Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Зарядно, поддържащо у-во за акумулатор, кой предлагаше?
Страници: 1 [2]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Зарядно, поддържащо у-во за акумулатор, кой предлагаше?  (Прочетена 838 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1524


7183168
Ел. поща
« Отговор #15 -: ноември 09, 2018, 20:08:51 »

...Преразказвам написаното в мануала...

Аз мерих и записвах зарядното с data logger, онова, което ми бяха оставили.
Мануала изобщо не е стигал до мен и не съм чел този, който имаше с моето след това.
Единствено си принтирах това по-долу, защото индикацията му е в стил "стрелбище".

Доколкото помня имаше период, в който батерията не се зарежда и се проверява.
Не се разрежда принудително, просто се спира зарядният процес и вътре вероятно се мери за колко време слиза до номинал.
Трябва да си видя логовете.

Все тая, ако става въпрос за няколко месеца цената на майната е супер и върши работа.
Доколкото помня цената му беше около 30лв пък няма нито Optimate нито CTEK под 100лв.






Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2885



Ел. поща
« Отговор #16 -: ноември 09, 2018, 21:16:27 »

Брата ми подари някакво бошче,дето успя да закрепи заминаващ си акумулатор(гелов) и он изкара още едон сезон..
Отделно сам си намираше че аку-то е гелов и е за мотор;
Обаче и то над 100 пари
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 890



« Отговор #17 -: ноември 10, 2018, 18:03:24 »

Аз мерих и записвах зарядното с data logger, онова, което ми бяха оставили.
Мануала изобщо не е стигал до мен и не съм чел този, който имаше с моето след това.
Единствено си принтирах това по-долу, защото индикацията му е в стил "стрелбище".

Доколкото помня имаше период, в който батерията не се зарежда и се проверява.
Не се разрежда принудително, просто се спира зарядният процес и вътре вероятно се мери за колко време слиза до номинал.
Трябва да си видя логовете.

Все тая, ако става въпрос за няколко месеца цената на майната е супер и върши работа.
Доколкото помня цената му беше около 30лв пък няма нито Optimate нито CTEK под 100лв.







Много точно,
Ще потърся хартиения ми вариант, вътре е по-подробно от това. Седи без товар половин час, после измерва.  Има три прага, ако падне за половин час под 12.6 примерно, свети по различен  начин, явно обаче стара батерия минава тоя тест без проблем, сиреч на майната зарядното е достатъчно. И явно тоя половин час почивка е добра идея, щото след 7 години в покой да караш с батерията още година е добро постижение.

Последно, не съм давал пари за моя оптимейт, взех го с мотора.
« Последна редакция: ноември 10, 2018, 18:07:54 последно от SimonX » Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 890



« Отговор #18 -: ноември 10, 2018, 19:39:55 »



Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1524


7183168
Ел. поща
« Отговор #19 -: ноември 10, 2018, 21:11:28 »

Каквото и да си говорим за оптимейт и логиката му, парите са прекалено много.
Прекалено много!
За 150лв, колкото струва Optimate 4, който модел е предвиждан да разботи САМО с мотоциклетни акумулатори може да се купи CTECK MXS 5.0
Този модел на ситек има селектор за режими, зарежда както мотоциклетни, така и автомобилни с до 5А ток.
Също така има режим за работа с AGM акумулатори.
Оптимейт - не.
Леко лачена джиджавка в МОЛ стил.
Има подплата но има и далеч не лоши алтернативи.
Просто нЕма как да кажа, че това нещо си струва парите.

Активен
steki
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Forza 300А
Публикации: 23


Ел. поща
« Отговор #20 -: ноември 11, 2018, 09:11:45 »

И аз от миналата година заложих на  CTECK MXS 5.0. Доволен съм!
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1524


7183168
Ел. поща
« Отговор #21 -: ноември 11, 2018, 11:06:26 »

Аз CTEK ползвам от много години, Optimate го взех сравнително скоро.
Именно защото ми допадна алгоритъмът му на работа за една машина, която не карам от 2 години.
0т месеци съм го забил под платнището и само гледам зелено/жълти отблясъци по него от цветомузиката му  Smile

Та ако се абстрахираме от цената и от това, че не е толкова универсално както нормалните модели на CTEK e добро.
Под "нормален" CTEK имам предвид модели от 5А нагоре.
Евтините отвътре изглеждат много по-евтини дори за типичният китайски "стил".
Толкова, че мирише направо на менте, особено първото - не мисля, че изобщо съществува такъв модел Smile

https://youtu.be/0oCYT7TuhxA
https://youtu.be/14DhsJejnJs
« Последна редакция: ноември 11, 2018, 11:09:22 последно от Esper » Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 890



« Отговор #22 -: ноември 11, 2018, 20:13:54 »

Падане до 12,6 волта май ме кефи повече от  половинчасови почивки.

За по-слабо разбиращите, това от Пловдив ме кефи повече от Optimate4. Ще си поръчам май едно за Сааба...
Мерене на волтаж след половин час почивка, се оказа практически неефективно.
Оптимейта грееше зелено, стартера не завъртя. Ебемти диагностиката за 150 лв.

Понеже се зачетох,  на теория, 12,6 волта без консумации на здрав акумулатор ще се случат точно след два месеца. Малко е спорно дали искам тая джиджавка у контакта, ако ще се включва толкова рядко.
Ще си "замеря" батерията, от август е в пълен покой. Обаче ще ми спести разкачване на клеми.
« Последна редакция: ноември 11, 2018, 20:44:01 последно от SimonX » Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1524


7183168
Ел. поща
« Отговор #23 -: ноември 12, 2018, 00:12:54 »

То по принцип държане на акумулатор за няколко месеца на зарядно, като част от зазимяването е излишно.
Аз не го правя, не съм го правил и няма да го правя.
Дори не качвам батерии под спалнята.
Каквото в гаража, такова!

Добре де, това за сравнително дърти мотори при които няма никаква консумация в покой.
Без аларми,загъзотини като хуйесби букси директно да клемите и други такива текезесарски ръкоблудства по инсталацията.
И "зазимяване" за 3-4(МАКС) месеца.
По-добре и по-малко.
Пролетта може да се включи зарядно за едно денонощие и ако не завърти...
Причината не е, че не сте го дундуркали цела зима.
Просто на руска ракета и космоса и е крив ;)

Зарядно от майна таун купувах за познат.
Още работи, мисля.
Беше преди 3 години, вероятно.
Не съм мерил и сериозно разглеждал.
Ма е добре да се знае, че то е основно подържащо.
Трафчето в него няма вид като дава 100mA, тоест зареждане на разреден акумулатор ще отнеме много повече време, от което и да било друго.
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 890



« Отговор #24 -: ноември 12, 2018, 16:40:56 »

дата 22.08.
Зарязал съм Африката и Сааба с неоткачени клеми.
Сааба има двайсетина милиампера ток в покой. Африката - нищо.
Днес 12.11 - сааба 12.1 волта, африката 12.56.
Африката се зареди с лидълското за 10 минути.

Извод - за мотори без консумация оптимейти, пловдивски и други чикии са излишни.

Когато имаш консумация и не ти се разкача, пловдивското е най-добрия избор.

Активен
Страници: 1 [2]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Зарядно, поддържащо у-во за акумулатор, кой предлагаше?

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.081 секунди с 21 запитвания.