Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Yamaha XJ900 58l  (Прочетена 6603 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou , Beta 390 RR - S
Публикации: 495



Ел. поща
« Отговор #30 -: февруари 15, 2019, 22:26:45 »

Цифрите са вискозен индекс по SAE ( Society of Automotive Engineers )
W – Winter ( Зима ) – се отнася за вискозитета на студено
Общо казано говорим за течливост на маслото при различни температури , колкото е по голяма цфрата за зимният индекс толкова по малка течливост при ниски температури има маслото.
За ,,горещият,,  индекс  , до колкото съм чел параметри на различни масла най – често го дават за температура 100 градуса.
Motoperko – точно за тези проблеми, които споменаваш имах впредвид.  Полусинтетичните масла са агресивни към някой от материалите  и уплътненията на старите мотори .
Не е за мотор но е малко по темата :
Автомобилът ми е 2500 кубика бензин  (  без газ ) с турбина , след основно обслужване .  Започвам с Бардал 10W40 пълна синтетика  - двигателят гори 1 литър масло за 7000 км , ( на толкова сменям масло дори и по - често понякога )  като до 2-3 хиляди километра нямаше промяна в .
Минавам на Red Line 5W40  пълна синтетика , двигателят изгори около 250 мл.
Много от маслата продавани на нашият пазар не са пълни синтетики а полусинтетики с добавки , както беше и случаят с Бардал .
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 2183


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #31 -: февруари 16, 2019, 00:49:25 »

Предположих, че ще влезем в поредния спор за маслата....
Както казах по-горе горе, забравих
за малко, че е въздухар....
Предположих, че Коко е против 20w50 защото си мисли, че говоря за минерално. Но има и пълна синтетика Very Happy
За въпросния мотор не знам кое е по- добро, може би наистина 15w50.


Тази таблица ли търсиш:







 20W50 масла когато са пълна синтетика са СПЕЦИАЛНИ масла със Точно определено предназначение , и принципно най-често са със 6-8 МОТОЧАСА предписание за смяна , не е на пробег , ако ме разбираш на къде бия , на ENI примерно 20W50 е със смяна до 8 моточаса

 При маслата има едно нещо което се нарича КИНЕТИЧНА ПЛЪТНОСТ - и най-показателно е при 100'С , ето там Великият мотул е Пълна Трагедия , поради факта че е със ЕСТЕР първо поколение , това е прекалено дълга тема и нямам намерение да я засягам , горенето на масло и типа на маслото нямат връзка , дори бих казал , че ако се използва качествена синтетика , ще има по нисък разход на масло от колкото ако използваш някакво Минералче.

 Знам какво е Синтетик Бейс - само дето Полусинтетичните масла малко не са точно така - тоест за Полусинтетика се използва ПЕТРОЛНА база - тоест МИНЕРАЛНО МАСЛО със Синтетични добавки и присадки = Полусинтетика , идеята е да има по добър алкален резерв и миещи свойства от минералното такова , но да е по евтино от Синтетичните масла.

 Лично аз използвам само Пълна синтетика масла от определен тип , полусинтетики наливаме за къс пробег на "нов и непознат" мотор за ПРОМИВАНЕ на двигателя , след 500 до 800 км се хвърля и се слага нов Филтър и Златна туба , сивата е преди това ........ но наистина Мах-перформанс на ЕНЕОС за цената на която е е топ продукт като показатели и представяне.

 При по "плътните" масла се наблюдава дори загуба на Мощност на задната гума в зависимост от типа двигател и препоръките на производителя , също така обаче има пък двигатели на някой стари мотоциклети които пък си искат SAE30 примерно и със друг тип масла не питай какво се случва , така че е добре маслото да покрива класа предписан от производителя , а вискозитетният клас се определя на база състояние и местоположение..... предназначение и т.н.
« Последна редакция: февруари 16, 2019, 00:51:29 последно от KokoVmaxa » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1253



« Отговор #32 -: февруари 16, 2019, 13:50:40 »

С две приказки, синтетичните масла даянят много повече километри от минералните и полусинтетичните, а днешните масла със сигурност покриват спецификациите на маслата от преди 30 години. Така че просто трябва да намериш марката и модела масло, с което твоят мотор ще се чувства най-добре. И да си сигурен, че е истинско, а не някое менте.
Ето например какво изкарва сайтът на Kroon oil като възможност за наливане в двигателя на ЯМАХА XJ 900. За сега не съм чувал да има ментета на това масло на пазара у нас.
Активен
dirtlego
Ducater
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati Diavel; Harley-Davidson Night Rod; Yamaha FZ1N; Yamaha FZ8; Honda Hornet
Публикации: 573



« Отговор #33 -: февруари 16, 2019, 17:54:59 »

@KokoVmaxa,
Цитат
При маслата има едно нещо което се нарича КИНЕТИЧНА ПЛЪТНОСТ - и най-показателно е при 100'С , ето там Великият мотул е Пълна Трагедия , поради факта че е със ЕСТЕР първо поколение,...
За Motul FACTORY LINE 300V 15W50 ли говориш? Моят механик ме нави да сменя Motorex 15W50 с Motul, та ще видя как е. Води се спец по Дукати, понеже не се занимава с други мотори и много хора го препоръчват, като разбирач. Surprised
Активен
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #34 -: февруари 16, 2019, 18:33:00 »

На Кроон маслата са мноого качествени. Купувал съм го под друго име брандиран и съм бил доволен, няма харч, няма греене при стъпка  ( имам темп. датчик на маслото ), това за колата де .  Но къде се продават на добра цена у нас?  Знам, че имаше представител, защото го бях питал за автомобилно масло , тогава ми направи впечатление, че ценово не ми излиза сметката , отделно въртя доста км. и съм стигал до шест смени за година и накрая става доста солено.
П.п. Забелязах , че съвпада и препоръката за Драгстар 1.1 EXPULSA RR 15W-50 , също се препоръчва и за XJ-то.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1253



« Отговор #35 -: февруари 16, 2019, 22:56:36 »

Аз го вземам от ТУК.
Активен
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #36 -: февруари 17, 2019, 12:06:07 »

Точно този представител бях питал. То май няма други официални представители.
П.п. масло EXPULSA RR 15W-50 се намира на 22лв/лт в чужбина.
Активен
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #37 -: февруари 17, 2019, 20:32:17 »

Пламна ми тиквата от четене за мото-масла. Направо се чудя колко лесен беше живота ни кога карахме двутактови соц.моторетки и грижа с маслото нямахме...
Та сега пак за маслото: загледах се по ГТЛ маслото на Шел Shell Advance Ultra 15W-50
Маслото мога да го взема от абс.сигурен доставчик , цената за 8л е някъде около 100лв
Има ли някой да е карал с това масло?
Наливал съм на коли серията  Shell HELIX Ultra 5W-40, пак ГТЛ тегнология , там нямам никакви драми, серията за коли е много добра , дори и сега пак мисля да си купя за сезон 2019 ( беше спряно за момент, сега пак е в производство , прави се от газ , за повече- гуглето )
Та ако някой е карал с ГТЛ маслото на Шел за моторетки, нека сподели. Засега то остава като избор, заедно с маслото на Кроон, при второто за 8л ще дам почти още толкова , не съм стиснат, просто съм си реалист
П.п. според препоръката на Шел трябва да ползвам Shell Advance Ultra 10W-40. Това е за среден климат в немско и т.н., за Бг ще е удачно да се спра на малко по-гъстото
Това ще е подходящо и за двата ми мотора.
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2152


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #38 -: февруари 17, 2019, 20:57:27 »

Пламна ми тиквата от четене за мото-масла. Направо се чудя колко лесен беше живота ни кога карахме двутактови соц.моторетки и грижа с маслото нямахме...
Та сега пак за маслото: загледах се по ГТЛ маслото на Шел Shell Advance Ultra 15W-50
Маслото мога да го взема от абс.сигурен доставчик , цената за 8л е някъде около 100лв
Има ли някой да е карал с това масло?
Наливал съм на коли серията  Shell HELIX Ultra 5W-40, пак ГТЛ тегнология , там нямам никакви драми, серията за коли е много добра , дори и сега пак мисля да си купя за сезон 2019 ( беше спряно за момент, сега пак е в производство , прави се от газ , за повече- гуглето )
Та ако някой е карал с ГТЛ маслото на Шел за моторетки, нека сподели. Засега то остава като избор, заедно с маслото на Кроон, при второто за 8л ще дам почти още толкова , не съм стиснат, просто съм си реалист
П.п. според препоръката на Шел трябва да ползвам Shell Advance Ultra 10W-40. Това е за среден климат в немско и т.н., за Бг ще е удачно да се спра на малко по-гъстото
Това ще е подходящо и за двата ми мотора.
Мисля че започваш да му се втелясваш....

Тури едно масло...ако не се разбират тури друго....бас държа че жена по-малко я проучваш и оглеждаш п.еди да действаш. Не бъди такъв вещоман, а се радвай на това "желязо"....
Активен
forry
Freerider
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: скутерче
Публикации: 931


fory_underground@abv.bg forry
Ел. поща
« Отговор #39 -: февруари 17, 2019, 22:34:29 »

Изказвам лично субективно мнение без да искам да давам наклон на каквото и да било, на който и да било... Това са стари моторетки, които нито са с толкова прецизни двигатели, нито са на по 10-20 000 км. В общия случай са на по 150-200 К км, щото сега някой да ми обяснява, че мотор на 25 години е на 20 хиляди км....айде сега... Освен това са от ерата на идиотоустойчивите мотори! Това чудо щом аз не съм успял да му окотя двигателя, дето съм егати душманина-експлоататор, дето грам не се втелясвам с поддръжката, да не кажем, че изпадам даже в другата крайност, значи е егати коравата машина! На моя се е случвало даже да му доливам масло от това дето ми е за колата, защото не съм имал друго подръка! Според мен, заплюй си някакво масло, пробвай как е с него - виж дали трака, дали влизат добре скоростите, дали не увлича съединителя и ако нещо не те кефи - слагай друго! Ако те кефи - значи си открил твоето масло...  
« Последна редакция: февруари 17, 2019, 23:06:16 последно от forry » Активен
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #40 -: февруари 18, 2019, 10:01:34 »

Мхм, така мисля и аз . Поръчах го маслото , заедно и с масла за каляската . Ще дойде тея дни, да видим какво ще пратят, че държа да е с PUREPLUS TECHNOLOGY . Т.е. ГТЛ да е маслото .
П.п. м/у другото моторетката е на около 50к.км и съм сигурен , че са там ( имам старите ТЮВ протоколи от годините )  , иначе нямаше да я взема ако беше на 120-150к.км
« Последна редакция: февруари 18, 2019, 10:03:47 последно от motoperko » Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 2183


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #41 -: февруари 18, 2019, 10:44:37 »

Shell Helix Ultra PurePlus се води това което е на базата на природен Газ
 За сега все още има малко инфо , но като цяло се води че е нова и водеща технология
Активен
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #42 -: февруари 22, 2019, 16:45:40 »

Дойдоха ми маслото и акумулатора. В по-късен етап ще споделя дали  преплъзва съединителя от него.
Активен
motoperko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: DRAG STAR 1.1 / XJ900F 58l
Публикации: 39


« Отговор #43 -: май 05, 2019, 09:40:03 »

Така. Моторетката се подкара добре. Продухах карбовете , докарах синхрона , работи си. Има едно леко приглъхване ( все още ) при преход от ниски към средни , след това дръпва прилично . Спирането обаче не е на ниво. Усещам, че причината е вероятно в накладките. Течността я смених. Хубави марки накладки, да спира както трябва ? Че ме изнервя това положение. И също кой ги предлага.
« Последна редакция: май 05, 2019, 09:54:07 последно от motoperko » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3117



Ел. поща
« Отговор #44 -: май 05, 2019, 10:27:20 »

Ми,то накладки квито и да сложиш, няма си спира .. той толко си може!
Смени спирачните маркучи с метални и изцяло ревизарай апаратите..иначе,каквито и накладки да сложиш,все ще са по-добри от тия на пазара кога мотора е излязъл
Активен
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилШосейни - суперспорт/спорт/турист (Модератор: zlati)Тема: Yamaha XJ900 58l

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.315 секунди с 20 запитвания.