Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3 ... 11   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: ГО на МПС или ГО на водача ???????  (Прочетена 20738 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1786



Ел. поща
« -: декември 31, 2018, 14:56:03 »

Здравейте колеги. От мои приятели живеещи в чужбина съм чувал, че при тях задължителните застраховки / като ГО у нас / се правят на водачите на МПС, а не на самите МПС. Т.е. един човек притежава няколко МПС, но плаща една застраховка.... Та   дали някой от Вас може да каже как е там и това което са ми казвали дали е истина и ако е така, защо не поискаме и тук да стане така ????????? Все пак от трите мотора които притежавам и един лек автомобил, мога да карам само едното от тях !!!! Сигурен съм, че и от Вас има хора които притежават няколко МПС-та, нали ?
« Последна редакция: декември 31, 2018, 14:57:43 последно от spongi » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 3188



Ел. поща
« Отговор #1 -: декември 31, 2018, 15:04:28 »

На острова е така.. и ГО е в зависмост от категорията която искаш да управляваш (ако я имаш в книжката де)
За др страни нямам наблюдения
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1786



Ел. поща
« Отговор #2 -: декември 31, 2018, 15:47:17 »

На острова е така.. и ГО е в зависмост от категорията която искаш да управляваш (ако я имаш в книжката де)
За др страни нямам наблюдения
И ........ според тебе дали е правилно, или не ? Исках да разбера мнението Ви ! Лично аз смятам, че в момента ни съдират по няколко кожи и мисля, че това трябва да е така.... данъка си е данък и го дължим за всяко нещо което притежаваме, но да ни обират по този елементарен начин !
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #3 -: декември 31, 2018, 15:58:27 »

Не си разбрал нещо. Ако имаш автомобил, който караш ти и жена ти, примерно, пак имаш една полица, но не струва толкова, колкото ако автомобила го караш само ти. Ако само ти караш повече от едно МПС, пак плащаш повече, отколкото, ако караш едно, и имаш полица за всяко МПС. Обикновено там полиците са и комбинирани - рядко някой има само ГО. Освен ГО са и Каско. Това е така, защото разликата между ГО и ГО+Каско често е доста минимална.
Застраховката уж е на водача, но има значение какво караш. Не е еднаква за 50 коня корса и 300 коня автомоби.
Всичките застрахователи са педали, не само нашите.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 2119



« Отговор #4 -: декември 31, 2018, 16:07:13 »

Нашите са най-големите педали. За една година цените на ГО скочиха двойно и ще продължават да растат, без да има някаква видима причина. Обясняват как западняци източвали нашия гаранционен фонд, как фондът трябвало да плаща за щети, нанесени от водачи без ГО и прочие. Ами да погват неизрядните и да не дават възможност на чужденци да точат фонда, вместо да съдират по няколко кожи на изрядните водачи. Ама не го виждам да се случи в скоро време.
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1786



Ел. поща
« Отговор #5 -: декември 31, 2018, 16:22:10 »

Не си разбрал нещо. Ако имаш автомобил, който караш ти и жена ти, примерно, пак имаш една полица, но не струва толкова, колкото ако автомобила го караш само ти. Ако само ти караш повече от едно МПС, пак плащаш повече, отколкото, ако караш едно, и имаш полица за всяко МПС. Обикновено там полиците са и комбинирани - рядко някой има само ГО. Освен ГО са и Каско. Това е така, защото разликата между ГО и ГО+Каско често е доста минимална.
Застраховката уж е на водача, но има значение какво караш. Не е еднаква за 50 коня корса и 300 коня автомоби.
Всичките застрахователи са педали, не само нашите.
Работата е там, че имам четири мпс - три мотора и кола, плащам четири ГО и мисля, че това не е правилно. Колата вече е 330 лв., за моторите не зная, но няма да са по-малко от по 150 лв. на парче.......... и работата става дебела..... близо 800 лв. и не мисля, че да плащам две ГО /на мен и жена ми/ ще е по-зле от четири /тези на самите МПС/ пък и МПС-то не може да обикаля самичко, или бъркам !
« Последна редакция: декември 31, 2018, 16:27:37 последно от spongi » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #6 -: декември 31, 2018, 17:01:55 »

Мотоциклетите можеш да не ги застраховаш, ако не ги караш. Или да ги застраховаш за 6 месеца тези, които караш по-рядко. 330лв е адски много, дори и по текущите цени. Какво толкова караш?
Това дали две или четири застраховки са по-евтини е малко сложна тема. Да плащаш две по 800лв е по-лошо, отколкото 4 като твоите. Навън са доста скъпи.
« Последна редакция: декември 31, 2018, 17:05:28 последно от evilution » Активен
veso-o
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: suzuki k 3
Публикации: 208


Ел. поща
« Отговор #7 -: декември 31, 2018, 17:25:03 »

Когато започнеш да сравняваш,колко е скъпо навън и евтино при нас,то тогава ще опрем и до доходите....и темата става дълга!
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1786



Ел. поща
« Отговор #8 -: декември 31, 2018, 17:31:09 »

Когато започнеш да сравняваш,колко е скъпо навън и евтино при нас,то тогава ще опрем и до доходите....и темата става дълга!
То едното е свързано с другото.........
Мотоциклетите можеш да не ги застраховаш, ако не ги караш. Или да ги застраховаш за 6 месеца тези, които караш по-рядко. 330лв е адски много, дори и по текущите цени. Какво толкова караш?
Това дали две или четири застраховки са по-евтини е малко сложна тема. Да плащаш две по 800лв е по-лошо, отколкото 4 като твоите. Навън са доста скъпи.
Единият мотоциклет не го карам, той е в процес на реставрация, но другите два си ги карам, тази година тяхната ГО беше 120 лв. на парче, а колата ми е нормално семейно комби 2.1 ТД със 110 к.с., а нейната ГО вече е 330 лв. Колкото до "скъпите цени на вън", изобщо не са скъпи за гражданите на съответната държава.... мой приятел плащаше 500 паунда годишна застаховка за л.а. "Хонда Стийм" и в нея му влизаше и "пълно авто-каско", при месечен доход около 1500-1800 паунда........та не стига, че цените на ГО са изключително високи за стандарта на живот, та и да плащаме по няколко ГО.......то и без това си плащаме данъците за тези МПС които също не са малки, мамка му !
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #9 -: декември 31, 2018, 17:48:01 »

Питай го ако вземе втора кола дали ще плаща 500 за двете. Във Филибето застраховките били доста скъпички... Наистина е над 300лв.

Когато започнеш да сравняваш,колко е скъпо навън и евтино при нас,то тогава ще опрем и до доходите....и темата става дълга!

В Румъния са двойни, а доходите им не са двойни. И отдавна са така. За това имаше толкова автомобили с българки номера там. spongi говори за 500 паунда в Англия, но там застраховките почват от 1500. То и тук вече за 18 годишни без опит цените са страшни, де. Ама там и за 35+ годишни без история са брутални.
« Последна редакция: декември 31, 2018, 17:54:12 последно от evilution » Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1786



Ел. поща
« Отговор #10 -: декември 31, 2018, 18:16:49 »

Не знам, лично аз смятам, че нещата не трябва да бъдат така както са......не ангажирам никой с мнението си, но не е нормално за това, че имам повече на брой лични МПС и си плащам данък, да плащам отново за всички тях и ГО, в края на краищата, в един и същ времеви момент мога да карам само едно от тях, колкото до това, че има рискови МПС е вярно, но не карам нито НуРС, нито самолет......то нали и за това всеки водач си има лично досие в КАТ и е много лесно да се направи справка, дали този или онзи водач е рисков или не, а когато съм рисков, нека и застраховката да ми бъде висока !
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2730



« Отговор #11 -: декември 31, 2018, 18:51:47 »

Можеш да караш едно, но може с дружина да караш всички накуп, или със семейството си. Между другото, вероятно семействата с повече от един водачи с едно МПС са повече, отколкото тия с повече МПС, отколкото водачи, та все ще има някой недоволен. В Англия, за да караш мпс на някой друг, трябва да си направиш застраховка, въпреки, че той има. И там има застраховка за всяко МПС, не е само водача. Двойно им е начукано. Веднъж плащаш за всяко МПС, втори път за всеки водач, който управлява въпросното/въпросните МПС.
Твоите 330лв покриват малко над 10 милиона щети. Румънската застраховка има същото покритие при двойна цена. Без да имат двойно по-висок стандарт на живот.
Примерно оня инцидент с автобуса на Тракия с 6 загинали и 20+ ранени ще струва няколко милиона на застрахователя на жената, която предизвика катастрофата. А вероятно и тя не е била рискова. И вероятно полицата и е била под 200лв, колкото беше нормално по онова време.
Това не пречи застрахователите пак да са педали :-D. Аз лично имам две дела срещу застраховател. И двете приключиха удоволетворително. Педали са, защото се налагаше да ги съдя, оцениха мотора ми на 700лв при три пъти по-висока. Другото дело беше за травми, и искаха да ми платят пак три пъти по-малко, отколкото съда отсъди.
« Последна редакция: декември 31, 2018, 18:54:25 последно от evilution » Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1786



Ел. поща
« Отговор #12 -: декември 31, 2018, 19:32:16 »

В Англия, за да караш мпс на някой друг, трябва да си направиш застраховка, въпреки, че той има.
Та казваш, че дори и аз да си имам застраховка, собственика на въпросното МПС което ще карам или аз лично трябва да направя допълнителна застраховка, така ли, че нещо не успях да разбера......
И там има застраховка за всяко МПС, не е само водача. Двойно им е начукано. Веднъж плащаш за всяко МПС, втори път за всеки водач, който управлява въпросното/въпросните МПС.
Сигурно и МПС-то има застраховка, но тя е нещо като пълно авто-каско, щом като катастрофирам сам и ми изплащат тотал-щета, няма да е нещо различно. Това го казвам, щото мой познат си докара един "Бандит 1250", а предният му собственик инсценирал ПТП и след като му изплатили "тотал-щета" от застраховката, го продал ........та точно за това мисля, че е нещо подобно.
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1575



WWW
« Отговор #13 -: януари 01, 2019, 02:48:13 »

Та казваш, че дори и аз да си имам застраховка, собственика на въпросното МПС което ще карам или аз лично трябва да направя допълнителна застраховка, така ли, че нещо не успях да разбера......
Темата е дълга и има разни особености, но най общо казано водача трябва да има застраховка и според поведението на водача (дали е хващан с алкохол, дали е минавал на червено и тн. се определя цената/риска).  Няма значение дали си собственик или не на даденото МПС, водача трябва да има застраховка (не МПС-то, с разни изключения важащи най вече за фирмени МПС-та и тн..)


Сигурно и МПС-то има застраховка, но тя е нещо като пълно авто-каско, щом като катастрофирам сам и ми изплащат тотал-щета, няма да е нещо различно. Това го казвам, щото мой познат си докара един "Бандит 1250", а предният му собственик инсценирал ПТП и след като му изплатили "тотал-щета" от застраховката, го продал ........та точно за това мисля, че е нещо подобно.

В Англия по правилно застраховката е една (според желанието на клиента може да има/няма каско) иначе казано плащаш примерно 1000паунда годишно и имаш, каско, гражданска, пътна помощ и тн... (всичко в едно).  И изключително често е по евтино да имаш пълна застраховка (включваща каско) от колкото само гражданска (дълго за обеснение е каква е логиката ама е така).

Това със инсценирането на застрахователно събитие не е проблем (веднага всичко ти изплащат) но следващата година застраховката (при който и застраховател да отидеш) ти е двойна...  (пак е дълго за разправяне, но застрахователите има база в която записват кой какви ги е надробил и си спеделят тази информация).

Има разни екстри като например да си направиш една по скъпа застраховка (на човека) и може да караш всякакви мпс-та (дори колата/мотора на някой приятел/познат)
Или пък сервизите имат застраховка която позволява на техните служители да карат автомобилите на клиенти (но това е мн скъпа застраховка и има разни изисквания служителите да са поне 25г, да не са хващани с алкохол и тн...)


Като цяло в Англия системата може да се каже че е най честна, оценява се поведението на водача и според това колко рисков водач и какво повдение е имал в миналото се определя цената на желата от него застраховка.


пс: да ви е честита новата година колеги и да сте здрави и щасливи
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07', Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3689



« Отговор #14 -: януари 01, 2019, 12:29:05 »

Можеш да караш едно, но може с дружина да караш всички накуп, или със семейството си. Между другото, вероятно семействата с повече от един водачи с едно МПС са повече, отколкото тия с повече МПС, отколкото водачи, та все ще има някой недоволен. В Англия, за да караш мпс на някой друг, трябва да си направиш застраховка, въпреки, че той има. И там има застраховка за всяко МПС, не е само водача. Двойно им е начукано. Веднъж плащаш за всяко МПС, втори път за всеки водач, който управлява въпросното/въпросните МПС.
Твоите 330лв покриват малко над 10 милиона щети. Румънската застраховка има същото покритие при двойна цена. Без да имат двойно по-висок стандарт на живот.
Примерно оня инцидент с автобуса на Тракия с 6 загинали и 20+ ранени ще струва няколко милиона на застрахователя на жената, която предизвика катастрофата. А вероятно и тя не е била рискова. И вероятно полицата и е била под 200лв, колкото беше нормално по онова време.
Това не пречи застрахователите пак да са педали :-D. Аз лично имам две дела срещу застраховател. И двете приключиха удоволетворително. Педали са, защото се налагаше да ги съдя, оцениха мотора ми на 700лв при три пъти по-висока. Другото дело беше за травми, и искаха да ми платят пак три пъти по-малко, отколкото съда отсъди.


Може да се събират колкото си искат дружини да му карат моторите,но щом някой ще го кара това МПС,то той трябва да има нужната ГО! Т.е. ГО-то трябва да е лична според мен! ДА,ако ще карам различни по вид МПС-та,нека ГО-то да ми е съобразено с това,както и дали съм причинил виновно щети за изплащане от застрахователите (а не че съм превишил с 10км/ч някъде  hummer) и да струва малко повече пари! Все си мисля,че общата сума трябва да е по-евтина отколкото няколко ГО-та... Искаш да си водач на МПС,правиш си ГО за него.Искаш да караш по-рисково МПС - правиш ГО за него,за другото отпада.Нещо като 'нива' да кажем! Много по-важното е да се направи така, че да има 'събираемост'! Защото сега има много водачи/МПС без ГО! Не да товарят по-стар идиотски обичай изрядния човек!
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 11   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗакони, Данъци, Застраховки, ТаксиТема: ГО на МПС или ГО на водача ???????

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.34 секунди с 20 запитвания.