Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Ремонт на колове  (Прочетена 1055 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2040


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« -: април 12, 2019, 20:36:40 »

Тая зима реших да сменя маслото в коловете.
Смених го, леко намалих нивото с 3-5мл.
Тая седмица единият кол протече. Пробвах да почистя с пластмаса както имаше съвети в друга тема, но при мен това не сработи.
Започна едно търсене на семеринги и прахоуловители...ариете,атена,ал болс...накрая отидох в ямаха и си купих от там ОЕМ части.
Втлките ги нямаха налични...
Тук идва ред на моят въпрос: Мога ли на око да разбера че тия втулки са за смяна? Засължигелно ли е да ги сменя (в сървис менуала не дават да се сменят..) От друга страна ми се иска повече да не се занимавам с тия колове...но още 100+ лв за втулки от ямаха май.ми се досвидяват Smile
Отзивите за разните марки са доста протаворечиви...като цяло хората залагат на ОЕМ частите...но там никой не казва кой им е производителя...

Според вас кое е най-разумното решение...казвайте до де не съм разбил  касичката за ОЕМ втулките Smile
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1496



WWW
« Отговор #1 -: април 12, 2019, 21:03:27 »

Мога ли на око да разбера че тия втулки са за смяна?

Ако "черното" покритие е износено/протрито/или изобщо го няма, то са за смяна втулките....

така трябва да изглежда годна втулка:



така изглежда износена втулка:




edit:
като цяло хората залагат на ОЕМ частите...
най добре е със ОЕМ (но цената обичайно е поне х3)

Аз лично съм слагал разни евтини купени от ибей, работят без проблем (макар последните на CBF-а като ги слагах малко им таковах мамата и сега се лигавят... ама ще ги подменя като ми писне)
« Последна редакция: април 12, 2019, 21:07:15 последно от Alexander3dartwork » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 918



« Отговор #2 -: април 12, 2019, 22:10:16 »

Ако втулките са износени, колът започва леко да "хлопа" в ботуша и новият семеринг не след дълго се износва накриво и протича отново. Вероятно това се е случило и при теб. Твоят го държиш на централна стойка, а моят знаеш, че стои на странична. След толкова години, естествено се предаде първо левият кол. Миналата пролет смених всичко и за сега са добре.

Съществува и вариант когато си събирал кола да си наранил семеринга и затова да е протекъл. Когато го разглобиш пак, то ще си покаже. Аз бих сменил и втулките.
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1991


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: април 13, 2019, 05:06:56 »

ako имаш дерт с намиране на части обади се  Very Happy
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2040


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #4 -: април 13, 2019, 06:42:07 »

Ако втулките са износени, колът започва леко да "хлопа" в ботуша и новият семеринг не след дълго се износва накриво и протича отново. Вероятно това се е случило и при теб. Твоят го държиш на централна стойка, а моят знаеш, че стои на странична. След толкова години, естествено се предаде първо левият кол. Миналата пролет смених всичко и за сега са добре.

Съществува и вариант когато си събирал кола да си наранил семеринга и затова да е протекъл. Когато го разглобиш пак, то ще си покаже. Аз бих сменил и втулките.
Коловете нямат луфт
Не съм ги разглобявал
Мерси за съветите
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3056



Ел. поща
« Отговор #5 -: април 13, 2019, 11:07:08 »

Нивото ти е с 3мм+ отгоре(на няма и 1000км;
Моите са + 6-7мм и не са протекли, а са правени с около 2500км назад от времето когато са правени твоите;
Че е протекъл и десният..а като знам и какво беше маслото в коловете,нищо чудно да е било оригиналното (предвид и състоянието на прахоуловигели и от снимките които ми показа)

Аз лично не бих сменил втулките ако нямат луфт..
Обаче ако разглобяваш изцяло коловете за дас огледаш какво е вътре, сменяй ги и втулките - шанса да ги подбиеш или повредиш по друг напин,мисля не е малък ;)

П.с.
Семеринги се сменят без да се разглобява кола  Very Happy
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1703



« Отговор #6 -: април 14, 2019, 17:58:36 »

П.с.
Семеринги се сменят без да се разглобява кола  Very Happy

Хм... Това трябва да го видя как става... Поне из ръководствата, дето аз съм виждал, се използва самия кол, за да избие семеринга от леглото му в ботуша. Вероятно има някой нов трик, дето не знам, пък и моторите ми са стари, та го няма в ръководствата им. Как ги вадиш семерингите без да разглобиш коловете?
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2040


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #7 -: април 14, 2019, 18:01:51 »

Хм... Това трябва да го видя как става... Поне из ръководствата, дето аз съм виждал, се използва самия кол, за да избие семеринга от леглото му в ботуша. Вероятно има някой нов трик, дето не знам, пък и моторите ми са стари, та го няма в ръководствата им. Как ги вадиш семерингите без да разглобиш коловете?

Мушкаш го с шила и го вадиш като гледаш да не одраскаш кола.....
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1703



« Отговор #8 -: април 14, 2019, 18:37:42 »

Принципно е възможно, но рисковете да надереш не само кола, а и ботуша, са си на лице. Пък ако ползваш ръба на ботуша за опора става грозно после. Иначе - да, възможно е.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3056



Ел. поща
« Отговор #9 -: април 14, 2019, 19:47:31 »

Шило,отверка..
Гледах дори някакъв инструмент,като кука, но беше тоолкова отдавна,че дори не помня къде и защо съм го видял!
П.с.
В ръководството всичко е дадено да се сменя комплект, затова е така схемата(че е и по-лесно принципно)
Активен
PULSE
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 529


Ел. поща
« Отговор #10 -: април 15, 2019, 10:00:15 »

Развива се патрона на амортисьора, вади се, махаш зегерката преди семеринга. След това хващаш стеншъна и ботуша и ги дръпваш с ряз в различни посоки(както се прави с обратен чук за изправяне на ламарини). Така въпросните втулки избиват семеринга без да се дупчи и ръга с разни шила. Това си е стандартна процедура описана във всички ръководства. Това позволява оглед на втулките, както и цялостно почистване на тръбите преди да се налее новата чорба.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3056



Ел. поща
« Отговор #11 -: април 15, 2019, 19:42:27 »

Това е ясно;
На различни места е упоменато,че при подобна манипулация,последваща смяна на втулките е задължително!
П.с.
Отделно,що трее се разглобява цялото окачване, за подмана на само семеринги!?
Активен
PULSE
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 529


Ел. поща
« Отговор #12 -: април 16, 2019, 09:05:53 »

За да се подбият втулките означава, че са яко износени(останали без тефлон и имат луфт спрямо леглата), ръбовете са им изпилени - тогава щеш, не щеш - сменяш. При здрави втулки няма никаква драма след избиване

Според мен развиването на патрона и избиването на семеринга не е в никакъв случай утежняване на процедурата. Предпочитам го в пъти пред ръчкане по семеринга, евентуалното му заклещване + надиране на кола.
Активен
bocmana77
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: honda XL 700
Публикации: 217


Ел. поща
« Отговор #13 -: април 16, 2019, 12:18:38 »

Аз също предпочитам цялостно разглобяване,и винаги го правя така.Първо,виждам състоянието на останалите части и отделно всичко почиствам до блясък.В долния край на кола се образува една .."гняз"дето не изтича през отвора и така си остава в системата.Пък и самото разглобяване,както каза колегата по горе по никакъв начин не утежнява процедурата и останалите части.
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2040


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #14 -: април 20, 2019, 20:57:01 »

Не успявам да ги разглобя...
По точно не успявам да ги развия

edit:Още по-точно, не успявам да развия "демпер род"-а
Специалният инструмент изглежда наистина специален ;(
За съжаление, предчувствието ми се оказа вярно
« Последна редакция: април 20, 2019, 21:24:53 последно от Skywlak » Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Ремонт на колове

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.174 секунди с 22 запитвания.