Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилАдвенчър туръриТема: Мнение за гуми шосейни/офроуд гуми
Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Мнение за гуми шосейни/офроуд гуми  (Прочетена 799 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2836



« -: май 14, 2019, 11:52:54 »

Трябва ми мнението Ви за добри гуми, които да стават за лек офроуд и за шосейно каране на задоволително ниво. Стилът на каране е кротък а в офроуда тепърва прохождам. Нищо извън нормалната експлоатация, просто разходки по черни пътища и гори във всякакво време включително дъжд и кал на не особено тежки терени. Шосейното каране на дълги дистанции с натоварен мотор. Гумите на които съм се спрял са CONTINENTAL TKC 80 и PIRELLI MT90 A/T SCORPION всъщност тези са препоръчаните от КТМ в ръководството. Има ли нещо друго в този клас на което си струва да се обърне внимание? Особено ценен ще ми бъде опита на хора, които карат адвенчър туръри на дълги туристически преходи по всякакъв терен.
CONTINENTAL TKC 80

PIRELLI MT90 A/T SCORPION
« Последна редакция: май 14, 2019, 12:44:37 последно от Oggie » Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 2089


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #1 -: май 14, 2019, 12:42:26 »

 За този Адвенчър модела е:
 Pirelli Scorpion Traill II  Very Happy
 150/70/18 + 90/90/21(ако не се лъжа това са размерите) ги продавам на цена 406.00 лв комплекта ДОТ2018 на BMW и КТМ Адвенчър маниаците
« Последна редакция: май 14, 2019, 12:45:51 последно от KokoVmaxa » Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2836



« Отговор #2 -: май 14, 2019, 12:48:44 »

Това ми дават в ръководството.




п.с Намерих един доста интересен калкулатор за тези които мислят да експериментират с различен размер гуми.
https://www.tacomaworld.com/tirecalc
« Последна редакция: май 14, 2019, 12:59:09 последно от Oggie » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2312



« Отговор #3 -: май 14, 2019, 13:37:50 »

Хубаво ти ги дават в ръководството, но това не ми приличат на гуми за дълго шосейно каране с натоварен мотор. Това е по-скоро предимно офроуд ориентирана гума



Активен
FozY
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 972


R1200GSA; XVS650


WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: май 14, 2019, 14:01:42 »

Това ми дават в ръководството.




п.с Намерих един доста интересен калкулатор за тези които мислят да експериментират с различен размер гуми.
https://www.tacomaworld.com/tirecalc


Моя съвет е да не експериментираш с различни от предписаните размери.

Прегледай дали предлагат твой размер от Michelin ANAKEE 2. за 21" не съм сигурен.
Не са за прекалено полягане (бързво свършва ръба), но ще задоволят всички останали точки.
Близки са и Metzeler TOURANCE.
"Рошавите" гуми не ги търси за дълги преходи.
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1303

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #5 -: май 14, 2019, 14:55:43 »

Пропускате и още едни много хубави гуми, които отговарят на тези условия. HEIDENAU K 60 Scout  
https://www.bggumi.com/eshop/search/?model=K%2060%20Scout&brand=109
Много пътешественици ползват точно тези гуми за дълги и големи пътешествия по всякакви терени и за асфалт, и за лоши, и черни пътища. Very Happy
« Последна редакция: май 14, 2019, 14:59:55 последно от Vladi4 » Активен
PULSE
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 537


Ел. поща
« Отговор #6 -: май 14, 2019, 14:56:58 »

Моя опит - Метзелер Туранс - два чифта изтрити на тежко ендуро от миналия век. За шосе чудесни, за сух черен път(по английски fire roads) - подходящи. Всичко останало е жива мъка с нещо различно от класически таралежки. Ако мислиш да пазиш мотора и себе си, по-добре не излизай извън пътя. С такава тежка и мощна машина и каране по банкета може да се окаже предизвикателство.
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2836



« Отговор #7 -: май 14, 2019, 15:04:32 »

Чудя се кое би било най-подходящо. Някаква максимално универсална гума. Дългите пътувания са броени пъти в годината и зависят от няколко дни свободно време а това се случва относително рядко. Те са предимно по асфалт и с натоварен мотор. През останалото време мотора е гол и за уикенд излизания, които почти винаги ще включват черни пътища. Това беше идеята ми когато взимах този мотор освен за турър да става и за умерено ендуро. Повече ми се ходи по гори, планини и забутани пътища по които никой не минава. В момента мотора е с рошави гуми, които са за смяна. Завива лесно на сух асфалт но не стои толкова уверено, колкото ми се иска. Освен това гумите са на едни големи грайфери, които се усещат, като една постоянна лека вибрация. Може и гумите да се одървили. По-късно ще пиша, какви са и коя година е ДОТа.
Активен
PULSE
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 537


Ел. поща
« Отговор #8 -: май 14, 2019, 15:24:51 »

Отговорът е съвсем философски - както всичко което избираме е въпрос на компромис. В тая схема няма универсална гума. Изискванията са взаимно изключващи се. Ако наистина си готов да се окаляш сложи нещо с бутони и широки канали между блоковете. Поне ще имаш стабилност на черно. На асфалт ще трябва да завиваш плавно, винаги ще ти вибрира и шуми + завишен разход. При по-интензивно каране на асфалт е възможно основата на блоковете да се напука(държиш по-високо налягане в гумата) и в завой ги прави още по-нестабилни. С асфалтово оринетирани ендуро гуми и добро желание можеш да стигнеш с този мотор почти навсякъде при сухо време с уговорката че подбираш момента и профила на терена. За асфалт ще си ОК по всяко време.
Активен
FozY
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 972


R1200GSA; XVS650


WWW Ел. поща
« Отговор #9 -: май 14, 2019, 15:30:08 »

Шума е винаги с тези грайфери. И се обзалагам, че го усещаш като, че ли са му меки гумите (на рохки яйца).
Да се подхлъзнеш на черно, да затънеш в калчица, срам и занимание + телефонни разговори за помощ и...
Подхлъзването на асфалта, от друга страна е често много скъпо, болезнено и с лош край дори.

И друг поглед. Две прилични разходки ти правят 5Ккм. на асфалт. Сам прецени каква част са от годишния пробег за теб. Голямата скорос, магистрала + топло време много бързо убива таралежките и хайденау. А КТМ има сила и за двете.

От личен опит ти гарантирам, че карането по макадан, с натоварен мотор, с някой от по роуд гумите няма да доведе до повреждане на тяхната структура или чести спуквания.

Докато не изтриеш 2 комплекта различни гуми и сам не намериш твоите, все ще се чудиш.

п.п.  Mad и за горното мнение

Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2836



« Отговор #10 -: май 14, 2019, 15:39:10 »

Лошото е че почва да ми се върти една идея да си взема една стойка за смяна на гуми и да си имам по един комплект шоейни и офроуд и да ги сменям в гаража. Ясно е че няма как да взема и от двата свята. Но поне в началото все пак в офроуда съм новобранец искам да си взема нещо да изкара поне два сезона пък след това може да съм се понаучил как се кара по черно. За момента възможностите ми напълно се покриват от дуалспорт гумите.
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2112


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #11 -: май 14, 2019, 15:47:47 »

Лекият офроуд може спокойно да го правиш и със шосейни гуми.

едит: като под офроуд в случая разбирам нещо такова:









« Последна редакция: май 14, 2019, 15:56:17 последно от Skywlak » Активен
PULSE
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 537


Ел. поща
« Отговор #12 -: май 14, 2019, 16:38:58 »

Лошото е че почва да ми се върти една идея да си взема една стойка за смяна на гуми и да си имам по един комплект шоейни и офроуд и да ги сменям в гаража. Ясно е че няма как да взема и от двата свята. Но поне в началото все пак в офроуда съм новобранец искам да си взема нещо да изкара поне два сезона пък след това може да съм се понаучил как се кара по черно. За момента възможностите ми напълно се покриват от дуалспорт гумите.

Ако по шосе можеш да предвидиш как се държат таралежките, не можеш да предвидиш дали в средата на сухия черен път няма дълбока половин метър локва с хубава кал - моя глас е за таралежките. Имам си един хубав спомен - с асфалтови гуми(Метзелер Туранс) на Сузуки ДР 800 - тесен коларски път с коловози, напълно сух, Юли месец, по едно време стръмно започна да се спуска и се разкаля. В края на наклона се вижда огромна локва, че и в завой - от едната страна склон, от другата дерето. Да спра да обърна насред пътя - виждаше ми се невъзможно, долу се окопавах със сигурност. Успях да завъртя мотора напреки на пътя - очаквано всяка гума си влезе в коловоз. Запалих му съединителя докато излезе... и колко пот изтече от мен...
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2836



« Отговор #13 -: май 14, 2019, 16:55:17 »

О много добре знам какво е да се закопаеш в кален коловоз. За съжаление ми се е случвало веднъж с Вулкана безнадеждна работа. Вадил съм го сантиметър по сантиметър като го изкарах бях толкова каталясал, че едвам си седях на краката. Само бутане на мускул, беше някаква глинеста почва и гумата заприлича на някаква делва мазно въртяща се в кашата. КТМа поне е лек него мога и да го вдигна и да го преместя и поне има стърчащи железа за които да го хвана нормално.
Активен
aleyan
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Transalp 650
Публикации: 24


Ел. поща
« Отговор #14 -: май 14, 2019, 22:47:01 »

Още един глас за Хайденау К60!
С ТрансАлпа на сухо, дори и разорано не съм имал яд. В кал ми пързалят, но пък и аз съм неопитен. За дълъг път с натоварен мотор са чудесни (минах около 2000 км със спаднала задна гума без проблем), че и на снях се представят повече от задоволително. ;-)
Метцелера Туранс не ми харесаха толкоз.
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилАдвенчър туръриТема: Мнение за гуми шосейни/офроуд гуми

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.08 секунди с 20 запитвания.