Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4 ... 11   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: ГО на МПС или ГО на водача ???????  (Прочетена 16126 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2446



« Отговор #15 -: януари 01, 2019, 14:47:21 »

Принципно домакинствата, в които има повече шофьори, отколкото МПС са болшинство. Те няма да са доволни при такава система. Застрахователите ще се радват.
На жена ми съквартирантката от студентските години замина в Англия и живее там над 15 години. По едно време в началото си купи някаква количка, която и я удариха на улицата пред тях през нощта. Щети по цялата една страна на колата. Тоя, който я ударил избягал. Според справедливата им система, ако пусне клейм за това, че колата и е ударена на паркинг, следващата година застраховката и скача в небесата. Хората масово плащат щети от джоба си, освен застраховката, защото често се оказва така, че премията им се вдига в пъти повече, отколкото щетата. И не знам да има държава, в която ако имаш 1 мпс да плащаш 500 единици, а ако имаш 2 да плащаш пак 500 при един водач в домакинството. Застрахователите са в топ 3 на най-мразените компании. Банките ги мразят по-малко.
Честита и щастлива нова година на всички. Къщите ви да са пълни с радост, застраховките ви да не са грижа, машините също. И живи и здрави да изгорите много гориво с тях.
« Последна редакция: януари 01, 2019, 14:52:15 последно от evilution » Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1764



Ел. поща
« Отговор #16 -: януари 01, 2019, 17:29:38 »

Принципно домакинствата, в които има повече шофьори, отколкото МПС са болшинство. Те няма да са доволни при такава система. Застрахователите ще се радват.
За това сигурно си прав, но не бива личната ми застраховка ГО да е драстично по-скъпа от застраховката на едно МПС ! След като карам четири МПС, нека и застраховката да ми е по-скъпа 20% и вместо 330 лв. то ГО ще ми стане около 400 лв. но няма да е 800 лв. като в момента.........Иначе и с едно единствено МПС мога да унищожа 20 и повече, като онази кака в Пловдив ! И след това какво ? Да не би нейната ГО да стане 2000 лв., а поради това, че от 1992 г. нямам ПТП моята да бъде 200 лв. ????????
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3535



« Отговор #17 -: януари 01, 2019, 17:55:55 »

..
На жена ми съквартирантката от студентските години замина в Англия и живее там над 15 години. По едно време в началото си купи някаква количка, която и я удариха на улицата пред тях през нощта. Щети по цялата една страна на колата. Тоя, който я ударил избягал. Според справедливата им система, ако пусне клейм за това, че колата и е ударена на паркинг, следващата година застраховката и скача в небесата. Хората масово плащат щети от джоба си, освен застраховката, защото често се оказва така, че премията им се вдига в пъти повече, отколкото щетата...

Ами,това си е простотия отвсякъде  Sad! Или жената има 'съпричиняване' на вина,че е спряла на "грешното място"  Smile? Явно и английската система не е най-правилната...Да продължаваме да търсим тогава...Всъщност,ако ще 'реформираме' нашата система,защо не вземем добрите примери от много места и да избегнем лошото? Може би защото идеята е да се вземат едни пари от едни хора,а не да се реши някакъв 'проблем'!
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1566



WWW
« Отговор #18 -: януари 02, 2019, 00:55:45 »

Ами,това си е простотия отвсякъде

Що? Амчи то в България вече като заведеш някакви щети от този тип (паркинг щета) и на следващата година ти вдигат цената на каското. Surprised
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1423



« Отговор #19 -: януари 02, 2019, 12:57:16 »

...Всъщност,ако ще 'реформираме' нашата система,защо не вземем добрите примери от много места и да избегнем лошото? Може би защото идеята е да се вземат едни пари от едни хора,а не да се реши някакъв 'проблем'!

А, ето един участник, който е познал верния отговор Smile
Лошото е, че се взимат пари и то не малко от няколко милиона българи. Смятай за каква сума става въпрос.
В последно време започнаха да зачестяват случаите на взломени или направо откраднати автомобили и мотоциклети. Явно приходите от застраховката "Каско" са започнали да намаляват. Народът се беше поуспокоил малко, ама не за дълго Surprised
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2446



« Отговор #20 -: януари 03, 2019, 01:16:49 »

Що? Амчи то в България вече като заведеш някакви щети от този тип (паркинг щета) и на следващата година ти вдигат цената на каското. Surprised


Там е далеч по-болезнено, повярвай. Тук можеш да минеш със смяна на компанията, там тц. На колегата сестра му там си купи някаква кола за няколкостотин паунда, и и се наложи да плаща над 1000 за застраховка. След като минат няколко години без щети, пада до към 500, ама пак застраховката ти е колкото колата.
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1566



WWW
« Отговор #21 -: януари 03, 2019, 01:47:57 »

Там е далеч по-болезнено, повярвай. Тук можеш да минеш със смяна на компанията, там тц. На колегата сестра му там си купи някаква кола за няколкостотин паунда, и и се наложи да плаща над 1000 за застраховка. След като минат няколко години без щети, пада до към 500, ама пак застраховката ти е колкото колата.


От 2011г "шетам" из острова....  до по миналата година карах корола за 300 паунда със застраховка 1000, и пътен данък 260 (най евтиното е купуването на самата кола)  Smile Smile Smile Smile  та имам известен поглед как се случват нещата...  И това което твърдя е че системата там е по справедлива (дори и персонално на мен да не ми харесва поеже ми се случи да прасна един дабъл-декер пълен с хора.... ама както и да е).....  Реланоста е такава че и в България скоро застрахователите ще си обменят информация и ще има "нежелани клиенти" и тн....  иначе аз продължавам да твърдя че най правилно е да се плаща застраховка "на водача" а не на "мпс-то", като цената пряко трябва да си зависи от риска...  Surprised


Иначе последните 10-тина години застрахователя ми в България е на печалба от мен понеже почти не карам (понеже почти ме няма в България) но си плащам гражданската на колата която седи в гаража основно.... но пък и познавам няколко човека направили щети от десетли хиляти лева през последните няколко години и дори още 100г да си плащат гражданската и да не причинят птп то застрахователя няма да излезе на печалба от тях...  (проблема последните години е че се причиняват все повече щети и това започва да не им харесва на застрахователите и гаранционния фонд) но това си е най вече следствие на нулевия контрол и всякакви полуграмотни същества имат СУМПС и се движат с някакви кочини незнайно как минали ГТП.
....стана мн дълго...   Surprised Smile

Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1764



Ел. поща
« Отговор #22 -: януари 03, 2019, 08:29:20 »


....  иначе аз продължавам да твърдя че най правилно е да се плаща застраховка "на водача" а не на "мпс-то", като цената пряко трябва да си зависи от риска...  Surprised



За това говоря и аз  Surprised Smile
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5870


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #23 -: януари 03, 2019, 08:35:06 »







(проблема последните години е че се причиняват все повече щети и това започва да не им харесва на застрахователите и гаранционния фонд) но това си е най вече следствие на нулевия контрол и всякакви полуграмотни същества имат СУМПС и се движат с някакви кочини незнайно как минали ГТП.





Ето от тук тръгва всичко!
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1423



« Отговор #24 -: януари 03, 2019, 18:06:11 »

Някой има ли коректна информация колко са регистрираните МПС в момента у нас, лични и служебни. и колко са хората, които имат СУМПС и съответно колко от последните реално ползват МПС като водачи? Според мен тук някъде е заровено кучето. Защото ми се струва, че МПС-тата са пвоече и ако застраховката стане персонална, застрахователите ще понесат загуби. За 2016 г. сочат над 4 000 000 регистрирани МПС, а водачите едва ли са толкова. Да са най-много 2 000 000. Освен това застрахователите правят застраховки за какво ли не, така че те винаги са на печалба, дори и изплащаните суми по ГО да се увеличат двойно.
Активен
IBenchev
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: XX, GS
Публикации: 281



« Отговор #25 -: януари 03, 2019, 19:57:50 »

МПС са много повече от водачите със сигурност.

Като добавим изключително силното лоби на застрахователите в законодателната власт нещата са кристално ясни.

С изключение на едно - защо ние не правим нищо и до кога ще ги търпим?
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2446



« Отговор #26 -: януари 04, 2019, 00:40:16 »

Има фирми със стотици МПС. Вероятно вас не ви интересува благоденствието на компании като електроразпределителните дружества и мобилните оператори. Ако застраховката е по някаква система, обвързана само с водача, на фирмените автомобили кой ще я плаща? Собственика на фирмата, за да си я харчи шофьора и за личния, или ще търсят хора със застраховка, за да ги назначат във фирмата. В много фирми един автомобил го карат няколко човека също. Няма такова нещо като застраховка само за водача. Застраховката, където е чак толкова персонална, като в Англия, зависи от броя на превозните средства също. Като имаш един автомобил и си бил примерен като Дева Мария, и не си си описвал паркинг щетите, за да не ти я вдигнат, може да е 500 паунда, ако вече имаш две МПС скача, и се съмнявам да скача само с 100, 200 паунда. И в полицата пише за кое МПС се отнася. Ако решиш да караш още някое, което няма застраховка, покриваща шофьори без оглед на историята им, която е скъпичка, трябва да си направиш допълнителна застраховка за този автомобил, независимо от това, че имаш за твоят, или за твоите пет.
При автомобилите, собственост на физически лица, правоспособните са повече от автомобилите. Особено в по-малките градове хората с повече от едно МПС в семейство са по-скоро изключение, и немалко от тях имат повече от един шофьор в домаконството. Жената може да кара 5 пъти годишно по два километра, като мъжа и се направи на щайга, ама пак трябва да има застраховка.
Внимавайте какво си пожелавате, че ще става по-зле.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3535



« Отговор #27 -: януари 04, 2019, 07:34:17 »

МПС са много повече от водачите със сигурност.

Като добавим изключително силното лоби на застрахователите в законодателната власт нещата са кристално ясни.

С изключение на едно - защо ние не правим нищо и до кога ще ги търпим?

Хората ни го демонстрират постоянно....и в Румъния и във Франция...  Само народа няма "силно лоби" в парламента  Smile! А уж ние ги 'поставяме' там... За да има промяна в положението,трябва да се промени малко и реда! Трябва да има някакъв законов механизъм,народа да влияе на парламента...Как прозвуча само..!

По темата: Защо не се направи темата с анкета? Във форума сме останали само умни и интелигентни хора (другите отдавна не влизат защото не е интересно или и аз не знам защо..) и мисля,че резултата ще е показателен! И не мисля,че ще стане по-лошо! То винаги зависи от гледната точка де... Smile
Активен
forry
Freerider
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: скутерче
Публикации: 931


fory_underground@abv.bg forry
Ел. поща
« Отговор #28 -: януари 04, 2019, 08:19:13 »

Всеки гледа от собствената си камбанария, разбира се... Моята гледна точка е, че по ме устройва застраховката да е лична, отколкото на МПС-то. Собственик съм на десетина МПС-та, половината, от които карам, айде другите все едно ги нямам да речем. Та значи, карам скутер, два мотора и три коли, което когато ми трябва или се присетя. Карам ги само и единствено аз! Жена ми няма книжка, синовете също. Дъщерята има, но тя пък си идва два пъти у годината и си наема кола, щото кара само автоматик. Кола(мотор) назаем не давам! На практика всичките МПС-та ги карам само и единствено аз. Е, за чий са ми тогава 6 граждански? За да лапат застрахователите естествено! За данък съм съгласен, защото данъкът е върху собственост, но гражданската? Защо трябва да правя 6 граждански като никога не се движат едновременно въпросните МПС-та, просто, защото ги карам само аз! И колкото и да ми се оскъпи персоналната гражданска, както обяснявате, пак няма да ми дойде на цената на шестте граждански, които плащам в момента...
П.п. Всъщност, тук ще зачекна и една друга тема. Тази за винетките! Защо трябва да имам 3 винетки на трите коли, като реално никога не "троша" пътя с трите едновременно? Не може ли и винетките да са персонални? Не може! Щото у нас всичко се върти около системата дай да вземем едни бързи пари на будалите, пък иначе кучета ги яли...
« Последна редакция: януари 04, 2019, 08:49:06 последно от forry » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2446



« Отговор #29 -: януари 04, 2019, 13:59:07 »

Колеги, няма държава, в която да караш няколко МПС с една застраховка. Това, че застраховката е "персонална", не значи че е една. И никъде не е евтино да плащаш 6 застраховки. Отстъпката за втори автомобил е 15%, според това, което изрових. И средните цени хич не са ниски.
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 11   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗакони, Данъци, Застраховки, ТаксиТема: ГО на МПС или ГО на водача ???????

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 1.134 секунди с 20 запитвания.