Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Съединител Honda CB500  (Прочетена 1084 пъти)
HondaPBR125 и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 154



« -: юли 11, 2019, 16:43:20 »

Здравейте,
мина известно време през което мисля че се поопознахме с моя другар на пътя и като че ли започнахме вече да се напасваме един към друг. От скоро обаче се яви и едно явление което е доста неприятно. Значи, проявлението се усилва на загрял двигател. Има го и на студен, но е по-слабо проявено. Та, става въпрос за отделянето на съединителя и "пречукване/прещракване" при превключване на скоростите. Искам най-напред да кажа че съединителя ми отделя доста нагоре /още докато го хвана както се казва/ Прегледах жилото и установих че е леко натегнато, и липсва задължителния много лек луфт в жилото. С помощта на регулировъчните болтове и гайка горе от ръкохватката му докарах лек /около 1мм./ луфт но нямаше никаква разлика. Не съм забелязал/усетил да ми пробоксува съединителя. Катеря баири с пътник отзад без никакъв проблем. Самото отделяне горе не ме затруднява, но този щум при превключване на предавките ме плаши /понякога хората по улицата по която се движа, се обръщат да видят какво става .../
Днес на обяд даже на няколко пъти ми гасне мотора когато включа на 1-ва. Все едно че не съм натиснал съединителя ...
Вдигнах го на централната стъпенка и установих че на скорост с натиснат съединител има много сериозно увличане. Направо ми протри маратонката докато спра колелото да не се върти.
Много ми е чудно как така хем отделя в началото, хем явно не отделя напълно.
Върти ми се из главата въпроса дали може да е от маслото, или нещо лостовата система която тика касетата нещо не е наред ???
Предполагам че все някой ще се е сблъсквал с подобен проблем, който за мен си е доста сериозен.
« Последна редакция: юли 11, 2019, 16:45:57 последно от Kunev » Активен
Venci
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 649



« Отговор #1 -: юли 11, 2019, 19:11:04 »

Първо, дай на някого с по-голям стаж на мотор да го покара. Скоростите на мотора не се превключват, като на автомобила. Много пъти съм чувал "щракане" и стържене" при колеги с малко опит.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3483



« Отговор #2 -: юли 11, 2019, 19:16:15 »

Регулирането на съединителя става от другата страна на жилото (върху капака на съединителя)! Опитай от там да го понастроиш...
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1082



« Отговор #3 -: юли 11, 2019, 19:54:24 »

Съединителят се настройва както долу при лоста към касетата, така и горе при ръчката. При ръчката обикновено се препоръчва луфтът да е около 2 - 3 мм. 1 мм е малък луфт. На практика при обиране на луфта горе, долу жилото трябва вече да е на път да задейства лоста. Долу го настройваш така, че като започнеш да отпускаш ръчката, съединителят да започне да увлича поне на средата на хода й.

Маслото също е важно. Доста хора се оплакват от увличане на съединителя и само след смяна на маслото нещата се оправят без да се пипа нищо друго. Принципно при по-високи обороти на празен ход доста моторетки изщракват когато се включва 1-ва предавка, но при смяна на следващите не се случва това щракане.

Ако успееш да направиш реглажите, ще си покаже дали дисковете са за смяна. Естествено, ако не сменил маслото с което си купил мотора, не е лошо да го смениш с някаква читава марка.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 4348



Ел. поща
« Отговор #4 -: юли 11, 2019, 22:24:46 »

най-вероятно си с някаква полусинтетика

аз му сипах бардал 10в50 и заспа


трябва да си има и доста празен ход на съединителя

според мен,след правилен реглаж и смяна на маслото ще си 6
Активен
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 154



« Отговор #5 -: юли 12, 2019, 11:17:18 »

След малко отивам до магазина да си поръчам филтър /защото за старите машини са на поръчка/ и ще се огледам за маслата. Сега съм с маслото с което го взех понеже човека ми каза че е на 3 месеца и на не повече от 4-5к. километра. Ще се "оглеждам" евентуално за минерално 4Т 10W30 понеже по предписание го дават с него, или 10W40 като за вискозитета малко се колебая дали да не е по-високият, защото машината не е първа младост.
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5720


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #6 -: юли 12, 2019, 11:53:31 »

След малко отивам до магазина да си поръчам филтър /защото за старите машини са на поръчка/ и ще се огледам за маслата. Сега съм с маслото с което го взех понеже човека ми каза че е на 3 месеца и на не повече от 4-5к. километра. Ще се "оглеждам" евентуално за минерално 4Т 10W30 понеже по предписание го дават с него, или 10W40 като за вискозитета малко се колебая дали да не е по-високият, защото машината не е първа младост.


Кунев Кунев...., а си вече старо кучИ у фирумО:




Аде харесвай си Very Happy
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2311



« Отговор #7 -: юли 12, 2019, 11:58:25 »

От какъв зор ще търсиш минерално масло? Филтрите на тоя мотор са като филтрите на повечето хонди, включително най-новите. Вискозитета няма особено значение дали ще е 30 или 40, ама минерални масла не съм виждал много. Мотора ти може да работи с напълно синтетични масла. На някои от 60-те им се скапват семерингите от синтетиките. Тоя няма такива проблеми.
Активен
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 154



« Отговор #8 -: юли 12, 2019, 13:13:33 »


Кунев Кунев...., а си вече старо кучИ у фирумО:
Аде харесвай си Very Happy

Туй е ясно, обаче на различните вискозитетни класове, има различни по количество и тип прибавки, аз за това се колебая.
Какво ще кажеш за маслата на YACCO 10 на 40 моторджийско /4Т/ ми го дават на 17 кинта за литър.
https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/mvx-500-4t-sae-10w-40

От какъв зор ще търсиш минерално масло?

От никакъв. Понеже машината е старичка и за това ... което не изключва употребата на така наречената полусинтетика например
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5720


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #9 -: юли 12, 2019, 14:17:40 »

Туй е ясно, обаче на различните вискозитетни класове, има различни по количество и тип прибавки, аз за това се колебая.
Какво ще кажеш за маслата на YACCO 10 на 40 моторджийско /4Т/ ми го дават на 17 кинта за литър.
https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/mvx-500-4t-sae-10w-40




В Пловдив им е официалния вносител Very Happy

Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1082



« Отговор #10 -: юли 12, 2019, 15:31:01 »


От никакъв. Понеже машината е старичка и за това ... което не изключва употребата на така наречената полусинтетика например


За човек, дето уж разбира от двигатели, разсъждаваш странно. Колко стара ти е машината? И какво общо има възрастта на машината с вида на маслото? Ако искаш двигателят, съединителят и скоростите да ти работят добре, сипвай им синтетика от проверена марка, за която не е известно да има ментета на пазара, като вземаш маслото от проверен търговец.

П.П. 4 - 5 000 километра пробег отиват към обичайно предписвания макс от 6 000 км от смяна до смяна. Така че маслото ти е за смяна отвсякъде, особено с описания проблем.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2311



« Отговор #11 -: юли 12, 2019, 15:38:10 »

Туй е ясно, обаче на различните вискозитетни класове, има различни по количество и тип прибавки, аз за това се колебая.
Какво ще кажеш за маслата на YACCO 10 на 40 моторджийско /4Т/ ми го дават на 17 кинта за литър.
https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/mvx-500-4t-sae-10w-40

От никакъв. Понеже машината е старичка и за това ... което не изключва употребата на така наречената полусинтетика например

10W-30 е трудна работа.
https://oilgroupbg.com/eneos-max-performance-10w-30-1-%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%8A%D1%80.html
Max Performance не е лошо полусинтетично. Също като това горе, което си дал. Има 10W-40 също. Моите мотори по-малко щракаха скоростите с Eneos, отколкото с други, включително и двойно по-скъпи синтетични, ама Yacco Не съм слагал никога. Старичките машини не се оплакват от хубаво масло, стига да не са наистина много стари. Ако харчи масло, с вискозитет не може да му се помогне. 97-ма беше стария мотор, караше се и с напълно синтетични масла.



П.П. 4 - 5 000 километра пробег отиват към обичайно предписвания макс от 6 000 км от смяна до смяна. Така че маслото ти е за смяна отвсякъде, особено с описания проблем.


Неговия интервал не е 6000км, ама аз се сещам за едни масла, дето почват да увличат съединителя и да включват по-твърдо преди да минеш 6000.
« Последна редакция: юли 12, 2019, 15:40:58 последно от evilution » Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 4348



Ел. поща
« Отговор #12 -: юли 12, 2019, 16:03:33 »

като написах,че ми е давало същия проблем с полусинтетика,имах в предвид да си слагаш пълна синтетика,не минерално Surprised
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6N
Публикации: 1446


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #13 -: юли 12, 2019, 16:19:25 »

Няма ви се намесвам в темата с маслата щото не ми се пише толкова...Само ще кажа,че Yacco е мноого ЯКО масло!   Smile
Активен
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 154



« Отговор #14 -: юли 12, 2019, 17:12:33 »

Утре ще докладвам като сменя маслото.
Между другото, не знам как не са ми избили семерингите, понеже при проверката вчера установих, че нивото на маслото е прекалено високо /по щеката/ Наложи се да изтегля 150 мл. за да го докарам на "макс"
Активен
Страници: [1] 2 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Съединител Honda CB500

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.185 секунди с 21 запитвания.