Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: Имат ли бъдеще електрическите мотори
Анкета
Въпрос: Основният проблем за електромобилите е ...
Зарядната инфраструктура - 4 (8.7%)
Ограниченият пробег - 8 (17.4%)
Време за зареждане - 4 (8.7%)
Цена - 6 (13%)
Всички изброени - 24 (52.2%)
Общ брой гласове: 46

Страници: 1 ... 27 28 [29] 30 31 32   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Имат ли бъдеще електрическите мотори  (Прочетена 54287 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 5312



« Отговор #420 -: септември 15, 2022, 15:12:19 »

Ел.моторът от първия линк го дават с макс. мощност 16 кВ, което е почти 22 к.с. и 300 нм въртящ момент, при тегло 22 - 23 кг. Развива макс скорост до 135 км/ч. По всички показатели е по-добър от задвижването на която и да е 125-ца. Като изключим автономността, разбира се. Та теглото на джантата с ел.мотора в нея е по-голямо от на повечето серийни "големи" мотоциклети. Не вярвам чайните да са го пуснали това нещо на пазара без да се убедят, че може да се кара, за да не трошат пари на вятъра за производство.
Онзи мотор от линка на Оги едва ли е по-тежък, та едва ли ще има и по-лоши показатели по отношение на управлението.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3517



« Отговор #421 -: септември 18, 2022, 11:08:53 »

Аз още в началото ти писах, че маломощни могат и така. От друга страна има немалко произведени нормални мотоциклети на ток, които не са с мощност на 125 кубиков, имат и значително по-голям пробег от малките, нищо, че мотора не им е в колелото и според теб нямат място за батерии. Мотоциклетите с най-голям пробег са с електромотор, отделно от джантата/каплата.
https://damon.com/hypersport
https://www.energicamotor.com/us/models/energica-experia/

И не знам защо реши, че мястото за батериите е проблем, и е толкова критично да не им пречи мотора, за да сложат повече батерии.
Тия, на които им слагат мотора в колелото обикновено имат към 3 пъти по-малък пробег на батерия, нищо, че са значително по-маломощни.

Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 5312



« Отговор #422 -: септември 18, 2022, 19:56:33 »

Ами както писах по-назад в темата, за мен батерията трябва да съхранява много енергия, да е лека и компактна. Колкото по-компактна е, толкова повече батерии ще могат да намерят място в рамата на един мотоциклет. Съответно той ще може да измине по-голямо разстояние с едно зареждане.
Тук всички ме убеждавате, че тежък и мощен ел.мотор в джантата щял да прецака управляемостта на мотоциклета. Онзи, дето го е показал Оги, се разбра, че не е тежък. Какъв е проблемът с него, че не мога да разбера Surprised
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3517



« Отговор #423 -: септември 18, 2022, 21:34:33 »

30кг е тоя, дето го показа Оги. Кое му е лекото? Как да ти обясни човек, че няма никакъв проблем с това, че мотора не е в колелото? За това, сериозните производители не си помислят да го слагат там. Дори с батериите в момента имат достатъчно място без да се слага мотора в джантата. Ако минава повече, отколкото можеш да минеш с бензинов резервоар ще дадеш ли 50к евро? Ще ми припомниш ли отново какъв е проблема с това, че мотора не е в джантата? Защото такъв няма, има само негативи.
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс, R 1100 GS, и сега BMW G 650 GS Sertao.
Публикации: 2466

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #424 -: септември 19, 2022, 07:10:37 »

Това момче по-рано караше Хонда Доминатор. Сега е решил да пътешества с това. Very Happy https://www.youtube.com/watch?v=BWYAjZUu0CI
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 5312



« Отговор #425 -: септември 19, 2022, 14:51:44 »

30 кила батерии енергия за колко километра пробег ще могат да съхранят при днешните технологии Surprised
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RFW eRR
Публикации: 2982


Keine Zeit für Dummheiten...


« Отговор #426 -: септември 30, 2022, 00:32:56 »

Ами както писах по-назад в темата, за мен батерията трябва да съхранява много енергия, да е лека и компактна. Колкото по-компактна е, толкова повече батерии ще могат да намерят място в рамата на един мотоциклет. Съответно той ще може да измине по-голямо разстояние с едно зареждане.
Тук всички ме убеждавате, че тежък и мощен ел.мотор в джантата щял да прецака управляемостта на мотоциклета. Онзи, дето го е показал Оги, се разбра, че не е тежък. Какъв е проблемът с него, че не мога да разбера Surprised

Много е прост. На завъртян език се нарича "подресорни маси", на по-прост - инерция, а на още по-прост - не е едно и също да ти се яхне някоя 45 килограмова, докато си прав, и една 80 килограмова. Докато те язди 80 килограмовата(а ти си прав) и си ми мислиш, че и нея ще я подмяткваш като сламка и ти ще ѝ определяш тактовете и промените в скоростта, се оказва, че другите ѝ 35 кг не са на това мнение и си правят каквото си искат. Сега трябва да е понятно?
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4664



« Отговор #427 -: октомври 11, 2022, 01:18:07 »

80 годишно Харли срещу вчерашна електричка
https://youtu.be/PimePG0wUzM?t=1023
« Последна редакция: октомври 11, 2022, 01:19:55 последно от Oggie » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 5312



« Отговор #428 -: октомври 12, 2022, 13:53:20 »

Много е прост. На завъртян език се нарича "подресорни маси"...

Ама ние не обсъждаме дали моторът ще подскача из неравностите, ако не е достатъчно натоварен, когато задното колело е натежало заради ел.двигателя в него. А, че тази тежест ще увеличи жироскопичния ефект и това щяло да наруши управлението. Е те това последното не го виждам как ще стане, при положение, че управлението на моторетката се осъществява с предното колело и "обратното завиване", което се прилага точно за противодействие на жироскопичния ефект. При това доста успешно.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3517



« Отговор #429 -: октомври 13, 2022, 10:20:45 »

Два килограма по-тежка джанта ти правят мотора дървен. Два! Моторът трябва да се наклони, за да завие, а жироскопа се съпротивлява. Независимо дали е предна или задна гума.
Зациклил си в някакви глупости, които ти се въртят в главата, и продължаваш да игнорираш това, че електромотора е компактен, и няма как да сложиш някакво смислено количество батерии на негово място, просто ще направиш мотора дървен. С по-лоша динамика - ускорение и спиране, защото тази маса се съпротивлява при промяна на скоростта на въртене. Ще стане дървен, защото ще се съпротивлява и при завиване, защото жироскопичния ефект си действа, независимо от това, че е на задна гума, и се усеща дори при "обратното завиване". И това как масата на колелата се отразява на управляемостта на мотора се знае от десетилетия, както и това, че 2кг оказват ОГРОМНО влияние. И окачването ще му е дървено заради подресорната маса. Най-способните електрически мотоциклети са с електромотор пред гумата. И освен силовите и динамичните им параметри, които надхвърлят цикалките с електромотор в колелото в пъти, и пробега им е значително по-голям. Явно не им пречи мястото, което заема тоя електромотор. 22kWh батерия слагат в мотор. Ако ги направиш 23, защото ще освободиш място, колко ще се вдигне пробега?
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 5312



« Отговор #430 -: октомври 13, 2022, 10:44:43 »

Хубаво, де. Не се пали толкова. Въпросът е дали някой е пробвал да сложи такъв ел.двигател в задното колело на голям мотоциклет или ефектите се предричат само на базата на изчисления.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3517



« Отговор #431 -: октомври 13, 2022, 12:26:32 »

Нали знаеш кой прави едно и също, очаквайки различен резултат? За чий ти е да проверяваш нещо, което е установено опитно от половин век, сигурно? Много добре се знае как влияе подресорната маса и как влияе увеличеното тегло на колелото. Опитно се знае, даже непрофесионалисти го знаят. И пак да ти повторя - абсолютно безсмислено е, защото няма как да увеличиш обема на батерията чувствително, което беше твоята идея.
Дори на кола, като минеш от 15" колелета на 17" можеш да измериш разлика в ускорението. И това е заради масата, нищо, че разликата е нищожна, на фона на общата маса на автомобила.
Активен
madbatt
Чукча не моторист, чукча форумист!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: три
Публикации: 1391


No cop, no problem.


« Отговор #432 -: октомври 13, 2022, 14:01:31 »

Струва ми се, че размера на КОЛЕЛЕТАТА, не винаги се отразява право пропорционално на масата им.
При този пример, не се ли променя предавателното число?
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fаn forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati Multistrada 1000S DS 05'
Публикации: 4053


... a newborn Ducati fan!


« Отговор #433 -: октомври 13, 2022, 18:28:52 »

Ако се запази общия диаметър на колелото, нищо няма да се промени! Освен това, масата все пак зависи и от дизайна..., нали така? Някога смених 'железни' 15' джанти с алуминиеви 16' джанти. Общото тегло на колелото (за кола става дума) се понижи с 0,5-1кг (диаметъра на колелото си остана същия). Премерих го просто от любопитство...
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4664



« Отговор #434 -: октомври 13, 2022, 19:42:28 »







https://thenextweb.com/news/watch-verge-electric-motorcycle-has-entire-heart-inside-hubless-rear-wheel
Активен
Страници: 1 ... 27 28 [29] 30 31 32   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: Имат ли бъдеще електрическите мотори

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.145 секунди с 23 запитвания.