Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилOff-Road (Модератор: RODRIGUEZ)Тема: 2Т Масла мнения
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: 2Т Масла мнения  (Прочетена 9694 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1935



« Отговор #60 -: януари 04, 2020, 11:01:18 »

"Оригиналните" синтетики са естерни масла. Съвременните полусинтетики и синтетиките, на които не пише изрично, че са чисто естерни масла, са рожба на хидрокракинга. Проблемът или по-скоро феноменът минерално масло да се продава като синтетично е чисто търговски трик, който обаче издържа няколко съдебни спора. Причината - производителите на базово масло успяват да докажат, че то има достатъчна чистота, сравнима с тази на естерните масла (няма сажди, парафини и всякакви други компоненти, дето не им е мястото там). Та в един момент чисто минерално масло с базово масло (по спомен клас IV) се продава като синтетично. Забавното е, че масла, които съдържат естерни масла, се продават както като синтетични, така и като полусинтетични, а чисто минерални масла се продават и като трите вида - минерално, полусинтетично и синтетично. Естерните базови масла са чувствително по-скъпи от минералните, та затова и цената на крайния продукт (базово масло + добавки) е по-висока. Качествата им са по-добри от тези на минералните масла, като при някои от тях смяната на масло може да се извърши след 40 000 км пробег без значение колко време е изминало (официално становище на Mercedes за техен чисто нов дизелов автомобил С класа от преди 5 години).
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #61 -: януари 04, 2020, 12:34:51 »

Малийй......сега разбирам защо казват,че едно и също масло в Германия е едно,а в страни от третия свят като нешета съвсем друго.......Ласкат си ни най-вероятно чорбите, а ние се радваме че сме си взели масло от вносител..........  Smile Smile Smile и ай иди докажи после че не е така.......


Чудя се дали да не си купя маслата за мтора от Англия.....щото имам тази възможност. 4 литра двутактово
и 4 литра за скоростите и да не се занимавам с глупости поне 2 години... Smile Smile Smile


...ама пък исках да пробвам поне два-три вида масла да видя от кое ще съм най-доволен, че тогава да се хвърлям на големи разфасовки...........та незнам......

« Последна редакция: януари 04, 2020, 12:43:36 последно от Нешо » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2488



« Отговор #62 -: януари 04, 2020, 12:58:36 »

Ти ще го караш ли този мотор, или само ще си го гледаш? С 4 литра масло, ако моторът ти харчи 6/100 бензин, ще минеш едва 2222 км. Това прави малко над 1000 км за година Surprised
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #63 -: януари 04, 2020, 13:12:17 »

Ейй......сметнал си го Sad .....даже си взел напредвид това че слагам  30гр на литър. Добре си с математиката.. Very Happy

Ми виж сега аз как ги виждам нещата.......тва е едндуро мотор и в гората се изминават средно по 50 километра на каране плюс минус 20км(всъщност няма как да ги засеча ама киломреите са горе долу толкова. Ако го карам всяка седмица(само събота и неделя ще е това) по 50км плюс минус 20 са от 2500 км до 3000 на година......ама да ти кажа сто процента ще има съботи и недели през които ще пропусна.....ще имам някаква работа някъде и за нещо.....ходя и за риба доста често през почивните дни когато имам възможност. Та изглежда малко ......знам ...но в гората е така и толкова..... Surprised
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2488



« Отговор #64 -: януари 04, 2020, 13:55:00 »

А бе вземи си мотор за каране по пътищата. Кефът е по-голям. Даже и мадами с мотори се срещат все по-често. В гората най-много някоя мечка да срещнеш Smile Smile Smile
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #65 -: януари 04, 2020, 14:06:58 »

Ендурото отдавна не е само мъжко занимание... Very Happy Практикува се и от жени макар и по малко от другите мотори
и в гората с такива индуристки е по забавно и интересно..... Very Happy Ти не си запознат и не знаеш.. :grin
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2488



« Отговор #66 -: януари 04, 2020, 15:34:42 »

Преди десетина години знаех една, ама от тогава не съм чувал. Както и да е, карай където ти е на сърце, само здраве да е Mad
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1935



« Отговор #67 -: януари 04, 2020, 22:44:57 »

Те тия съдебни спорове не са в България и "чорбите" си ги продават в щатите, на острова и изобщо по целия свят. Внасянето на масло от англия вероятно ще ти излезе осезаемо по-скъпо от това да си купиш масло от вносител тук, а гаранция, че няма да е менте няма и там.
С тия 4 литра двутактово може и да изкараш година, ама с тия 4 литра за скоростите какво ще правиш? Не вярвам скоростната кутия на тоя звездолет да събира толкова, както и не вярвам за 1000 или 2000 километра да долееш около 3 литра... Вярно, че маслото в оригиналната туба не старее толкова бързо, колкото в двигателя, ама даже в неразпечатана опаковка има 2-3 години годност.
И... Карай го тоя мотор... С тия 1000-2500км на година изобщо не мога да разбера в какъв нагар си се втренчил...
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #68 -: януари 04, 2020, 23:32:17 »

 Е тва четери на четери го казах по инерция  Very Happy Но иначе не знам с каква "боза" е каран от предишния
собственик и в най-скоро време трябва да купя един литър...да го сменя.....към то 800 грама събират скоростите.
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #69 -: януари 05, 2020, 12:16:36 »

Преди десетина години знаех една, ама от тогава не съм чувал. Както и да е, карай където ти е на сърце, само здраве да е Mad

Не си чувал щото си все по шосетета... Very Happy Виж ся .........малко хора дори са се замисляли по въпроса ..
....и той е , че ние тук в България сме облагодетелствани откъм места за каране на ендуро мотори и тва ни е от части на само заради горите и планините ама и заради изостаналоста в кавички от другите бели държави...какво ще рече това
Изкаш ли да ти постна един два клипа да видиш къде си карат моторите поляци, германци, французи англичани и
прочие.......карат ги само по току що изорани или ожънати ниви, пътищата между нивите, и изоставени кариери за пясък и отворени рудници.........нареждат се 20 -30 мотора и катерят един баир по сто пъти
и на другия ден пак така.... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Със две думи трагедия.......имат желание и най-вече пари хората
ама нямат много възможност и терен за каране. Във Англия има едни пътеки кито са с точно определен маршрут
от който не трябва да се излиза и като ги минеш два три пъти и ти омръзват.....и там за да им разнообразяват карането им водят ендуро състезатели които много често са били и траял състезатели да им покажат и научат на основите на ендурото как да боравят със съединител, пренасянето на тежеста и окачването
на мотора......но общо взето и там е голяма скука. Та в тия държави не че нямат подобни на нас места за каране ама заради напредналоста в кавички не може да се кара навсякъде първо щото навсякъде всичко се стопанисва обраотва и е частно и второ в планините да не се нарушава хумосния слой на почвата.
Ние Българи и Румънци сме изостанали от тази тяхна напредналост и все още сме облагодетелствани да караме където ни видят очите планини гори, поля......това е свобода която западняка за да я изпита за кратко си товари моторите на колесара и идва у нас  Very Happy Аз лично не мисля че тази наша идилия ще продължава вечно още повече , че следваме на парче всичко що ни каже Европата. Ти виждаш ......Боклуците ни са ширят навсякъде
ама сме се загрижили за екологията и старите коли на газ. Наскоро карах майка ми до летището и ми направи впечатление многото боклуци между циганската махала и летището. Хората са свикнали и не им прави впечатление , ама на практика това е първото нещо което вижда един чужденец като слезе от самолета  Smile


Та мисълта ми е че от Европа следваме практики на парче......боклука скоро няма да си изчистим даже се превърнахме за сметище за горене и складиране на техните отпадъци ........ама иначе за екологията много сме се загрижили и мисля че в най скоро време на нас индуристите ще ни подрежат крилата.....незнам как ще стане но принципно досега да са го направили ако можеха да измислят как да настигнеш, хванеш и наложиш глоба не дин такъв кат мен........ Very Happy...което определено ще е друдно а и са сметнали че ще им струва много пари.......но рано или късно ще стане.  Smile
Дотогава мисля да се порадвам на адреналина и свободата която все още имаме при ендуро моторите, а и докато съм все още достатъчно млад че да ми зарастват бързо счупванията
....пък като поодъртея "шосетата" няма да избягат.
Като се пенсионирам ..... ще си взема едим параход на две колела
и ще почвам да се возя и да навъртам малко повече от 2500 км на годинаVery Happy Very Happy Very Happy
« Последна редакция: януари 05, 2020, 13:02:46 последно от Нешо » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1935



« Отговор #70 -: януари 05, 2020, 12:33:50 »

Основният проблем не е написването на глобата, а събираемостта. Почнали са в тая посока да правят не особено популярни неща. Иначе ако налагането на глоба на един такъв като теб струва на държавата 200 лева, то няма проблем да ти лепнат 1200, че да се избият разходите, твоята глоба, един-двама изтървани, както и да има някой лев за крадене. Не са си навили на пръста - не са го направили.
Старите коли на газ са чисто политически, а не екологичен проблем, за разлика от много други, дето така удобно се пропускат покрай поредния "скандал" за някоя глупост.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2488



« Отговор #71 -: януари 05, 2020, 22:49:25 »

У нас няма как да влезе такава забрана, защото у нас горските пътища са колкото искаш. Говоря за черни трасета, изровени и с камъни колкото главата ти. Понеже често ходя в Родопите през последните почти 30 години, съм се накарал по подобни пътища с всякаква техника. По тези пътища, които са държавна собственост, няма кой да ти забрани да караш. Държавата най-вече.
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #72 -: януари 05, 2020, 23:13:23 »

Дано е така както казваш....от твоята уста във божиите уши  Very Happy Виж ся .....незнам къв е точно закона
но до колкото съм запознат камионите дето превозват дърва на хората за огрев нямат право да влизат във
горите без разрешение за достъп до горски територии.......възможно е да е само за тях щото очевадно човек
на мотора си неможе да качи нищо ..най-много някоя тояга  Very Happy Ама знаеш ли ги какви ще ги измислят
тез лумпени отгоре.... Smile
На мотора дърва не можеш да качиш ....ама можеш да го ползваш да ходиш да бракониерстваш например.
За гъби пак става  Very Happy....знаеш ли например, че за да отидеш за гъби ти трябва разрешение от горскоро ....аз доскоро не го знаех.  Sad

Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2488



« Отговор #73 -: януари 05, 2020, 23:48:21 »

Ами аз досега колкото и гъби да съм намирал, все са били отровни Smile Smile Smile Та за това не се правя на гъбар. Но пък не бях чувал, че са на разрешителен режим.
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #74 -: януари 05, 2020, 23:54:14 »

Да така е проверено....и аз не вярвах и питах един горски. А иначе принципно на много места по Стара Планина, а и не само се кара здраво и навсякъде въпреки, че са резервати и прочие.....разчита се на разпуснатото положение......ама незнам до кога ще продължи тва ........дано да е по дълго......ама и колегите тря да се опитват горе долу да се придържат към пътеките........а те у нас по горите не са
 хич малко... Smile
Активен
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилOff-Road (Модератор: RODRIGUEZ)Тема: 2Т Масла мнения

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.336 секунди с 20 запитвания.