Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 ... 8 9 [10] 11   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: ГО на МПС или ГО на водача ???????  (Прочетена 20736 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #135 -: януари 22, 2019, 15:40:43 »

Всъщност,нашето предложение беше ДА ИМАМЕ ИЗБОР ! Или на МПС или на водач и всеки да си прецени,кое го устройва най-добре!Така всички ще са доволни  Mad! Естествено,в България най-вероятно 'законодателя' ще разбере грешно и ще направи това,което казва колегата: и на МПС и на водач! Такива са ни те, такива си ги избираме, така си ни управляват! А май си ни и харесва...

Стига сте я плюли тая България, де!
Това, което ви казвам за застраховка на всяко МПС и за всеки водач по отделно е практика там, където уж било по-хубаво.
Няма да имаш избор, и не е законно да имаш избор. Не и в ЕС. В Молдова може да е, ама не искаш да живееш там, предполагам. И вероятно и там не е, всъщност. 

Не така, не така, аааа  Surprised ! С тая уста хляб ядеш, пепел ти на езика и пази боже, че туку виж като прочетат какво си написал и..... си еба мамата, вземат, че го направят !

Те в бранша са расли в гората и се налага аз да им казвам. За това ви казвам да не искате да са толкова персонални застраховките. Защото няма да ви хареса.
« Последна редакция: януари 22, 2019, 15:45:57 последно от evilution » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07', Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3689



« Отговор #136 -: януари 22, 2019, 15:48:53 »

Нека пак да се повторя: Идеята е,ако ще се 'реформира' някаква система (в случая застрахователната в частта си за ГО),то нека да огледаме и да вземем най-доброто от всякъде! Не просто да изкопираме нещо на готово! Защото това решение може да е най-доброто за някъде другаде,а да не е най-доброто за нас! Т.е. да мислим преди да правим нещо! Това,законодателя ще го направи! Въпроса е с какви мисли и за кого? Дали ще направят така,че максимален брой хора да са доволни или ще наплякат нещо недоогледано набързо и готово?

П.П. Не плюя по България! Ако не исках да съм тук, отдавна нямаше да съм тук! Явно ми е мило все още!
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07', Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3689



« Отговор #137 -: януари 22, 2019, 15:52:35 »

Няма да имаш избор, и не е законно да имаш избор. Не и в ЕС!

Защо да не е законно да имам избор? Въпроса не е ли да няма движещо се 'тяло' (МПС с шофьор),което да няма застраховка,ако стане някаква беля? Съвсем сериозно питам! Избора не е ли изконно право на човека при демокрацията?
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #138 -: януари 22, 2019, 16:28:11 »

Защо да не е законно да имам избор? Въпроса не е ли да няма движещо се 'тяло' (МПС с шофьор),което да няма застраховка,ако стане някаква беля? Съвсем сериозно питам! Избора не е ли изконно право на човека при демокрацията?

Защото има решение на съда в ЕС, според което всеки автомобил в движение трябва да има застраховка. Избора е изконно право на човека, да. Притежанието на МПС не е. И е свързано с конкретни ангажименти. Даже шофьорска книжка трябва да имаш, представяш ли си?
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 2349


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #139 -: януари 22, 2019, 16:36:44 »

Защото има решение на съда в ЕС, според което всеки автомобил в движение трябва да има застраховка. Избора е изконно право на човека, да. Притежанието на МПС не е. И е свързано с конкретни ангажименти. Даже шофьорска книжка трябва да имаш, представяш ли си?

А защо когато Олиппик затвори кепенците хората бяха ощетени ?
Не е ли нормално задължителната ГО, веднъж платена да си важи ?

п.п. Ако вече си отговорил, моля пусни го пак(може и на лично) че аз не го намирам
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #140 -: януари 22, 2019, 17:06:43 »

Ами Олимпик е под надзор. Фондовете за обезщетение, с които разполага са също под надзор. Това означава, че не могат да се пипат. Не може да важи застраховката, като няма от къде да се изплащат обезщетения.
Застраховката е задължителна, избора на застраховател е свободен, и не е само един.
Май създадохме прецедент с тоя "кипърски" застраховател. С обезщетенията е по-сложно. Това, че си загубил 200, 250лв застраховка не е чак такава драма. В оня автобус на Тракия, дето загинаха 6 човека, и не знам колко още бяха потрошени е блъснат от автомобил, застрахован в Олимпик. Ще бъдат обезщетени пострадалите, за тия, които са им станали невалидни полиците нямам представа.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07', Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3689



« Отговор #141 -: януари 22, 2019, 18:19:06 »

Защото има решение на съда в ЕС, според което всеки автомобил в движение трябва да има застраховка. Избора е изконно право на човека, да! Притежанието на МПС не е! И е свързано с конкретни ангажименти! Даже шофьорска книжка трябва да имаш, представяш ли си?

Книжка ми трябва, само ако реша да го карам  Mad! Иначе, мога да притежавам колкото си искам МПС-та, дори да нямам книжка!
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2119



« Отговор #142 -: януари 22, 2019, 19:02:07 »

Цялата същност на ГО е да може да възстанови щети от ПТП причинено от автомобили, камиони или мотоциклети, такива които се причиняват от МПС, т.е. един велосипедист не може да причени такива щети !При щети като при ПТП между велосипед и пешеходец, е съвсем друго  Surprised ако това имаш предвид ! Верно е, че и в ситуация причинена от велосипед има и летален изход, но там се взимат други мерки които са различни от тези вземани при ПТП причинено от МПС.

Само че ЗДвП определя правила за поведение на всички категории участници в движението, като освен автомобилистите/мотоциклетистите, са посочени и велосипедистите и пешеходците. Тук въпросът е защо се налага задължение за застраховане само на част от тези участници в движението, при положение, че и велосипедистите, както сам отбеляза, също могат да пребият човек, да счупят стъкло, фар или броня на автомобил и т.н.?

Ами Олимпик е под надзор. Фондовете за обезщетение, с които разполага са също под надзор. Това означава, че не могат да се пипат. Не може да важи застраховката, като няма от къде да се изплащат обезщетения.
Застраховката е задължителна, избора на застраховател е свободен, и не е само един.
Май създадохме прецедент с тоя "кипърски" застраховател. С обезщетенията е по-сложно. Това, че си загубил 200, 250лв застраховка не е чак такава драма. В оня автобус на Тракия, дето загинаха 6 човека, и не знам колко още бяха потрошени е блъснат от автомобил, застрахован в Олимпик. Ще бъдат обезщетени пострадалите, за тия, които са им станали невалидни полиците нямам представа.

А защо, когато държавата налага задължение някой да се застрахова, не поема разходите за обезщетения при фалит на застраховател? Защо държавата гарантира влогове до 100 000 евро във фалирали банки, а за фалирал застраховател не е създаден механизъм за изплащане на обезщетенията, които дължи. Обикновеният човек не е длъжен и не може да знае кой застраховател в каква финансова кондиция е, че да го избягва за съответната година.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #143 -: януари 22, 2019, 19:23:57 »

@ildivvy
Така е, да. За да го управляваш. За да го притежаваш, дължиш данъци, винетки застраховки, т. н.

Само че ЗДвП определя правила за поведение на всички категории участници в движението, като освен автомобилистите/мотоциклетистите, са посочени и велосипедистите и пешеходците. Тук въпросът е защо се налага задължение за застраховане само на част от тези участници в движението, при положение, че и велосипедистите, както сам отбеляза, също могат да пребият човек, да счупят стъкло, фар или броня на автомобил и т.н.?
Риска е различен. На година има по 700 жертви и близо 10х сериозно пострадали хора от МПС. Леко пострадалите вероятно са много по 10 хиляди. Фаровете и броните са дреболии. Които пак страдат основно от други МПС.

Цитат
А защо, когато държавата налага задължение някой да се застрахова, не поема разходите за обезщетения при фалит на застраховател? Защо държавата гарантира влогове до 100 000 евро във фалирали банки, а за фалирал застраховател не е създаден механизъм за изплащане на обезщетенията, които дължи. Обикновеният човек не е длъжен и не може да знае кой застраховател в каква финансова кондиция е, че да го избягва за съответната година.
Пак заради риска. В банката може да са ти спестяванията на живота. Застраховката е сравнително дребна сума. Тия с каското, примерно са доста по-прецакани, особено с по-скъпите автомобили. Ама тя е доброволна.

Основният проблем при ГО е, че застрахователите прехвърлят риск от една категория на друга. Товарните автомобили носят най-голям, и им генерират най-големи разходи. Мотоциклетите обратно. Най-често се пребиваме самосиндикално (да не дава Господ). И рядко нанасяме сериозни щети на друго МПС.Ей с това ни прецакват най-много.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2119



« Отговор #144 -: януари 22, 2019, 20:43:43 »

Колко да е по-различен рискът? Правя си аз примерно застраховка ГО в "Олимпик" и се понасям на автоваканция из страната и чужбина. Не слушам радио, защото каква ще е тази ваканция, ако ми пълнят главата с ежедневните помии. Имало е някакви драми с компанията, ама й обявяват фалита докато съм в информационното затъмнение. Настига ме лошият късмет и правя ПТП. Има щети. Давам си полицата, обаче ми казват, че всъщност нямам застраховка, защото застрахователят е фалирал. За мен загубата вече не е тези 250 лв, дето съм ги набутал в полицата, а онези 200 000, които трябва да се платят като обезщетение. И понеже аз дефакто съм без полица, защото застрахователят е с наложен запор, ще трябва да се заробвам доживот. Защо? Както съм си бил о'кей и вече съм роб. Трябва да има държавно подсигуряване при такива фалити.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #145 -: януари 22, 2019, 22:14:29 »

Ти си си дал полицата. Там вероятно също не знаят, че застрахователя е под запор. Парите ще ги искат след много време. Дали от нашия ГФ или от кипърския, никой не знае. ГФ е за това. Такова осигуряване има. Тая материя е мътничка още, и аз не съм в час, но ти си добросъвестен в случая.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 5083



Ел. поща
« Отговор #146 -: януари 22, 2019, 22:39:18 »

Само че ЗДвП определя правила за поведение на всички категории участници в движението, като освен автомобилистите/мотоциклетистите, са посочени и велосипедистите и пешеходците. Тук въпросът е защо се налага задължение за застраховане само на част от тези участници в движението, при положение, че и велосипедистите, както сам отбеляза, също могат да пребият човек, да счупят стъкло, фар или броня на автомобил и т.н.?


не викай мецо,да не се обади Very Happy
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2119



« Отговор #147 -: януари 23, 2019, 20:51:55 »

Ми аз колело не съм карал отдавна. Но въпросът е принципен. Преди 20-тина години една патка налетя с колелото си връз дъщеря ми. Добре, че тя беше малка, та някак си се размина само с охлузвания. Ако обаче някой с кола я беше бутнал така, че да получи охлузвания, застрахователят му щеше да се изръси с някой и друг лев заради тези травми. А от патката с колелото какво да искаш? При това май не беше пълнолетна. А и повечето велосипедисти са башка луди. Често се движат по платното в еднопосочни улици, само че в грешната посока. Рисково. Ако се бухне някой такъв в колата, ще е виновен. Обаче ако нямаш каско, кой ще ти поеме щетите?
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 5083



Ел. поща
« Отговор #148 -: януари 24, 2019, 07:51:06 »

Ми аз колело не съм карал отдавна. Но въпросът е принципен. Преди 20-тина години една патка налетя с колелото си връз дъщеря ми. Добре, че тя беше малка, та някак си се размина само с охлузвания. Ако обаче някой с кола я беше бутнал така, че да получи охлузвания, застрахователят му щеше да се изръси с някой и друг лев заради тези травми. А от патката с колелото какво да искаш? При това май не беше пълнолетна. А и повечето велосипедисти са башка луди. Често се движат по платното в еднопосочни улици, само че в грешната посока. Рисково. Ако се бухне някой такъв в колата, ще е виновен. Обаче ако нямаш каско, кой ще ти поеме щетите?
е тук повдигна най-важния въпрос,който никой не задава Smile Smile Smile Smile

защо плащаме за застраховка,а получаваме тея лайна

сравнявате цените с други държави,ама в Италия и Англия застраховките покриват щетите далеч по-добре от нашето каско например.а не е като да си нямат каско.
предполагам,че и по другите места е така

до сега беше,нищо не плащаш и нищо не получаваш,ама са си е направо анален секс без вазелин
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 702



Ел. поща
« Отговор #149 -: януари 24, 2019, 12:07:26 »

Тия неща прочетохте ли ги:

https://www.courthousenews.com/eu-court-cracks-down-on-insurance-slip-for-operable-car/


https://www.dnes.bg/cars/2018/09/05/sydyt-na-es-otsydi-zastrahovka-i-za-kolite-na-trupcheta.387050

Как е обратно при нас? Ние сме страна по един милион конвенции с тая застраховка. Каквото е за нас, това е и за другите.
Пак ви казвам, застрахователя ви носи отговорност дори да ви откраднат колата, и да направят с нея някоя беля. Ще кажете тоя, който е откраднал колата да плаща, но ако утре някой ви отнесе някъде с крадена кола, и няма кой да ви обезщети, дали няма да си промените рязко мнението?

Ще прощаваш , но леееко започваш да пееш исо на про-правителствените медии , за всяко прието малоумие " ама ние не сме виновни от Брюксел така наредиха " . Интересно как за 30 години преход  за някои наложени от Брюксел правила не може ,а други ги спазваме на 110 % (визирам енергетиката за която дори ежегодишно плащаме наказателни на сума половината застраховки по ГО ) . А и ако идеализираш съдът на ЕС и мислиш , че там няма лобита на застрахователи , то спорът е безсмислен .
Активен
Страници: 1 ... 8 9 [10] 11   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗакони, Данъци, Застраховки, ТаксиТема: ГО на МПС или ГО на водача ???????

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.341 секунди с 20 запитвания.