Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: Каска с тъмен визьор
Страници: 1 [2] 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Каска с тъмен визьор  (Прочетена 4250 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ1N
Публикации: 1602


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #15 -: март 24, 2019, 09:54:53 »

Ами точно за това си я взимаш със затъмнен визьор..  Very Happy
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 3168



« Отговор #16 -: март 24, 2019, 10:17:49 »

Варианти има всякакви. Можеш да си вземеш два визьора тъмен и прозрачен и да ги сменяш. Аз имам калъф за визьори и предостатъчно място в дисагите ама така и не свикнах да го правя и накрая си купих един тониран визьор и карам постоянно с него. Купих си и едни очила със сменяеми стъкла, които са доста компактно и лесно решение но се оказа че дизайна на каската ми ги прави неудобни за носене но ако нацелиш правилната комбинация е добро решение за туристическо каране.
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ1N
Публикации: 1602


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #17 -: март 24, 2019, 10:59:39 »

...накрая си купих един тониран визьор и карам постоянно с него.
+1,и за мен е перфектното решение...
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 4899



Ел. поща
« Отговор #18 -: март 24, 2019, 12:04:46 »

дори и най-лекото затъмнение е кошмарно през ноща

при карането на мотор,слуха,вкуса и другите възприятия не са толкова важни колкото е зрението

то е основното,заради тъмния визьор доста го влошаваш
а тия визьори дето изглецдат "супер" направо не виждаш нищо

аз лично не съм ок
с опушен е ок през деня,ако живееш е нормална държава,дето няма дупки и всички опасности се означават с табели,има маркировка и...да не изброявам,можеш да си позволиш и оглелдален и черен и ...
ама в БГ не мисля,че е добра идея
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6143


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #19 -: март 24, 2019, 12:50:54 »

дори и най-лекото затъмнение е кошмарно през ноща

при карането на мотор,слуха,вкуса и другите възприятия не са толкова важни колкото е зрението

то е основното,заради тъмния визьор доста го влошаваш
а тия визьори дето изглецдат "супер" направо не виждаш нищо

аз лично не съм ок
с опушен е ок през деня,ако живееш е нормална държава,дето няма дупки и всички опасности се означават с табели,има маркировка и...да не изброявам,можеш да си позволиш и оглелдален и черен и ...
ама в БГ не мисля,че е добра идея


 Mad

Абсолютно съм съгласен беше с Китан! Въпреки, че моите причина са по-лични.
Хората които ме познават отдавна знаят, че карах постоянно със слънчеви очила дори нощем. Както съм на профилната снимка...
Но от няколко години съм недоскиф нещо и....диоптър...астегматизъм...
И се тръгна по мъките...
Слънцето ми блести не виждам. Слагам слънчеви цайси... не съм сигурен в шарените сенки... Дори имам цайси с диоптър и тъмни очила отгоре ( качих вчера снимка с тях в другата тема), но и те при определен ъгъл на слънцето ми правят отблясъци и не виждам нищо...
Правилното решение за мен са вградените в каската очила. Когато реша ги вдигам или спускам. Но продължавам да избягвам да карам срещу изгряващото или залязващо слънце....
Най- важното за моториста е зрението! Трябва да е сигурен в пътя пред себе си!
След това идва слухът. Трябва да чува работата на  двигателя ( при високи скорости е невъзможно, но като понамали ...) и други звуци, примерно клаксон.
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM 990 Adventure
Публикации: 3168



« Отговор #20 -: март 24, 2019, 13:29:15 »

Наистина по-добър вариант от чистият визьор няма. Всички останали варианти са добри в определени часове от деня и ужасни в други. Чистият визьор е добре през цялото време и само в слънчеви дни с отблясъци от асфалта е зле. Ако ще караш със сериозни скорости само чист визьор ако ще е туристическо каране има малко възможности за експерименти.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 4899



Ел. поща
« Отговор #21 -: март 24, 2019, 13:50:35 »

дори и очилата в каската са си опасни

имам цяла тема за това някъде
как щях да се очистя,от няма нищо

като дойде момента за спиране,нямаш трета ръка да ги махнеш
тогава изкарах късмет,ама от тогава и тях избягвам да пускам
Активен
Deathless91
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: cbr 600 f3 и 954rr
Публикации: 87



Ел. поща
« Отговор #22 -: март 24, 2019, 13:56:20 »

Не мога да разбера каква е тая мания с тъмните визьори... На мен ми харесва да виждам кристално и никога не ползвам вградените очила на една от каските ми и никога не бих карал с тъмен визьор.
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1574



WWW
« Отговор #23 -: март 24, 2019, 13:57:38 »

как щях да се очистя,от няма нищо

При тебе е друго....  пък и ти на каране с 250км/ч "няма нищо" ли му викаш?   Smile Smile

Вградените очила са супер за туристическо возене... точка  Smile
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6143


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #24 -: март 24, 2019, 15:37:00 »

При тебе е друго....  пък и ти на каране с 250км/ч "няма нищо" ли му викаш?   Smile Smile


 Smile Smile Smile Smile Smile

250+  Very Happy Smile Smile Smile




Вградените очила са супер за туристическо возене... точка  Smile


Точно така!
Но винаги едно на ум!
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LS650, Балкан С2
Публикации: 1856



« Отговор #25 -: март 24, 2019, 21:50:26 »

Има визьори с автоматично затъмняване (както и слънчеви очила). От миналата година карам с такива очила. Огромното предимство - в тунел изсветляват доста пъргаво (плавно, не е като с шалтера за лампата, ама...).
Гроби, за твоя проблем има доста скъпо решение - https://www.helbrecht.com/Marke-Helly-Bikereyes_1 - гледаш RX и избираш RX за поръчка. Няма да ти хареса цената, ама... мото слънчеви очила с диоптър, пък и с корекция за астигматизъм няма под път и над път. А за Helly Bikereyes мога да кажа само положителни неща. Карах с такива 6-7 години. Още ги имам, ама фотохроматичните стъкла надделяха...
Активен
Esper
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar;Suzuki DR650 SP46;Honda Super Cub C 125cc
Публикации: 1809


7183168
Ел. поща
« Отговор #26 -: март 25, 2019, 09:17:09 »

Фотохроматичните технологии може да са се развили в последно време, ма преди години имах цъкли с такива стъкла и не бях много доволен от тях.
Степента на затъмняване е малка според моите вкусове а процеса е бая инертен пак предвид тях.
При това вероятно още е скъпа технология и не знам дали искам да знам колко ще струва един фотохроматичен визьор за каска.
Изхождам от спомените колко пари ми струваха двете джамчета на цъклите, дето са една плюнка площ в сравнение с визьора.

А слънчеви очила в каската и мен щяха да ма затрият веднъж в един тунел.
От тогава избяхвам да карам с очила.
Ползвам си вградената плака в каската, която мога да я вдигна с едно движение.
Още ми се свива джигера при спомена с оня тунел...  Sad
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6143


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #27 -: март 25, 2019, 10:06:04 »

Има визьори с автоматично затъмняване (както и слънчеви очила). От миналата година карам с такива очила. Огромното предимство - в тунел изсветляват доста пъргаво (плавно, не е като с шалтера за лампата, ама...).
Гроби, за твоя проблем има доста скъпо решение - https://www.helbrecht.com/Marke-Helly-Bikereyes_1 - гледаш RX и избираш RX за поръчка. Няма да ти хареса цената, ама... мото слънчеви очила с диоптър, пък и с корекция за астигматизъм няма под път и над път. А за Helly Bikereyes мога да кажа само положителни неща. Карах с такива 6-7 години. Още ги имам, ама фотохроматичните стъкла надделяха...



Много готини цайси, но предполагам трябва да отида до Германия за да ми ги направят пък са и скъпички...

Фотохроматичните технологии може да са се развили в последно време, ма преди години имах цъкли с такива стъкла и не бях много доволен от тях.
Степента на затъмняване е малка според моите вкусове а процеса е бая инертен пак предвид тях.
При това вероятно още е скъпа технология и не знам дали искам да знам колко ще струва един фотохроматичен визьор за каска.
Изхождам от спомените колко пари ми струваха двете джамчета на цъклите, дето са една плюнка площ в сравнение с визьора.

А слънчеви очила в каската и мен щяха да ма затрият веднъж в един тунел.
От тогава избяхвам да карам с очила.
Ползвам си вградената плака в каската, която мога да я вдигна с едно движение.
Още ми се свива джигера при спомена с оня тунел...  Sad




Значи пичове аз карам (не винаги) с това:













Мисля че са на бай Китай Surprised От оптиката ми ги предложиха имаха и с ластик за главата.
Не помня точно колко пари бяха, 130 може би... но за съжаление са само за далече, което не ми пречи, аз не чета вестник докато карам Very Happy
Оказа се че ми пречи това, че се полакомих и надцених Smile
Взех възможно най-черната рамка с най-черните стъкла. Другите рамки бяха със сменящи се цветни стъкла, но имаха някакви шарении по тях. Сега си мисля, че ако бях взел малко по-светли щеше да ми е по-добре... Или другите рамките да мога да си ги менкам с каквито ми е кеф.
Иначе първите ми бяха фотохроматични цайси много добри. Но надрасках доста стъклата за година и нещо и в оптиката ме зарибиха с тези. Сега съм с нормални стъкла, с магнит лепя един тъмен "визьор" отгоре, но като гледам ще ги сменям фотохроматични пак.
Активен
GodLike
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6
Публикации: 22



Ел. поща
« Отговор #28 -: март 25, 2019, 11:32:02 »

Да си дам и моите 50 с'тинки по темата. И аз като колегата с FZ6 има ли слънце съм като къртик в стриптиз бар - мижам, искам да видя, ама накрая само шаря с ръце и попсувам. Едната ми каска е с падащи очила - доста добре се чувствам с нея, когато ми е кеф свалям, когато влизам в някой тунел вдигам. Сега си взех и втора каска, която ме кефи много, но няма вариант с падащи очила - спрях се на матов визьор. Карам от скоро с нея, но проблем в тунел не съм срещал... за сега.
Това го казвам само за колегата горе, дето каза, че по-добро от чистия нямало. Ами не е така ... след тунел като светне това ми ти слънце виждаш колкото Ники Михайлов срещу Вердер. Общо взето си е до човека. Хората със светли очи имат доста повече и по-големи проблеми с ярка светлина, отколкото хората с тъмни.
Мнения всякакви, но най-добре да се пробва. Smile

Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 4899



Ел. поща
« Отговор #29 -: март 25, 2019, 13:48:05 »

аз съм със светли очи и определено светлината ми прави сериозни проблеми
с леко опушен визьор,какъвто ми пристигна като втори с каската през деня,не е проблем да се кара
проблемите идват от мястото на което се кара

не мисля,че някъде из Европа може да се нахендриш в тунел без осветление,светлоотразителна маркировка и светлоотразители.при това на магистрала,е аз изтеглих джакпота да е и слънчев ден и доказвайки на някакво гти колко е спряло и колко много се е объркло заяждайки се с мен.

но всички знаем къде караме и че смъртоносната нехайност е навсякъде около нас
та в тоя ред на мисли,не мисля,че е добра идея всякакво затъмняване

съвет за тунелите

преди да влезете,си затваряте очите Smile Smile Smile Smile не плътно разбита се
идеята е да пропуснете през клепачите колкото се може по-малко светлина
така ще ви се разтворят повече зениците и сляпото петно ще е далеч по-малко


как карате с тези тъмни визьои ноща???
аз дори и с леко опушения нищо не виждам и ползвам другите да ми осветяват пътя
Активен
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: Каска с тъмен визьор

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.303 секунди с 20 запитвания.