Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: Имат ли бъдеще електрическите мотори
Анкета
Въпрос: Основният проблем за електромобилите е ...
Зарядната инфраструктура - 4 (8.7%)
Ограниченият пробег - 8 (17.4%)
Време за зареждане - 4 (8.7%)
Цена - 6 (13%)
Всички изброени - 24 (52.2%)
Общ брой гласове: 46

Страници: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 32   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Имат ли бъдеще електрическите мотори  (Прочетена 54283 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
FozY
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 1415


R1200GSA; XVS650; Jawa 50; AWO 425 '52


WWW Ел. поща
« Отговор #390 -: август 25, 2022, 12:52:21 »

Абе нее  съвсем все едно. Колкото масата е по-голяма, толкова жироскопичния ефект е по силен. т.е. все по трудно ще накараш мотоциклета да се накланя.
И при тръгване УАУ ефекта на предницата ще е ежедневие при тежка джанта.

електромоторчето е измислено, сорса на "насочено движение на електрони" е проблема.

п.п. абе как се развиват т.н. "кондензаторни батерии"?
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 5312



« Отговор #391 -: август 25, 2022, 13:32:55 »

На жироскопичния ефект ще противодействаме с контразавиването на предното колело Very Happy
Пистовите хилядарки с очевидно по-тежките задни колела си лягат толкова ефективно, колкото и 125-ците, да речем.

Та идеята ми е, че в идеалния случай теглото на ел.мотора може да се компенсира с теглото на останалата част от джантата и необходимото за конвенционално задвижване зъбно колело (което ще липсва ест.).
Активен
Kunev
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DL-650 V-Strom
Публикации: 1092



« Отговор #392 -: август 25, 2022, 19:50:28 »

п.п. абе как се развиват т.н. "кондензаторни батерии"?

Никак.Те са си развити, но са на пауза заради комерсиалният ресурс на предишната технология
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 7088



Ел. поща
« Отговор #393 -: август 25, 2022, 20:03:10 »

На жироскопичния ефект ще противодействаме с контразавиването на предното колело Very Happy
Пистовите хилядарки с очевидно по-тежките задни колела си лягат толкова ефективно, колкото и 125-ците, да речем.

Та идеята ми е, че в идеалния случай теглото на ел.мотора може да се компенсира с теглото на останалата част от джантата и необходимото за конвенционално задвижване зъбно колело (което ще липсва ест.).
Бъркаш...никой производител няма да завре мотора в джантата,ако иска тоя мотор да свива.

Джантите на пистарките са изпилени до краен предел и съм почти сигурен,че на моя мотор са по-леки от на твоя
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3517



« Отговор #394 -: август 26, 2022, 01:21:37 »


Та идеята ми е, че в идеалния случай теглото на ел.мотора може да се компенсира с теглото на останалата част от джантата и необходимото за конвенционално задвижване зъбно колело (което ще липсва ест.).

Да, бе, ама е малко невъзможно да се направи 100+kW електромотор, който да тежи колкото джанта на съвременен мотор, заедно със зъбното колело. Даже не мисля, че ще е само два, три пъти по-тежък.
 Отделно за да го направиш това нещо трябва да сложиш намотките и ламелите на ротора по периферията, което е още по-лошо, защото силите са зависими от разстоянието до оста на въртене.
Обема на батериите не го мисли, обема на банковата сметка е по-голям проблем. Батериите още са скъпи.
Активен
gips
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: vfr800fi
Публикации: 69


Ел. поща
« Отговор #395 -: август 26, 2022, 09:18:42 »

Никак.Те са си развити, но са на пауза заради комерсиалният ресурс на предишната технология
Не са точно на пауза. Ползват се, но специално в този случай са трудно приложими. Имат между 10 и 20 процента саморазряд на дневна база. Означава , че за да се ползват ефективно трбява да са постоянно в екслоатация . За справка Higer-ите на Електротранспорт в София. А както знаем повечето мотоциклети не се карат ежедневно , някои дори не се карат ежеседмично. Това означава , че голяма част от енергията ще се прахосва и когато решиш да покараш първо ще трябва да заредиш. Да вярно става много по-бързо отколкото да зареждаш литиево йонна батерия, но все пак не можеш просто да се качиш и да тръгнеш Smile
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 5312



« Отговор #396 -: август 26, 2022, 10:11:04 »

Бъркаш...никой производител няма да завре мотора в джантата,ако иска тоя мотор да свива.

Джантите на пистарките са изпилени до краен предел и съм почти сигурен,че на моя мотор са по-леки от на твоя

На твоя може и да са, ама на по-старите едва ли. И пак си завиват без проблеми.
Вчера се загледах по един скутер, на който задната джанта беше буквално само електромотор. Не го знам каква мощност развива и с каква максимална скорост може да се похвали, ама нямаше спици между мотора и обръча.
Активен
gips
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: vfr800fi
Публикации: 69


Ел. поща
« Отговор #397 -: август 26, 2022, 11:57:00 »

Вчера се загледах по един скутер, на който задната джанта беше буквално само електромотор. Не го знам каква мощност развива и с каква максимална скорост може да се похвали, ама нямаше спици между мотора и обръча.
Вероятно достатъчно висока скорост. Ето това чудо например вдига 70 мили. И електромотора не е чак толкова голям........

https://hpcbikes.com/products/revolution-xx

Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 5312



« Отговор #398 -: август 26, 2022, 15:42:10 »

Интересно как завива с такава скорост Smile Smile Smile

П.П.
Преди време едно подобно двуколесно така ме изненада на старта, че ми трябваше известно разстояние да го настигна. И си се сваляше в завой без проблем.

С риск да стана банален, победата над жироскопичния ефект се постига лесно с тази техника:

https://www.youtube.com/watch?v=JWuTcJcqAng

Не виждам причина да не работи при каквото и да било тегло или устройство на задното колело. Важно е дали се върти кормилото и с какъв профил са гумите. Даже дарксайдърите малко разчупват клишетата с автомобилни гуми отзад Very Happy
Активен
gips
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: vfr800fi
Публикации: 69


Ел. поща
« Отговор #399 -: август 26, 2022, 21:50:27 »

Преди време едно подобно двуколесно така ме изненада на старта, че ми трябваше известно разстояние да го настигна. И си се сваляше в завой без проблем.
Направо излитат и на мен ми се случи Smile Гледам един с колело се промъкнал вдясно от колите на едно място и аз зад него и си викам. Леле как се прецаках докато тръгне и колите ще го изпапат , а аз съм зад него ...........Да де ама не виждам , че е с батерия и не просто батерия. Като го настъпи до 60 направо отлетя излишно е да обяснявам , че нямаше проблми с колите.......аз бях бавния в случая.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3517



« Отговор #400 -: август 26, 2022, 23:54:17 »

Вероятно достатъчно висока скорост. Ето това чудо например вдига 70 мили. И електромотора не е чак толкова голям........

https://hpcbikes.com/products/revolution-xx



За 70mph са ти достатъчни десетина киловата. Твоя мотор е 80. И да, 10kW електромотор не е голям и тежък. От един момент нататък става, и освен, че става повечето по-мощни мотори са с водно охлаждане.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 7088



Ел. поща
« Отговор #401 -: август 27, 2022, 02:34:23 »

Вероятно достатъчно висока скорост. Ето това чудо например вдига 70 мили. И електромотора не е чак толкова голям........

https://hpcbikes.com/products/revolution-xx


Първо дори и на това нещо,тежеста на електромотора е концентрирана  в средата на джантата,а не в периферията.

Това е за офроод и му е все тая как свива,там се търси друго


Хубаво ще приложиш контра завиване в борбата с жироскопичния ефект,ама колко по-лесно и прецизно ще се получава при тея дето имат значително по-малък?

Аз не съм против ел моторите,за мен е важно да е с възможно най-добри показатели,дреме ми дали е на ток,бензин,метан или ядрена енергия.Ама за сега тия на ток са си пълен кенеф

За офроод бих опитал с нещо на ток,но само заради липсата на звук на двигателя.Ще жертвам от другото,ако това нещо е тихо.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 3517



« Отговор #402 -: август 27, 2022, 14:34:43 »

То не се ограничава само до жироскопичния ефект. Едно е да развъртиш 10кг колело, друго е 30, 40, или да го спреш. Еnergica пишат за новото ego, че са намалили теглото на мотора с 10 килограма. Ако стария е бил 20 щяха да пишат наполовина. Това нещо тежи десетки килограми, и освен, че тежи десетки килограми, има нужда и от водно охлаждане, което е малко проблематично, ако мотора го играе и джанта.
Вероятно инженерите са по-наясно какво може да сложат в джантата, и кога е по-удачно да не е там. И на колите могат да сложат мотора в главината, нищо, че там няма значение жироскопния ефект, но също избягват, защото масата влияе много негативно на окачването и възможността на окачването да осигури максимално сцепление с пътя. А далеч не става дума за няколко килограма.
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 4664



« Отговор #403 -: август 27, 2022, 14:50:59 »


Е то в тоя случай електромотора е толкова малък, че където и да го сложиш е все тая. Инженерите ще го измислят. На практика това нещо е по-малко от въздушният филтър и кутията му а прави дори и най-напомпаният двигател с вътрешно горене направо смешен, дори и тези с турбо компресори. Наскоро TTS Performance изкараха една напомпана до 370 коня Хаябуса а това нещо, което е една шепа постига същата производителност при значително по-висока надеждност и продължителност на употреба.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 7088



Ел. поща
« Отговор #404 -: август 27, 2022, 16:07:18 »

Това е другото което бъркате Surprised Surprised Surprised

Гледаш го на драг-400 метра,ама като го изпомпам 2 пъти на макс на тия 400 метра и после трябва да го бутам до зареждачката.

А и рекламите са им меко казано прехвалени

Тесла незнам си ква и незнам си ква и отнасят най-новата нинджа 1000 кубика и даже "байкъра" е във възторг от вървежа им.
А в действителност приятеля ми с РГВ Гама 500 я наказа,а с БМВто ми направо ми стана жал за теслата.При това от 2 старта.

Това дет прилича на СУВ било по-бързо от ферари от 0 до 100км...ама ферарито мога да си го шпора с над 300 по цялата магистрала.

Колкото и да ни имат за глупаци и да се опитват да ни набутат тия скопени технологии,докато реално не станат по-добри от ДВГ да си ги карат мъск и оня цайсатия боклук с ваксините
Активен
Страници: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 32   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: Имат ли бъдеще електрическите мотори

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.153 секунди с 22 запитвания.