Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4 ... 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Yamaha XJ900 58l  (Прочетена 6828 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #15 -: февруари 14, 2019, 20:30:23 »

Таман пак гледах дали поне на фотоапарата имам снимки..е нямам. Хем мислех за обща култура да му цапна две -три снимки..от еуфорията съм забравил. Моторът е в чужд гараж, наврян навътре, завит отсякъде и.. е малко далече от мен. Няма номер, студено беше тогава и съм го оставил на отговорно пазене, а собственика на гаража - възрастна дама,  съмнявам се да има  понятие как да ми прати после снимките. При първа възможност, ще нафотам една сесийка .
За маслото решено окончателно: 15в-50 ще е . Ще видя и в Бг сайтовете пак за аку-то, намерих също в немско на Молл спец за моторетки, 80 левчета  излиза  и е тип АГМ. Имам на тая марка, сложен на каручката и се чудя дали и серията им за мотоциклети,  са така добри.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3119



Ел. поща
« Отговор #16 -: февруари 14, 2019, 20:38:40 »

Кво го мислиш ,80там срещу 200лв тук!!
15-50 на IP( extra ride 4) ползвам и за тдм-а, реколта 2006..
Еми,по-добре е от ямалюб 10-40
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5816


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #17 -: февруари 14, 2019, 20:47:02 »

Таман пак гледах дали поне на фотоапарата имам снимки..е нямам. Хем мислех за обща култура да му цапна две -три снимки..от еуфорията съм забравил. Моторът е в чужд гараж, наврян навътре, завит отсякъде и.. е малко далече от мен. Няма номер, студено беше тогава и съм го оставил на отговорно пазене, а собственика на гаража - възрастна дама,  съмнявам се да има  понятие как да ми прати после снимките. При първа възможност, ще нафотам една сесийка .
За маслото решено окончателно: 15в-50 ще е . Ще видя и в Бг сайтовете пак за аку-то, намерих също в немско на Молл спец за моторетки, 80 левчета  излиза  и е тип АГМ. Имам на тая марка, сложен на каручката и се чудя дали и серията им за мотоциклети,  са така добри.



К'ви нерви имаш бе майна?.... Мен сън нямаше да ме 'фане докато не го прибера Smile

Кво го мислиш ,80там срещу 200лв тук!!
15-50 на IP(  ползвам и за тдм-а, реколта 2006..
Еми,по-добре е от ямалюб 10-40

Чакам отговора на Коко с интерес. Very Happy
Най- вероятно ще си е много добре с 15w50, просто и аз търся снимка да покажа какво имам в предвид
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 2201


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #18 -: февруари 15, 2019, 09:25:12 »

 на База F800 мотори
IPonE - 15W50 е направено върху Синтетична База.... квото и да означава , изкарва около 3000-3500 преди да чорбяса(F800ST 2007 23000km) , ЕNEOS 15W50 е СИНТЕТИЧНО масло и изкарва около 7500-8000(F800S 2008 47000km) км без проблеми ( не съм навъртал повече и немога да кажа )

 на Бандит 1200 ( маслено охлаждане мотора стария ) 11 200 км със ENEOS 15W50 - коментара беше: "как съм се наигравал с тоя МОТУЛ............. дори и при рпосрочието , скорости и съединител са много по мазни , а за дрънчане на двигателя няма да коментирам......."

 Ako ще си слагаш полусинтетика - ENI iRide 15W50 поне като е обикновенно масло да не плащаш пари като за висок клас. Това се представя доста добре на по стари двигатели въздухарчета , нямам особенни наблюдения , слагат го хора които не карат много много и не им се дават пари за скъпи масла.

 Като цяло - ако правиш под 5000км на година , лично аз не бих сложил скъпо масло , не си струва просто

 
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2393



« Отговор #19 -: февруари 15, 2019, 10:31:05 »

"Синтетична база" или "на синтетична основа" обикновено означава полусинтетика. На синтетичните си пише 100% синтетично. Бандита с въздушно харесва Eneos, дори полусинтетичните, не става на чорба на края на предвидения пробег. Държи се по-добре с полусинтетичното ENEOS MAX Performance, отколкото с два пъти по-скъпи напълно синтетични масла. ENI не съм слагал, евтиния полусинтетичен Енеос (MAX Performance) е горе-долу на същите цени.
Активен
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #20 -: февруари 15, 2019, 11:55:38 »


К'ви нерви имаш бе майна?.... Мен сън нямаше да ме 'фане докато не го прибера Smile

..

Мхм...яки , ще го прибера, ма ..ще видим как. На 2300км от Бг е ( не е бъзик , нулите отговарят )  , иначе да съм го довлякъл за ушите . Просто се случих в подходящият момент, на подходящото място. Почти бях се отказал да си търся XJ , пък и нали си имам драгстара, ама пусти мерак, кат го видях ей тъй подпрян нежно на една страна и с двете куфарчета , се влюбих отново Very Happy . Но не бях подготвен откъм транспорт. Та сега седи ...и ме чака.
Пак чета за маслата : мислех да си поръчам пак две туби от АТО24 https://www.ato24.de/de/ravenol-motobike-4-t-ester-sae-15w-50.html . излизат по 56 лева едната-4л. Някой да има мнение за него? Гледам има колеги, много по-запознати от мен с материята по мото-маслата.
Този  ЕNEOS 15W50 , как му е точното наименование ?
Намирам
ENEOS Ultra ENDURO 15W50
Advanced 4T Racing Engine Oil
(Fully Synthetic with Esters)
Едно нещо маалко ме притеснява. На драгстара не ми е "омеквал" съединител със синтетика и естер . На това XJ обаче....чета едни неща в нета, нещо да не превъртaт дисковете и да седя на "място". Съществува ли такъв филм ?
П.п. потърсих официален предтсавител на Енеос за Бг . Излезе ми Омникар Пловдив http://www.eneos-bulgaria.bg/#about .
« Последна редакция: февруари 15, 2019, 12:33:59 последно от motoperko » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3119



Ел. поща
« Отговор #21 -: февруари 15, 2019, 12:34:35 »

Виж ся, имаме шемети дето слагат двигателно автомобилно масло в мотора( и не е бмв или дукати), та и там, ако са дошали до едно кило,не са споделяли за буксуване на съединителя;
Тоя мотор, твоя, е поне 30г..ако съединителя приплъзва,няма да е от маслото  Very Happy
Активен
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou , Beta 390 RR - S
Публикации: 495



Ел. поща
« Отговор #22 -: февруари 15, 2019, 18:11:47 »

Има ли някаква причина поради , която не искаш да използваш марка и вискозитет масло по предписания на производителя ?
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5816


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #23 -: февруари 15, 2019, 18:14:47 »




 на Бандит 1200 ( маслено охлаждане мотора стария ) 11 200 км със ENEOS 15W50 - коментара беше: "как съм се наигравал с тоя МОТУЛ............. дори и при рпосрочието , скорости и съединител са много по мазни , а за дрънчане на двигателя няма да коментирам......."

 


Хората почнаха да се усещат с този Мотул...

Иначе аз ето това имах предвид, днес намерих снимката къде е:






Аз съм с него, но за тази yamaha не става...


Има ли някаква причина поради , която не искаш да използваш марка и вискозитет масло по предписания на производителя ?


Предполагам че колегата изхожда от тезата, че това е мотор на 30+ години и на доста километри и не е за масла 10w40.
Аз мисля по същия начин.


Активен
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou , Beta 390 RR - S
Публикации: 495



Ел. поща
« Отговор #24 -: февруари 15, 2019, 19:22:09 »

Гробар , нищо му няма на Мотула - маслото е страхотно. В случай , когато на мотор 20 та употреба и на незнайно колко км , на които предишният собственик е слагал минерално и не е спазвал сервизни интервали се образуват нагари и отлагания. В мотула има доста почистващи съставки и подобрители ,които в един момент свалят тази спеч и двигателят се ,,разтропва,, - не е виновно маслото. После слагаме ,,гъсто ,, масло - някакво си - и двигателя пее.
Съветвате го да качи вискозитет - а мотора гори ли масло ?
Именно защото е стар мотор аз бих търсил оригиналното масло - по препоръка на производител.
Маслата , които му предлагате са доста съвременни и са до едно Полусинтетики с много подобрители и почистващи елементи , които не е ясно дали няма да му прецакат уплътнения и да му направят беля. Виждал съм как се прецаква съединител на стар мотор от съвременно масло заради високо съдържание на Friction modifier - Yamaha DT.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3513



« Отговор #25 -: февруари 15, 2019, 19:31:43 »

Според мен,мотора най-вероятно си е за полу-синтетика! Нека човека да си провери където трябва! Когато мотора гори масло,решението не е "вдигане на вискозитета"! Любимия ми пример е с първите поколения Ямаха Р1,която заводски трябва да е с 20/40 или 20/50 беше...Подкрепям конкретното мнение на Коко за маслата малко по-нагоре на 100%!
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3119



Ел. поща
« Отговор #26 -: февруари 15, 2019, 20:16:34 »

Имаше разискване за маслата..на много места!
В крайна сметка,запомних нещо,което не бях обмислял преди- цифрите не означават толкова плътност, колкото устойчивост при съответните градуси и налагяне!
В тоя ред на мисли, масло 10-40 може да има по-дебел филм от 20-50 например!
П.с.
Ако намеря темата,ще я шерна
Активен
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #27 -: февруари 15, 2019, 21:16:54 »

Има ли някаква причина поради , която не искаш да използваш марка и вискозитет масло по предписания на производителя ?
Ако се отнася към мен: малка е причината. Мислех с едно масло да движа и двете моторетки . От друга страна въздухарки и леко се притеснявам в жегите при нас да не стане на абсолютна пикня маслото и да прееба преждевременно бебчето. Едната я търкалям откак е станала мотор редовно в 15в-50 (един път налях 20в-50) . Това на Драгстар 1.1 , върви си и пее . Съединител/скорости - вс.шест . Не доливам от смяна на смяна. И викам що да не стане и на тая баба Яма нали...
Но почнах да чета няколко теми в чужди форуми за маслата и препоръки за XJ900 . На няколко места засякох пак мнения за проблеми със зацепване на съединител , течове и т.н... Според масовите мнения не се препоръчва поради тези причини пълна синтетика, т.е. най-много да се сложи полусинтетика. Масово пък карат с минерални.
Ще чета, чета и накрая ще вляза в някой магазин и изляза с квото ми дадат за него Very Happy

Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5816


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #28 -: февруари 15, 2019, 21:23:34 »

Предположих, че ще влезем в поредния спор за маслата....
Както казах по-горе горе, забравих
за малко, че е въздухар....
Предположих, че Коко е против 20w50 защото си мисли, че говоря за минерално. Но има и пълна синтетика Very Happy
За въпросния мотор не знам кое е по- добро, може би наистина 15w50.


Имаше разискване за маслата..на много места!
В крайна сметка,запомних нещо,което не бях обмислял преди- цифрите не означават толкова плътност, колкото устойчивост при съответните градуси и налагяне!
В тоя ред на мисли, масло 10-40 може да има по-дебел филм от 20-50 например!
П.с.
Ако намеря темата,ще я шерна

Тази таблица ли търсиш:





Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3119



Ел. поща
« Отговор #29 -: февруари 15, 2019, 21:32:03 »

Не, тая е ясна - колкото по-голяма е разликата между цифрите,толкова по-голяма устойчивост има маслото в голям диапазон на градусите на околната среда;
Някой тук беше споменал за дебелината на масления филм при различните вискозитети и как едното няма общо с другото..
Ма пуста памет, изневерява вече...
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: Yamaha XJ900 58l

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.442 секунди с 21 запитвания.