Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 2 3 [4] 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: мнения за гуми  (Прочетена 2319 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2622



« Отговор #45 -: март 06, 2019, 13:13:43 »

Сигурно е до мотор и стил на каране но резонанс разбрах какво е като подкарах един чужд FJR. На мои мотори не ми се е случвало никога.
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1958


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #46 -: март 06, 2019, 13:24:30 »

 Без да искам да се засягате ( нямам за това за цел ) на повечето от тук на моторите им в тъководствата са дадени гуми на които инженерите отдавна са им правили 40-ка ............ идеята е да Изполваш Гумите които си МОнтиРал , които дефакто са КОРЕННО Различни от ония в ръководството на 10-15-30 годишни бабички , сещате ли се каква е разликата ?
 Пример - BMW S1000RR My12 - Метцелер Рейстек 2,3 предна / 2,5 задна ( Ръководство )
 Пример - BMW S1000RR My15 - Континентал Рейсатак 2,3 предна / 2,1 задна ( Ръководство )
 Пример - BMW S1000RR My19 - Бриджстон С20 2,2 предна / 2,0 задна ( Ръководство )

 Сега да ви питам - ако сложа Бридж С20 на 2012 БМВ-то на колко трябва да ги Напомпя ? Surprised Surprised Surprised Surprised

 ********* Ако някой отговори правилно на този въпрос ще отговори правилно на Сагата - Мнения за Гуми ..........
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3017



Ел. поща
« Отговор #47 -: март 06, 2019, 14:11:28 »

Аз не карам на писта, дори не знам други пилоти освен Маркес и Роси  Smile
Затова,кога слагам гуми на моъора, гледам размера да отговаря и налягането препоръчано от производителя(на мотора) тия дето правят гуми,откъде да знаят за какъв мотор ,с какво тегло щв се кара..примерно!
Това с налягането си е цяла наука( и е част от тая за окачването на мотора)
Активен
dirtlego
Ducater
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati Diavel; Harley-Davidson Night Rod; Yamaha FZ1N; Yamaha FZ8; Honda Hornet
Публикации: 541



« Отговор #48 -: март 06, 2019, 14:23:51 »

Без да искам да се засягате ( нямам за това за цел ) на повечето от тук на моторите им в тъководствата са дадени гуми на които инженерите отдавна са им правили 40-ка ............ идеята е да Изполваш Гумите които си МОнтиРал , които дефакто са КОРЕННО Различни от ония в ръководството на 10-15-30 годишни бабички , сещате ли се каква е разликата ?
 Пример - BMW S1000RR My12 - Метцелер Рейстек 2,3 предна / 2,5 задна ( Ръководство )
 Пример - BMW S1000RR My15 - Континентал Рейсатак 2,3 предна / 2,1 задна ( Ръководство )
 Пример - BMW S1000RR My19 - Бриджстон С20 2,2 предна / 2,0 задна ( Ръководство )

 Сега да ви питам - ако сложа Бридж С20 на 2012 БМВ-то на колко трябва да ги Напомпя ? Surprised Surprised Surprised Surprised

 ********* Ако някой отговори правилно на този въпрос ще отговори правилно на Сагата - Мнения за Гуми ..........

 Ако този някой може да кара този мотор (2012) по предназначение ще знае на колко трябва да са напомпени, ако не знае, все тая.
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1958


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #49 -: март 06, 2019, 15:44:09 »

 от де производителя на Гумите щял да знае.............. те за това имате сага/драма/сапунен сериал с Гумите  Very Happy

 не случайно дадох ТОЧЕН Пример - Моторите дефакто са 1:1 , разликата им е в ГУМИТЕ с които се Доставят на клиента по годините

 Производителя на Гумите знае НАЙ-Точно как и колко трябва да се напомпят дадени гуми! От там на сетне вече всеки моторист трябва да си донастрой налягането спрямо стила и начина на каране + мотора , но по статистика във над 99% от случаите корекцията е във Понижаване на стойностите.
 Примерно - Пирели Спуеркоса и Суперкорса СП В2 имат 3 години разлика като моделна линия , дефакто дори и на външен вид нямат почти никаква разлика , а имат разлика в наляганията които се предписват

 Роуд гумите вече дори има и Рънфлат модели ( D211GP Pro е рънфлат ) и само ми е инстересно ако напереш един рънфлат на 3 бара

 Ето най-добрата гума за Пътя към момента със нов мек силно износо-устойчив централен материал който не загрява както ТВЪРДИЯТ материал по средата на 2СТ на Мишлен:

 https://www.dunlop.eu/en_gb/motorcycle/why-dunlop/roadsmart-iii-test-winner.html

 препоръчителни налягания за тези гуми от производителя са:
 2,4 предна и 2,8 задна ............(препоръчително е да се вземе в предвид температура и натоварване и да се коригират наляганията които са при Оптимални тестови условия 18'С....... с повишаване на температурите се намалят началните стойности на налягане)

 ЦИТАТ:  " Тези високи налягания са допустими поради новата технология и вложени материали които намалят генерираната температура от гумите независимо от високото им налягане .............. "
« Последна редакция: март 06, 2019, 15:55:49 последно от KokoVmaxa » Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1958


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #50 -: март 06, 2019, 15:49:24 »

 A това е за Pirelli Angel GT - If it's a warm day run them at 30/34 if it's cold they'll be 32/35-36 (30psi=2,1bar / 34psi=2,3bar & 32psi=2,2bar / 36psi=2,48bar)

 Може да кажете че играя нечестно , но пък може да пробвате да почетете ( на мен Пирели , Метцелер , Мишлен и Дънлоп си ми ги дават като точна информация - длъжни са да ми изпращат TDS-ите на всеки модел  Surprised )
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1994


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #51 -: март 06, 2019, 16:02:25 »

A това е за Pirelli Angel GT - If it's a warm day run them at 30/34 if it's cold they'll be 32/35-36 (30psi=2,1bar / 34psi=2,3bar & 32psi=2,2bar / 36psi=2,48bar)

 Може да кажете че играя нечестно , но пък може да пробвате да почетете ( на мен Пирели , Метцелер , Мишлен и Дънлоп си ми ги дават като точна информация - длъжни са да ми изпращат TDS-ите на всеки модел  Surprised )
Що пък да играеш нечестно ?!?

Ходих да видя сайта на метцелер
https://www.metzeler.com/en-uk/tech-safety/safety-maintenance

видях това:
 Remember to check the inflation pressure of your tyres weekly. You will find the correct pressure in the operating manual of the motorcycle. Use Metzeler’s information only as reference.

Иначе на сайта ан дънлоп за roadsmart 3 (примерно) наистина са дали максималните налягания (по-малки са от 2.9 бара)

сайта на дънлоп - линка го изрових с търсачката:
https://www.dunlop.eu/en_gb/motorcycle/learn/care-and-maintenance.html

Keep in mind that hard cornering, passengers, heavy loads and sustained high speeds will require higher pressures (up to that indicated on the sidewall).
For high-speed, fully loaded or dual-riding touring-motorcycle applications, inflate tyres to maximum recommended by vehicle manufacturer, if applicable.
Never exceed maximum load indicated on tyre sidewall or vehicle capacity load found in owner’s manual, whichever is lower.

Явно все пак разминавания има, но е явно и че сам съм си прецакал гумата която се беше нацепила

п.с. Все пак добра дискусия се получи - лично аз научих нещо ново
« Последна редакция: март 06, 2019, 16:08:39 последно от Skywlak » Активен
Kris_inc
ниво 4
****
Активен Активен

Мотор: Yamaha TDM 900
Публикации: 274



Ел. поща
« Отговор #52 -: март 06, 2019, 16:16:45 »


 Ето най-добрата гума за Пътя към момента със нов мек силно износо-устойчив централен материал който не загрява както ТВЪРДИЯТ материал по средата на 2СТ на Мишлен:

 https://www.dunlop.eu/en_gb/motorcycle/why-dunlop/roadsmart-iii-test-winner.html


Няма да изказвам мнения за налягания и модели, но е много готино как всеки производител си публикува в сайта, че неговите гуми са топ, веднага след като изкара нов модел.

Сигурен съм, че са хубави Роудсмарт 3-ките, но тестът е бил преди 3 години, а от тогава на пазара има: Michelin Road 5, Bridgestone T31, Pirelli Angel GT 2, Metzeler Roadtec 01 и Continental Road Attack 3.

A Гумите участвали в теста на RoadSmart 3 са били Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT and Metzeler Roadtec Z8 M/O.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 813



« Отговор #53 -: март 08, 2019, 23:02:15 »

Хм. Гумите имат товарни и скоростни индекси. Моите ги избирам така, че да поемат теглото на желязото, моето, на жената и на обичайното тегло багаж в куфарите, като добавям и няколко килограма отгоре, за всеки случай. Налягането го правя такова, каквото е в ръководството, защото смятам, че колкото и отдавна да е правен моторът, днешните гуми едва ли са по-смотани от тогавашните, че да не могат да издържат предписаното налягане. Все пак гумата по принцип се помпи толкова, че да издържа теглото, което ще мъкне. На колите ни, които не са японски, отново налягането е различно при леко натоварване (до трима души) и лежерно возене и при натоварен автомобил и продължително каране с висока скорост. Във втория случай предписват налягането да се вдигне с 0,2 атмосфери. Има и нещо друго - при мен например гумите на мотора са с по-висок борд от този при по-новите мотоциклети, чиито гуми са с по-нисък борд и са по-широки от моите. Ако моите са напомпени с по-ниско налягане, в завой е вероятно гумата да се огъне повече отколкото тези, които са по-широки и по-ниски. Така че според мен конструкторите си знаят работата. Споделям идеята при по-студено време да се намалява налягането, за да се гони по този начин по-широко контактно петно и по-високо загряване заради триенето, с цел постигане на по-добро сцепление.
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1958


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #54 -: март 10, 2019, 22:53:40 »

 за 2019 при Роуд и Полусликовете все още Дънлоп са водещи или съперничещи на Пирели  Very Happy
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 4218



Ел. поща
« Отговор #55 -: март 11, 2019, 08:44:44 »

за мен при полуслика
номер 1 дънлоп държи много и е много скъпа,но кара повече км
номер 2 пирели държи много и е по-евтина,но кара по малко
номер 3 метцелер държи много и е много евтина,ма свършва бързо.тук имам една лична забележка,аз лично не мога да преценя кога баш ми свърши тая гума.просто от веднъж започва да "изпуска",за разлика от другите 2,където там нещата стават постепенно.

за мен лично е все тая с коя от трите ще карам,съотношението цена-качество-изминати километри е почти еднакво или поне не виждам съществена разлика

пирелито ми е фаворит,заради готината шарка,не е ултра скъпа,не сменям много често

и останалото са боклуци,на които дори не обръщам внимание

карам ги на около 2,1 имам няколко манометъра и си го меря с тях
Активен
complexi7y
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: дърт и гаден
Публикации: 25


Ел. поща
« Отговор #56 -: март 14, 2019, 08:37:36 »

Съвети за гуми, които да имат доволно дълъг живот, но и да държат в завои при нужда? Пояснявам, този сезон ще карам К5 1000, досега със стария мотор бях с метзелер roadtec 01 и съм адски доволен, миналият сезон им направих над 10к км. и имат още доста живот,а и държат доволно в завои, аз лично не мога да им стигна максимума с мойте умения. Но сега мисля да карам калифорнията, да ходя на Дракон и Серес (евентуално) и съответно ще ми трябва по-подходяща гума. Отделно от това ходя и на работа с мотора и доста често се возя безцелно (без особено раздаване на газ), т.е. класически полуслик като SC, който да свърши за 2000-2500км не ми върши особена работа Smile.

Засега съм се спрял на метзелер M7RR, които уж държат поне 4к км, не са особено скъпи (бая по-евтини са от roadtec-a) и се карат спокойно и на пътя, и на писта. Друг вариант е да взимам 2ра ръка карани на писта, т.к. по краищата са поизтъркани, но в средата са като нови, а и цените им са бая прилични.

Идеи?
« Последна редакция: март 14, 2019, 08:43:17 последно от complexi7y » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2169



« Отговор #57 -: март 14, 2019, 10:00:25 »

Michelin Power RS
Активен
Митака1
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR K6 750
Публикации: 87



« Отговор #58 -: март 14, 2019, 23:17:37 »

Аз също се колебаех каква задна гума да взема,но днес реших проблема-взех Бриджстон С20 Ево.Карам предимно градско
 с излизания през уикенда извънградско-80/20 %.Предната ми е Контиатак2 и мислех и задната да е същата,но след доста умуване ,реших да заложа на батлакса.
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1958


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #59 -: март 15, 2019, 09:19:21 »

 Metzeller Roadtec M5  Very Happy това е нещо като Роуд гума със технология на Полусликовете на Дънлоп и Пирели , проблема е , че тоя М5 вече не е много по евтин от Дънлоп и Пирели , но според тестовете е и на същото ниво - Продали сме около 60-70 комплекта тази пролет , очаквам фййдбек скоро
 Мetzeller Roadtec M3  Smile Евтина Улична гума - никак не е лоша , бюджетен комплект - продали сме над 150 комплекта , за сега отзивите са само суперлативни ( аз лично бях и все още съм скептичен )
 Pirelli Angel ST - това е Бюджетен роуд вариант , средно ниво гума ( евтино GT ) продали сме 8-10 комплекта само
 Pirelli Diablo Strada -  е тва е Мега фаворита (според мен) за Бюджетен комплект гуми 120/70/17 + 180/55/17 Дот 27/2018 все още ги продаваме на 265лв/комплект , до тук над 200 комплекта , като 5-6 от тях са в мои близки приятели , така , че ще имам директен поглед над тях
 Има клиенти които директно искат марка Мишлен , от моделите Пилот 2СТ или подобни ..... но немога да кажа че са много

 POWER RS е добър и бюджетен полуслик , но не е роуд гума , при магистрален преход ще предаде богу дух за едно трипче от типа София-Слънчака-София независимо дали ще е подбалкана или по Тракия
 
« Последна редакция: март 15, 2019, 09:21:46 последно от KokoVmaxa » Активен
Страници: 1 2 3 [4] 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: мнения за гуми

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.134 секунди с 21 запитвания.