Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: И след години първият ми мотор
Анкета
Въпрос: Мислите ли че Kunev ще си купи мотор?
Да - 14 (27.5%)
Не - 37 (72.5%)
Общ брой гласове: 51

Страници: [1] 2 3 ... 43   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: И след години първият ми мотор  (Прочетена 23369 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 155



« -: април 10, 2019, 00:00:35 »

Темата вероятно е банално-тривиална, но аз да попитам.
Карам курс за "А" /към края съм/ и ми предстои закупуване на първия ми мотоциклет. Като темперамент съм спокоен и улегнал /на 50 год./ Карал съм мотопед преди много години. Активен колоездач съм. Обаче педалите взеха да ми понатежават и реших да сложа в схемата и двигател ... тъй де - ЕГН
По принцип ще се кара основно градски цикъл, и много рядко навън. Насочил съм си вниманието към машини от 500 до 650 куб макс. Гоня 100 те килца и с малолитражки пъшкащи по нагорнището не ми се занимава. Заради годините ли или и аз не знам защо, но отдавам предпочитания на двуцилиндровата концепция. поразгледах няколко 4 цилиндрови, но май ми идват прекалено бързички. Може би защото обикновено не гоня високи скорости. Достатъчно ми е да се "изтегля" по-бързо за да не правя "тапи" През сезона ще е навън, а зимата в гараж, та поради тези причини вниманието ми е насочено към три-четири модела. По ред на предпочитание са Kawasaki ER6 или 5/след 2000год/, Honda CB500 /след 2000год./ и Suzuki SV650 като този може и да е малко преди 2000 год.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3106



Ел. поща
« Отговор #1 -: април 10, 2019, 04:37:39 »

Разгледай и хонда цбф650 - спокоен "комюти" байк - доста предпочитан в английско за ежедневен мотор
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2836



« Отговор #2 -: април 10, 2019, 07:27:13 »

След като ще караш само в града, защо не погледнеш към макси скутерите. Реално мотор не ти е нужен. Една Yamaha T-MAX  , Honda Silver Wing и прочее биха ти свършили отлична работа. Ще си спестиш доста пари от поддръжка. Ако решиш можеш да си най-бързото нещо с двигател в града. Доста са лесни за управление и няма проблем да седят целогодишно навън.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3106



Ел. поща
« Отговор #3 -: април 10, 2019, 07:41:06 »

Хмм,усещам че няма да е фен на скутерите..
Баща ми е бил колоездач на писта кога е бил младеж,кара си колело и днес,но не харесва скутерите - карахме го с брата да сменим дивершъна за максискутер и..втори път не сме го коментирали ;)
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 2089


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: април 10, 2019, 07:43:12 »

 Аз лично не бих си купил 4 цил за в Града НИКОГА

 GS500 / CB500 / ER500 ............ това са според мен кофигурациите за твойте желания

 Имай предвид че GS-а трябва да е след 2000 или 2001 за да е със 6 скорости , относно Sv650 то трябва да е след К3 модела за да прилича на нещо

 ER6N е страхотна концепция , много добре подреден като цяло но със един Генерален проблем - Зверски Вибрации ( това е при скорост 80-140 на 6-та ) при извънградско каране , ако не ти пречи това .............. тия дето ти ги изброих по горе ги забрави , това е горе доло добре за цената която ще платиш , също така не си казал и какъв е бюджета , защото има и много по добри варианти , но там цените са други
Активен
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 155



« Отговор #5 -: април 10, 2019, 09:02:17 »

Разгледай и хонда цбф650 - спокоен "комюти" байк - доста предпочитан в английско за ежедневен мотор
Благодаря за предложението.
Предпочитам naked версиите ... сигурно заради ЕГН-то ...  Very Happy

Хмм,усещам че няма да е фен на скутерите..
...

Напълно си прав.

Аз лично не бих си купил 4 цил за в Града НИКОГА

 GS500 / CB500 / ER500 ............ това са според мен кофигурациите за твойте желания

 Имай предвид че GS-а трябва да е след 2000 или 2001 за да е със 6 скорости , относно Sv650 то трябва да е след К3 модела за да прилича на нещо

 ER6N е страхотна концепция , много добре подреден като цяло но със един Генерален проблем - Зверски Вибрации ( това е при скорост 80-140 на 6-та ) при извънградско каране , ако не ти пречи това .............. тия дето ти ги изброих по горе ги забрави , това е горе доло добре за цената която ще платиш , също така не си казал и какъв е бюджета , защото има и много по добри варианти , но там цените са други

Да, както писах по-горе предпочитам мотора да е с "2-ма работници" 4-рима ми идват малко в повече. Имам прекрасна оферта за CBR600F2 но я "отсвирих" понеже след пробното кръгче /мога да го покарам когато си поискам/ прецених че тази машина е твърде нервна за мен.

Вибрациите на ER6n/f не ме притесняват, понеже ездата ще бъде над 90% в градски цикъл. До 10% ще ги преживея някак си Very Happy

Идеята ми е да не правя първоначални големи вложения. Даже се "оглеждам" за машина с проблемен двигател или нещо подобно която да си стегна сам. Така хем няма да правя първоначално голямо вложение с което бих натоварил семейният бюджет, хем ща се насладя на самия ремонт, а и ще се "опознаем" по-добре с него. И в края на проекта ще имам налице една машина каквато има в горната ценова категория, но няма да изсипвам накуп пари за нея. За мен не са проблем ремонтите на двигатели и скоростни кутии от 0,8 см.3 "Kolibri" до най големия корабен двигател.
« Последна редакция: април 10, 2019, 09:05:40 последно от Kunev » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3106



Ел. поща
« Отговор #6 -: април 10, 2019, 09:28:04 »

V-storm 650  Smile
Аз ги бях заглеждал по едно време,ма ТДМ-а го изпревари
П.с.
Отговаря на всички условия,както е и подходящ за дълга езда с нисък разход и удобна позиция.
(Е, не е гол,ама...)
Само кажи бюджет за да сме по-конкретни с предложения
Yamaha Xj6n отговаря на всичко,освен броя на цилиндрите..но той до 5-7000оборота е спокоен
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1748



« Отговор #7 -: април 10, 2019, 09:34:05 »

Аз въпреки, че карам коренно различни типове машини, да вметна вариант а с ендуро някакво. За градската джунгла не е за подценяване по много причини... И да, и аз не каресвам скутерите, ама заприходих един и се оказа доста удобен специално за града.
Активен
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 155



« Отговор #8 -: април 10, 2019, 10:41:54 »

Само кажи бюджет за да сме по-конкретни с предложения

Бюджета не е голям. в зависимост от състоянието варира до около 2000лв.
На всичко отгоре мотора ще домува навън, и не искам нещо с което да привличам погледите на апашите.
Ситуацията е финансово-социално усложнена, ако мога така да се изразя...

Аз въпреки, че карам коренно различни типове машини, да вметна вариант а с ендуро някакво. За градската джунгла не е за подценяване по много причини... И да, и аз не каресвам скутерите, ама заприходих един и се оказа доста удобен специално за града.

От класа на ендурото ми привлича погледа Трансалп-а, /въпреки че някои го класифицират като турър/ ама той е както с по-висок център на тежестта, така и с по високо положение при управление, а това ме кара да много да не се заглеждам по него.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2312



« Отговор #9 -: април 10, 2019, 10:42:30 »

Благодаря за предложението.
Предпочитам naked версиите ... сигурно заради ЕГН-то ...  Very Happy

Напълно си прав.

Да, както писах по-горе предпочитам мотора да е с "2-ма работници" 4-рима ми идват малко в повече. Имам прекрасна оферта за CBR600F2 но я "отсвирих" понеже след пробното кръгче /мога да го покарам когато си поискам/ прецених че тази машина е твърде нервна за мен.

Вибрациите на ER6n/f не ме притесняват, понеже ездата ще бъде над 90% в градски цикъл. До 10% ще ги преживея някак си Very Happy

Идеята ми е да не правя първоначални големи вложения. Даже се "оглеждам" за машина с проблемен двигател или нещо подобно която да си стегна сам. Така хем няма да правя първоначално голямо вложение с което бих натоварил семейният бюджет, хем ща се насладя на самия ремонт, а и ще се "опознаем" по-добре с него. И в края на проекта ще имам налице една машина каквато има в горната ценова категория, но няма да изсипвам накуп пари за нея. За мен не са проблем ремонтите на двигатели и скоростни кутии от 0,8 см.3 "Kolibri" до най големия корабен двигател.

Четирима работници не винаги означават нервна машина. Има немалко 4-цилиндрови мотоциклети, които са си съвсем подходящи за начинаещи. CBF е със същия двигател като CBR и въобще не мога да кажа, че е нервен. Хорнета, и той е със същия двигател е съвсем различна машина. XJ600 пък е самото спокойствие. SV-то всъщност е по-нервно и от CBF, и от XJ600. ER6n и той май си е скоклива машинка.
Тия работи с проблемните двигатели са много лоша идея. Един приятел взе една много красива машина, и се оказа, че обтегачите на ангренажа са му 800лв, сега седи разглобена. Цените на частите често са безумни, че и малко отгоре. Особено при тоя тип мотори, които са сравнително евтини, като има проблем няма как да е чак толкова евтин, че да си струват вложените части в него.
Най-добре обиколи търговците с повече мотори около теб. Хубаво е поне да седнеш на мотора, не просто да ги гледаш на картинка.
Активен
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 155



« Отговор #10 -: април 10, 2019, 10:54:35 »

Да, разгледах ги. Прочетох че има и с по дефорсирани мотори, но те така или иначе правят основното си разгръщане след средата на оборотомера, и то доста стръмно. При тях я няма еластичността на двойката. А тя "прощава" доста от непринудените грешки на новоизлюпените мотористи като мен например glasses2

П.С.
Ремонта понякога излиза доста скъп, но пък като има мерак, нещата винаги се получават.
... е, все пак това не важи за прекалено скъпите части, консумативи и компоненти.
« Последна редакция: април 10, 2019, 10:56:57 последно от Kunev » Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5723


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #11 -: април 10, 2019, 11:02:15 »

Бюджета не е голям. в зависимост от състоянието варира до около 2000лв.
На всичко отгоре мотора ще домува навън, и не искам нещо с което да привличам погледите на апашите.
Ситуацията е финансово-социално усложнена, ако мога така да се изразя...

От класа на ендурото ми привлича погледа Трансалп-а, /въпреки че някои го класифицират като турър/ ама той е както с по-висок център на тежестта, така и с по високо положение при управление, а това ме кара да много да не се заглеждам по него.


Докато четях отгоре-надолу темата си мислех веднага да ти предложа Трансалп тъй като аз карам такъв Very Happy малко си ми батко с няколко години...
Honda transalp е универсална машина и за града и за извън него! Спокоен двигател който може и да бъде малко по-нервен когато решиш Very Happy Не си казал колко си висок което е важно освен стотината килограма. Very Happy honda transalp невероятно леко се управлява и не е чак толкова тежък...
В предвид цената която си готов да дадеш не може да се класираш за качествена honda transalp 600. Почват от 2500 нагоре...
Затова предлагам голия му брат Honda Ntv Bros 650 и Honda Ntv Rivere. По- дъртички са, но по-здрави. От времето когато моторите все още се правеха от желязо Very Happy
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5723


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #12 -: април 10, 2019, 11:34:42 »

Ето един примерен образец с кардан Very Happy

https://m.cars.bg/offer/m259009

английски е, вижда му се номера и ако искаш веднага може да го провериш какво и как е тук:

https://www.check-mot.service.gov.uk/
Активен
evilution
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2312



« Отговор #13 -: април 10, 2019, 12:28:14 »

Да, разгледах ги. Прочетох че има и с по дефорсирани мотори, но те така или иначе правят основното си разгръщане след средата на оборотомера, и то доста стръмно. При тях я няма еластичността на двойката. А тя "прощава" доста от непринудените грешки на новоизлюпените мотористи като мен например glasses2

П.С.
Ремонта понякога излиза доста скъп, но пък като има мерак, нещата винаги се получават.
... е, все пак това не важи за прекалено скъпите части, консумативи и компоненти.

Даже бих казал, че двойка няма как да е толкова еластична, колкото четворка. По-дългия ход на буталото ти дава повече тяга на ниски обороти, а при 2 бутала хода е по-дълъг, че и буталата са по-големи. Както ти дават повече тяга, така и е по-голям проблем да развъртат на повече обороти, заради сериозното повишаване на линейната скорост на буталото.
Дефорсираните обикновено са с изгладена крива на въртящия момент в широк диапазон от обороти, и се търси точно по-линейно отдаване на мощност, за разлика от тия, при които се търси висока литрова мощност. Разликата с двигатели, при които се гони максимална литрова мощност е доста голяма, те хич не обичат ниски обороти, и са почти неизползваеми там.  Моя мога да го карам на 2500 оборота на последна предавка, че и на по-малко. Но за да почна да ускорявам, трябва да сваля 4 предавки. Ако свалиш само една, пак си се държи съвсем цивилизовано, и трудно може да те изненада.
Стръмно става доста след средата, по-скоро след втората третина, и трябва да се постараеш, за да идеш там. Управляеми са, ако си от София, пиши, ще ти дам да пробваш дефорсирани 4 цилиндрови. Имам Бандит 650 и CBF600, като хондата е доста по-спокойна.
Ей така преди години един приятел си търсеше мотор и ме караше да му избирам някакви велосипеди с двигател. Две седмици след като си взе значително по-голям и мощен мотор се радваше, че ме послуша. Сигурно беше на твоите години по това време. Жена ми се учи на 4 цилиндров 80кс мотор, той искаше 15, 20.
Абе харесай си мотор. Ако ти е прекалено нервен, даже има китове за понижаване на мощност.
Активен
Kunev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CB500
Публикации: 155



« Отговор #14 -: април 10, 2019, 14:22:38 »

Благодаря за предложенията - на всички.
Не знаех за съществуването на подобни китове, но има идея в цялата работа.
Сега по цял ден се кьоря пред монитора, обаче като взема категорията, ще започна и да пообикалям тук-там. ... тия дъждове много ме "спъват" от към то време. Нито мога да приключа навреме с категорията, нито да обикалям и да гледам. Добре поне че живея горе долу в средата на страната /Стара Загора/ та мога да си разширявам обхвата на огледите.
Обслужването на веригата не е проблем, така че вариантите с кардан ги отсвирвам.
GSF-а вече съм го пробвал и ... не е моя ... Confused виж обаче онзи малкия въздухар GS ме заинтригува ... преди малко /на обедната/ пак пробвах един "ерш" с 80 до 120 ... ами какво им е на вибрациите ... ако кача някоя "кака" тъкмо ще е готова като пристигнем ... Cool
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 43   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: И след години първият ми мотор

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.221 секунди с 22 запитвания.