания на прозиводител , параметри на маслото, тип на каране и други. В горният пост си копирал параметри на двете масла от MSDS на производителя – там може ясно да видиш разликите във вискозитета ( коефициента на вътрешно съпротивление ) на двете маслата при различни температури , от там можеш да си направиш заключение за устойчивостта на двете масла.
За да си сигурен , че правиш най – доброто за мотора си те съветвам да си караш с масло препоръчано от производителя дори и то да е минерално. 
Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #10 -: януари 03, 2020, 08:30:43 »

Съгласен съм че каквото и масло да сложиш ще трупа нагар.......и за другите неща си прав , а именно че мотора ще се кара във условия и режими за които не е предвиден .......но не мога да се съглася че тря да карам с минерал само защото производителя преди
близо 20 години това ми е бил препоръчал...... Smile


Ето виж тука един много интересен коментар на човек от форума за маслата .....който принципно е сходен и с моя начин на мислене
и следвайки този начин на мислене си избирам маслата ......


Ето цитирам ...

....
Друга особеност при синтетика, полусинтетика и минерално масло е устойчивостта на окисляване. Минералното масло се сменя на 12 месеца, дори и да няма километри, защото лесно се окислява. Синтетичното масло се окислява трудно и спокойно може да се сменя на 24 месеца, стига да не е минало предписаните километри. Тази информация умишлено се крие за да купувате масла всяка година, нищо, че сте сложили синтетика и нищо, че няма километри. Very Happy Някой трябва да вземе паричките на балъците все пак. Very Happy За хора, които карат малко и не могат да навъртят километрите на маслото за един сезон е много по-изгодно да карат на пълна синтетика и да си доизвъртят километрите на следващия сезон. С едно масло 2 години. Това е напълно безопасно за мотора, ако е пълна синтетика.

А сега малко митове и легенди:

 Чопърите  било по-добре да се карат с минерално масло. Smile
 Дъртите и издухани двигатели било по-добре да се карат с минерално масло. Smile

Това са такива глупости, че човек трябва да е пълен дилетант за да го твърди или да го повярва. Важни са вискозитета и устойчивостта на температура. Другото е въпрос на качество и устойчивост на окисляване. Една синтетика винаги ще е по-добра от минералното масло. Няма двигатели които не може да се карат на синтетика, но някой двигатели не може да се карат с минерално масло.....
край на цитата.......

Сега нещото което мога Аз да добавя е че при някой стари двигатели има бронзови втулки и прочие и тва тря да се взима напредвид, със антифризите също тря да се взимат някой неща напредвид .......но като цяло двигателя си е двигател
и това че името на единия е Хонда на другия Ямаха а на третия КТМ не означава че в тях алуминия, стоманата, или никасила са нещо различнии и тря да следваме като папагали какво е казал производител...........още повече когато са минали един "милион" години от датата на производство.......... Та в този ред на мисли не мога да се съглася, че тря да се лиша от качествата на един съвременен
естер само защото производителя ми е казал минерал или защото е решил да си лансира неговото си масло и прочие.

Да,... мотора винаги ще трупа нагар.....но дали с избора си на масло точно тва се опитвам да намаля ако е възможно, а то е възможно !
 
« Последна редакция: януари 03, 2020, 08:56:40 последно от Нешо » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #11 -: януари 03, 2020, 11:57:14 »

Никой не те кара да ползваш минерално масло, а масло, което по спецификация отговаря на това, което е препоръчал производителят. По-новите масла поглъщат качествата на по-старите, така че каквото и ново масло да вземеш, то ще отговаря на онова, което е предписано първоначално за твоя мотор. От теб се иска да избереш другите параметри - устойчивост на температура, вискозитет и каквото там още трябва да съобразяваш.

Я разцъкай в сайта на ТАЗИ марка и виж дали ще намериш това, което те интересува като качества. Има опция да посочиш марката и модела на мотора. Аз от години ползвам маслата на тази марка за двата мотора и трите коли и определено съм доволен. Пък и не само аз, де.

П.П. Единият мотор е от 1983 г. и го карам с пълна синтетика Very Happy
« Последна редакция: януари 03, 2020, 11:59:46 последно от phoenix » Активен
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou , Beta 390 RR - S
Публикации: 501



Ел. поща
« Отговор #12 -: януари 03, 2020, 13:14:33 »

При положение , че имаш свое мнение относно това как и с какво ще си караш мотора , защо питаш за мнение? Никой не се опитва да те убеди да не си караш мотора със синтетично масло а си дава мнението по въпроса , а лично аз споделям мнение , като човек притежаващ двутактов високооборотен мотоциклет и сменил няколко такива.
От цитираният текст – нали си наясно че в него е упоменато 4 тактово масло а не 2 тактово ? – ако разбира се не коментираме масло за скоростната кутия на 2 тактов мотор.  Много общо се използва думата синтетика , защото от синтетично до синтетично масло има голяма разлика и там вече навлизаме в тема за суровиина база , хидрокрек и прочие. Не смятам че съм папагал , който следва препоръките на хора които са на светлинни години от нашите познания относно двигатели , физика , съпротивление на материалите , и динамика на флуидите – а именно хората създали тези двигатели. 
Ще дам пример – КТМ а на съпругата ми по предписания е на полусинтетично масло ( мотоциклет на 4 години ) , високооборотен 4 тактов двигател - защо?

Активен
Нешо
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 80



« Отговор #13 -: януари 03, 2020, 15:27:12 »

Не се впрягай......нямам предвид теб естествено. Very Happy Казах, че според мен не трябва да следвМЕ(като имах предвид всички)като папагали предписанието на производителя, още повече когато от датата на производство са минали близо двайсет години. А иначе естествено когато мотора е на четери години.........следваш какво ти е казал производителя, принципно щото за четери години във света на маслата няма как тяхната технология да се е променила и развила до степен, че да няма нищо общо със предписанията на
производителя.  Сега за въпросния пост който дадох за пример.........Да ! става въпрос за четиритактови масла но има няколко интересни фрази които се отнасят и за двутакта и съм ги заградил черно..! А относно съветите........да имам си мнение(като всеки един нормален човек) , проучил съм освен доста за маслата като цяло така и за тези с които си карам конкретно  мотора.....но признавам че нямам опита на такива като вас
и затова винаги съм отворен за съвет и акъл.Като например ти във темата за 2Т маслата каза че при Мотула си забелязал да се получават желета в карбуратра които запушват жигльорите. Попитах те за кой точно мотул става въпрос, но ти не ми отговори......
 Ако е за някой от тези масла с които го карам в момента СМЕНЯМ ГИ ВЕДНАГА ! с каквото ми кажете и посъветвате ... защото принципно ИДЕЯТА ДА ТЪРСИШ СЪВЕТ И МНЕНИЕ е да не повтаряш грешките на другите и да не установяваш истината сам за себе си по трудния начин..
и принципно затова отворих темата  Smile
Да ама ти не ми отговори нищо относно кое конкретно масло на мотул ги прави тези желета... ......... Surprised Попитах те ползвал ли си
някой от тези новите 2Т естерни масла на Мотул които ползвам аз в момента............пак нищо.  Surprised


Междудругото много ще ми е интересно да ми обясниш защо КТМ-а на съпругата ти неможе да се кара със ПЪЛНА синтетика, а трябва да следваме предписанията на производителя за полусинтетично.......
« Последна редакция: януари 03, 2020, 15:45:09 последно от Нешо » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1668



« Отговор #14 -: януари 03, 2020, 16:42:18 »

Щото е по-евтина, ама ще я сменя по-често.

П.П. Ти разрови ли онзи сайт да видиш предлагат ли нещо за твоя модел? Ако предлагат, пробвай го и дай после мнение.
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: 2T МАНИЯ

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.796 секунди с 20 запитвания.