Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилOff-Road (Модератор: RODRIGUEZ)Тема: 2Т Масла мнения
Страници: [1] 2 3 ... 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: 2Т Масла мнения  (Прочетена 9615 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« -: декември 30, 2019, 21:08:15 »

.........отварям темата за да обсъждаме тук двутактовите масла. Дайте мнения сега през 2019-2020 кой с какво масло кара(ще кара) мотора си  , впечатления, класове, предназначения цени и най -вече кажете кой откъде си ги купува...... ако в сайта не се смята за реклама разбира се .........??? Също така кой с какво си омаслява въздушния филтър.......масло -спрей кое е по добре и т.н





Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2487



« Отговор #1 -: декември 30, 2019, 21:49:24 »

То пък колко ли са тези, дето карат двутактови мотори Surprised
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #2 -: декември 30, 2019, 22:25:25 »

Ееее как да нема........Производители като BETA, GAS GAS, KTM, Husqvarna, Yamaha все още произвеждат двутактови Off-Road мотори
KTM и Husqvarna имат вече двутактови инжекционни двигатели на моторите от една година мисля........ Very Happy А иначе предполагам
че все още има колеги дето за кеф си карат NSR-ра или пък KX-CR 500 и т.н........
Активен
keymaker
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Moto guzzi nevada club 750
Публикации: 22


Ел. поща
« Отговор #3 -: декември 30, 2019, 22:26:11 »

Мога да дам налкон от стана на ползвател ,малко в друга сфера (резачки и друга градинска техника) доволен съм от divinol FF(полусинтетика) цена 45-50 лв. за 5л. Машините ми са от профи клас ,смятам са достатъчно натоватени особено резачките над 16к об/мин. температурно също са в едни от най високите стойноси. Та нагари в горивната камера поти липсват ,отделно въпросното масло има консервант за бензина и след 6-8 месеца сместа нама признаци на остаряване( специфичните смолисти утайки и смрад на разредител за блажна боя)
Отделно се занимавам и с ремонт на градинска техника та имам поглед над разни машини ползвани с някакво масло и с по качествени масла. Излишно е да казвам ,че резачка карана с масло за скутер след неповече от 1-1.5л смес в най добрия случай е със спечени сегменти ,и/или с невероятни деруги по силиндъра.
сигурен съм ,че има и по качествени масла ,но въпросното ми спестява доста усилия по зазимяване на машините ,като в същото време удължава ресурса на двигателите( след над 2500 куб.м. нарязани дърва нагарите по буталото и са по скоро следи от опушване )
Активен
mikluho
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha V-max 1200
Публикации: 430


Vmax owner


« Отговор #4 -: декември 30, 2019, 22:27:39 »

То пък колко ли са тези, дето карат двутактови мотори Surprised

Е де!

Имам два, тротинето го карам по цяло лято.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2487



« Отговор #5 -: декември 30, 2019, 23:18:25 »

Хубаво, де. Пребройте се да видим Surprised
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #6 -: декември 30, 2019, 23:44:50 »

Хубаво, де. Пребройте се да видим Surprised


Е няма смисъл.........прав си  Very Happy Двутактовите мотори са по скоро въпрос на мания и екзотика отколкото на практическо приложение. Аз по този повод мислех да отворя тема със зъглавие нещо от сорта на 2Т-Мания или нещо такова за да се преброим ,
а и винаги са ме интересували въпроси как щеше да изглежда светът на моторите ако заради регулациите по емисии,разход на гориво и прочие  развитието на 2Т моторите не беше спряло. Принципно сега със новите двутактови масла и тези двутактови инжекционни двигатели има някъква надежда за "нов живот" на двутактовите двигатели ама незнам....... Знаем, че сръвнено кубатура за кубатура двутактовия винаги е по мощен от четиритактовия,затова и във света на офроуда например четиритактов 125 кубика няма, или ако има ще е някаква пълна смешка дето при първия по сериозен наклон няма да може да " си откъсне ляб"......докато например 125 кубиковия двутактов ти изправя косата и те кара всеки път да се усмихваш докато го караш Very Happy При пистовите от Suter имат V4-500 кубика- 195 коня-127 килограмов мотор.......който разбира се е скъпа екзотика но нека Китан да каже на isle of man състезанието Сутера наравно с кои мотори върви...със 600 кубиковите или с 1000кубика....става въпрос за 500 кубика мотор..!!!!

« Последна редакция: декември 31, 2019, 00:10:23 последно от Нешо » Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6476


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #7 -: декември 31, 2019, 01:35:16 »




....докато например 125 кубиковия двутактов ти изправя косата и те кара всеки път да се усмихваш докато го караш Very Happy При пистовите от Suter имат V4-500 кубика- 195 коня-127 килограмов мотор.......който разбира се е скъпа екзотика но нека Китан да каже на isle of man състезанието Сутера наравно с кои мотори върви...със 600 кубиковите или с 1000кубика....става въпрос за 500 кубика мотор..!!!!




500сс на 195коня на под 130 кила е сериозно!

За сравнение, някога Сузуки 500 Гама :


https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_RG500

Заводски 154кг ( можело да се редуцира теглото до около 130кг) и 95 коня и 500сс.
Хора които са имали  късмета да направят кръгче с такъв казват, че ще го помнят до края на живота си..


Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #8 -: декември 31, 2019, 01:51:43 »

Сега ще го погледна ... Very Happy Абе знаех си че темата за маслата ще остане на заден план, изместена от приказки за двутактови
машини...... Very Happy АКО МОЖЕ модератора да приеменува темата със заглавие 2Т МАНИЯ,която да обобщи всичко свързано със двутактовите мотори ....наред с маслата,щото така тва дето ще пишем ще изглежда все като спам
Наскоро гледах двутактови драгстери на базата на класически 750 кубика двутактови мотори.........нещо страшно, сега ще се опитам да го намеря тва видео...... Very Happy


........Ей тва Сузуки RG500 Гама е страшно,на всяка скорост предната гума във въздуха..........малиййй.....малиййй  Very Happy
https://www.youtube.com/watch?v=lniZg9NoTnw
« Последна редакция: декември 31, 2019, 02:16:40 последно от Нешо » Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #9 -: декември 31, 2019, 02:01:41 »

Драгстер на базата на  Yamaha RD350.......сериозно време от 350 кубика двигател  Sad
https://www.youtube.com/watch?v=igwGFyiCqmM



Ето го видеото със драгстерите ......малко е дълго но интересно.....времената също са интересни Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=va9hnT1DyME&t=894s

А тука един модифициран красавец  Very Happy
https://www.youtube.com/watch?v=VikwAZVgj-E&t=7s




« Последна редакция: декември 31, 2019, 02:04:05 последно от Нешо » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2487



« Отговор #10 -: декември 31, 2019, 12:46:46 »

Давай по същество. Ти темата за маслата във връзка с какъв мотор я пусна? Тези бегачки от по-горе у нас се броят на пръсти. Срещат се предимно олдтаймери и то предимно от соц. производството. Дори двутактовите скутери са вече кът. Или поне аз не срещам често такива. Безспорно е, че болшинството от колегите, които са се качили на мотор като младежи и сега са на 40+ години и нагоре, са започнали с някакъв двутактов екземпляр. Аз съм карал като ученик Ява и Възход. На баща ми естествено. По-точно съм се возил, де Smile Smile Smile Ама това беше '70 - '80 години. Даже първата ми кола беше двутактова...
И понеже горните бегачки са кът у нас, а народът масово иска да изглежда куул, се търсят предимно 600+ кубикови и нагоре пистарки. Ако са хилядарки, най-добре. Четиритактови, естествено. А пък по-маломощните двутактови вадят един писклив звук...
Като цяло си е тормоз да дозираш масло при всяко зареждане на резервоара, което е съпроводено и с мъкнене на допълнителни туби с масло, особено ако си се доверил на някаква специална марка, която не се предлага масово по бензиностанциите. Доста хора, които са се доверявали на автоматичните дозатори на маслото, са пропищявали, щото като откаже дозаторът, двигателят отива на ремонт. С 4Т тези драми са в пъти по-малко.
Иначе да, 2Т са по-производителни, защото не губят мощност да се саморазвъртат. Двата такта са с два по-малко от четири, все пак Smile Но пък и при еднаква кубатура харчат почти двойно спрямо 4Т. Както се казва, пълно щастие няма.
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #11 -: декември 31, 2019, 13:12:48 »

Мога да дам налкон от стана на ползвател ,малко в друга сфера (резачки и друга градинска техника) доволен съм от divinol FF(полусинтетика) цена 45-50 лв. за 5л. Машините ми са от профи клас ,смятам са достатъчно натоватени особено резачките над 16к об/мин. температурно също са в едни от най високите стойноси. Та нагари в горивната камера поти липсват ,отделно въпросното масло има консервант за бензина и след 6-8 месеца сместа нама признаци на остаряване( специфичните смолисти утайки и смрад на разредител за блажна боя)
Отделно се занимавам и с ремонт на градинска техника та имам поглед над разни машини ползвани с някакво масло и с по качествени масла. Излишно е да казвам ,че резачка карана с масло за скутер след неповече от 1-1.5л смес в най добрия случай е със спечени сегменти ,и/или с невероятни деруги по силиндъра.
сигурен съм ,че има и по качествени масла ,но въпросното ми спестява доста усилия по зазимяване на машините ,като в същото време удължава ресурса на двигателите( след над 2500 куб.м. нарязани дърва нагарите по буталото и са по скоро следи от опушване )


Точно това исках да коментираме  Very Happy  Защо например като става въпрос все за двутактови двигатели има специфични масла за картинги , мотори-кросови и пистови, за моторни шейни, за двигатели на лотки, косачки резачки и прочие ........както и такива за двигатели с дозатори. Аз лично си го обяснявам освен със условията на работа което е най-очевадното и със съотношението на маслото с бензина, режимите на работа на двигателя също оборотите на картинга са едни на косачката други. Ся например като стана въпрос за нагар принципно с което и масло да омешеш бензина при 15 грама на литър нагара ще е малко , ама какво става със лагерите и триещите части и тука идва въпрос за съотношението.
Забелязъл съм че на повечето масла има препоръчително съотношение на смес с бензина.....на едни е тясно оределено 1 към 50 докато
на други производителя дава 1 към 40 дори към 30 и т.н.

Тва масло divinol FF немско ли е , какво е ?
« Последна редакция: декември 31, 2019, 13:29:46 последно от Нешо » Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #12 -: декември 31, 2019, 13:22:16 »

Давай по същество. Ти темата за маслата във връзка с какъв мотор я пусна? Тези бегачки от по-горе у нас се броят на пръсти. Срещат се предимно олдтаймери и то предимно от соц. производството. Дори двутактовите скутери са вече кът. Или поне аз не срещам често такива. Безспорно е, че болшинството от колегите, които са се качили на мотор като младежи и сега са на 40+ години и нагоре, са започнали с някакъв двутактов екземпляр. Аз съм карал като ученик Ява и Възход. На баща ми естествено. По-точно съм се возил, де Smile Smile Smile Ама това беше '70 - '80 години. Даже първата ми кола беше двутактова...
И понеже горните бегачки са кът у нас, а народът масово иска да изглежда куул, се търсят предимно 600+ кубикови и нагоре пистарки. Ако са хилядарки, най-добре. Четиритактови, естествено. А пък по-маломощните двутактови вадят един писклив звук...
Като цяло си е тормоз да дозираш масло при всяко зареждане на резервоара, което е съпроводено и с мъкнене на допълнителни туби с масло, особено ако си се доверил на някаква специална марка, която не се предлага масово по бензиностанциите. Доста хора, които са се доверявали на автоматичните дозатори на маслото, са пропищявали, щото като откаже дозаторът, двигателят отива на ремонт. С 4Т тези драми са в пъти по-малко.
Иначе да, 2Т са по-производителни, защото не губят мощност да се саморазвъртат. Двата такта са с два по-малко от четири, все пак Smile Но пък и при еднаква кубатура харчат почти двойно спрямо 4Т. Както се казва, пълно щастие няма.


Във връзка с двутактов кросов 250 кубика ..... както казах знам , че двутактовите мотори са по-скоро за ентусиасти и мания отколкото мотор от който биха ти завидяли или им някакво практичесо приложение.
На мен например следващия ми мотор ще е Honda NSR 250 или KTM 3002T.......от който да си направя едно супермото Very Happy


Междудругото много станаха популярни 300 кубиковите двутактови мотори във света на офроуда........ а и не само
 щото тия мотори са със всичко неоходимо за регистрация и от един такъв 300 кубика КТМ инжекцион би станало едно много добро супер-мото .......,а и на  бензиностанцията няма да ти трябват да носиш туби с масло
Е за дълги преходи няма да става естествено но , определено ще е по добре от скутера на къси разтояния и за в града.
И незнам защо свързваш двутактовите мотори само със скутери и Яви и прочие

Ето тука един клип на едно такова супермото следващо Aprilia Tuono 1000
https://www.youtube.com/watch?v=1uOUa5itQQE
 
« Последна редакция: декември 31, 2019, 13:59:59 последно от Нешо » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2918



« Отговор #13 -: декември 31, 2019, 16:02:20 »

Нешо, на тоя КТМ му дават 80 моточаса живот на цилиндъра/буталото. Както и на масата двутактори от доста време насам.
Направо си е за завиждане такъв мотор, доста сериозна сума трябва да влагаш в него, за да върви.
Активен
Нешо
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZ 250
Публикации: 138



« Отговор #14 -: декември 31, 2019, 17:55:51 »

Нешо, на тоя КТМ му дават 80 моточаса живот на цилиндъра/буталото. Както и на масата двутактори от доста време насам.
Направо си е за завиждане такъв мотор, доста сериозна сума трябва да влагаш в него, за да върви.

Кефа цена няма........или как беше там Very Happy А иначе........, да дават му ама тва е само на теория. Познавам колеги с такива мотори
които доста бутала сменят преди да сменят вал или цилиндър.....става въпрос за два сезона и над 300 часа преди да сменят цилиндър,
вал и лагери....Разбира се при тези мотори 2Т маслото е много важно( аз и за тва отворих темата) наред със -джетинга(настройките
на карбуратора) са от решаващо значение,вкарването на мотора в работен режим също. Много е важно също така профилактиката
на въздушния филтър и най-вече да се прави правилно.....щото... при 2Т мотора маслен филтър който да убира "мръсотиите" няма...и т.н


Сега аз примерно съм маняк и дойде ли времето на моя ще се слага нов цилиндър......никасила си е никасил независимо, че ще се
оръся към-то 1000лв.......... Но на който не му се дават тези пари слага втулката...и...газта отново в дъно. Във Англия наслагват
никасил.......знам няколко места. Пращаш стария цилиндър и ако няма дълбоки деруги и износването е нормално срещу 150 паунда
имаш друг цилиндър за мотора. За вала нова биела, лагери, чоп срещу 100-150лв и в Троян за ремонт.  Не са толкова страшни
нещата колкото се опитваш да ги изкараш. Very Happy
« Последна редакция: декември 31, 2019, 18:17:04 последно от Нешо » Активен
Страници: [1] 2 3 ... 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилOff-Road (Модератор: RODRIGUEZ)Тема: 2Т Масла мнения

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.743 секунди с 20 запитвания.